Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri syö lounaaksi töissä kaurapuuroa. Miten voi riittää ruoaksi niin että pysyy kylläisenä ja jaksaa?

Vierailija
10.05.2024 |

Noin 50-vuotias normaalipainoinen mies. En ole tohtinut kysyä mitä muuta syö, mutta olen miettinyt joskus että miten pärjää tuolla.

Miten jollekin riittää puuro lounaaksi?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on juuri siksi normaalipainoinen että syö terveellisiä ruokia ja välillä kevyemmin

Puuro ei ole terveellistä, pelkkää hiilari p*skaa.

Mitä pelkkää hiilaripskaa? Kaurahiutaleissa on 14g proteiinia?

Siis / 100g

Vierailija
22/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ruokailuun ei pidä puuttua. Ehkä kitsas tai köyhä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökö kotona kunnollisen ruoan. Jos välttää punaista lihaa, eikä ole riittävän laadukasta kanaa töissä tai muuta valittavana, ehkä jää joku leipä vaihtoehdoksi. Moni söisi mieluiten pääruoan, ellei se ole liian aikaisin tai myöhään. Yhteisruokailu toimii huonosti jos ei voi valita koska syö, myös hoitokodeissa ja laitoksissa lienee sama juttu. Jos ihmiset voisi ottaa kaapista sopivaan aikaan ja voi halutessa lämmittää. Joku voi toimia uunivahtina tms.

Dementoituneet vanhukset uunuvahteina. Just joo. .

Vierailija
24/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minua ihmetyttää Nämä toisten ruokien kyttääjät. Ja sitten siitä pitää vielä täällä raportoida.

Vierailija
25/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tokikii riittää puuro ja sillä pärjää hyvin. Kaurapuuro lähes jokaisen kk viimeisen viikon aamiainen, lounas ja päivällinen, muuhun kun rahat ei riitä. Edullinen ja terveellinen, helppo valmistaa vaikka mikrossa jos ei huvitä keittämään ruveta. 

Vierailija
26/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjään kevyitä toimistotöitä tekevänä naisena hyvin kaurapuurolla/muulla kevyellä lounaalla. Syön aamupalan, yleensä leipää tai puuroa ja hedelmää+jogurttia lounaaksi ja illalla lämpimän ruuan. Mieheni ei taas pärjäisi kaurapuurolla, että ymmärrän ihmetyksesi.

Vierailija
27/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä kaurapuuroa lounaaksi syövä painonnostaja, jolla on tarkka treeniohjelma johon kuuluu tietty kalorimäärä vuorokaudessa. Ilmeisesti jaksaa parhaiten siten että lounas on kevyt.

Vierailija
28/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos syön  mahan täyteen töissä niin en jaksa tehdä mitään  eli jaksan paljon  paremmin kun en syö. Kahvin voimalla menen työpäivän . Aamullakaan en syö mitään sen takia että jaksan paremmin. Töiden jälkeen syön kotona.

Vierailija
29/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurossa on monipuolisesti ravintoaineita vaikka on kevyttä 

Vierailija
30/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minua ihmetyttää Nämä toisten ruokien kyttääjät. Ja sitten siitä pitää vielä täällä raportoida.

Kuitenkin kiinnostaa sinuakin niin paljon, että pitää tulla lukemaan ja kommentoimaan 😆.

Vierailija
31/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sinä siitä huolehdit. Hän syö ihan hyvin. Jaksaa varmaan paljon paremmin kuin ihmiset jotka syö hirveitä annoksia. Miten he yleensä jaksaa sen jälkeen tehdä yhtään mitään kun on olo ähryn puhrun.

Vierailija
32/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko puuron kotoa. On voinut laittaa puuron sekaan jotain tuhdimpaa, kuten jotain proteiinipitoista jauhetta, jauhettuja pähkinäitä jne. 

Vierailija
33/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin kiinnostaa sinuakin niin paljon, että pitää tulla lukemaan ja kommentoimaan 😆.

Täytyyhän teitä vähän kytätä ja valistaa jos ette muuten huomaa olevanne ihan uunoja. Eri.

Vierailija
34/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On raukka niin köyhä ettei voi syödä muuta. Illalla vetää kotona bisseä.

On sulla kenties rahaa, mutta käytöstavat kirjoittelussasi ei ole älykkään ihmisen. Köyhyys ei monenkaan kohdalla ole itse hankittu, varsinkaan naisten, jotka pas..aduunit tehnyt ja pienellä palkalla, joten eläkettä ei paljolti heru. Toinen vaihtoehto on, että tarkoituksesi oli kirjoittaa Oon eikä on ja vedän eikä vetää.

Vierailija
35/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän syö päivällisen jo aamupalana.

Vierailija
36/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kasvissyöjä? 

Vierailija
37/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki idiootit käy töissä syömässä "koska on lounas tauko ja kuuluu syödä", ei siksi, että heillä olisi jokin pakottava nälän tarve.

Ei siis ihme, että kaikki lihoo kun syödään vain ikään kuin pahan tavan nimissä.

ps en syö aamupalaa, enkä töissä, eikä muuten ole paino-ongelmia ja ikääkin yli 50v

Minä syön kunnon lounaan ja illalla vain luonnonjogurttia, marjoja ja siemensekoitusta. 

Vierailija
38/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan. Älä murehdi toisten ruokailuista. :)

Itse en syö aamuisin työpäivinä mitään (työ klo 8-16) ja pidän ruokataukonikin yleensä vasta noin 13-14 jälkeen hieman ennen kotiinlähtöä. Eväänä yleensä vain hapankorppua, koska ne säilyy kaapissa eikä tarvitse aamuisin tehdä eväitä mukaan kiireessä. :D Syön kunnolla sitten kotona iltaisin. En tarkoituksella noudata mitään 16:8-dieettiä, mutta ilmeisesti olen vahingossa alitajuisesti ajautunut tähän kroppaani kuunnellen. Töissä jaksan parhaiten just näin ja kropan tulehtuneisuus, josta kärsin, on työpäivinä lievempi kuin viikonloppuisin, jolloin tulee syötyä aamupala jo suht aamulla. Tai en oikeasti tiedä mistä se johtuu, mutta tällaisen yhteyden olen huomannut, että kun ei syö mitään on kaikista kivuttomin ja kestävin olo. Jatkuvasti ei kuitenkaan voi olla syömättä. :D

Vierailija
39/94 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voi säästää arjessa aikaa jos ei tarvitse kokata ja on hetkessä valmis ruoka.

Vierailija
40/94 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törmännyt useassa työpaikassa vastaavaan eli ihan normaali juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi