Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa kysyä lapsien hankinnasta?

Vierailija
09.05.2024 |

Mitä pahaa siinä oikeasti on? Aivan normaali asia.

Kommentit (229)

Vierailija
81/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten vaikeaa on opetella sanomaan toiselle, että ei halua puhua aiheesta? Mutta todistit itse alhaisuutesi haukkumalla toisia. kiitos siitä. 

Miten vaikeaa on ymmärtää, että se sanominen ei auta mitään? Kuinka pieni lapsi pitää olla, ettei ole koskaan törmännyt ihmiseen, jolle mikään ei ole pyhää ja kiellot kaikuvat kuuroille korville. 

Tässä ketjussa ei ole kysymys kuvaamastasi aiheesta.

Todellakin on :D Ap on juuri sitä tyyppiä, joka ei osaa olla utelematta, vaikka toinen sanoisi, ettei halua. "Mutkun mä vaan kysyin...." 

Mistä tuo käy ilmi?

Kaikesta. Muun muassa siitä, että pitää erikseen kysyä, miksi lapsiasioista ei saa udella. 

Vierailija
82/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä tahansa saa kysyä.

Koska aiot hakeutua psykiatriseen hoitoon? Entä koska hoidatat peräpukamasi kuntoon? 

Ei ole tarvetta kumpaankaan. Minulla oli peräaukon tienoilla fissuura pari vuotta sitten. Hoidatin sen lääkärissä ja jouduin syömään sen takia antibiootteja.

Miksi miehesi panee minun siskoani? 

Olet selvästikin sotkenut minut johonkin toiseen sillä minulla ei ole miestä. Kysy siskoltasi kuka häntä panee.

Miksi valehtelet? 

En valehtele. Olet selvästikin joku sekopää. En enää puhu kanssasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varsinkin vähän vanhemmat naiset kyselee aina jos ei automaattisesti avaudu.

Varmaan heidän oma identiteettinsä rakentuu äitiyden ympärille ja kun selviää että olen lapseton niin tulee vaivaantunut hiljaisuus... tyyliin ei vissiin ole mitään puhuttavaa sitten.

Kyllä siinä itsensä tuntee taas niin ulkopuoliseksi.

Eikö heillä ole mitään muuta vai miksi se on niin vaivaannuttavaa.

Ne on eläneet ihan eri maailmassa kun me nuoret naiset. On todella vaivaannuttavaa kun alkavat kysellä tuollaisia

Vierailija
84/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on moukkia. Ette kykene asiallisesti vastaamaan, vaan alatte haukkua kysyjää.

Todella agressiivista kommentointia täällä. Ihmettelen suuresti. Normaalit ihmiset pystyvät keskustelemaan aiheesta.

Kuolleen keskosen synnyttäneenä en todellakaan halua puolitutuilta utelua lasten hankinnasta. Liian kipeä aihe.

No, sitten voit sanoa, että en halua puhua siitä, liian kipeä aihe. That`s it. Kauhea asia, mutta ei sen takia tarvitse olettaa että joku tietämätön ilkeyttään kyselee.

Ei ole that's it. Sitten alkaa vänkääminen siitä, miksi se on kipeä ja onko saanut keskenmenoja ja onko lapsettomuushoidot menossa jne. jne. jne. Uteliailla ihmisillä ei ol

opettele sanomaan ettet halua puhua yksityisasioista muiden kuin läheisempien ihmisten kanssa

Vierailija
85/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua avata seksielämääni ulkopuolisille. Meidän ehkäisynkäyttö  tai sen käyttämättömyys ei kuulu ulkopuolisille.

Sinä saat tehdä niin.

Onko ok kysellä ihmisiltä, millaista kuukautisvuotoa heiltä tulee? Entä miten usein harrastavat seksiä ja minkälaista? Nämäkin ovat ihan normaaleja asioita.

Ketjussa ei ole puhe noista asioista. Älä vie keskustelua sivuraiteelle. Pysy aiheessa. Ja jos et siihen pysty mene toiseen ketjuun tai toisille sivustoille jotka sinulle sopivat paremmin.

Vierailija
86/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61lle. Ymmärrän että lehtijutut lapsista voivat kirpaista yleisellä tasolla jos on fysiologinen este lapsien saamiselle. Mutta ei silti tarvitse olla noin vihamielinen.

Mitä sekoilet? 

Vierailija
87/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä kysyä, mutta osoittaahan tuo nyt vähän huonoja vuorovaikutustaitoja joten miksi jatkaisi keskustelua pidempään.

Vierailija
88/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten vaikeaa on opetella sanomaan toiselle, että ei halua puhua aiheesta? Mutta todistit itse alhaisuutesi haukkumalla toisia. kiitos siitä. 

Miten vaikeaa on ymmärtää, että se sanominen ei auta mitään? Kuinka pieni lapsi pitää olla, ettei ole koskaan törmännyt ihmiseen, jolle mikään ei ole pyhää ja kiellot kaikuvat kuuroille korville. 

Sinulla ei ole auktoriteettia kieltää ihmisiä kysymästä. Voit sanoa ettet halua puhua aiheesta ja jättää sen siihen.

Pyydäpä avustaajasi tavuttamaan lainaamasi viesti tai tulkkaamaan se tukiviittomilla. Ehkä sitten ymmärrät, mistä siinä puhutaan. Autan alkuun: Puhe ei ollut kysymisen kieltämisestä. 

Vierailija
89/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin on :D Ap on juuri sitä tyyppiä, joka ei osaa olla utelematta, vaikka toinen sanoisi, ettei halua. "Mutkun mä vaan kysyin...." 

Mistä tuo käy ilmi?

Kaikesta. Muun muassa siitä, että pitää erikseen kysyä, miksi lapsiasioista

Mikäs meedio sinä olet?

Vierailija
90/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mitä tahansa saa kysyä.

Koska aiot hakeutua psykiatriseen hoitoon? Entä koska hoidatat peräpukamasi kuntoon? 

Ei ole tarvetta kumpaankaan. Minulla oli peräaukon tienoilla fissuura pari vuotta sitten. Hoidatin sen lääkärissä ja jouduin syömään sen takia antibiootteja.

Miksi miehesi panee minun siskoani? 

Olet selvästikin sotkenut minut johonkin toiseen sillä minulla ei ole miestä. Kysy siskoltasi kuka häntä panee.

Miksi valehtelet? 

En valehtele. Olet selvästikin joku sekopää. En enää puhu

Eli kaikkea ei sittenkään saanut kysyä. Sitä vähän minäkin :)

Vierailija
91/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltuttujen tai sukulaisten kanssa en kyllä välitä perhesuunnitelmista puhua. Hyvien ystävien ja muutaman läheisen työkaverin kanssa kyllä on puhuttu tarkkaankin suunnitelmia ja toiveita ja vaihtoehtoja. Mut tosiaan vaan sellaisten ihmisten kanssa, jotka on muutenkin läheisiä omassa elämässä. Ei muille kuin lähipiirille kuulu pätkääkään henkilökohtaiset asiat.

Vierailija
92/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo käy ilmi?

Kaikesta. Muun muassa siitä,

En mikään. Ei siihen kovin montaa aivosolua tarvita, että tuon pysyi aloitustekstistä päättelemään. 

Vierailija
93/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aihe herättää selvästi tunteita niin sehän tarkoittaa sitä että aiheesta tulee puhua paljon nykyistä enemmän. Ei todellakaan hyssytellä tai laiteta asiaa halkopinon taakse. Näinhän muistakin aiheista halutaan puhua joidenkin toimesta. 

Vierailija
94/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varsinkin vähän vanhemmat naiset kyselee aina jos ei automaattisesti avaudu.

Varmaan heidän oma identiteettinsä rakentuu äitiyden ympärille ja kun selviää että olen lapseton niin tulee vaivaantunut hiljaisuus... tyyliin ei vissiin ole mitään puhuttavaa sitten.

Joo... oman ikäiset tai nuoremmat naiset ei kysele lapsista, vaan odottavat kohteliaasti jos itse kerron.

Muutenkin tuo vanhempi sukupolvi joka valittaa että nuoret ei osaa käyttäytyä ovat itse ihan moukkia kyselyneineen.

Minulta on kysytty myös että olenko ihan suomalainen? Mitä kettua? Puhun täydellistä suomea ja en näytä ulkomaalaiselta.

Painoa on myös kommentoitu jne... 

Siinä menee aina jotenkin lukkoon kun on niin hölmistynyt.

Olen itse vielä sitä sukupolvea joka on opetettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä (esim. mummoni sai ihan äitini luvalla töksäytellä minulle mitä vaan ja ei saanut vastaan sanoa).

