Millainen ihminen on niin vieraantunut todellisuudesta, että luulee että töihin vaan mennään?
Kommentit (148)
Tuon on samalla tavalla totta kuin väite että kaikki työttömät haluaisivat mennä töihin. Yksinkertaisia yleistyksiä.
Koska on aina vaan mennyt kun on päässyt.
Tää on varmaan yksi ärsyttävimmistä työttömien argumenteista, että töitä ei riitä kaikille. Samaan aikaan kun on kuitenkin vapaana tuhansia työpaikkoja ympäri Suomen. Mitä jos sanotaan että töitä ei ole SITTEN vasta kun Suomessa oikeasti on täystyöllisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä riittää kaikille. Mutta joskus työura pitää rakentaa pienemmistä palikoista: on sijaisena koulussa, päiväkodissa, käy avustajana, ottaa vuokratyötä vastaan, käy kotisiivoojana jne. Näin minä nuorempana toimin.
Hienoa, jos olisit samaan valmis nytkin koska tahansa.
Jos sen sijaan pidät meitä muita teineinä tai itseäsi jotenkin paremmalla oksalla istuvana ja siksi "turvattuna" neuvomaan muille tuollaista, niin sitten en pysty arvostamaan.
On tässä ne "nuoruuden silput" hoitanut itse kukin.
minun 57 v ystäväni elättää itsensä tuolla tavalla. Tekee lähikouluissa sijaisuuksia, ja sitten on x ja y.
ja vuosi on 2024.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä töitä riittää kaikille. Mutta joskus työura pitää rakentaa pienemmistä palikoista: on sijaisena koulussa, päiväkodissa, käy avustajana, ottaa vuokratyötä vastaan, käy kotisiivoojana jne. Näin minä nuorempana toimin.
Jos sen sijaan pidät meitä muita teineinä tai itseäsi jotenkin paremmalla oksalla istuvana ja siksi "turvattuna" neuvomaan muille tuollaista, niin sitten en pysty arvostamaan.
minun 57 v ystäväni elättää itsensä tuolla tavalla. Tekee lähikouluissa sijaisuuksia, ja sitten on x ja y.
ja vuosi on 2024.sama
Ja puoliso aina maksamassa jos ei pätkiä löydy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja vuosi on 2024.sama
näin on, mutta toistaiseksi on koko ajan löytynyt. Pk-seudulla.
sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.
Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.
Tuollaisia on vain yksi kymmenestä tuhannesta työttömästä jos niinkään paljon. Suurin osa on ammattikoulunsa loppuun käynyt, monet useammankin ammatin opiskellut. Hyvin suuri osa yliopiston käyneitä. Silti kaikki niputetaan AINA joka keskustelussa koulupudokkaiksi. Kuinka tyhmä pitää olla ettei näe mitään muuta kuin yhden ihmisryhmän? Tai miksi pitää olla niin ilkeä toisille. Terapiaan juttelemaan jollekin jos elämässä ainoa sisältö on toisten pilkkaaminen ja väheksyminen. Ovat oireita mielenterveysongelmista.
Totean myös, cse on sellainen jolla ei ole omatoimisuutta, on tottunut saamaan rahaa tekemättä mitään. Valikoi työt.