Työkaveri syö lounaaksi töissä kaurapuuroa. Miten voi riittää ruoaksi niin että pysyy kylläisenä ja jaksaa?
Noin 50-vuotias normaalipainoinen mies. En ole tohtinut kysyä mitä muuta syö, mutta olen miettinyt joskus että miten pärjää tuolla.
Miten jollekin riittää puuro lounaaksi?
Kommentit (94)
Ei kyllä kukaan kaurapuurolla pärjää ja sen tietää jokainen, joka on sitä joutunut rahapulassa syömään. Veikkaan jäätävää rahapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi tokikii riittää puuro ja sillä pärjää hyvin. Kaurapuuro lähes jokaisen kk viimeisen viikon aamiainen, lounas ja päivällinen, muuhun kun rahat ei riitä. Edullinen ja terveellinen, helppo valmistaa vaikka mikrossa jos ei huvitä keittämään ruveta.
Kyllä riittää ja nälkä pysyy kauan pois , lisänä paljon marjoja jos vain olen kyennyt metsässä käydä. Ja kun on vielä niin hyvääkin. Ehkä siksi kelpaa aivan hyvin kun lapsenakaan ei ruokaa ollut aina riittävästi ja olen oppinut syömään vain silloin kun on nälkä. Siksi vaikea ymmärtää miten ruoalla saa itsestään ylipainoisen
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kukaan kaurapuurolla pärjää ja sen tietää jokainen, joka on sitä joutunut rahapulassa syömään. Veikkaan jäätävää rahapulaa.
Ei tulisi mieleenkään "veikata" mitään. Meitä ihmisiä on niin moneksi. Esim. itselläni ei ole rahapulaa ollut koskaan, mutta puuroja syön silti usein. Sama veljeni perheessä jossa molemmat ovat lääkäreitä ja syövät puuroja usein. Puurot ovat hyviä ja terveellisiä.
Ite söin kahdeksan kuukauden työpestin aikana joka työpäivä lounaaksi puuroa ja se riitti hyvin, kun aamulla kotona tankkasin runsaan aamiaisen. Sitten iltapäivällä kourallisen pähkinöitä ja kahvia.
Oli siis edullinen ja helppo ruoka eikä tarvinnut miettiä mitäköhän tänään söisi, kun aina söi samaa. En edes kyllästynyt siihen.
Mitä outoa siinä on, että syö puuroa lounaaksi? Miksi pitäisi mätätä kitaansa iso satsi jotain perunamuusia ja lihapullia kermakastikkeessa? Ihan kuin vain tuollainen rasvainen ja suolainen mättö olisi sitä oikeanlaista ruokaa.
Ehkä työkaverisi haluaa pitää itsensä normaalipainoisena. Ja tuohan on hyvä päivän kuituannos.
Jostain syystä lihavat ja pullukat eivät halua katsoa kriittisesti ruokavaliotaan. Syövät ja juovat enemmän kuin kuluttavat, vaikka ovat mielestään "pieniruokaisia". Ja sitten taas syytetään geenejä.
Itse olen 40+ ikäinen ja lihon helposti. Olen kuitenkin kokoa 38 ja naisellinen vyötärö löytyy. Koska lihon helposti, niin joudun katsomaan mitä syön. Ja kun ikää tulee lisää, niin lihoo entistä helpommin. Esimerkiksi juon vain vettä (ei mehuja, limsoja, energiajuomia ym.), välipalani on tyyliin omena ja 10-20 pähkinää. Päivälliseksi saatan syödä kaurapuuroa tai Wetabixin maustamattomalla jogurtilla. Joskus toki ihan perus kanapastaakin. Ei ole väärin haluta olla normaalipainoinen.
Mä syön joskus lounaalla puuron. Kaupan valmispuuroissa on hyvin proteiinia mikä pitää nälän.
En syö töissä mitään ja silti jaksan. Nälkää ylipäätään ja pohjatonta sellaista koen ainoastaan kuukautisia edeltävänä päivänä ja niiden ekana päivänä. Syön ennen töitä, töiden jälkeen ja joskus vielä illalla vähän, jos on ollut tavallista aktiivisempi päivä ja tuntuu, ettei uni tule, jos ei syö jotain.
Pari Elovena-pikapuuropussia on varsin täyttävä lounas. Helppo, ei tule suolisto-oireita kesken työpäivän, ja energiaa noin 250-290 kilokaloria. Minulle hyvin tuttu ratkaisu, jonka voin hyvin ymmärtää jonkun aina samoin toimivan henkilön kannalta sopivaksi tavaksi. Kyse on toki myös tottumuksesta: tuolta kaurapuuropohjalta lounastava saisi pahoinvointia, jos joutuisi syömään kesken työpäivän "kunnon lounaan" työpaikka- tai muussa ravintolassa.
Mä oon niitä joille ei kaurapuuro sovi. Maha menee velliksi ja jo puolen tunnin päästä enemmän nälkä kuin ennen puuron syöntiä.
Kaura on pahasti ylimainostettua kuraa
alipalkattu, yli tunteja, ei kannata lafka strategiassaan ihmetellä miksi kilpailijat ohittavat ja tööttäävät. operatiivinen pelle luulee että lafkassa asiat on kunnossa.
Jaa, enemmänkin ihmettelen, miten joku raskasta ruumiillista työtä tekevä jaksaa pelkän voileivän ja jogurtin voimalla??
Ei me nuorena syöty kuin tuplapatukka työssä kuppi teetä oli kiire
Miksi ei jaksaisi? En aidosti ymmärrä tätä nykyistä "pitää syödä kahden tunnin välein tai vähintään pyörtyy"-mentaliteettia. Itse en syö koskaan aamiaista ja hyvin harvoin lounaan, yleensä ei ole edes aikaa moiseen. Teen fyysistä työtä, olen neljäkymppinen hoikka nainen ja jaksan mainiosti. Kotona on sitten aikaa syödä mitä tahtoo. Ei ole vaikeaa. Ei vatsa huuda jatkuvasti ruokaa jos ei sitä opeta siihen. Lisäksi, nälän tunne ei tapa ketään.
Jospa on syönyt tukevan aamiaisen ja sitten iltapäivällä välipalaksi vaikka hedelmä. Kyllä sillä kevyessä työssä pärjää.
Voi olla että syö aamupalalla tai illalla enemmän.
Säästää kyllä kuukaudessa aika potin jos söisi lounaaksi aina puuron 10€ lounaan sijaan
melkein 200€
Kaurapuurolla saa siirrettyä tunnilla eteenpäin lounasta, sen aikaa se pitää nälkää.
T normaalipainoinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Jos on kasvissyöjä?
Mielestäni sekasyöjä
ap
Ehkä tuosta löytyy selitys. Syö työpaikkalounaaksi edelliseltä kotipäivälliseltä jääneet jämät. Jos mitään ei ole jäänyt, syö puuron. Samalla säästää rahaa vaikka asuntolainan korkoon tai kesälomareissuun.