Aikuinen kummipoika ja vierailut
Mulla on aikuinen (n. 30 v) kummipoika, joka on samalla jo kuolleen veljeni poika.
Olen hoitanut hyvin kummivelvollisuudet ja muutenkin välit ovat ok tähän sukulaispoikaan.
On kuitenkin yksi ongelma. Se on se, että isäksi tultuaan hän kutsuu itse itsensä perheineen kylään meille.
Olen jo isoäiti-iässä. En jaksaisi useiden tuntien lapsiperhevierailuja, vaikka pikkuinen on ihan kiltti ja suloinen.
En jaksaisi pakkoleipoakaan piirakoita ja kakkuja.
Tiedän sen jo valmiiksi, että he haluavat tulla myös siksi, että saavat itse tuuletusta kotoaan (etätyöläisiä).
Kun kummipoika oli sinkku, niin silloin se oli niin helppoa. Tultiin sovitusti ja lähinnä poikettiin nopeilla kahveilla.
Nyt kyläilyt kestävät. Heille kotiin ei minua ole kutsuttu. Se on vähän outoa.
Miten torjua ystävällisesti tekstarit, että voitais tulla käymään? Käymään tarkoittaa 3-4 tuntia.
Kommentit (175)
Ehkä hän luulee, että odotat vierailuja. Vastaa, että olet väsynyt tai kiireinen tai mitä milloinkin.
Voithan ehdottaa että minäpä tulen teillä käymään. Itsehän sinä mahdollistat heidän vierailut sinun luona kun et asiasta mitään heille sano. Harvemmin kukaan väkisin sisään työntyy jos sanoo reilusti että nyt ei käy.
Kerrot vaan heille jos vierailu ei sovi. Ei tarvitse leipoa kakkua ja piirakoita, osta kaupasta jotain pientä valmiina jos haluat tarjota jotain. Ehdota tapaamista vaikka kahvilassa, siellä tuskin kolmea tuntia menee.
Ei ihmiset ole mitään ajatusten lukijoita. Jos et ole heille sanonut ettet halua heidän vierailen sinun luona niin mistä ihmeestä he sen tietäisivät. Suuta auki reippaasti niin häviää tuokin "ongelma" hetkessä.
Juu onhan se rankkaa, että vieraita käy... Älä sitten paru yksinäisyyttäsi myöhemmin.
Eikö se kummisuhde katkaista ainakin materiaalisessa mielessä 18 v kohdalla? Eroamalla kirkosta se ainakin katkeaa.
Kiitti hyvistä huomioista.
Teidän kirjoittamina nuo torjunnat näyttävät niin yksinkertaisilta ja ystävällisiltä. Eivät ole edes mitenkään ilkeitä.
Täytyykin ryhdistäytyä.
Tuo yksinäinen vanhuus on syytä miettiä.
ap
Luulisi olevan mukavaa, kun käy vieraita. Yleensä valitetaan yksinäisyyttä ja ettei kukaan kyläile.
Ihmiset valittaa ettei sukulaiset vieraile. Nyt kun ne vierailee niin sekään ei ole hyvä. Ota tuosta sitten selvää...
Samaa vastaan kuin edellisetkin, että voit aina sanoa ei. Jos se on vaikeaa keksi valkoisia valheita kiireistäsi. Sovi tarkemmin koska tulevat useamman viikon päähän.
Toinen keino on kehoittaa pysähtymään kaupassa, koska ei juuri nyt satu olemaan kaapissa tarjoiltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Juu onhan se rankkaa, että vieraita käy... Älä sitten paru yksinäisyyttäsi myöhemmin.
En ole minkään ikäisenä ymmärtänyt ihmisiä, jotka kutsuvat itse itsensä jonkun toisen luo kylään. Miksi eivät kutsu omaan kotiinsa? Tai miksi eivät odota, että heidät kutsuttaisiin?
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa ettei sukulaiset vieraile. Nyt kun ne vierailee niin sekään ei ole hyvä. Ota tuosta sitten selvää...
On selvää, että toisen kotiin ei ängetä tyyliin... hei, milloin me voidaan tulla teille.
Ompas outoa. Tuleeko ne aina ilman tuliaisiakin tyhjin käsin. No miksi olet totuttanut ne tuollaiseen että voi tulla kutsumatta. Ne luulevat että ikääntynyt on siellä vastaanotto vireystilassa milloin tahansa.
Ei kävisi meillä tuollainen. Jos olen nukkunut todella huonosti yön niin pitää vetää päikkäreitäkin. Vireystilakin vaihtelee päivittäin vuoristorataa kun ei ole mikään nuori enää.
3-4 h? Mä luulin alussa, että tullaan päiviksi. Siis olet pahoillasi siitä, että veljenpoikasi pitää sinua läheisenä perheenjäsenenä, ja haluaa vierailla luonasi. Ok.
Asiat voisi olla toisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole minkään ikäisenä ymmärtänyt ihmisiä, jotka kutsuvat itse itsensä jonkun toisen luo kylään. Miksi eivät kutsu omaan kotiinsa? Tai miksi eivät odota, että heidät kutsuttaisiin?
-ohis
Juu ei kutsu omaan kotiinsa kun niin saitoja ettei halua tarjota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se kummisuhde katkaista ainakin materiaalisessa mielessä 18 v kohdalla? Eroamalla kirkosta se ainakin katkeaa.
Kyseessä veljenpoika.
-ohis
3-4 tuntia. Luulin että koko viikonlopun. Kuinka useasti?
Sulla ei ole omia lapsia?
Et tajua että pikkulapsiaika on nopesti ohi.
Lapsen vaari on kuollut. Olet todennäkösesti lähin sukulainen isänsä puolelta kummilapsellesi ja hänen lapselleen.
Keksi itsellesi muuta ohjelmaa niin ei tartte käymään valehtelemaan.
Ehkäpä pitävät sinua yksinäisenä ihmisenä ja sen takia käyvät useasti?
Jos teiltä menee välit niin tulet heitä kaipaamasn.
Juu, ehdottomasti sinun ei tarvitse mitään leipoa. Joko ostat valmista tai ilmoitat, että valitettavasti nyt ei ole oikein mitään tarjottavaa.
Ja jos on olo, että et jaksa ottaa vieraita vastaan, laitat juuri jotain "Valitettavasti nyt ei sovi, mutta tervetuloa toisella kertaa". Jos haluat lyhyemmän vierailun, niin laitat "Kyllä voitte tunniksi/pariksi tunniksi tulla käväisemään, mutta myöhemmin minulla on muuta puuhaa"
Olisin kiitollinen ja iloinen, jos minulla olisi noin.
No laitat tekstarin että nyt ei käy, tervetuloa joskus toiste paremmalla ajalla.