Pitääkin vissiin alkaa opetella sanoa takaisin kun kuitenkin olen jo itsekin keski-ikäinen.

Vierailija
95/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei siinä ole mitään pahaa. Sitä voi kysyjälle sitten vastata että "en halua puhua siitä" "emme ole yrittämisestä huolimatta saaneet" "en halua lapsia" "olen saanut monta keskenmenoa" jne. Ei kysymisessä ole mitään pahaa, itse voi säädellä sen mitä siihen vastaa.

Luuletko todella, että se keskustelu loppuu noihin vastauksiin?

"en halua puhua aiheesta enempää"

olin kerran lapsettomuudesta kärsivän ystäväni kanssa samalla työpaikalla. hän tuli sinne minun jälkeeni. Siellä kysyttiin heti, että oletko naimisissa, onko sinulla lapsia. Hän kertoi ihan rehellisesti vastauksen: olen naimisissa, ei ole lapsia. Kertoi lyhyesti, että heillä ei ole mitään toivoa omille lapsille ja eivät halua adoptoida. Hän myös toivoi ettei häntä suojella aiheelta, eli edelleen voisi ihan vapaasti puhua vaikka sitten lapsista, ehkäisystä tai lapsiarjesta ja sen haasteista.

Vierailija
96/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on moukkia. Ette kykene asiallisesti vastaamaan, vaan alatte haukkua kysyjää.

Todella agressiivista kommentointia täällä. Ihmettelen suuresti. Normaalit ihmiset pystyvät keskustelemaan aiheesta.

Kuolleen keskosen synnyttäneenä en todellakaan halua puolitutuilta utelua lasten hankinnasta. Liian kipeä aihe.

No, sitten voit sanoa, että en halua puhua siitä, liian kipeä aihe. That`s it. Kauhea asia, mutta ei sen takia tarvitse olettaa että joku tietämätön ilkeyttään kyselee.

Ei ole that's it. Sitten alkaa vänkääminen siitä, miksi se on kipeä ja onko saanut keskenmenoja ja onko lapsettomuushoido

Opettele kunnioittamaan ihmisten yksityisyyttä. Ja opettele lukemaan. Tuossahan kerrottin, että SANOMINEN EI AUTA. Miten helvetin vaikeaa sitä voi olla tajuta, va jakki hoora????

Vierailija
97/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska aihe herättää selvästi tunteita niin sehän tarkoittaa sitä että aiheesta tulee puhua paljon nykyistä enemmän. Ei todellakaan hyssytellä tai laiteta asiaa halkopinon taakse. Näinhän muistakin aiheista halutaan puhua joidenkin toimesta. 

Puhu ihan rauhassa vain, mutta älä oleta, että kaikki haluavat puhua siitä sinulle. 

Vierailija
98/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ehkä siksi, että sinä et antanut heille mitään vihjettä siitä, että saako aiheesta kysyä lisää.

Vierailija
99/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en halua puhua aiheesta enempää"

olin kerran lapsettomuudesta kärsivän ystäväni kanssa samalla työpaikalla. hän tuli sinne minun jälkeeni. Siellä kysyttiin heti, että oletko naimisissa, onko sinulla lapsia. Hän kertoi ihan rehellisesti vastauksen: olen naimisissa, ei ole lapsia. Kertoi lyhyesti, että heillä ei ole mitään toivoa omille lapsille ja eivät halua adoptoida. Hän myös toivoi ettei häntä suojella aiheelta, eli edelleen voisi ihan vapaasti puhua vaikka sitten lapsista, ehkäisystä tai lapsiarjesta ja sen haasteista.

Ja sinä olet niin vajaa, että perustelet tuolla epäkohteliasta uteluasi? Vai mitä yrität sanoa? 

Vierailija
100/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini alkoi saarnata minulle, kun olin 36vuotias, että lapsia pitää alkaa jo pikapikaa hankkimaan. Esitelmöi kuinka hänellä oli vaihdevuoret alkaneet oireilla jo 40 vuotiaana. Tämä kaikki selonteko tapahtui kun olimme ruokaostoksilla. En koskaan selittänyt hänelle, että lapsia ei vaan ole yrityksestä huolimatta tullut. Olimme vielä juuri tuolloin eroamassa silloisen kumppanini kanssa lapsettomuuden vuoksi. Hän sohi kyllä todella arkaan paikkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän