Onko seksi miehelle välttämätön osa parisuhdetta?
Yli viisikymppinen nainen kysyy, onko mitään mahdollisuutta löytää miestä, joka haluaisi parisuhteen, jossa olisi läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä mutta ei seksiä? Olen aiemmassa elämässäni ollut suhteessa, joka murskasi seksuaalisen itsetuntoni totaalisesti ja teki minusta käytännössä täysin aseksuaalin, mitään haluja ei ole olemassakaan. Vaihdevuodet vielä tähän, niin en todellakaan halua mitään seksiä koskaan.
Onko mitään mahdollisuutta löytää kumppania enää, jos yksin oleminen alkaa kyllästyttää?
(Tätä palstaa jonkin aikaa seuranneena mainitsen vielä, että en ole lihava enkä ylipainoinen, lääkärikin on kirjannut tietoihini sanat "hoikka nainen". Tällä asialla tuntuu täällä kirjoittaville olevan tosi paljon merkitystä. Minusta itsestäni se on ihan sivuseikka.)
Kommentit (133)
On se mahdollista että on mutta monen miehen kannattaa yrittää haluta seksiä, jos parisuhteeseen haluavat, koska kyllähän sitä tälläkin palstalla on kovasanaisesti halveksittu ja kehoitettu miestä hakeutumaan hoitoon kun ei ole ollut valmis harrastamaan seksiä vielä neljänsienkään treffien yhteydessä, vaikka nainen oli antanut selkeän ja ymmärrettvän vihjeen omasta halustaan harrastaa sitä miehen kanssa.
Yhtä kaikki väitän, että miesten haluttomuus harrastaa seksiä on lähes tabu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyyhän niitä miehiä jotka eivät kykene edes seksiin. Mitä mies sitten saisi suhteesta?
lainaus aloituksesta, läheisyyttä, kumppanuutta ja ystävyyttä.
Ne oli asioita joita sinä odotat suhteelta. Suhteessa molemmilla on useinkin erilaiset tarpeet.
Harvalle ne riittää siihen että haluaa parisuhteen vastakkaisen sukupuolen kanssa. Joten voi olla hieman vaikea löytää.
Kyllä se varmaan olisi sitten enemmän vaan kaveruutta. Jos tullaan hyvin toimeen niin kyllähän se voisi toimia, yhdessä tekemistä ja seuraa, mutta en siihen lähtisi sotkemaan yhdessä asumista enkä muuta läheisyyttä tai romantiikkaa. Pitäisi myös olla mahdollisuus tavata seksuaalisesti kiinnostavia naisia. Eli joo ei, ei siitä varmaankaan saisi sellaista yhteiseloa mitä ap ajaa takaa.
Aseksuaaleja taitaa olla noin 1% väestöstä. Lisäksi varmaan on myös sellaisia homomiehiä, jotka voisivat harkita elävänsä naisen kanssa seksittömässä suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Saatathan sinä jonkun kaappihomon tai aseksuaalin löytää. Saattaa kuitenkin niin, että itsetuntosi ja -luottamuksesi alkaa rakoilemaan, kun et tunne itseäsi halutuksi.
Minulla oli joskus naisystävä, joka usein valitti, että olen seksinvonkaaja. Kun lopetin, alkoi kysely, rakastanko vielä, onko hän mielestäni vastenmielinen, käynkö vieraissa vai onko minulla toinen.
Tämä vahinko on jo tapahtunut, ja sen kerroin aloituksessa. Itsetuntoni on muuten oikein hyvä, mutta seksuaalinen itsetuntoni murskattu aiemmassa suhteessa. En lainkaan tunne olevani huono ihminen, ystävä tai nainen tai huono asioissa, joita teen työkseni tai harrastan. On eri alueita, joilla itsetunto voi olla erilainen. Seksissä se nyt on minulla olematon jo valmiiksi, miinuksen puolella. Muuten itsetuntoni on hyvä.
Kiva lukea täältä, että on kuitenkin edes teoriassa mahdollista löytää parisuhteeseen (siihen läheisyyteen, kumppanuuteen ja ystävyyteen, kuten alussa sanoin) mies, joka ei halua seksiä. Vanhat miehet eivät kyllä kiinnosta, vaan oman ikäinen plus miinus viisi vuotta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä parisuhteella tekee jos siinä ei ole seksiä???
Ihmeellisiä kommentteja nämä aina. Miten voi olla edes mahdollista että parisuhde koostuisi pelkästään seksistä? Omassa suhteessani on seksin lisäksi rakkautta, kumppanuutta, toisen tukemista, ystävyyttä, yhteistä tekemistä ja yhteisiä suunnitelmia. Seksi on pieni osa suhdetta, kun ei sitä päivät pääksytysten ehdi kaksi työssäkäyvää ihmistä edes harrastaa.
Jos minä kaipaisin seksiä, harrastaisin irtosuhteita. Parisuhde tuo mukanaan paljon muutakin (hyvää).
Vaikutat varsin mustavalkoiselta ihmiseltä, jos noin ajattelet. Jos pääset uuteen suhteeseen siitä tulee paha haittatekijä.
En voi puhua kaikkien miesten puolesta mutta itse en tunne yhtäkään miestä joka ei seksiä haluaisi. Itsekkin tapailin muutaman kk naista mutta kyllä siitä nopeasti into lähti kun ei ollut seksiä ja jouduin vaihtamaan toiseen.
50+ vuotias MT oletettu ilman seksiä?
Naisen otin pois koska ilman seksiä ei sukupuolella ole väliä.
"Parisuhde" ilman seksiä on parisuhde samaan tapaan kuin ilmakitaran soittaminen on musiikkia.
Ap:n ongelma on se, että hän haluaa kutsua miehen ja naisen läheistä ystävyyttä parisuhteeksi ja on tyytymätön koska sanan "parisuhde" määritelmä ei ole sellainen kuin hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa uskoa että olisi kaikille miehille välttämätöntä, etenkin varttuneemmassa iässä.
Sepä se, nainen haluaisi seksiä varttuneemmassakin iässä, mutta ukko alkanut vain makaamaan sohvalla😅
Ennen vanhaan viisikymppisten ei tarvinnut miettiä tällaista, koska he olivat joka tapauksessa kuivahtaneessa 30-vuotisessa avioliitossa.
Ilman seksiä parisuhde ei ole vakaa ainakaan normaalilla ihmisellä.
Aika paljon tuli vastauksia tässä välissä, enimmäkseen taitaa olla kyllä minun kannaltani kielteisiä. Tai sitten ensin luin turhan optimistiset silmälasit päässäni näitä ja ajattelin, että onhan sitä olemassa seksitöntä kumppanuutta. Mutta ei kai sittenkään kovin usein.
Ei kun nuttura päähän vaan tiukemmalle ja tuima tulikivikatse takaisin, jos mies lähestyy.
Harmin paikka. Minusta olisi lojaaliksi ystäväksi, olen joustava ja mukava ja hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, eläinrakaskin vielä. Olisin selänpesijä saunassa ja hieroisin hartiat, kuntoilemaan lähtisin kaveriksi mielelläni, kokeilisin vaikka uusia lajejakin, jos houkutellaan. Voisin tulla kisakatsomoon tai stadionille jalkapalloa tai muita lajeja seuraamaan. Kaikelle olen elämässäni avoin. Niin, paitsi -.
ap
Vain lihava nainen ei halua seksiä. Normaalit naiset haluaa seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja taitaa olla noin 1% väestöstä. Lisäksi varmaan on myös sellaisia homomiehiä, jotka voisivat harkita elävänsä naisen kanssa seksittömässä suhteessa.
Kun vielä valtaosa heistä ei kaipaa parisuhdetta ja niistäkin jotka kaipaavat ei kaikki halua parisuhteelta edes sitä läheisyyttä ja kumppanuutta. Mahdollisuudet on varsin minimaaliset.
Naiselle ainakin on. Aina. Iänkaikkisesti.
Rakastelua. Joka päivä mielellään.
Muuten kyseessä asumisjärjestely-hyötysuhde.
T. Nainen 60+++
Minusta parisuhde ilman seksiä on kaveruutta, jolloin ihan sama onko toinen samaa vai eri sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon tuli vastauksia tässä välissä, enimmäkseen taitaa olla kyllä minun kannaltani kielteisiä. Tai sitten ensin luin turhan optimistiset silmälasit päässäni näitä ja ajattelin, että onhan sitä olemassa seksitöntä kumppanuutta. Mutta ei kai sittenkään kovin usein.
Ei kun nuttura päähän vaan tiukemmalle ja tuima tulikivikatse takaisin, jos mies lähestyy.
Harmin paikka. Minusta olisi lojaaliksi ystäväksi, olen joustava ja mukava ja hyvä tekemään ruokaa ja leipomaan, eläinrakaskin vielä. Olisin selänpesijä saunassa ja hieroisin hartiat, kuntoilemaan lähtisin kaveriksi mielelläni, kokeilisin vaikka uusia lajejakin, jos houkutellaan. Voisin tulla kisakatsomoon tai stadionille jalkapalloa tai muita lajeja seuraamaan. Kaikelle olen elämässäni avoin. Niin, paitsi -.
ap
Ystäväksi voisi löytyä mutta ei se mies ollenkaan välttämättä halua mitään kumppanuutta ja erityistä läheisyyttä samalla tavalla kuin nainen. Mutta jos nuttura on jo nyt varsin tiukalla niin ehkä ei kuitenkaan.
Itse haluaisin edes kerran tilata hampurilaisen, jossa ei ole pihviä eikä niitä sämpylöitä. Pelkät mausteet vaan. Hampurilaisravintoloissa inttävät ettei kyseessä ole silloin hampurilainen. Mutta kun minä haluan sellaisen hampurilaisen.