Pitääkö joku oikeasti vielä ääniä päällä puhelimessa :DD
Olin bussissa ja jonkun tyypin puhelin alkoi soida. Hämmennyin hetkeksi koska en muista milloin olisin viimeksi kuullut yhdenkään puhelimen soivan. Olikohan tämä joku aikamatkustaja kymmenen vuoden takaa 🤔
Kommentit (83)
Mulla on äänet töissä (luuri voi olla metrien päässä välillä) ja kun alaikäinen lapseni on eri paikassa kuin minä.
Muuten saa paremmin kiinni viestillä, en hleensä soittele takaisin jos ei sitten samalta ole useampaa puheluyritystä
Miksi puhelin pitää pitää äänettömänä?
Hei ap, hait meille kesätöihin ja yritin parikin kertaa soittaa sinulle kutsuakseni sinut haastatteluun, mutta et vastannut puhelimeen. Paikka meni sitten toiselle hakijalle. Varmaan ihan hyvä, koska olisit todennäköisesti töissäkin jättänyt vastaamatta asiakkaiden puheluihin, vaikka se olisi kuulunut työnkuvaasi.
Joo, aivan turhaan niitä ääniä puhelimes pitää päällä. Kyllä se riittää kun sunnuntai-iltaisin katsoo onko viikolla joku soittanut tai lähettänyt viestiä. Jos jollain on niin tulenpalava kiire ettei tämä kelpaa, se voi aina lähettää kirjeen.
Vierailija kirjoitti:
Sen voisi ap meille kertoa.
Meidän aikaan nuoriso oli edistyksellistä. Missä vaiheessa nuorisolla on tapahtunut tämä käänne taantumukseen ja suvaitsemattomuuteen?
T: täti 60 v.
No joo, ehkä sellainen voi pitää puhelimensa äänettömänä joka kulkee puhelin kädessä 24/7. Onhan noita.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, hait meille kesätöihin ja yritin parikin kertaa soittaa sinulle kutsuakseni sinut haastatteluun, mutta et vastannut puhelimeen. Paikka meni sitten toiselle hakijalle. Varmaan ihan hyvä, koska olisit todennäköisesti töissäkin jättänyt vastaamatta asiakkaiden puheluihin, vaikka se olisi kuulunut työnkuvaasi.
Tosiaan parempi palkata niitä, jotka osaavat ja uskaltavat vastata puhelimeen. Eipä ole ihme, että jotkut eivät saa koskaan sitä ensimmäistäkään työpaikkaa, kun puhelimeen vastaaminen on heidän mielestään vanhanaikaista. Nuorisolle tiedoksi, että työpaikkaa hakiessa saatetaan edellyttää erilaisia taitoja ja puhelimeen vastaaminen on ensimmäinen niistä.
Eniten ärsyttää ääliöt, jotka bussissa/ työpaikan taukotiloissa katsovat tik tokkia, kuuntelevat musiikkia tai puhuvat suureen ääneen mamumölinää luuriin ja aina äänet päällä . Kaikki muutkin joutuvat kuuntelemaan 🤢
Mulla on äänet päällä. Kovalla. Niin kovalla kuin sen saa. Whatsappinkin kilinä. En kuule muuten.
Vierailija kirjoitti:
No joo, ehkä sellainen voi pitää puhelimensa äänettömänä joka kulkee puhelin kädessä 24/7. Onhan noita.
Mäkin näin noita viimeksi kun kävin kaupungilla. Kävelevät pitkin ja poikin puhelin kädessä. Se ON hassun näköistä.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, koska ne äänet tulee älykellosta.
Vain redardit käyttää äänetöntä puhelinta.
Redardit. 😅
Puhelimessa tottakai aina äänet päällä, ei sitä tiedä vaikka aikuinen lapsi joutuisi hätään ja tarvisi apua, ja näin on käynytkin. Toki luurissa on toiminto jolla vain tietyt numerot hälyttää, joten muut kuin tärkeät eivät pääse läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään, koska ne äänet tulee älykellosta.
Vain redardit käyttää äänetöntä puhelinta.
Redardit. 😅
Ei ole ihme, että Jonnet ja Veetit on adhd:n partaalla, kun popuppeja ja viestejä tulee joka paikasta, jonka lisäksi vielä ollaan kiinni siinä puhelimessa kokoajan.
Kannattaisi vaan nuorempienkin kokeilla laittaa puhelimeen äänet päälle ja sinne laukkuun niin tietää vastata, kun jollain on asiaa, ja on vähemmän somessa. Tulisi vähemmän itse aiheutettuja häiriötekijöitä.
Minä tiedän näin adhd:nä, tämän somettamisen haittapuolet ja puhelimen käteen kasvamisen kääntöpuolen, että otin käyttöön boomereiden vinkit. Vaihdoin myös kännykän erilliseen herätyskelloon ;)
Tänään on vapaapäivä niin voi vähän roikkua..
Mistäs vatusta mä tietäisin vastata, jos joku soittaa mulle ja ei ois ääniä päällä??!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi niitä ääniä ei voi pitää päällä? Mulla menee yöksi do not disturb päälle mutta muuten on äänet kokoajan, ellei tilanne muuta vaadi. Jos joku whatsapin kilinä ottaa päähän niin keskustelu mutelle.
N~40v
No kyllä sen äänettömällä olevan puhelimen värinän huomaa.
No mä en kyllä huomaa laukussa olevan puhelimen värinää.
Tottakai pidän että kummilapseni saa minut tarvittaessa kiinni jos on esim unohtanut kotiavaimensa eikä saa vanhempiaan kiinni. Myös iäkäs äitini saattaa tarvita apua.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan puhelimet räplättiin äänettömälle kun mentiin vaikka ravintolaan. Enää ei taida olla niin tarkkaa. Erityisesti nämä kumiveneentuomat mölöttää oikein kaiuttimen kanssa asioitaan muijansa kanssa.
Ärsyttää kun pentujen puhelimet on aina hukassa ja äänettömällä. Niitä ei löydä edes soittamalla.
Kyllä itselläni on puhelimessa äänet päällä. Miksi se pitäisi pitää jatkuvasti äänettömällä? Ainoastaan yöksi pistän äänettömälle. Töissä pidän pelkän värinän päällä, niin huomaan, mikäli puhelin alkaa soida. Puhelin on itsellä yleensä taskussa, kun liikun ulkona. Mikäli lähden autolla liikenteeseen, niin puhelin pariutuu automaattisesti auton audiolaitteiston kanssa. Mikäli puhelin soi ajon aikana, voin ratista painaa nappia, ja aloittaa puhelun. Puhelin on edelleen siellä taskussa tai etupenkillä.