Onko ok tavata fwb-kaveria vielä sen jälkeen kunn on aloittanut parisuhteen?
Jos tämän kaverin kanssa ei harrasta enää seksiä, mutta muutoin tullaan hyvin juttuun.
Kommentit (64)
Ainakin itse olen tavannut. Jo senkin takia, että kyseinen kaveri olisi aika yksinäinen, jos en tapaisi häntä. Ja hänellä on vakavia sairauksia, joten olen huolissani aina jos hänestä ei kuulu muutamaan päivään mitään.
Kumppanille en ole tuosta aiemmasta fwb kuviosta edes kertonut. En aio koskaan kertoa siitä kenellekään, eikä sillä ole mielestäni mitään merkitystä enää.
Minulle ei olisi ok, että tyttöystäväni tapailisi seksikavereitaan minun kanssani seurustellessaan. En ole mitenkään mustasukkainen ja luotan tyttöystävääni, mutta tuo on joka tapauksessa epäkunnioittavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, se ei ole ok. On vain ajan kysymys, milloin harrastat seksiä fwb:si kanssa uudelleen.
No voi olla niinkin. Mutta usein nuo fbw:t ovat sellaisia ihmisiä, joihin ei ole oikeastaan tunnettu vetoa ja heidän kanssaan on harrastettu seksiä vain paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse olen tavannut. Jo senkin takia, että kyseinen kaveri olisi aika yksinäinen, jos en tapaisi häntä. Ja hänellä on vakavia sairauksia, joten olen huolissani aina jos hänestä ei kuulu muutamaan päivään mitään.
Kumppanille en ole tuosta aiemmasta fwb kuviosta edes kertonut. En aio koskaan kertoa siitä kenellekään, eikä sillä ole mielestäni mitään merkitystä enää.
Sinulla on hautaan asti vietävä salaisuus, jolla ei ole mitään merkitystä. Ihan mielenkiintoinen ajatuskuvio.
Asutaan pienellä paikkakunnalla, ja siksi on mahdotonta vältellä eksien ja vanhojen pano kavereiden tapaamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse tapailisin salaa.
Monet tapailevatkin. Ja joskus fwb:iä kohtaan voi olla enemmän tunteita kuin seurustelukumppania kohtaan. Esimerkiksi jos seurustelukumppanista on vaikkapa taloudellista hyötyä ja status-hyötyä, eli hän on ns. hyvä kauppa. Fwb taas saatetaan tuntea pitkältä ajalta, hän tietää tarpeet, heikkoudet, ilot ja murheet parhaiten. Osaa lohduttaa ja kannustaa oikealla hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on hautaan asti vietävä salaisuus, jolla ei ole mitään merkitystä. Ihan mielenkiintoinen ajatuskuvio.
No, minulla ei ole yleensäkään tapana kertoa ihmisille, jos olen harrastanut jonkun kanssa seksiä joskus. Yksityinen asia. On paljon muitakin sinänsä merkityksettömiä asioita, joista en puhu. Esim. vessassa käymiseen liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Te huo*at palatte vielä helvetin tulessa!
Tehkää parannus!
Eikö ole järkyttävää menoa tämä 🥺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te huo*at palatte vielä helvetin tulessa!
Tehkää parannus!
Eikö ole järkyttävää menoa tämä 🥺
Itse ryhdyin tuollaiseen suhteeseen tultuani toistuvasti ylikävellyksi. Omien tarpeiden tiedostaminen on äärimmäisen tärkeää hyvinvoinnin kannalta. Itselleni se oli tärkeä välivaihe ja tarkoitettu menemään juuri niin kuin se meni. Olen kiitollinen ja tyytyväinen.
Mielestäni on selvä ero onko fwb vai panokaveri. Jos yhteistä ystävyyttä on takana monta vuotta ja sen lisäksi on kaveripohjalta vähän puuhailtu yhdessä niin olisi tosi julmaa hylätä tämä kaveri uuden parisuhteen takia. Omasta kokemuksesta fwb on tyyppejä, joiden kanssa ei voisi kuvitellakaan parisuhdetta, mutta joihin on turvallinen kaverillinen yhteys.
Dumppaisin naisen siihen paikkaan, jos saisin selville, että nainen on harrastanut FWB-irtoseksiä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on selvä ero onko fwb vai panokaveri. Jos yhteistä ystävyyttä on takana monta vuotta ja sen lisäksi on kaveripohjalta vähän puuhailtu yhdessä niin olisi tosi julmaa hylätä tämä kaveri uuden parisuhteen takia. Omasta kokemuksesta fwb on tyyppejä, joiden kanssa ei voisi kuvitellakaan parisuhdetta, mutta joihin on turvallinen kaverillinen yhteys.
Nk. flat attacher -tyyppiset ihmiset. Parisuhteet eivät kestä, koska he eivät kiinny yksilöihin.
Tällä toiminnallahan on tarkoitus pitää narut kädessä siltä varalta, että sinun tyydyttäjä lähtee kävelemään parisuhteesta. Vai väitätkö, että kyseinen fwb -suhde on mennyttä lopullisesti, että hän olisikin pelkästään kaveri, jos oma parisuhde päättyy? Taitaa olla niin, että haluat sen varavaihtoehdon, jota voit panna, jos toinen lähtee. Eli kasvata selkäranka, ja ala arvostamaan seksiä myös sen kumppanin näkökumasta, etkä vain oman tyydytyksen kautta. Eli lopeta tapailu. Et tarvitse häntä enää mihinkään, koska joku muu tyydyttää sinut nyt.
Kaverina ois ok nähdä.
Ihmisillä menee myös fwb ja fb seksisin.
Friends with benefits ja fuck buddy.
Ekan kanssa olla myös kavereita ja tokan kanssa vaan pannaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä toiminnallahan on tarkoitus pitää narut kädessä siltä varalta, että sinun tyydyttäjä lähtee kävelemään parisuhteesta. Vai väitätkö, että kyseinen fwb -suhde on mennyttä lopullisesti, että hän olisikin pelkästään kaveri, jos oma parisuhde päättyy? Taitaa olla niin, että haluat sen varavaihtoehdon, jota voit panna, jos toinen lähtee. Eli kasvata selkäranka, ja ala arvostamaan seksiä myös sen kumppanin näkökumasta, etkä vain oman tyydytyksen kautta. Eli lopeta tapailu. Et tarvitse häntä enää mihinkään, koska joku muu tyydyttää sinut nyt.
Ehkä välttelevästi kiintynyt ei omaa muuta tapaa? Hän varautuu.
Vierailija kirjoitti:
Dumppaisin naisen siihen paikkaan, jos saisin selville, että nainen on harrastanut FWB-irtoseksiä.
Fwb ei oo irtoseksiä. Eikö oo parempi, et naisella on ollut vakkaripano, kuin et jika vklp eri mies?
Tai onnea neitsyen etsintään.
Saa olla aika tiukkapipo, jos yrittää eristää kumppanin ystävistään.