Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on niin vieraantunut todellisuudesta, että luulee että töihin vaan mennään?

Vierailija
10.05.2024 |

Työpaikkoja ei riitä kaikille.

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee näissä keskusteluissa aina se ettei valittaja kerro mille alalle, millä työkokemuksella ja mihin päin Suomea hakee kun sanoo ettei töihin niin vaan mennä. Kertokaa kerrankin, jokukaan, faktat niin on helpompi ottaa kantaa. 

Aika moni on hakenut vähän jokaista vastaan tullutta työpaikkaa, jota voisi kuvitella pystyvänsä tekemään. Eli kaikkia vähän tai ei lainkaan koulutusta vaativia + kaikkia oman alan töitä ja sitä sivuavia. Olisi aika pitkä sepustus luetella ne kaikki. Samaten menisi aikaa kaivella omista lähetetyistä sähköposteista jokainen paikka, jota on joskus tullut haettua. En ainakaan itse muista kaikkia ulkoa, on niitä kuitenkin niin paljon ollut.

Vierailija
62/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tiedän omakohtaisesti, että on aloja joilla on niin huutava työvoimapula, että kuka vaan otetaan, joka tohtii tulla. Yksi tällainen esimerkki on koulunkäynnin ohjaajan työ. On sille alalle joo olemassa koulutus, mutta jos se puuttuu niin ei haittaa. Oppisopimusta tarjotaan heti kättelyssä kaiken maailman työkokeilijoille, jotka siihen tahtovat tarttua.

Toinen ala on päivähoito, sinne pääsee ihan kouluttautumatonkin kunhan pysyy pystyssä 8 h /päivä. Eläkeläisetkin kelpaavat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaista elämäntapaa velkarahalla ylläpitävä koulun keittäjä jostain Heinolasta voinee sanoa näin.

Vierailija
64/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tiedän omakohtaisesti, että on aloja joilla on niin huutava työvoimapula, että kuka vaan otetaan, joka tohtii tulla. Yksi tällainen esimerkki on koulunkäynnin ohjaajan työ. On sille alalle joo olemassa koulutus, mutta jos se puuttuu niin ei haittaa. Oppisopimusta tarjotaan heti kättelyssä kaiken maailman työkokeilijoille, jotka siihen tahtovat tarttua.

Suurimpaan osaan puhelinmyyntifirmojakin voi periaatteessa vain kävellä sisään ja ilmoittaa aloittavansa työt. Siellä ei monikaan viihdy ja pomot kyllä mieluusti ottavat provikkapalkalle orjia, jotta saavat itse  tahkota miljoonaliikevaihtoa työntekijän saadessa nippa nappa 4€/tunti. 

Yksi puhelinmyyntifirma tarjosi kiinteää 800 euron kuukausipalkkaa kokopäivätyöstä. En hakenut sitä.

Jos olisit hakenu, sinulle olisi hyvinkin pian selvinnyt, että noinkin paskan palkan ehtona on se, että teet vähintään 1-2 kauppa tunnissa myymällä merikrassin siemenuutetta tms. 

Vierailija
65/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee näissä keskusteluissa aina se ettei valittaja kerro mille alalle, millä työkokemuksella ja mihin päin Suomea hakee kun sanoo ettei töihin niin vaan mennä. Kertokaa kerrankin, jokukaan, faktat niin on helpompi ottaa kantaa. 

Haluatko myös puhelinnumeron, katuosoitteen, sukuselvityksen ja puolen vuoden tilitiedot, että voit tarkastella asioita obektiivisesti?

Vierailija
66/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni on hakenut vähän jokaista vastaan tullutta työpaikkaa, jota voisi kuvitella pystyvänsä tekemään. Eli kaikkia vähän tai ei lainkaan koulutusta vaativia + kaikkia oman alan töitä ja sitä sivuavia. Olisi aika pitkä sepustus luetella ne kaikki. Samaten menisi aikaa kaivella omista lähetetyistä sähköposteista jokainen paikka, jota on joskus tullut haettua. En ainakaan itse muista kaikkia ulkoa, on niitä kuitenkin niin paljon ollut.

No mainitse nyt edes 5 esimerkkiä ja kerro, mikä on koulutuksesi ja työkokemuksesi pääpiirteittäin. Ei kukaan mitään yksityiskohtaista luetteloa kaipaa, vaan vähän jotain epämääräistä "olen hakenut kaikenlaisia töitä" sepustusta tarkempaa faktaa. 

Vierailija
67/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä 52v. Työkokemus 35 vuotta. Johdon assistentti. Varsinais-suomi.

Vierailija
68/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassallekin vaan mennään. Kyllä ne kouluttaa kähmäkäpälänkin jos vain työhaluja löytyy.

Varastohommiin pääsee, vanhustenhuoltoon, kuljetushommiin, postinjakajaksi, sairaalan aulaan istumaan ja neuvomaan asiakkaita. Onhan noita jossei nyt ihan Perähikiälle halua linnottautua. 

Vierailija
69/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku koko elämänsä suojatyöpaikassa viettänyt 

Vierailija
70/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.

Näin se on. Pelkät kesken jääneet opinnot ja elämämkoulu eivät näytä kovin hyvältä CV:ssä.

CV:ssä ei myöskään näytä hyvältä naissukupuoli, yli 50 vuoden ikä ja /tai etninen tausta.  Mitä ehdotat ratkaisuksi näihin?

Vaihdat perinnehameen tavallisiin housuihin ja paitaan. 

Vaihtaako se hakijan sukupuolen?  Nuorentaa?  Ja etninen tausta lakkaa olemasta, kun riisuu kansallispukunsa?

Vierailija
71/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Lähihoitaja. Lääkäri. Siinähän noita menee vaan töihin- tyyppejä on kasapäin hourailemassa

Vierailija
72/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et kerro ammattialaa? 

Vierailija
73/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aikalailla se oli vain töihin menemistä, kun hakemuksen lähettämisen jälkeen meni tunti ja minulle sovittiin haastatteluaika. Haastattelu taasen oli lähinnä sitä, että haastattelija kertoi, mitä työ pitää sisällään jne. Haastattelun päätteeksi allekirjoitin työsopimuksen ja työt alkoivat seuraavana aamuna. 

Miten tyhmä pitää olla, että kuvittelee tämän toteutuvan kaikkien työttömien kohdalla?

Vierailija
74/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen aina halutessani saanut työpaikan. Potkutkin useasti mutta taas olen kokopäivätyössä. 160h/kk + ylityöt välillä. Se on asenteesta kiinni työllistyminen. Ryhtiä pitää olla. m38

Nuo asenteesta huutelijat ovat juurikin niitä todellisesta elämästä vieraantuneita. Ajatellaan, että koska minä onnistuin, niin olen jotenkin parempi kuin nuo muut, tein asiat oikein ja nuo muut tekevät väärin.

Sama juttu on laihduttamisen kanssa. Ei ymmärretä, että jos jokin onnistui itsellä helposti, eivät samat teot välttämättä johda muilla samaan lopputulokseen. Kehot ovat erilaisia.

Vierailija
75/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni yli 60 vuotias. Pahin oli pukumies, jonka tapasin yksissä juhlissa vuosi sitten. Hän alkoi väittämään, että minimipalkka kokopäivätyöstä on 4000e/kk. Kun hiukankin sanoin hänelle vastaan, että esim. kaupan alalla jäädään reilusti alle 2000e/kk.  Hän huusi lähes täyttä kurkkua, että kyseessä on on sitten joku 20 tunnin osa-aikatyö. Kuinka pihalla ja tyhmiä ihmiset voi ollakkaan. Eletään ilmeisesti omassa kuplassa ja laput silmillä, 

Tuommoset huutajat pitää viedä saunan taakse. Ne on ihan pihalla.

Vierailija
76/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä osaaja töitä saa. Osamista kertyy opiskelemalla ja harjoittelemalla. Elämän kovan koulun käyneillä voi toki olla haastavampaa.

Joo kokemusta on rakennusalalta, kuljetusalalta, maa ja vesirakennusalalta, terveyskeskuksen väline huolto, metallialalta, ja hiukan kaivosalalta ja ainut mihin vielä pääsen töihin +50v enää satun pääsemään on määräaikaistyö kunnalla 

Vierailija
77/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassallekin vaan mennään. Kyllä ne kouluttaa kähmäkäpälänkin jos vain työhaluja löytyy.

Varastohommiin pääsee, vanhustenhuoltoon, kuljetushommiin, postinjakajaksi, sairaalan aulaan istumaan ja neuvomaan asiakkaita. Onhan noita jossei nyt ihan Perähikiälle halua linnottautua. 

Sairaalan aulassa istuvat neuvojat ovat vapaaehtoistöissä. Ei siitä palkkaa saa. Nimemerkillä kokemusta on. Jos taasen tarkoitat infopistettä, siellä pitää olla vähintään lähärin koulutus. 

Vierailija
78/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vieraantunut todellisuudesta, että kuvittelee päättävänsä muiden puolesta heidän työpaikkansa ja ammattialansa?

Vierailija
79/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta et kerro ammattialaa? 

Rahoitusala.

Vierailija
80/148 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meneminen alkaa työllistävän alan opiskelulla, ilman kranttuilua ja helpoimman kautta yrittämistä.

Itse vaihdoin suhdanneherkältä alalta sote alalle. Tänään illalla tulin yhdestä työstä ja huomenaamulla menossa toiseen työhön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä