Onko seksi miehelle välttämätön osa parisuhdetta?
Yli viisikymppinen nainen kysyy, onko mitään mahdollisuutta löytää miestä, joka haluaisi parisuhteen, jossa olisi läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä mutta ei seksiä? Olen aiemmassa elämässäni ollut suhteessa, joka murskasi seksuaalisen itsetuntoni totaalisesti ja teki minusta käytännössä täysin aseksuaalin, mitään haluja ei ole olemassakaan. Vaihdevuodet vielä tähän, niin en todellakaan halua mitään seksiä koskaan.
Onko mitään mahdollisuutta löytää kumppania enää, jos yksin oleminen alkaa kyllästyttää?
(Tätä palstaa jonkin aikaa seuranneena mainitsen vielä, että en ole lihava enkä ylipainoinen, lääkärikin on kirjannut tietoihini sanat "hoikka nainen". Tällä asialla tuntuu täällä kirjoittaville olevan tosi paljon merkitystä. Minusta itsestäni se on ihan sivuseikka.)
Kommentit (133)
Oletko varma ettet haluaisi oikean ihmisen kanssa seksiä?
Tuota jos suhteesta puuttuu kaikki seksiin litttyvä suukoista lähtien. Se ei ole sun tyttöystävä/vaimo,vaan se on sun äitikorvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja taitaa olla noin 1% väestöstä. Lisäksi varmaan on myös sellaisia homomiehiä, jotka voisivat harkita elävänsä naisen kanssa seksittömässä suhteessa.
Kun vielä valtaosa heistä ei kaipaa parisuhdetta ja niistäkin jotka kaipaavat ei kaikki halua parisuhteelta edes sitä läheisyyttä ja kumppanuutta. Mahdollisuudet on varsin minimaaliset.
Näin olen vähän ajatellutkin, taidat olla oikeassa. Onneksi pärjään omillani. Saahan sitä haaveilla vaikka kuulennosta tai mistä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä parisuhteella tekee jos siinä ei ole seksiä???
Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.
Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).
Valtaosalle ihmisistä seksi silti on OLENNAINEN osa suhdetta. Eli ihmiset haluavat, että suhteessa on SEKÄ rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia - SEKÄ seksiä. Todella harva haluaisi suhteen, josta seksi puuttuu kokonaan.
Vaimon kakkonen päivässä pitää mielen virkeänä
On itse haluan seksiä ja kosketella naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.
Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).
No itselläni on kyllä ihan päivittäinen yhdynnätarve ja kyllä parisuhteessa ehtii sen kerran pari jopa kolme kertaa päivässä olemaan yhdynnässä. Älypuhelin hattuhyllylly kun tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tuli vastauksia tässä välissä, enimmäkseen taitaa olla kyllä minun kannaltani kielteisiä. Tai sitten ensin luin turhan optimistiset silmälasit päässäni näitä ja ajattelin, että onhan sitä olemassa seksitöntä kumppanuutta. Mutta ei kai sittenkään kovin usein.
Ei kun nuttura päähän vaan tiukemmalle ja tuima tulikivikatse takaisin, jos mies lähestyy.
Harmin paikka. Minusta olisi lojaaliksi ystäväksi, olen joustava ja mukava ja hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, eläinrakaskin vielä. Olisin selänpesijä saunassa ja hieroisin hartiat, kuntoilemaan lähtisin kaveriksi mielelläni, kokeilisin vaikka uusia lajejakin, jos houkutellaan. Voisin tulla kisakatsomoon tai stadionille jalkapalloa tai muita lajeja seuraamaan. Kaikelle olen elämässäni avoin. Niin, paitsi -.
ap
Se seksitön kumppanuus on usein jotain sellaista, että iän myötä seksiin ei enää vain kykene, tai toisella on sairaus tai muu, mikä estää seksin. Tällöin ihmisillä on kuitenkin takanaan romanttinen, ehkä pitkäkin parisuhde, jossa on ollut myös seksiä, ja se vahva kumppanuus ja rakkaus on muodostunut näiden vuosien aikana. Seksittömyys on siis olosuhteista johtuva asia, ei suhteen alkuperäinen olotila.
Työnnän aamutuimaan miehen nukkuessa kuivan kesäkurpitsen väkivalloin peräsuoleensa. Hän kiljuu herätessään.
Ei sillä skulaa värkit.
Silloin kun sitä noloutta on/oli: 0-3 työntöö. 0-3 minuuttia.
Surkee surkee surkee.
Kahden viikon kuluttua muutan. Hän ei sitä tiedä.
Onpa taas tyhmä kysymys.
Monellako naisella tiedätte olevan homokaverin? Miksiköhän homomiehiä ei kiinnosta naisten tarjoama ihmissuhde?
Uskoisin etä mahdollista, itse kohta 60v enkä suostuis seksittömään suhteeseen. Monogamiakin vähän siinä ja siinä: monilla miehillä on huonoja kokemuksia parisuhteista ja erityisesti näistä, joissa "on paljon muutakin" ja suoritetaan sitä temppurataa tehden töitä suhteen kestämiseksi...kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea noita muita asioita voi saada myös muilta ihmisiltä. Kumppanuutta, tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä, yhteisiä suunnitelmia... haloo, ihmisillä on ystäviä!
Jos itse olisin tuota ikäluokkaa, voisin kyllä alkaa tuollaisen naisen ystäväksi. Mutta en mihinkään parisuhteeseen, en välttämättä sitoutuisi tuon ikäisenä sellaiseen muutenkaan, ainakaan kovin tiiviiseen.
Haittaisiko ap:ta, jos mies olisi sinun ystäväsi, mutta tapailisi samanaikaisesti mahdollisesti muita naisia?
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas tyhmä kysymys.
Monellako naisella tiedätte olevan homokaverin? Miksiköhän homomiehiä ei kiinnosta naisten tarjoama ihmissuhde?
Monella on.
Miettisin asiaa siltä kannalta, että pystytkö oikeasti luottamaan mieheen, jos itsetunto on kerran niin huono? Miksi pystyisit jakamaan tiettyjä asioita, mutta et toisia?
Se kuulostaa parisuhteelta, jossa toisella on vahingoittunut kuva miehistä (ja itsestään) ja toisella terve kuva naisista ja itsestään. Ei kuulosta tasa-arvoiselta, vaan että toinen olisi terapeutti tai jatkuvasti torjuttuna.
Jos taas molemmat olisivat rikki, ei sekään autuaalta kuulosta.
En itse pystyisi tuollaisessa olemaan missään tapauksessa, koska sitten meitä olisi kohta kaksi rikkinäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat varsin mustavalkoiselta ihmiseltä, jos noin ajattelet. Jos pääset uuteen suhteeseen siitä tulee paha haittatekijä.
Mistä? Siitä että suhteessa tulee olla muutakin kuin seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tällainen suhde ihanan ja todella tasokkaan miehen kanssa. Mies miehekäs, komea, hyväkäytöksinen, sydämen sivistys paistaa läpi... mutta hän on tasan 20 vuotta nuorempi. Eronnut, monen pojan isä. Kun hän liikkuu liikenteessä niin naiset roikkuvat perässä eikä hän pääse heistä eroon... On sanonut että ei ole noista kiinnostunut ja minusta hän sanoo että 'olet niin kirkas'...
Jos ajattelette että 30 v mies + 50 nainen niin voi olla että seksisuhde toimii... mutta mahdollisesti jotain tapahtuu kun mies 50 ja nainen 70??? 50 mies voi vielä suunnitella yhteistä tulevaisuutta ikäisensä tai vähän nuoremman naisen kanssa mutta 50 mies 70 nainen ei oikein enää voi. Tämä yhteisen tulevaisuuden suunnittelu ja elämän jakaminen taitaa olla joku suurempikin juttu. Nyt etsitään kuitenkin erikseen seksiä ja lasten siittäjää tai sitten jotain kotileikkiä leikkimään???!!!
Raamatun mukaan mies ja nainen on luotu toistensa
Huh huh, näin sitä sokea yrittää taluttaa rampaa..
Vierailija kirjoitti:
Onpa taas tyhmä kysymys.
En osaa sanoa, monellako naisella on homokaveri, mutta melkein jokaisella homomiehellä on naiskavereita. Ihan jo senkin vuoksi, että usein ei hetero- ja homomiehen tiivis ystävyys onnistu; heteromiehestä johtuvista seikoista.
Mitä itse olisit mieltä siitä, jos mies pystyy sinulle kaikkea haluamaasi tarjoamaan, mutta kaipaa lisäksi seksiä. Ei sitä sinulta vaatisi, mutta sinun luvallasi voi täyttää seksuaaliset tarpeet muualla.
Minulla on ollut tällainen suhde ihanan ja todella tasokkaan miehen kanssa. Mies miehekäs, komea, hyväkäytöksinen, sydämen sivistys paistaa läpi... mutta hän on tasan 20 vuotta nuorempi. Eronnut, monen pojan isä. Kun hän liikkuu liikenteessä niin naiset roikkuvat perässä eikä hän pääse heistä eroon... On sanonut että ei ole noista kiinnostunut ja minusta hän sanoo että 'olet niin kirkas'...
Jos ajattelette että 30 v mies + 50 nainen niin voi olla että seksisuhde toimii... mutta mahdollisesti jotain tapahtuu kun mies 50 ja nainen 70??? 50 mies voi vielä suunnitella yhteistä tulevaisuutta ikäisensä tai vähän nuoremman naisen kanssa mutta 50 mies 70 nainen ei oikein enää voi. Tämä yhteisen tulevaisuuden suunnittelu ja elämän jakaminen taitaa olla joku suurempikin juttu. Nyt etsitään kuitenkin erikseen seksiä ja lasten siittäjää tai sitten jotain kotileikkiä leikkimään???!!!
Raamatun mukaan mies ja nainen on luotu toistensa kumppaneiksi eikä jonkun seksitarpeen tyydyttämistä varten. Kumppanuuteen kuuluu tietysti että aivot pelaa yhteen. Jos eivät pelaa niin suhteessa ei mitään järkeä. Aivot pelaa yhteen niin suhteessa järkeä vaikka ei mitään seksiä. Tässä seksiasiassakin pitäisi erottaa 'ulkoinen seksi' esim suutelu, halailu, toisen elimien 'hoitelu' ilman penetraatiota - näitäkö on kutsuttu joksikin pettingiksi vai mitä se sana mahtoikaan tarkoittaa... Se on tämä penetraatio mikä pitäisi nostaa erilliseksi seksiasioissa koska orgasmeja voi toiselle aiheuttaa ilman penetraatiota... siihen että joku ei sitä halua voi olla monta syytä esim liian nuori, liian vanha, partnerilla ollut ennen liian monta kumppania eikä halua sisälleen sellaista ihmistä, sairaudet, lääkkeeiden vaikutus, kuivuus yms yms... Eli taas tullaan siihen että suhde voi hyvinkin toimia ja siinä voi olla seksiäkin - ilman penetraatiota...