Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko seksi miehelle välttämätön osa parisuhdetta?

Vierailija
10.05.2024 |

Yli viisikymppinen nainen kysyy, onko mitään mahdollisuutta löytää miestä, joka haluaisi parisuhteen, jossa olisi läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä mutta ei seksiä? Olen aiemmassa elämässäni ollut suhteessa, joka murskasi seksuaalisen itsetuntoni totaalisesti ja teki minusta käytännössä täysin aseksuaalin, mitään haluja ei ole olemassakaan. Vaihdevuodet vielä tähän, niin en todellakaan halua mitään seksiä koskaan.

Onko mitään mahdollisuutta löytää kumppania enää, jos yksin oleminen alkaa kyllästyttää?

(Tätä palstaa jonkin aikaa seuranneena mainitsen vielä, että en ole lihava enkä ylipainoinen, lääkärikin on kirjannut tietoihini sanat "hoikka nainen". Tällä asialla tuntuu täällä kirjoittaville olevan tosi paljon merkitystä. Minusta itsestäni se on ihan sivuseikka.)

Kommentit (133)

Vierailija
101/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän moni nainenkaan halua seksitöntä suhdetta.

Vierailija
102/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kaikkien miesten puolesta vastata, mutta omastani voin. Olen paljon mieluummin yksin kuin seksittömässä parisuhteessa. Seksi on (muistaakseni) tosi kivaa, ja hyvin merkittävä osa sitä että parisuhteeseen yleensäkään aletaan.

Ei kai monikaan halua ostaa autoa vain siksi että saisi maksaa autoveroa tai korjaamolaskuja? Tai käydä töissä vain siksi että näkisi työkavereita ja saa maksaa veroja?

Kuulostaa siltä että naisen seura on sinulle välttämätön paha jota pitää sietää jotta saa seksiä. Ei se ole parisuhteen idea vaan ennemmin se on hyväksikäyttösuhde.

Hän puhui olennaisesta osasta parisuhdetta. Miksi jätit tuon osan pois? Siis seksi on olennainen osa parisuhdetta hänen mielestään.

-eri

Niin, ne muut osat ovat noita jotka vertautuvat verojen ja korjaamolaskujen maksuun. Niitä sitten siedetään seksin takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reilua kertoa miehelle, että haluaa suhteen ilman seksiä. Mielestäni se on silloin kaveruussuhde. Itse olisin kyllä sellaisessa suhteessa, jos sopiva mies löytyisi, mutta siihen ei silloin kyllä sisältyisi läheisyyttä. Oltaisiin kavereina omissa kodeissamme. Tapailtaisiin ja soiteltaisiin. Voitaisiin mennä yhdessä erilaisiin paikkoihin. Mutta esim. majoittuminen tapahtuisi omissa huoneissa jne. Olisi tietenkin hiukan kalliimpaa. Mutta en sekoittaisi silloin normaaliin parisuhteeseen jos en seksiä haluaisi. 

Vaarana olisi se, että toinen kuitenkin elättelisi toiveita seksiin tai sitten löytäisi toisen, seksistä kiinnostuneen  kumppanin. 

Vierailija
104/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi kaikkien miesten puolesta vastata, mutta omastani voin. Olen paljon mieluummin yksin kuin seksittömässä parisuhteessa. Seksi on (muistaakseni) tosi kivaa, ja hyvin merkittävä osa sitä että parisuhteeseen yleensäkään aletaan.

Ei kai monikaan halua ostaa autoa vain siksi että saisi maksaa autoveroa tai korjaamolaskuja? Tai käydä töissä vain siksi että näkisi työkavereita ja saa maksaa veroja?

Kuulostaa siltä että naisen seura on sinulle välttämätön paha jota pitää sietää jotta saa seksiä. Ei se ole parisuhteen idea vaan ennemmin se on hyväksikäyttösuhde.

Niin, kuten sanoin vastasin omasta puolestani. Muut voivat tehdä toisin niin halutessaan. Olen ollut parisuhteessa joka muuttui vuosien myötä seksittömäksi. En voi suositella, seksin mukana suhteesta hävisi paljon muutakin. Minulle seksi on parisuhteen liima joka pitää sen koossa. Näin varsinkin lisääntymis- iässä.

Kuinka on oma tilanteesi? Oletko parisuhteessa, ja sisältyikö suhteeseen seksiä kun aloitte suhteeseen? Jos sisältyi, miksi aloit suhteeseen juuri tuon henkilön kanssa? Jos vastaat että luonne ja kemia ratkaisi, olisitko jatkanut suhteessa jos olisi käynyt ilmi että luonnetta ja kemiaa kyllä on mutta seksiä ei?

Vierailija
105/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla  myös että nainen aktiivisempi ja mies aiemmin hyytyy.  Parisuhteita on niin monenlaisia. 

Vierailija
106/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tämmöisissä tapauksissa miksi nainen ei voi toisen vuoksi harrastaa seksiä tai vaikka jotain suihinottoa. Onko se niin kamala asia antaa toiselle tyydytystä että mielummin elää yksin kuin olisi rakastettavana jonkun toimesta mutta joutuu välillä tekemään hetken töitä sen eteen?

Koska emättimen pitää kostua ja naisen kiihotta ennen yhdyntää. Muuten se tuntuu kamalata. Ei se reikä ole mikään aina valmis vempain.

Vierailija
107/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeä, meille molemmille. 

Vierailija
108/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yli 70-vuotias impotentti niin on.

Vierailija
109/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on.

Vierailija
110/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mies joka ei halua seksiä. Taitaa ero tulla. Ei tätä kukaan kestä, seksitöntä liittoa.

Vierailija
111/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tämmöisissä tapauksissa miksi nainen ei voi toisen vuoksi harrastaa seksiä tai vaikka jotain suihinottoa. Onko se niin kamala asia antaa toiselle tyydytystä että mielummin elää yksin kuin olisi rakastettavana jonkun toimesta mutta joutuu välillä tekemään hetken töitä sen eteen?

Koska emättimen pitää kostua ja naisen kiihotta ennen yhdyntää. Muuten se tuntuu kamalata. Ei se reikä ole mikään aina valmis vempain.

Ei sen suihinottoon tarvitse kostua.

Vierailija
112/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, itse harrastan avaruus seksiä, eli kerran kuussa.

Vierailija
113/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, itse harrastan avaruus seksiä, eli kerran kuussa.

Miksi? Väärin harrastettu. 

Vierailija
114/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten sanoin vastasin omasta puolestani. Muut voivat tehdä toisin niin halutessaan. Olen ollut parisuhteessa joka muuttui vuosien myötä seksittömäksi. En voi suositella, seksin mukana suhteesta hävisi paljon muutakin. Minulle seksi on parisuhteen liima joka pitää sen koossa. Näin varsinkin lisääntymis- iässä.

Kuinka on oma tilanteesi? Oletko parisuhteessa, ja sisältyikö suhteeseen seksiä kun aloitte suhteeseen? Jos sisältyi, miksi aloit suhteeseen juuri tuon henkilön kanssa? Jos vastaat että luonne ja kemia ratkaisi, olisitko jatkanut suhteessa jos olisi käynyt ilmi että luonnetta ja kemiaa kyllä on mutta seksiä ei?

Minulla on rakastava parisuhde jossa on tosi paljon seksiä, mutta myös paljon muuta. Siksi tuntuu vieraalta että joku vertaa parisuhdetta esim autoon, jossa seksi on ne auton hyvät puolet ja muu parisuhde autosta aiheutuvaa vaivaa.

Tilanteet ovat tietenkin erilaisia. Voisin kuvitella että jos omassa suhteessani seksi loppuisi nyt, siihen olisi jokin syy joka tuhoaa suhteesta myös kaiken muun hyvän jos sitä ei selvitetä. Mutta jos seksi loppuu ajan myötä esim ikääntyessä tai sairastuessa, ilman että loppuminen johtuu suhteen ongelmista, en näe miksi muu hyvä ei voisi silti säilyä. 

Vierailija
115/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lähtökohtaisesti rikkinäinen ihminen ei voi hakea parisuhdetta, koska parisuhde ei ole tuolloin koskaan tasavertainen. Joten ap, kyllä sun pitää hoitaa itsesi kuntoon ennen kuin haet parisuhdetta. 

Vierailija
116/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta reilun vuoden päästä 50 ja olen pitkässä parisuhteessa, jossa ei ole viime vuosina ollut (käytännössä) lainkaan seksiä. Läheisyyttä toki muuten ja kahden keskistä aikaa jne. Vaimo on varsin onnellinen suhteessa, itsekin sellaisen 80%:sen onnellinen. Eli minulle seksi on ihan olennainen osa suhdetta, mutta ei välttämätön. Tosin on kyllä myönnettävä, että ehkä uudessa suhteessa saattaisi olla kriteerit toisenlaiset.

Jos ap kuitenkin hakee ensisijaisesti enemmän tai vähemmän ylipainoisia, liikuntaa harrastamattomia, passiivisia vanhempia miehiä, on varmaan hyvin todennäköistä, ettei heitä seksittömyys niin haittaa. Päinvastoin.

Vierailija
117/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä yksin on loppujen lopuksi ihan hyvä.

Tämän keskustelun voi vaikka poistaa täysin turhana. Kuten jo tuolla totesin, asia on käynyt harvinaisen selväksi. Kiitosta vaan ja keväisiä päiviä.

ap

Vierailija
118/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa ap tänne, niin lähdetään treffeille. M57

Vierailija
119/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta reilun vuoden päästä 50 ja olen pitkässä parisuhteessa, jossa ei ole viime vuosina ollut (käytännössä) lainkaan seksiä. Läheisyyttä toki muuten ja kahden keskistä aikaa jne. Vaimo on varsin onnellinen suhteessa, itsekin sellaisen 80%:sen onnellinen. Eli minulle seksi on ihan olennainen osa suhdetta, mutta ei välttämätön. Tosin on kyllä myönnettävä, että ehkä uudessa suhteessa saattaisi olla kriteerit toisenlaiset.

Jos ap kuitenkin hakee ensisijaisesti enemmän tai vähemmän ylipainoisia, liikuntaa harrastamattomia, passiivisia vanhempia miehiä, on varmaan hyvin todennäköistä, ettei heitä seksittömyys niin haittaa. Päinvastoin.

Tätä on pakko vielä kommentoida. En ikinä haluaisi tuommoista, koska itse olen aktiivinen liikkuja.

ap

Vierailija
120/133 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO PITÄISI OLLA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi