Millainen ihminen on niin vieraantunut todellisuudesta, että luulee että töihin vaan mennään?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina halutessani saanut työpaikan. Potkutkin useasti mutta taas olen kokopäivätyössä. 160h/kk + ylityöt välillä. Se on asenteesta kiinni työllistyminen. Ryhtiä pitää olla. m38
Nuo asenteesta huutelijat ovat juurikin niitä todellisesta elämästä vieraantuneita. Ajatellaan, että koska minä onnistuin, niin olen jotenkin parempi kuin nuo muut, tein asiat oikein ja nuo muut tekevät väärin.
Sama juttu on laihduttamisen kanssa. Ei ymmärretä, että jos jokin onnistui itsellä helposti, eivät samat teot välttämättä johda muilla samaan lopputulokseen. Kehot ovat erilaisia.
Kuuleppa laiskuri, vastarannan kiiski. Asenne, koulutus ja tahto vie pitkälle.
Laihdutukseen sama homma. Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut. Jos näin ei ole, olet ansainnut Nobelin!&nbs
Tuo laihduttaminen ei ole niin yksioikoista kuin kuvittelet. Aika monella kulutus pienenee vastaamaan syödyn energian määrää. Eli kun syöt vähemmän, myös kulutat vähemmän etkä siten laihdu.
Minäkin kuvittelin vielä normaalipainoisena, että laihduttaminen on helppoa kuin heinänteko - koska se oli sitä minulle. Vähän katsoin mitä söin ja laihduin kilon kuussa. Nyt ylipainoisena samat konstit eivät ole enää johtaneet laihtumiseen. Mikään määrä itsehillintää ei riitä, koska keho menee paniikkiin liian vähäisestä energiamäärästä. Ei tällaista nuorena ollut, en olisi voinut edes kuvitella, että sama keho toimii täysin eri tavalla eri ikäisenä.
Sama pätee myös työnsaantiin. Ei auta, vaikka olisi millainen asenne, jos kukaan ei halua sinua töihin. Eikä auta, vaikka menisit ns. hanttihommiin, koska vuokrafirma potkaisee sinut pois ensimmäisen sairausloman tullen.
Juuri tuosta sinun asenteestasi on kyse tässä ketjussa. Kuvittelet, että koska olet itse onnistunut oikealla asenteella, niin muutkin onnistuvat samoilla toimilla. Usko huviksesi, me muut olemme tehneet ihan samalla tavalla niska limassa hommia opiskellessa, valinneet työllistävän alan ja tarjonneet itseämme eri yrityksiin rinta rottingilla. Se vain ei ole meillä kaikilla johtanut yhtä ehjään työuraan kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Isäni on tällainen vieraantunut todellisuudesta. Hän sai olla 50-vuotta saman työnantajan leivissä. Nyt eläkkeellä ja tietysti saa hyvää eläkettä. Hän sanoo, että töihin vain mennään. Ei ymmärrä työttömiä.
Hän on sitä ikäluokkaa joka kirjaimellisesti vain meni töihin. Ihan ymmärrettävä ajatusmaailma hänellä siihen nähden.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla niin h u u m, aantunut vallasta, että kuvittelee päättävänsä ihmisten puolesta heidän ammattialansa ja työpaikkansa?
Työkkäri tekee tuota jatkuvasti!
Oikeistolaiset aikuiset kiusaajat.
No minua ei aikoinaan otettu töihin marketteihin, ei leipomoon, ei siivoojaksi (olisi pitänyt olla oma auto), ei myyjäksi, ei minnekään... Omalta alaltani olin valmistunut tehtäviin, joita on vain valtiolla/kunnalla, ja sinnehän ei väenvähennysohjelman aikana palkattu ketään, sen sijaan ilmaiset opiskelijaharjoittelijat kelpasivat. Vuosien kitkuttelun jälkeen sain ensimmäinen työpaikkani suhteilla (!), ja sen jälkeen olen ollut töissä parikymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee näissä keskusteluissa aina se ettei valittaja kerro mille alalle, millä työkokemuksella ja mihin päin Suomea hakee kun sanoo ettei töihin niin vaan mennä. Kertokaa kerrankin, jokukaan, faktat niin on helpompi ottaa kantaa.
Yleensä nämä "kukaan ei palkkaa mihinkään" ovat joko työkyvyttömiä, koulutukseltaan vain peruskoulun käyneitä tai niin vttumaisia luonteita, ettei heidän kanssaan tule toimeen. Tai sitten hakevat töitä vain joltain todella marginaaliselta alalta, jossa hakijoita on 500 per paikka.
Eniten hakijoita on sellaisiin töihin, joihin ei vaadita jotain tiettyä koulutusta.
Hain esim. päiväkodin siivoojan sijaiseksi, vaadittiin siivousalan kokemusta ja että voi aloittaa heti. Hakijoita oli pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen aina halutessani saanut työpaikan. Potkutkin useasti mutta taas olen kokopäivätyössä. 160h/kk + ylityöt välillä. Se on asenteesta kiinni työllistyminen. Ryhtiä pitää olla. m38
Nuo asenteesta huutelijat ovat juurikin niitä todellisesta elämästä vieraantuneita. Ajatellaan, että koska minä onnistuin, niin olen jotenkin parempi kuin nuo muut, tein asiat oikein ja nuo muut tekevät väärin.
Sama juttu on laihduttamisen kanssa. Ei ymmärretä, että jos jokin onnistui itsellä helposti, eivät samat teot välttämättä johda muilla samaan lopputulokseen. Kehot ovat erilaisia.
Kuuleppa laiskuri, vastarannan kiiski. Asenne, koulutus ja tahto vie pitkälle.
Laihdutukseen sama homma. Syö vähemmän kuin kulutat niin laihdut. Jos näin ei ole, olet ansainnut Nobelin!
Myötähävettää, että joku edelleen toistelee noita jo yli kymmenen vuotta sitten kumottuja ``faktoja``. Ansaitsisit aasinhatun, jos sellaisia vielä jossain jaettaisiin.
https://yle.fi/aihe/a/20-10006552#&gid=0&pid=39-1266848660febdf558c2
Eikös taksi suharin hommia voi nykyään tehdä kuka vain. Eli sinne vaan vaikka pimeästi ajamaan!
Tuntemani lukion äidinkielenopettaja ajattelee, että töihin voi vain mennä.
Minä menin töihin, olen aina halunnut poliisiksi...Pasilan poliisitalon vartijat poistivat minut ennen kuin ehdin kunnolla töitä aloittamaan. Meilahden sairaalaan yritin kirurgiksi mutta sielläkin vartijat heivasivat ulos.
Keksin lähteä risusavottaan ja nyt minulla on syyte luonnonsujelurikoksesta ja valtavat vahingonkorvausvaateet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee näissä keskusteluissa aina se ettei valittaja kerro mille alalle, millä työkokemuksella ja mihin päin Suomea hakee kun sanoo ettei töihin niin vaan mennä. Kertokaa kerrankin, jokukaan, faktat niin on helpompi ottaa kantaa.
Ikä 52v. Työkokemus 35 vuotta. Johdon assistentti. Varsinais-suomi.
Varmaan joo. Aloitit sitten 17 vuotiaana heti peruskoulusta päästyäsi johdon assistenttina. Et harkinnut edes merkonomiopintoja? Annas kun arvaan;isäsi oli se johto ja sinä olit hänen apulaisensa suutarinvestaalla. Nyt isäsi ei enää jaksa ja sinä et kykene.
Kyllä rikkaan suvun vesa vaan menee töihin olemaan. Kohta sitten seuraa ylennys, kun hetken katselee sivusta.
Purra ainakin luulee että töihin vaan mennään kun alentui sellaista huutelemaan. Olisi ollut hiljaa.
Työttömiä on työttömyyskorvauksella työkokeilussa esim. kaupoissa tavaroita hyllyttämässä, kirjastossa laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn, auttamassa osastonsihteeriä sairaaloissa jne.
https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.
Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.
CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta. Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?
Ikään on ratkaisuna se, ettei kirjoita sitä. Ei se ole relevantti tieto. Etnisen taustan voi yrittää piilottaa vaihtamalla nimeä. Tosin jos tausta näkyy päällepäin, se paljastuu kyllä haastattelussa. Niin kuin toki ikäkin.
Iän voi tyhmempikin laskea cv:n duuneista
Vierailija kirjoitti:
Eikös taksi suharin hommia voi nykyään tehdä kuka vain. Eli sinne vaan vaikka pimeästi ajamaan!
Psitsi jos ei esim. epilepsian takia ole ajo-oikeutta. Tämä sylkee pois aika paljon keikkahommia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.
Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.
CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta. Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?
Ikään on ratkaisuna se, ettei kirjoita sitä. Ei se ole relevantti tieto. Etnisen taustan voi yrittää piilottaa vaihtamalla nimeä. Tosin jos tausta näkyy päällepäin, se paljastuu kyllä haastattelussa. Niin kuin toki ikäkin.
Iän voi tyhmempikin laskea cv:n duuneista
Ja osalla on aukkoja, koska äitiyslomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä näkyy etunimestä. Harkitsin itse, pitäisikö vaihtaa etunimi, että voisin nykyisten opintojen aikana hakea töitä ihan vaan opiskelijana, ilman sitä taakkaa, että olen väärän ikäinen. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että jos minua ei ikäni vuoksi haluta, niin en minäkään halua sellaiseen yritykseen töihin.
Töitä löytyy, jos on valmis muuttamaan ja opiskelemaan uutta. Kannattaa vielä käyttää mahdollisuudet elämässä etenemiseen hyväksi, kun niitä vielä on.
Suomi on köyhtyvä maa ja sosiaalituet tulevat heikkenemään entisestään ja eläkeikä kasvamaan, älä jää tuleen makaamaan.
uhelinmyynnistä jos mistä saa helposti potkut. Se on kylmästi tulos tai ulos alaa. Ja tulosta ei odotella montaakaan viikkoa. Ei tule mieleenkään, että myyjäksi aniharvoin synnytään ja vähänkään pitkäjänteisemmällä toiminnalla se alkuun huono myyjäkin voisi kehittyä hyväksi myyjäksi. Jopa huippumyyjäksi. Etenkin jos saisi kunnollisen tuen ja työnohjauksen. Itse myyn B2B-puolella ja ensimmäinen 3kk meni todella pienellä myynnillä. Meinasin jo luovuttaa, mutta minuun valettiin uskoa ja nyt tienaan keskimäärin 4 000€/kk vuoden kokemuksella. Alkumetreillä tukena oli 1500€/kk pohjapalkka, jonka sai vaikka ei olisi tehnyt yhtään kauppaa.
Älä valehtele trolli! Sinulle ei kukaan edes vastaa, joten turha puhua, että saisit mitään myytyäkään, ellet sitten kuseta vanhuksia!