Metsän yhteisomistus. Yksi sisarus ei tee yhtään mitään !
Sisarusten kanssa ollaan peritty metsää. Kun metsää myydään rahat kyllä laitetaan tasan. Mutta sitten kun on erilaisia metsänhoitotöitä, niin yksi omistajista ei tee mitään. Keksii aina jotain sairauksia itselleen tai työkiireitä yms. Tekosyitä ettei tarvitsisi tehdä mitään. Rahat kyllä kelpaa. Sitten meidän muiden on vaan pakko tehdä työt, koska ei niitä voi jättää tekemättäkään.
Vanhempani ovat vielä elossa ja eivät hyväksy että metssä myydään pois tai tehdään yhteisomistuksen purku.
Olen 100% varma siitä, että kun vanhempani ovat kuolleet, teen saman tien yhteisomistuksen purun ja laitan välit poikki kaikkiin sisaruksiin.
Olisiko jotain muuta ratkaisua?
Kommentit (126)
Ei voi laskuttaa ellei niistä metsähoitotöistä ole sopimusta olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole edes yhteisomistusta mistään, mutta sisaruksistani kaksi ottaa kaiken irti, minkä saavat. He raahaavat jo perintökamaa niska vääränä kotiinsa, keltään muulta kysymättä.
Kun vanhuksella tuli muutto palvelutaloon, kävivät nämä kaksi valitsemassa parhaat silloinkin päältä ja ilmoittivat, että "siivosivat" osansa. Muut saivat sitten tyhjentää ja siivota kämpän.
Kukaan ei uskalla näille kahdelle sanoa mitään, koska "he suuttuvat niin herkästi". Niinpä pyörittävät puolta sukua ja loput yrittävät pysyä käsivarrenmitan päässä.
Näissä on AINA monta puolta.
Meillä mummo oli ihan epätoivon partaalla, kun yritti tyhjentää taloa vuos
Kuten kirjoitin, en viitannut tähän caseen vaan yleisemmin siihen, mitä havaintoja olen maailmasta tehnyt. Tytöillä on pääsääntöisesti ollut erittäin pätevät syyt lähteä rakentamaan elämäänsä muualle, pois sukunsa keskeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoistatte ne metsänhoitotyöt.
Kyllä tämä sopisi minulle. Myös esim. metsien liittäminen yhteismetsään. Tai ihan mikä tahansa muu kuvio, kuin tämä nykyinen. Mutta kun se EI KÄY kaikille osapuolille. Erittäin vaikeita ihmisiä. ovat.
No, sitten laskutatte tekemästänne työstä. Vähennätte puunmyyntituloista. Ja nimenomaan sen osuudesta joka ei työpanoksellaan osallistu.
Jeps. Ja sitten kun omatoimisesti teette sen vähennyksen puunmyyntituloista, vapaamatkustajat voivat tehdä rikosilmoituksen siitä, että olette kavaltaneet varoja. Oikeasti typerykset, omavaltaisia toimia ei saa lain mukaan tehdä, vaikka se omaan oikeustajuun istuisi. Tai saahan sitä, mutta tuloksensa voi olla rikostuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoistatte ne metsänhoitotyöt.
Kyllä tämä sopisi minulle. Myös esim. metsien liittäminen yhteismetsään. Tai ihan mikä tahansa muu kuvio, kuin tämä nykyinen. Mutta kun se EI KÄY kaikille osapuolille. Erittäin vaikeita ihmisiä. ovat.
Kerrot sisaruksille seuraavat vaihtoehdot:
1. Kaikki osallistuu tasapuolisesti.
2. Kaikki työt ulkoistetaan.
3. Metsä myydään, omistajat siitä päättää eikä edellinen omistaja.
Jos mikään näistä ei käy tai ei käytännössä toimi, ilmoitat että et jatkossa metsänhoitoon itsekään osallistu. Helppoa.
Kun ei ole. Sitten on kaksi jotka eivät osallistu. Muille jää vielä enemmän työtä.
Kyllä, juuri niin siinä käy, kunnes kaikki pakotetaan osallistumaan tai päädytään kohtaan 2. Toimi ja irtaudu itse, pakottaa muutkin toimimaan. Älä tunne syyllisyyttä, sillä juuri se mahdollistaa vapaamatkustajana jatkamisen. Kieltäydyt itsekin siitä kuviosta.
Suurinosa metsänomistajista antaa metsän elää omaa elämäänsä. Aina siellä jotain kasvaa ja sitten vain pyytää metsäyhtiöiltä tarjouksen puukaupasta.
No, sitten laskutatte tekemästänne työstä. Vähennätte puunmyyntituloista. Ja nimenomaan sen osuudesta joka ei työpanoksellaan osallistu.