Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko seksi miehelle välttämätön osa parisuhdetta?

Vierailija
10.05.2024 |

Yli viisikymppinen nainen kysyy, onko mitään mahdollisuutta löytää miestä, joka haluaisi parisuhteen, jossa olisi läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä mutta ei seksiä? Olen aiemmassa elämässäni ollut suhteessa, joka murskasi seksuaalisen itsetuntoni totaalisesti ja teki minusta käytännössä täysin aseksuaalin, mitään haluja ei ole olemassakaan. Vaihdevuodet vielä tähän, niin en todellakaan halua mitään seksiä koskaan.

Onko mitään mahdollisuutta löytää kumppania enää, jos yksin oleminen alkaa kyllästyttää?

(Tätä palstaa jonkin aikaa seuranneena mainitsen vielä, että en ole lihava enkä ylipainoinen, lääkärikin on kirjannut tietoihini sanat "hoikka nainen". Tällä asialla tuntuu täällä kirjoittaville olevan tosi paljon merkitystä. Minusta itsestäni se on ihan sivuseikka.)

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meitä. Voin myös lisätietona kertoa, että oma haluttomuuteni ei muuttunut haluksi ja kiinnostukseksi sillä, että epäiltiin uskottomuudesta, ei huomautuskella penikseni kossta, ei arvailulla siitä, että olenko tullut uskoon, enkä olisi valmis seksiin vasta kuin papin aamenen jälkeen ei sillä, että kutsutiin saatanan homoski tai v...n eunukiksi.

Enemmän kuin vaivaannuttavaa,e ikä ainkaan haluani ollut omiaan lisäämään se kun seksiä halunnut nainen halusi uhtriutua ja inttää, että kyllä minä olisin ollut hänen kanssaan halukas ja välittömästi valmis jos hän vain olisi sitä tai tätä. mitä juuri sillä hetkellä oli, kuten olemalla brunetti, eikä blondi. Olemalla jo 29 vuotias, joka pn seksiä joskus jonkun tosienkin kanssa harrastanut. eikä 17 vuotais neitsyt. Jonak rinnat olivat enempi keksikokoiset, eikä erityinen povipommi, jonka aktiivinen liikunta harrastus tai oikeammin elämäntapa näkyi hänestä..... 

Vierailija
62/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä tämmöisissä tapauksissa miksi nainen ei voi toisen vuoksi harrastaa seksiä tai vaikka jotain suihinottoa. Onko se niin kamala asia antaa toiselle tyydytystä että mielummin elää yksin kuin olisi rakastettavana jonkun toimesta mutta joutuu välillä tekemään hetken töitä sen eteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslapanen on säälittävä. Yleiskone. Kodinhoitaja. 

Ei suutele, ei kouri, ei intohimoa.

Ei seiso tai jos seisoo niin se kaksi työntöö ja tulee jo.

Tai ei ota eteen ollenkasn.

Tai on iltapesulla runkannut jo itsensä löysäksi (olen kokenut).

Mieslapsi. Kaappihåmå. Hullu.

Onneksi näytin ja sanoin, mikä on. Varmaan ei seiso senkään vertaa enää. 😆

Vierailija
64/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä 50+ miehiä, joilla on halut lähteneet, tai kyvyt ainakin. Tosin monella heistä taitaa olla takanaan eroja, pettymyksiä yms. eivätkä välttämättä enää jaksa lähteä parisuhdetta muodostamaan. Suurimmalle osalle riittää ihan muut ihmissuhteet, kavereiden seura.

Seppo Rätyä lainatakseni: on todella kiva katsella naisia ja heidän kanssaan on mukava jutella, mutta sitten siinä on se ikävämpi puolensa, että nykyään en oikein enää tahdo muistaa, mitä varten niitä naisia oikein pitikään katsella.

Vierailija
65/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä parisuhteella tekee jos siinä ei ole seksiä???

Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.

Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).

No itselläni on kyllä ihan päivittäinen yhdynnätarve ja kyllä parisuhteessa ehtii sen kerran pari jopa kolme kertaa päivässä olemaan yhdynnässä. Älypuhelin hattuhyllylly kun tulee kotiin.

&

Tai vaatekaappiin.

Viemään roskia.

Ostoksille yksin joka helvatan kauppaan, muka.

Töiden jälkeen (oliko edes työpäivä) jonnekin.

Kaikki tiedossa. Silminnäkijöitä ja todisteita.

Håmå.

Ihan suoraan kerrottukin.

Sä olet historiaa surkimus.

Vierailija
66/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon tuli vastauksia tässä välissä, enimmäkseen taitaa olla kyllä minun kannaltani kielteisiä. Tai sitten ensin luin turhan optimistiset silmälasit päässäni näitä ja ajattelin, että onhan sitä olemassa seksitöntä kumppanuutta. Mutta ei kai sittenkään kovin usein.

Ei kun nuttura päähän vaan tiukemmalle ja tuima tulikivikatse takaisin, jos mies lähestyy.

Harmin paikka. Minusta olisi lojaaliksi ystäväksi, olen joustava ja mukava ja hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, eläinrakaskin vielä. Olisin selänpesijä saunassa ja hieroisin hartiat, kuntoilemaan lähtisin kaveriksi mielelläni, kokeilisin vaikka uusia lajejakin, jos houkutellaan. Voisin tulla kisakatsomoon tai stadionille jalkapalloa tai muita lajeja seuraamaan. Kaikelle olen elämässäni avoin. Niin, paitsi -.

ap

Se seksitön kumppanuus on usein jotain sellaista, että iän myötä seksi

Juurikin näin.

Seksuaalisuus on tärkeää vanhemmillekin miehille, ainakin uuden parisuhteen muodostamisvaiheessa. Tosin vasta jokin aika sitten katselin dokumenttia pariskunnasta, joka oli tavannut toisensa palveluasumisyksikössä, ja menivät naimisiin. Siinä dokumentissa kyllä mies vakuutti, että ei hänelle (enää) se seksi ollut niin kauhean tärkeää. Tosin tämä mies ei tainnut olla ihan ap:n ikäluokkaa.

Vierailija
67/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyyhän niitä miehiä jotka eivät kykene edes seksiin. Mitä mies sitten saisi suhteesta?

Eli suhteessa ollaan vain seksin takia?

Vierailija
68/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tämmöisissä tapauksissa miksi nainen ei voi toisen vuoksi harrastaa seksiä tai vaikka jotain suihinottoa. Onko se niin kamala asia antaa toiselle tyydytystä että mielummin elää yksin kuin olisi rakastettavana jonkun toimesta mutta joutuu välillä tekemään hetken töitä sen eteen?

Haluaisiko mies sitten suhteessa, että toinen antaa suuseksiä velvollisuudesta ja kokee sen lähinnä työksi, ja saattaa jopa pitää sitä vastenmielisenä tai epämiellyttävänä? Haluaisiko mies siis sellaista seksiä, jossa toinen osapuoli ei nauti eikä oikeastaan haluaisi sitä seksiä harrastaa?

Vierailija
69/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä on pakko olla M60

Vierailija
70/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko mies sitten suhteessa, että toinen antaa suuseksiä velvollisuudesta ja kokee sen lähinnä työksi, ja saattaa jopa pitää sitä vastenmielisenä tai epämiellyttävänä? Haluaisiko mies siis sellaista seksiä, jossa toinen osapuoli ei nauti eikä oikeastaan haluaisi sitä seksiä harrastaa?

Ei haittaisi. Tosin en tuon tyyppisessä suhteessa voisi olla muuten, kuin siten että se on avoin ja seksiä saa muualta.

Vierailija
71/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee seuranhakuilmoitus, missä selvästi ilmoitat vaatimuksesi. Siten voit paremmin löytää sellaisen suhteen kuin haluat.

Vierailija
72/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan mies tietentahtoen eläisi naisen kanssa saamatta itselleen siitä mitään tyydytystä? Sellaiset miehet ottaa varmaan ennemmin kissan tai koiran (jos haukkuja kaipaa).

Vierailija
73/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni 50+ on täysin haluton. Hän sopisi sinulle ap. Minä taas haluaisin miehen, jonka kanssa harrastaa seksiä.

N50+

Vierailija
74/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa koska en tuommoisessa suhteessa ole ollut mutta riippuu varmaan tilanteesta. On se parempi jos nainen on innoissaan seksistä mutta on siinäkin oma kiihotuksensa jos toinen tekee jotain vuoksesi mistä ei välttämättä itse välitä. Kertoo jotain silloin kummiskin kuinka tärkeä olet hänelle jos noin tekee. Kyllä itsekkin teen asioita suhteessa naisen eteen vaikka en nyt välttämättä haluaisi mutta kunnon parisuhteessa ei voi ajatella vain itseään.

t sama

Vierailija
75/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinä on rakkautta.

Vierailija
76/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista kannata murehtia. Voi käydä niin, että löydät naisen, jolle kelpaa seksitön suhde. Tai voi käydä vaikka niinkin, että löydät naisen ja yhtäkkiä huomaatkin, että haluat taas seksiä. Mistä sitä koskaan tietää.

Vierailija
77/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin edes kerran tilata hampurilaisen, jossa ei ole pihviä eikä niitä sämpylöitä. Pelkät mausteet vaan. Hampurilaisravintoloissa inttävät ettei kyseessä ole silloin hampurilainen. Mutta kun minä haluan sellaisen hampurilaisen.

Minulla sama! Niin ikään olisi halunnut ostaa rautakaupasta kirveen jossa ei ole vartta eikä terää. Kummallisesti alkoivat inttämään ettei sellaista ole. Kyllä voi olla, jos minusta tuntuu siltä.

Vierailija
78/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista kannata murehtia. Voi käydä niin, että löydät naisen, jolle kelpaa seksitön suhde. Tai voi käydä vaikka niinkin, että löydät naisen ja yhtäkkiä huomaatkin, että haluat taas seksiä. Mistä sitä koskaan tietää.

PS. Unohdin tätä kirjoittaessa, että ap olikin nainen eikä mies. Joten pitäisi olla "löydät miehen"...

Vierailija
79/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.

Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).

Kaikkea noita muita asioita voi saada myös muilta ihmisiltä. Kumppanuutta, tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä, yhteisiä suunnitelmia... haloo, ihmisillä on ystäviä!

Jos itse olisin tuota ikäluokkaa, voisin kyllä alkaa tuollaisen nais

Ai romanttista rakkauttakin saa ystäviltä? Jos ystävät ovat rakastuneita toisiinsa, eikö se ole jo enemmän kuin ystävyyttä?

Vierailija
80/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parisuhde" ilman seksiä on parisuhde samaan tapaan kuin ilmakitaran soittaminen on musiikkia.

Ap:n ongelma on se, että hän haluaa kutsua miehen ja naisen läheistä ystävyyttä parisuhteeksi ja on tyytymätön koska sanan "parisuhde" määritelmä ei ole sellainen kuin hän haluaa.

Miksi sinun määritelmäsi olisi sen oikeampi kuin ap:n?

Itse elän parisuhteessa joka sisältää rikkaan ja ihanan seksielämän, mutta en näe mitenkään että suhde muuttuisi läheiseksi ystävyydeksi jos seksi katoaisi. On kuitenkin rakkaus, hellyys, sitoutuminen, toisesta huolehtiminen, yhteiset tavoitteet ja suunnitelmat ja halu olla yhdessä, jotka minun määritelmäni mukaan ovat parisuhteen perusta ja joita ei läheisessäkään ystävyyssuhteessa samalla tavalla ole.