Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metsän yhteisomistus. Yksi sisarus ei tee yhtään mitään !

Vierailija
11.05.2024 |

Sisarusten kanssa ollaan peritty metsää. Kun metsää myydään rahat kyllä laitetaan tasan. Mutta sitten kun on erilaisia metsänhoitotöitä, niin yksi omistajista ei tee mitään. Keksii aina jotain sairauksia itselleen tai työkiireitä yms. Tekosyitä ettei tarvitsisi tehdä mitään. Rahat kyllä kelpaa. Sitten meidän muiden on vaan pakko tehdä työt, koska ei niitä voi jättää tekemättäkään.

Vanhempani ovat vielä elossa ja eivät hyväksy että metssä myydään pois tai tehdään yhteisomistuksen purku. 

Olen 100% varma siitä, että kun vanhempani ovat kuolleet, teen saman tien yhteisomistuksen purun ja laitan välit poikki kaikkiin sisaruksiin.

Olisiko jotain muuta ratkaisua? 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoistatte ne metsänhoitotyöt. 

Kyllä tämä sopisi minulle. Myös esim. metsien liittäminen yhteismetsään. Tai ihan mikä tahansa muu kuvio, kuin tämä nykyinen. Mutta kun se EI KÄY kaikille osapuolille. Erittäin vaikeita ihmisiä. ovat. 

Laitatte käymään! Ei se sen kummallisempaa ole

Ja montako hankalaa siellä nyt on? Ensin puhut yhdestä, sitten olet laittamassa kaikkien kanssa välit poikki ja koskaan ei tiedä puhutko yhdestä vai "kaikista"... Mikä homma?

Vierailija
22/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette juuri myyneet metsää? Juu istuttaminen on velvollisuus ja sen kannattaa ehdottomasti tuossa kohtaa ulkoistaa. Siihen varataan myös rahat niistä myyntitulosta.

Ei se mikään velvollisuus ole. Jokainen hoitaa miten haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsissä alkaa juuri nyt taimien istutukset ja metsien raivaamiset, karsimiset. Kovaa työtä. Lisäksi hirvet ovat tehneet paljon tihutöitä katkomalla ja syömällä taimia. Luuletteko, että metsänomistajat vain sormia pyöritellen odottavat metsän kasvua. Hoitaminen on velvoite.

En minä mitään hoida. Annan metsän olla sellaisenaan.

Vierailija
24/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä tarkoitetaan "metsänhoidollisilla töillä". 

Istutuksia, taimikon hoitoa, harvennuksia jne.

Niin no tätä mä tarkoitin, että ei kai juuri kukaan metsänomistaja näitä töitä käytännössä itse tee? Eli Mhy tai muu hoitamaan ja laskusta osuus tälle yhdelle omistajalle.

Kyllä niitä aika monet edelleen tekee ihan itse ainakin osittain. Toki riippuu myös siitä kuinka paljon sitä metsänhoitotyötä on.

Vierailija
25/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes yhteisomistusta mistään, mutta sisaruksistani kaksi ottaa kaiken irti, minkä saavat. He raahaavat jo perintökamaa niska vääränä kotiinsa, keltään muulta kysymättä.

Kun vanhuksella tuli muutto palvelutaloon, kävivät nämä kaksi valitsemassa parhaat silloinkin päältä ja ilmoittivat, että "siivosivat" osansa. Muut saivat sitten tyhjentää ja siivota kämpän.

Kukaan ei uskalla näille kahdelle sanoa mitään, koska "he suuttuvat niin herkästi". Niinpä pyörittävät puolta sukua ja loput yrittävät pysyä käsivarrenmitan päässä. 

Vierailija
26/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette juuri myyneet metsää? Juu istuttaminen on velvollisuus ja sen kannattaa ehdottomasti tuossa kohtaa ulkoistaa. Siihen varataan myös rahat niistä myyntitulosta.

Ei se mikään velvollisuus ole. Jokainen hoitaa miten haluaa. 

Kyllä metsänistutus on nykyää ihan velvollisuus jos se metsä on kaadettu ja myyty.

Vierailija
27/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vissiin kuin mun sisarus. Vaatii mua osallistumaan raskaisiin fyysisiin töihin vaikka mulla on pitkälle edennyt nivelreuma ja olen jo jonossa tekonivelleikkaukseen.

Myyminen olisi mulle ok, hänelle ei. 

Vierailija
28/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat välit poikki METSÄN takia?? Tiedät itsekin että ihan typerää.

Vierailija
29/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on vaikeita asioita ulkopuolisille ihmisille, kun ei tiedetä minkälaisia ihmisiä on kyseessä ja minkälaiset suhteet ihmisten välillä on. 

Vierailija
30/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsänistutus, harvennus jne.

Vierailija
31/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole edes yhteisomistusta mistään, mutta sisaruksistani kaksi ottaa kaiken irti, minkä saavat. He raahaavat jo perintökamaa niska vääränä kotiinsa, keltään muulta kysymättä.

Kun vanhuksella tuli muutto palvelutaloon, kävivät nämä kaksi valitsemassa parhaat silloinkin päältä ja ilmoittivat, että "siivosivat" osansa. Muut saivat sitten tyhjentää ja siivota kämpän.

Kukaan ei uskalla näille kahdelle sanoa mitään, koska "he suuttuvat niin herkästi". Niinpä pyörittävät puolta sukua ja loput yrittävät pysyä käsivarrenmitan päässä. 

Mikä siinä suuttumisessa on niin pahaa että sitä pitää kaikin keinoin välttää?

Vierailija
32/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat välit poikki? Nyt on lapsellista touhua. Teillä on eri näkemys metsänhoidosta ja se on mielestäsi riittävän suuri syy laittaa välit poikki? Ettei nyt vaan kismittäis tosiasiassa se, ettei muut tottele sinua?

Vierailija
33/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istutuksia, taimikon hoitoa, harvennuksia jne.

Niin no tätä mä tarkoitin, että ei kai juuri kukaan metsänomistaja näitä töitä käytännössä itse tee? Eli Mhy tai muu hoitamaan ja laskusta osuus tälle yhdelle omistajalle.

No jos ei tee käytännössä itse, niin kyllähän noista jonkun pitää sopia sen kanssa, jotka ne tekee. Kyllä sekin risoo olla aina se, joka hoitaa noihin liittyvät sopimukset ja marssiii metsäasiantuntijan kanssa metsissä. Ja sitten kun vielä joudut kommunikoimaan ne asiat muille omistajille... voin kertoa, että meillä ainakin löytyi mielipiteitä siitä, oliko myyty ja ostettu oikeaan vai väärään hintaan, vaikka itse ei oltu pistetty tikkua ristiin puukauppojen tekemiseksi tai palvelujen ostamiseski. -eri

Vierailija
34/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma on ongelmasi kun et(te) suuta avaa. Typerää mielistellä ja itse siitä kärsit. Kasvata selkäranka ja ala pitämään puolesi

Raukkamaista touhua. Ei ihme, että kaksi kuvittelee et muille heidän touhu on ok. Mistä voisivat tietää??

Vierailija
35/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, meeppä kaffipulla kainalossa sisaruksesi juttusille.

Vierailija
36/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole tyytyväinen kun ei ole hakenut metsäänne luonnosuojelualueeksi.

Vierailija
37/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat välit poikki METSÄN takia?? Tiedät itsekin että ihan typerää.

Voin pikkaisen vinkata, että kyseessä ei ole pelkkä metsä vaan koko elämä. Itse olen ollút sisarusksista aina se, joka joutuu taipumaan kaikissa asioissa.. Vanhampani ovat myös aina suosineet toisia siaruksian. Selkeästi olen pikkulapsesta asti huomannut, että jostain syystäen ole niin tärkeä kuin sisarukseni.

Olisikin vain pelkkä metsä. Kuvioon liitty useita muitakin asioita. Tällä hetekllä pidän välit sisaruksiin vain vanhempieni takia.  

Vierailija
38/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne metsänhoidolliset työt, harvennushakkuut ja istutukset kannattaa teettää ammattilaisilla, jotka tietenkin ottavat työstään maksun. Sen maksun voi sitten jakaa niin moneen osaan kuin omistajiakin on, ja jokainen maksaa oman osuutensa.

Vierailija
39/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää yhteisomitukset on pahoja. Itsellä meni välit poikki aikanaan. Ikinä ei pidä suostua yhteisomistuksiin! 

Minä niin ihmettelen miksi metsän kohdalla ihmiset sitoo itsensä yhteisomistuksiin kun se ei missään muutenkaan onnistu. Yhteiset pihakamat ja muut on ihan tuhoon tuomittu ajatus.yhtään suvun metsäyhtiöitysta en tiedä, missä olisi onnellinen loppu.

Vierailija
40/126 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vanhempien haluama sisarusten yhteisomistus on toimimaton utopia aina. Niitä on tehty niin maatiloille ja kesämökeillekin kuten myös metsäpalstalle tai palstoillekin.

Yhteisomistus tuhoaa ne vähätkin välit sisarusten ja heidän lapsienkin välillä. Tuskin se oli alunperin vanhempien tarkoitus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan