Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö joku oikeasti vielä ääniä päällä puhelimessa :DD

Vierailija
10.05.2024 |

Olin bussissa ja jonkun tyypin puhelin alkoi soida. Hämmennyin hetkeksi koska en muista milloin olisin viimeksi kuullut yhdenkään puhelimen soivan. Olikohan tämä joku aikamatkustaja kymmenen vuoden takaa 🤔

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itselläni on puhelimessa äänet päällä. Miksi se pitäisi pitää jatkuvasti äänettömällä? Ainoastaan yöksi pistän äänettömälle. Töissä pidän pelkän värinän päällä, niin huomaan, mikäli puhelin alkaa soida. Puhelin on itsellä yleensä taskussa, kun liikun ulkona. Mikäli lähden autolla liikenteeseen, niin puhelin pariutuu automaattisesti auton audiolaitteiston kanssa. Mikäli puhelin soi ajon aikana, voin ratista painaa nappia, ja aloittaa puhelun. Puhelin on edelleen siellä taskussa tai etupenkillä.

Vierailija
62/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äänet töissä (luuri voi olla metrien päässä välillä) ja kun alaikäinen lapseni on eri paikassa kuin minä.

Muuten saa paremmin kiinni viestillä, en hleensä soittele takaisin jos ei sitten samalta ole useampaa puheluyritystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi puhelin pitää pitää äänettömänä?

Vierailija
64/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, hait meille kesätöihin ja yritin parikin kertaa soittaa sinulle kutsuakseni sinut haastatteluun, mutta et vastannut puhelimeen. Paikka meni sitten toiselle hakijalle. Varmaan ihan hyvä, koska olisit todennäköisesti töissäkin jättänyt vastaamatta asiakkaiden puheluihin, vaikka se olisi kuulunut työnkuvaasi.

Vierailija
65/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aivan turhaan niitä ääniä puhelimes pitää päällä. Kyllä se riittää kun sunnuntai-iltaisin katsoo onko viikolla joku soittanut tai lähettänyt viestiä. Jos jollain on niin tulenpalava kiire ettei tämä kelpaa, se voi aina lähettää kirjeen.

Vierailija
66/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen voisi ap meille kertoa.

Vierailija
67/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän aikaan nuoriso oli edistyksellistä. Missä vaiheessa nuorisolla on tapahtunut tämä käänne taantumukseen ja suvaitsemattomuuteen?

T: täti 60 v.

Vierailija
68/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä sellainen voi pitää puhelimensa äänettömänä joka kulkee puhelin kädessä  24/7. Onhan noita. 

Vierailija
69/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, hait meille kesätöihin ja yritin parikin kertaa soittaa sinulle kutsuakseni sinut haastatteluun, mutta et vastannut puhelimeen. Paikka meni sitten toiselle hakijalle. Varmaan ihan hyvä, koska olisit todennäköisesti töissäkin jättänyt vastaamatta asiakkaiden puheluihin, vaikka se olisi kuulunut työnkuvaasi.

Tosiaan parempi palkata niitä, jotka osaavat ja uskaltavat vastata puhelimeen.  Eipä ole ihme, että jotkut eivät saa koskaan sitä ensimmäistäkään työpaikkaa, kun puhelimeen vastaaminen on heidän mielestään vanhanaikaista. Nuorisolle tiedoksi, että työpaikkaa hakiessa saatetaan edellyttää erilaisia taitoja ja puhelimeen vastaaminen on ensimmäinen niistä. 

Vierailija
70/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää ääliöt, jotka bussissa/ työpaikan taukotiloissa katsovat tik tokkia, kuuntelevat musiikkia tai puhuvat suureen ääneen mamumölinää luuriin ja aina äänet päällä . Kaikki muutkin joutuvat kuuntelemaan 🤢

Vierailija
71/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on äänet päällä. Kovalla. Niin kovalla kuin sen saa. Whatsappinkin kilinä. En kuule muuten.

Vierailija
72/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, ehkä sellainen voi pitää puhelimensa äänettömänä joka kulkee puhelin kädessä  24/7. Onhan noita. 

Mäkin näin noita viimeksi kun kävin kaupungilla. Kävelevät pitkin ja poikin puhelin kädessä. Se ON  hassun näköistä.

Vierailija
73/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, koska ne äänet tulee älykellosta.

Vain redardit käyttää äänetöntä  puhelinta.

Redardit. 😅

Vierailija
74/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa tottakai aina äänet päällä, ei sitä tiedä vaikka aikuinen lapsi joutuisi hätään ja tarvisi apua, ja näin on käynytkin. Toki luurissa on toiminto jolla vain tietyt numerot hälyttää, joten muut kuin tärkeät eivät pääse läpi.

Vierailija
75/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään, koska ne äänet tulee älykellosta.

Vain redardit käyttää äänetöntä  puhelinta.

Redardit. 😅

Ei ole ihme, että Jonnet ja Veetit on adhd:n partaalla, kun popuppeja ja viestejä tulee joka paikasta, jonka lisäksi vielä ollaan kiinni siinä puhelimessa kokoajan.

Kannattaisi vaan nuorempienkin kokeilla laittaa puhelimeen äänet päälle ja sinne laukkuun niin tietää vastata, kun jollain on asiaa, ja on vähemmän somessa. Tulisi vähemmän itse aiheutettuja häiriötekijöitä.

Minä tiedän näin adhd:nä, tämän somettamisen haittapuolet ja puhelimen käteen kasvamisen kääntöpuolen, että otin käyttöön boomereiden vinkit. Vaihdoin myös kännykän erilliseen herätyskelloon ;)

Tänään on vapaapäivä niin voi vähän roikkua..

Vierailija
76/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs vatusta mä tietäisin vastata, jos joku soittaa mulle ja ei ois ääniä päällä??!

Vierailija
77/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi niitä ääniä ei voi pitää päällä? Mulla menee yöksi do not disturb päälle mutta muuten on äänet kokoajan, ellei tilanne muuta vaadi. Jos joku whatsapin kilinä ottaa päähän niin keskustelu mutelle.

N~40v

No kyllä sen äänettömällä olevan puhelimen värinän huomaa.

No mä en kyllä huomaa laukussa olevan puhelimen värinää.

Vierailija
78/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pidän että kummilapseni saa minut tarvittaessa kiinni jos on esim unohtanut kotiavaimensa eikä saa vanhempiaan kiinni. Myös iäkäs äitini saattaa tarvita apua.

Vierailija
79/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan puhelimet räplättiin äänettömälle kun mentiin vaikka ravintolaan. Enää ei taida olla niin tarkkaa. Erityisesti nämä kumiveneentuomat mölöttää oikein kaiuttimen kanssa asioitaan muijansa kanssa.

Vierailija
80/83 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun pentujen puhelimet on aina hukassa ja äänettömällä. Niitä ei löydä edes soittamalla.