Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välttelettekö naapureitanne?

Vierailija
10.05.2024 |

Ja asutko omakotitalossa, rivarissa vai kerrostalossa? 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan mahdollista niin mieluiten ajoitan roskisten viennit ym. pihallakäynnit sellaiseen aikaan kun muita ei ole ulkona.

Vierailija
22/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Meillä on jopa aktiivinen kaveriporukka muodostunut naapureiden kesken. Tunnen myös suuren osan oman rappumme asukkaista ja vähintään muutama lause tulee juteltua aina kun käytävässä törmää. Kerrostalossa siis asutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa, ai että me suomalaiset ollaan sosiaalisia.

Venäläiset on ihan samanlaisia ja Itä-Eurooppalaiset. Johtuu puhtaasti siitä kun hallitsijat nyt on aina olleet mitä ovat olleet. Tuntemattomiin ei olla koskaan luotettu.

Vierailija
24/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos makaan sellaisessa darrassa jossa tekee mieli soittaa pappi paikalle suorittamaan viimeinen voitelu. 

Vierailija
25/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttele. Omakotitalossa asutaan. En kyllä vältellyt kerrostalossakaan. En pelkää ihmiskontakteja.

Just tuollaisten riesojen takia joudun tekemään suunnitelmia ulos lähtiessäni. Ryhdyt vain välttelemään, niin teet palveluksen monelle.

Vierailija
26/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa. Naapuri on ollut kaksitoista vuotta. En ole puhunut heidän kanssaan yhtään kertaa. Ainoastaan tehnyt poliisille kaksi kertaa ilmoituksen huolimattomasta kissanpidostaan.

Vierailija
27/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa. Naapuri on ollut kaksitoista vuotta. En ole puhunut heidän kanssaan yhtään kertaa. Ainoastaan tehnyt poliisille kaksi kertaa ilmoituksen huolimattomasta kissanpidostaan.

Ton perusteella naapurisi on varmasti todella tyytyväinen että sai kaltaisesi naapurin :D

Vierailija
28/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista moukkamaisuutta on olla tervehtimättä.

Hymy ei maksa mitään. 

Olen asunut 13 v eri maissa ja aina muualla ollaan ystävällisiä, vaikkapa tositungoksessa hississä.

Siellä olen minäkin oppinut.

Vierailija
29/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on oikeasti ihan puhtaasti ujoudesta. Ette kestäisi päivääkään Afrikassa. ;)

No ei tarvi mennä Afrikkaan asti. Tämmöiset välttelijät eivät kestäisi päivääkään asua Suomen rajojen ulkopuolella. Naurettavaa tommonen välttely ja muka ujoutta. Kun sitä suuta ei saada auki edes tervehtimiseen. Pelkurikansa.

Vierailija
30/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välttele. Omakotitalossa asutaan. En kyllä vältellyt kerrostalossakaan. En pelkää ihmiskontakteja.

Olet siis kyttääjä.

Vierailija
31/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.  Kivat naapurit sekä Helsingissä kerrostalossa että mökillä. Tarpeeksi hienotunteisia ettei tule heti utelemaan mutta välillä sitten vähän rupatellaan.  Mökkinaapurit käy kaffilla ja talonväen kanssa grillataan.

Homojen hommaa tuollainen.

Vierailija
32/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä välttelen mutta en pelkää ihmiskontakteja. Mulla ei vaan ole mitään tarvetta olla tekemisissä naapureiden kanssa . 

Vierailija
33/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi vain pysyäkin ylimääräisistä ihmisistä erossa. mitä useamman ihmisen kanssa on tekemisissä niin sitä varmemmin tulee myös ongelmia.

Vierailija
34/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en näe, kuule, haista naapuria niin kaikki hyvin.

Vierailija
35/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymy ei maksa mitään. 

Olen asunut 13 v eri maissa ja aina muualla ollaan ystävällisiä, vaikkapa tositungoksessa hississä.

Jakomäessä sinä olet koko ikäsi asunut. Mene vain hymyilemään niille juoppokavereillesi. Saatat saada ilmaisen kulauksen kiljua.

Vierailija
36/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani ei ole kyse epäsosiaalisuudesta vaan naapurien rajattomuudesta. Ei kunnioiteta toisen yksityisyyttä ja omaa tilaa, ei edes omaa tonttia!

Tai jos sosiaalisuus on juorujen kertomista, yksityisasioiden utelua, jonninjoutavien nuoruusmuistojen jaarittelua tuntemattomalle (uudelle naapurille), en haluakaan olla sosiaalinen.

Minulle naapurisosiaalisuus olisi rakentavaa, hienotunteista ja vastavuoroista kommunikaatiota. Sitä on turha täällä maaseudulla odottaa.

Vierailija
37/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. Tervehdin, vaihdan juttua, jos joku alkaa päivästä turinoimaan. Avaan ovenkin, jos ovikello soi. Kerrostalo.

Vierailija
38/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymy ei maksa mitään. 

Ahtaissa paikoissa onkin osoitettava, ettei ole vaarallinen uhka. Täällä landella on parempi, että naapuri vähän pelkääkin.

Vierailija
39/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani ei ole kyse epäsosiaalisuudesta vaan naapurien rajattomuudesta. Ei kunnioiteta toisen yksityisyyttä ja omaa tilaa, ei edes omaa tonttia!

Tai jos sosiaalisuus on juorujen kertomista, yksityisasioiden utelua, jonninjoutavien nuoruusmuistojen jaarittelua tuntemattomalle (uudelle naapurille), en haluakaan olla sosiaalinen.

Minulle naapurisosiaalisuus olisi rakentavaa, hienotunteista ja vastavuoroista kommunikaatiota. Sitä on turha täällä maaseudulla odottaa.

hyvä kirjoitus. Miten pystyy nauttia ulkona olemista, jos naapuri tunkee sun tontille 

Vierailija
40/53 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun isossa kerrostalossa, välttelen vain yhtä naapuria, jonka loputtomia valituksia ei kukaan jaksa kuunnella. Muut naapurit ovat ok, moikataan ja joskus ehtiessä jutellaankin.