Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ei saa kysyä lapsien hankinnasta?

Vierailija
09.05.2024 |

Mitä pahaa siinä oikeasti on? Aivan normaali asia.

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy sille miksi ihmiset voivat nykyisin niin huonosti psyykkisesti, on se, että mitään ei saa kysyä. Kun ei saa kysyä, niin toinen ei saa sitten mahdollisuutta kertoa elämästään ja näin häntä ei opta tuntemaan ja tämä johtaa siihen, että koko ajan tulee tahattomia lipsahduksia tai epämukavia tilanteita, joissa on mukana kunkin kaappeihin piilottamat luurangot, joista ei uskalleta puhua. Sitten väsytään ja masennutaan ja aletaan vältellä tilanteita ja ihmisiä ja ollaan lopulta sitten psyykenlääkityksellä. 

Hyviä havaintoja. Pitäisi normalisoida tilanne eilä kannustaa teennäisyyteen.

Vierailija
42/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei siinä ole mitään pahaa. Sitä voi kysyjälle sitten vastata että "en halua puhua siitä" "emme ole yrittämisestä huolimatta saaneet" "en halua lapsia" "olen saanut monta keskenmenoa" jne. Ei kysymisessä ole mitään pahaa, itse voi säädellä sen mitä siihen vastaa.

Luuletko todella, että se keskustelu loppuu noihin vastauksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on moukkia. Ette kykene asiallisesti vastaamaan, vaan alatte haukkua kysyjää.

Todella agressiivista kommentointia täällä. Ihmettelen suuresti. Normaalit ihmiset pystyvät keskustelemaan aiheesta.

Kuolleen keskosen synnyttäneenä en todellakaan halua puolitutuilta utelua lasten hankinnasta. Liian kipeä aihe.

ja sellaisena se pysyy niin kauan kun sitä piilottelet. Ja kasvaa ja leviää toisiin arkoihin aheisiin

Niin kuin saa pysyäkin. Miten vaikeaa voi olla tajuat, että kaikki ei kuulu kaikille? Onko sana yksityisyys ihan tuntematon käsite teille korppikotkille?

t. eri

Vierailija
44/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä on moukkia. Ette kykene asiallisesti vastaamaan, vaan alatte haukkua kysyjää.

Todella agressiivista kommentointia täällä. Ihmettelen suuresti. Normaalit ihmiset pystyvät keskustelemaan aiheesta.

Kuolleen keskosen synnyttäneenä en todellakaan halua puolitutuilta utelua lasten hankinnasta. Liian kipeä aihe.

No, sitten voit sanoa, että en halua puhua siitä, liian kipeä aihe. That`s it. Kauhea asia, mutta ei sen takia tarvitse olettaa että joku tietämätön ilkeyttään kyselee.

Normaaliälyinen ymmärtää kysymättäkin, että lapsentekojutut ovat yksityisiä asioita ja niistä keskustellaan vain, jos vastapuoli itse ottaa asian puheeksi. Eihän sitä muitakaan yksityisasioita udella kaikilta vastaantulijoilta. 

Vierailija
45/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapallonlaajuinen hirveä katastrofi / kriisi tulossa - kehomme valmistautuvat siihen - lihoamme vaikka söisimme ihan ok ravintoa ja normaalimäärän: kropat keräävät nestettä ja rasvavarastoja? Ehkäpä meidän pitäisi miettiä ihmisten lihavuutta tältä kannalta? Mitä mieltä?

Hirveä nälänhätätila - sinulta tulee maitoa - annatko sen miehellesi vai lapsillesi jotta pysyisi hengissä? Jotta tulee maitoa on täytynyt synnyttää ja sitten ylläpitää sitä imettämällä. 

Minä antaisin miehelle. Meijeriä minulla ei ole mutta hyvät ja tuottavat.

Jos ei ole ruokaa ollenkaan niin oikeesti - mitä ihmisen eritteitä hän voisi syödä jos mitään syötävää ei ole saatavilla jossain hätätilassa?

Voiko spermaa syödä jos siis ei ole kerrassaan minkäänlaista syötävää saatavilla ja siis ihan jotta ei kuole?

Näistäkö asioista on nykyaikana kyse kun miehet ovat ylikiinnostuneita naisten rinnoista ja hal

Sinä voit halutessasi yrittää elää ihan omalla siemennesteelläsi. 

Vierailija
46/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää että tämä aihe on tabu mutta ihmisten parisuhteita voi pöyhiä ja haukkua mielinmäärin. Erikoista.

Ei normaalit käytöstavat omaavat pöyhi ja hauku muiden parisuhteita. Tai pöyhiä voi jos vastapuoli itse ottaa oman suhteensa puheeksi. Ei muuten. 

Olet oikeassa. Normaalit ja mieleltään terveet ihmiset eivät hauku jatkuvasti ydinperheitä. 

Vierailija
47/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sitten voit sanoa, että en halua puhua siitä, liian kipeä aihe. That`s it. Kauhea asia, mutta ei sen takia tarvitse olettaa että joku tietämätön ilkeyttään kyselee.

Ei ole that's it. Sitten alkaa vänkääminen siitä, miksi se on kipeä ja onko saanut keskenmenoja ja onko lapsettomuushoidot menossa jne. jne. jne. Uteliailla ihmisillä ei ole mitään rajaa uteiliaisuutensa kanssa. 

Vierailija
48/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sellaisena se pysyy niin kauan kun sitä piilottelet. Ja kasvaa ja leviää toisiin arkoihin aheisiin

Niin kuin saa pysyäkin. Miten vaikeaa voi olla tajuat, että kaikki ei kuulu kaikille? Onko sana yksityisyys ihan tuntematon käsite teille korppikotkille?

t. eri

Älä solvaa täällä normaaleja ihmisiä. Tuolle solvaamisellesi on varmasti sellaisia sivustoja jossa voit tehdä sitä sivuston pitäjän oikein kannustaessa siihen.

Vierailija
49/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

miten vaikeaa on opetella sanomaan toiselle, että ei halua puhua aiheesta? Mutta todistit itse alhaisuutesi haukkumalla toisia. kiitos siitä. 

Vierailija
50/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin utelijoille että harjoitellaan vielä

Vierailija
51/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Toisten yksityisasioita uteleva ei ole normaali ihminen, vaan samanlainen haaskalintu kuin Seiskan jne. toimittajat. Ei mitään häpyä tai tilannetajua. 

Vierailija
52/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta kun menet uuteen työpaikkaan kaikki vähän vanhemmat naiset kysyy aina suoraan onko sinulla lapsia.

Yritän vastata aina asiallisesti vaikka sisällä kiehuu ja tekis mieli sanoa että ei kuulu sulle. Jos haluan puhua lapsistani/lapsettomuudestani niin otan sen itse esille.

Mutta ovat kai sitä sukupolvea vielä joilla lapset ovat itsestäänselvyys ja jokin naisen mitta ja tarkoitus.

Lasken siis kymmeneen ja vastaan hymyille että ei ole, sulla on? Kerro lisää (kiinnostaa ihan vetusti).

Vierailija
53/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Montako kertaa sinulle pitää kertoa, että se sanominen ei auta mitään? 

Vierailija
54/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse hyvin yksityinen henkilö eikä minua häiritse yhtään vaikka ihmiset utelevat asioista, joista en heille halua avautua. Olen opetellut kertomaan eri tialnteissa kauniisti etten halua avautua vieraille ja että olen hyvin yksityinen henkilö, joka jakaa elämänsä vain läheisimpien kanssa.

miinusta on väärin alkaa vaatimaan toisilta, että ei saa kysyä "mistään", koska se toinen voi potentiaalisesti vaikka pahoittaa mielensä.  Jos he luonnostaan ovat uteliaita toista ihmistä kohtaan, niin miksi heidän pitäisi muuttua toisenlaiseksi. Parempi, että jokainen opettelee tavat millä voi kertoa toiselle ettei halua puhua aiheesta. Siitä se toinenkin sitten oppii, että siinä missä yhdeltä voi kysyä aiheesta a, niin toiselta ei.

Vierailija
55/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vaikeaa on opetella sanomaan toiselle, että ei halua puhua aiheesta? Mutta todistit itse alhaisuutesi haukkumalla toisia. kiitos siitä. 

Miten vaikeaa on ymmärtää, että se sanominen ei auta mitään? Kuinka pieni lapsi pitää olla, ettei ole koskaan törmännyt ihmiseen, jolle mikään ei ole pyhää ja kiellot kaikuvat kuuroille korville. 

Vierailija
56/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Niin. Agressio usein kertoo puuttellisista tunnesääntelytaidoista jotka rakentuvat lapsuudessa. Nämä puutteet johtavat usein rikkonaiseen ja epätasapainoiseen elämään.

Vierailija
57/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin saa pysyäkin. Miten vaikeaa voi olla tajuat, että kaikki ei kuulu kaikille? Onko sana yksityisyys iha

Mikä sulla on hätänä? Miksi triggeroidut aiheesta?

Vierailija
58/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua avata seksielämääni ulkopuolisille. Meidän ehkäisynkäyttö  tai sen käyttämättömyys ei kuulu ulkopuolisille.

Vierailija
59/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ymmärtää, että se sanominen ei auta mitään? Kuinka pieni lapsi pitää olla, ettei ole koskaan törmännyt ihmiseen, jolle mikään ei ole pyhää ja kiellot kaikuvat kuuroille korville. 

Tässä ketjussa ei ole kysymys kuvaamastasi aiheesta.

Vierailija
60/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hyvin yksityinen henkilö eikä minua häiritse yhtään vaikka ihmiset utelevat asioista, joista en heille halua avautua. Olen opetellut kertomaan eri tialnteissa kauniisti etten halua avautua vieraille ja että olen hyvin yksityinen henkilö, joka jakaa elämänsä vain läheisimpien kanssa.

miinusta on väärin alkaa vaatimaan toisilta, että ei saa kysyä "mistään", koska se toinen voi potentiaalisesti vaikka pahoittaa mielensä.  Jos he luonnostaan ovat uteliaita toista ihmistä kohtaan, niin miksi heidän pitäisi muuttua toisenlaiseksi. Parempi, että jokainen opettelee tavat millä voi kertoa toiselle ettei halua puhua aiheesta. Siitä se toinenkin sitten oppii, että siinä missä yhdeltä voi kysyä aiheesta a, niin toiselta ei.

Kyllä sitä voi opetella normaalit käytöstavat, vaikka olisi miten utelias luonne. Ei kaikkea voi perustella sillä, että "mutkun mä vaan olen tällainen". Sama juttu "suorapuheisten" ihmisten kanssa, jotka laukovat ties mitä ja vetoavat sitten "no, mä nyt vaan sanoin niin kuin asia on". Huonoa käytöstä se on, jos ei osaa sanoa asioita asiallisesti tai ei osaa kunnioittaa muiden yksityisyyttä. Kyllä puheenaiheita löytyy ilman, että urkitaan lapsista tai parisuhteista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi