Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok tavata fwb-kaveria vielä sen jälkeen kunn on aloittanut parisuhteen?

Vierailija
10.05.2024 |

Jos tämän kaverin kanssa ei harrasta enää seksiä, mutta muutoin tullaan hyvin juttuun.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on selvä ero onko fwb vai panokaveri. Jos yhteistä ystävyyttä on takana monta vuotta ja sen lisäksi on kaveripohjalta vähän puuhailtu yhdessä niin olisi tosi julmaa hylätä tämä kaveri uuden parisuhteen takia. Omasta kokemuksesta fwb on tyyppejä, joiden kanssa ei voisi kuvitellakaan parisuhdetta, mutta joihin on turvallinen kaverillinen yhteys.

Nk. flat attacher -tyyppiset ihmiset. Parisuhteet eivät kestä, koska he eivät kiinny yksilöihin.

Olen ollut 18 vuotta naimisissa, ja olen yhä ystävä entisen fwb:n kanssa. Kysyttävää?

Vierailija
42/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vinkki. Älä aloita parisuhdetta, jos sinulla on historia fwb -suhteista. Se kertoo kaiken tarvittavan, miten ajattelet seksistä. Se on sinun nautintoa, määrällistä, pinnallista hauskanpitoa. Parisuhteessa seksi saa ihan toisen merkityksen, enkä usko, että pystyt siihen. Se on laadullista, syvempää ja toista huomioivaa. Se tarkoittaa, ettei seksi ole enää sinun nautintoa ainoastaan, vaan teidän molempien fyysistä ja henkistä yhteyttä. Sellainen tuskin sopii sinulle. Se tarkoittaa, ettei sitä välttämättä ole joka päivä, mutta laatu korvaa määrän. Fwb on määrällistä, eikä laadullista. Parisuhteessa oleminen tarkoittaa myös sitä, ettei ole mahdollisen eron jälkeen valmis mihinkään uuteen, puhumattakaan siitä, että pitäisit yhteyttä ja verkostoja yllä vanhoihin panoihin liittyen. Ajattele ensin, että oletko eron hetkellä samana iltana valmis uuteen seksisuhteeseen, ja mieti sen jälkeen omia periaatteita. Tokihan väität, että olet hyvä sängyssä ja kokenut kumppani, mutta älä luota siihen, se ei pidä paikkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on selvä ero onko fwb vai panokaveri. Jos yhteistä ystävyyttä on takana monta vuotta ja sen lisäksi on kaveripohjalta vähän puuhailtu yhdessä niin olisi tosi julmaa hylätä tämä kaveri uuden parisuhteen takia. Omasta kokemuksesta fwb on tyyppejä, joiden kanssa ei voisi kuvitellakaan parisuhdetta, mutta joihin on turvallinen kaverillinen yhteys.

Nk. flat attacher -tyyppiset ihmiset. Parisuhteet eivät kestä, koska he eivät kiinny yksilöihin.

Olen ollut 18 vuotta naimisissa, ja olen yhä ystävä entisen fwb:n kanssa. Kysyttävää?

Olisiko oikein, että miehesi pitää varavaihtoehtoa, jos teille käy jotain? Varavaihtoehtohan se on. Älä nyt väitä, että arvostaisit miestäsi niin paljon, että hänen vehkeensä olisi arvokkaampi, kuin muiden

Vierailija
44/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten miehesi suhtautui siihen, että olit fwb:n kanssa siihen asti, kunnes tuleva parisuhde oli "varma"?

Vierailija
45/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko oikein, että miehesi pitää varavaihtoehtoa, jos teille käy jotain? Varavaihtoehtohan se on. Älä nyt väitä, että arvostaisit miestäsi niin paljon, että hänen vehkeensä olisi arvokkaa

Hänellä on yhä ystävänä entinen fwb, ja tämä nainen ja hänen aviomiehensä ovat esikoisemme kummi. 

Onko todellakin niin hankala hahmottaa, että ystävyys säilyy? Kysymys ei ole mistään varavaihtoehdosta vaan ystävästä.

Vierailija
46/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumppaisin naisen siihen paikkaan, jos saisin selville, että nainen on harrastanut FWB-irtoseksiä.

Fwb ei oo irtoseksiä. Eikö oo parempi, et naisella on ollut vakkaripano, kuin et jika vklp eri mies?

Tai onnea neitsyen etsintään.

Se parisuhdekin olisi vain vakkaripano. Vai olisiko tällainen seksisuhteita harrastava kumppani miehensä rinnalla, jos hän olisi koomassa 6kk, jolloin seksiä ei tippuisi? Osaisiko hän ottaa kumppaninsa tunteet huomioon ja tukea häntä vaikeana hetkenä, vaikka silloin ei irtoisikaan? Ei, seksi on se pääasia, ja kenenkään oman arvonsa tuntevan ei pidä lähteä parisuhteeseen seksisuhteita harrastaneen kanssa.

Vierailija
47/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko oikein, että miehesi pitää varavaihtoehtoa, jos teille käy jotain? Varavaihtoehtohan se on. Älä nyt väitä, että arvostaisit miestäsi

Tuo on aika yleistä, että sanotaan vain ystäväksi, mutta kyllähän sitä lohtua sieltä etsitään, jos oma suhde kariutuu. Ja tietää samalla, mitä se "lohtu" tarkoittaa...

Vierailija
48/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten miehesi suhtautui siihen, että olit fwb:n kanssa siihen asti, kunnes tuleva parisuhde oli "varma"?

Teet aivan järjettömiä oletuksia.

Meidän seksisuhde päättyi kaksi vuotta ennen aviomieheni tapaamista. Siirryimme sujuvasti tavanomaiseen ystävyyteen. Miehenikin tulee todella hyvin juttuun hänen kanssa. 

Vierailija
49/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se ok, mutta suosittelen täyttä avoimmuutta kumppanin kanssa. Luottamus kaiken a ja o. Ei kavereita tarvii hylätä suhteen takia, mutta mennyt fwb-juttu voi herättää mustasukkaisuutta.

Voi myös herättää muita tuntemuksia ja hups...sitten selitellään jos kiinni jää. Yleisesti ottaen kavereiden kesken ei paneskella. bwf on vain sanonta mikä on keksitty ettei kuulostaisi niin huorahtavalta, molempiin suuntiin.

Vierailija
50/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ok, mutta suosittelen täyttä avoimmuutta kumppanin kanssa. Luottamus kaiken a ja o. Ei kavereita tarvii hylätä suhteen takia, mutta mennyt fwb-juttu voi herättää mustasukkaisuutta.

Voi myös herättää muita tuntemuksia ja hups...sitten selitellään jos kiinni jää. Yleisesti ottaen kavereiden kesken ei paneskella. bwf on vain sanonta mikä on keksitty ettei kuulostaisi niin huorahtavalta, molempiin suuntiin.

On varmaan raskasta olla noin umpimielinen? Asutko jossain Etelä-Pohjanmaalla raamattuvyöhykkeellä? Se, ettet itse pysty käsittämään seksuaalisuuden kirjoa, ei tarkoita sitä että muut ovat huorahtavia. Elä ja anna elää. Ei ole sinulta pois muiden suhdekuviot.

Vierailija
51/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan uskoa, että täällä on yksi kiihkeästi fwb kuviota vastustava tyyppi, joka vastailee tänne kokoajan.

Itsellä oli yli 20v sitten fwb, sitten tapasin nykyisen puolisoni ja olemme olleet uskollisesti yhdessä 20v. Näihin vuosiin on mahtunut sairautta ja muita vaikeuksia, mutta ei ole ollut mitään vaaraa, että ystäväni olisi ollut muuta kuin ystävä.

Vierailija
52/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myynyt omat periaatteeni aikoinaan, kun lähdin naisen kanssa parisuhteeseen, jolla oli aikaisempia tuttavuuksia, niin minulla ei ole varaa enää sanoa, mutta suosittelen kiertämään kaukaa. Varsinkin jos joku ajattelee näin, että olisi ok nähdä vanhoja tuttavuuksia. Tai varsinkin, jos ei edes ajattele, näkee vain. En sillä päätäni vaivannut, koska välitin niin paljon, ja meillä meni pitkään hyvin. Mutta tuli erilaiset elämäntilanteet, ja muutto toiselle paikkakunnalle, jolloin päädyimme eroon. Kyllä se vähän satutti nähdä, kuinka sillä aikaisemmalla, hyvällä parisuhteella ei ollut mitään väliä, kun pystyi hyppäämään tämän yhden vanhan panon kanssa seksisuhteeseen parin viikon jälkeen erosta. Mielestäni se kuvastaa hyvin sitä, että mitkä elementit siinä parisuhteessa merkitsevät, ja mitkä ei. Parisuhde kuuluu siihen osastoon, millä ei ollut väliä. Seksin määrä oli se, mikä määräsi. Ja sitä oli kyllä loppuun asti riittävästi. Että en voi suositella missään nimessä edes ajattelemaan näin

Vierailija
53/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan uskoa, että täällä on yksi kiihkeästi fwb kuviota vastustava tyyppi, joka vastailee tänne kokoajan.

Itsellä oli yli 20v sitten fwb, sitten tapasin nykyisen puolisoni ja olemme olleet uskollisesti yhdessä 20v. Näihin vuosiin on mahtunut sairautta ja muita vaikeuksia, mutta ei ole ollut mitään vaaraa, että ystäväni olisi ollut muuta kuin ystävä.

Joku hörhö taas tuomitsemassa naisia ja fantasioi naisten seksuaalisuuden rajoittamisesta, ei mitään uutta auringon alla. Antaa ulista.

Vierailija
54/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dumppaisin naisen siihen paikkaan, jos saisin selville, että nainen on harrastanut FWB-irtoseksiä.

Fwb ei oo irtoseksiä. Eikö oo parempi, et naisella on ollut vakkaripano, kuin et jika vklp eri mies?

Se parisuhdekin olisi vain vakkaripano. Vai olisiko tällainen seksisuhteita harrastava kumppani miehensä rinnalla, jos hän olisi koomassa 6kk, jolloin seksiä ei tippuisi? Osaisiko hän ottaa kumppaninsa tunteet huomioon ja tukea häntä vaikeana hetkenä, vaikka silloin ei irtoisikaan? Ei, seksi on se pääasia, ja kenenkään oman arvonsa tuntevan ei pidä lähteä parisuhteeseen seksisuhteita harrastaneen kanssa.

Miksi parisuhde ois vain vakkaripano? Miksen osaisi rakastaa ja olla parisuhteessa? 

En mä mun fwb:n kanssa nää edes joka viikko. Tottakai kestäisin kuivat kaudet rakkauden vuoksi. 

Pitäiskö mun olla selibaatissa, koska en ole löytänyt kumppania? Mulla on fwb:n kanssa toisiamme kunnioittavat välit ja seksissä haluamme tyydyttää myös toisemme. Haluan peniksen lisäksi tuntea miehen lähellä ja saada läheisyyttä.

Vierailija
55/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua inhottaisi jos mies kertoisi lähtevänsä tapaamaan kaveria jonka kanssa tiedän että seksi on ollut ainoa yhteinen asia. Inhottaisi ajatus siitä, että siellähän ne himot ja seksuaalinen vetovoima vieläkin ovat jäljellä. 

Vierailija
56/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua inhottaisi jos mies kertoisi lähtevänsä tapaamaan kaveria jonka kanssa tiedän että seksi on ollut ainoa yhteinen asia. Inhottaisi ajatus siitä, että siellähän ne himot ja seksuaalinen vetovoima vieläkin ovat jäljellä. 

"seksi on ollut ainoa yhteinen asia." Tää on siis ollut fuckbuddy, johon ei tietenkään pidetä yhteyttä enää. Friends with benefitsin kanssa on seksin lisäksi ystävyyssuhde.

Vierailija
57/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi parisuhde ois vain vakkaripano? Miksen osaisi rakastaa ja olla parisuhtees

Tottakai se on vain vakkaripano se parisuhdekin, jos ensinnäkin on sitä suhdetta etsiessä ollut tämmöistä kevyempää hauskanpitoa, ja varsinkin, jos pitää suhteita yllä parisuhteen aikana. Seksuaalisuus sitä ja seksuaalisuus tätä, tehköön jokainen, mitä haluaa, mutta ei se tarkoita, että olisi hyvä kumppani.

Vierailija
58/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi parisuhde ois vain vak

Onneks ite tiiän, et osaan rakastaa ja olla uskollinen kumppani vaikka mulla on ollut yhdenillanjuttuja, fwb ja fuckbuddy. 

Eikä haittaa jos tulevalla puolisolla on ollut seksielämää ennen mua.

Vierailija
59/64 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä toiminnallahan on tarkoitus pitää narut kädessä siltä varalta, että sinun tyydyttäjä lähtee kävelemään parisuhteesta. Vai väitätkö, että kyseinen fwb -suhde on mennyttä lopullisesti, että hän olisikin pelkästään kaveri, jos oma parisuhde päättyy? Taitaa olla niin, että haluat sen varavaihtoehdon, jota voit panna, jos toinen lähtee. Eli kasvata selkäranka, ja ala arvostamaan seksiä myös sen kumppanin näkökumasta, etkä vain oman tyydytyksen kautta. Eli lopeta tapailu. Et tarvitse häntä enää mihinkään, koska joku muu tyydyttää sinut nyt.

Että olisiko pelkästään kaveri, jos oma parisuhde päättyy? No, se tietenkin on tapauskohtaista. Jos vaikka tulisi itse jätetyksi, eikä olisi kiinnostunut kenestäkään muusta kuin eksästään, niin sitten ei todennäköisesti haluaisi aloittaa uudestaan sitä fwb-suhdetta. Toisaalta jos itse olisi lopettanut suhteen, eikä olisi enää tunteita eksää kohtaan, niin ehkä sitten haluaisi aloittaa uudestaan, tai ehkä ei.

Vierailija
60/64 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut voi olla noin ahdasmielisiä vielä 2024.

Ei saa harrastaa seksiä parisuhteen ulkopuolella tai jos on ollut seksisuhteessa, niin sit on parisuhteessakin vaan seksin takia ja pettää heti??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi