Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylireagoiko mies, vai teinkö aidosti todella tyhmästi?

Vierailija
09.05.2024 |

Eli lyhykäisyydessään suhteemme on tällä hetkellä erittäin kireässä tilassa ja mies on antanut ymmärtää ettei halua jatkaa kanssani. Tilanne eskaloitui siitä kun mies sai tietää minun katsoneen salaa hänen whatsapp-viestejään. Meillä ei ole varsinaisesti sovittu, että toisen puhelimeen saisi koskea toiselta salaa, mutta kummatkin tietää toisemme koodit joilla puhelimen lukituksen saa auki.

Katsoin siksi miehen puhelinta, koska minua häiritsee se, että hän on usein uppoutuneena luurinsa ääreen mitään minulle puhumatta. Tuntui, että sisälläni pakahtuu jos en saa mielenrauhaa tarkistamalla hänen viestejään. Nyt sitten mies on tästä äärimmäisen vihainen. Hän sanoi (hieman kärjistäen toki), että lyö vaikka nyrkillä naamaan, mutta älä lue viestejäni, koska kokee olevansa vastuussa myös toisten kirjesalaisuudesta, jotka hänelle viestiä laittavat. Mies on sanonut että hänestä tuntuu, ettei voi jatkaa kanssani, koska luottamus on kokenut niin suuren kolauksen ja hänen on vaikea olla ajattelematta tapahtunutta kun katsoaa minua.

Kumpi tässä nyt on tehnyt kärpäsestä härkäsen?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tuo mies, niin suhde olisi päättynyt samantien ilman mitään selittelyjä. Epäillä saa, kysellä saa, luottamuksenkin menettämisestä saa puhua, mutta jos ryhtyy penkomaan toisen yksityisiä viestejä silkkaa "mun täytyy saada tietää, mä en luota suhun" -mantraa hokien, niin suhde päättyy siihen. Skitson kanssa ei kannata jatkaa.

Vierailija
62/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JÄTÄ SE SIKA! NYT!

AP, OLET SIKA. LÄHDE NYT!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tarkoittanut että miehes pitäisi koko ajan näyttää puhelintaan, mutta jos ei koskaan ole mitään tietoa mitä puuhastelee salaa, se voi olla naiselle hälytysmerkki. Pelimies näpertää ja viestittelee koko ajan? Vai netistä katsoo jotain.

Vierailija
64/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en tarkoittanut että miehes pitäisi koko ajan näyttää puhelintaan, mutta jos ei koskaan ole mitään tietoa mitä puuhastelee salaa, se voi olla naiselle hälytysmerkki. Pelimies näpertää ja viestittelee koko ajan? Vai netistä katsoo jotain.

Se puhelimen selaaminen salaa muuttaa pelimiehen ihan tavalliseksi mieheksi joka keskustelee avoimesti asioista... vai?

Vierailija
65/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuota minäkään hyvällä katso että tekemisiäni seurataan. Ex oli liittänyt puhelimeni whatsapin web.whatsapp sivuun ja luki sieltä viestejäni. Tietokone oli yhteinen, mutta sieltä löytyi viimeisimmistä tiedostoista esim aikaisemman suhteen kuvia, jotka eivät minusta hänelle kuulu millään tapaa. Laitoin sitten lusikat jakoon luottamuspulan vuoksi

Vierailija
66/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavatko siis miehetkin tutkia naistensa puhelimet, tabletit ja tietokoneet?

Tämä on taas uutta tietoa minulle.

Vierailija
67/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein näissä peilataan omia ongelmia. Eli ap, oletko itse oikeasti luotettava vai onko nytkin sellaista viestittelyä joka ei kestä päivänvaloa? Kun oma pesä on puhdas, yleensä myös mieli rentoutuu ja voi luottaa toiseenkin.

Vierailija
68/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tuossa käy juuri noin, kun epäillään, on aihetta, tai ei. Syyllinen kiistää ja suuttuu, syytön suuttuu epäilevän puolison rajojen törkeästä  ylittämisestä, ja lopputulos on kummassakin tapauksessa sama. Mitä voitit pakahduttavan tiedonjanon seurauksista? Jos puolisoni tekisi noin, epäillen minun pettävän, niin todellakin hermostuisin.

Vierailija
69/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noin paha pillastuminen normaalilta kuulosta, mutta en myöskään kykene käsittämään, mikä mielenhäiriö saa sinut kuvittelemaan että toisen ihmisen viestien tarkastelu salassa olisi jotenkin normaalia tai hyväksyttävää vain koska sinusta tuntui siltä, että on pakko.

Koska minusta todella tuntui, että kuristun siihen epävarmuuteen. Kyllähän jokainen tietää, että jos joku haluaisi kumppaniltaan salata jotain, niin ei häneltä silloin suoraan kysymällä kuitenkaan välttämättä rehellistä vastausta saisi.

Ap

Et kuulosta normaalilta. Ja lisäksi teit rikoksen. Rikoslaki 38:3. Tästä voi saada sakkoa tai max 2 vuotta vankeutta. Eli lienee selvää, kumpi teistä on oikeassa.

Vierailija
70/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoinut. Mies on tyhmä, jos tuollaisesta suuttui.

Vierailija
71/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
72/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varman ihana suhde siinä mielessä, että jaimme puhelimien salasanat ja saamme katsoa toistemme viestejä ihan milloin haluamme. Meillä ei ainakaan kaveripiirissä koskaan lähetellä mitään salaisuuksia viestien kautta, vaan aina soitetaan jos on jotain tärkeää. Ongelmaa ei ole koskaan ollut, koska ei mun puhelimeassa ainakaan ole mitään sellaista, mitä mieheni ei saisi nähdä eikä miehenikään puhelimassa. 

Meillä ainakin luottamus on ihan loistavaa tässä suhteessa ja jos tämä suhde joskus loppuisi, niin en kyllä ikinä enää mene suhteeseen puhelimien ja sähköpostien piilottelijoiden kanssa. Kyllä me ainakin luotamme toisiimme niin vahvasti, että jos lukee jotain sieltä viesteistä, niin eise mihinkään kiertoon lähde saatikka niillä tiedoilla mitään tehdä. Eipä tosin ole edes tullut luettua miehen puhelinta, kun tietää että siihen on mahdollisuus ja mies luottaa minuun ja minä häneen.

Harmi, että tälläi

Miksi ihmeessä haluat lukea toisen viestejä? Kyllä minäkin tiedän miehen puhelimen salasanan, mutta minua ei yksinkertaisesti kiinnosta, mitä joku Rane miehelleni viestittelee.

Vierailija
73/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on varman ihana suhde siinä mielessä, että jaimme puhelimien salasanat ja saamme katsoa toistemme viestejä ihan milloin haluamme. Meillä ei ainakaan kaveripiirissä koskaan lähetellä mitään salaisuuksia viestien kautta, vaan aina soitetaan jos on jotain tärkeää. Ongelmaa ei ole koskaan ollut, koska ei mun puhelimeassa ainakaan ole mitään sellaista, mitä mieheni ei saisi nähdä eikä miehenikään puhelimassa. 

Meillä ainakin luottamus on ihan loistavaa tässä suhteessa ja jos tämä suhde joskus loppuisi, niin en kyllä ikinä enää mene suhteeseen puhelimien ja sähköpostien piilottelijoiden kanssa. Kyllä me ainakin luotamme toisiimme niin vahvasti, että jos lukee jotain sieltä viesteistä, niin eise mihinkään kiertoon lähde saatikka niillä tiedoilla mitään tehdä. Eipä tosin ole edes tullut luettua miehen puhelinta, kun tietää että siihen on mahdollisuus ja mies luottaa minuun ja minä häneen.

Harmi, että tälläi

Kai olette tuoneet ilmi niille kenen kanssa viestittelette, että sitten kolmaskin osapuoli lukee jutut? Vai rikotteko kirjesalaisuutta heidän selkänsä takana?

Vierailija
74/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V Tun ap!!!!!

Toisen puhelinta EI tutkita!!!!

Mies on ihan omaiheesta huolissaan MYÖS kaikkien tuttujensa kirjesalaisuudesta!!!!

Ajatelkaa kaikki, että miehen kaverit ovat voineet laittaa TODELLA henkilökohtaisia viestejä miehelle!!!!!!!

Siis asioista, joita nuo miehen kaverit EIVÄT IKINÄ kertoisi ap:lle!!!!

Ja nyt ap luki ne, missä on miehen kaverien yksityisyys???????!!!!!!!!!!!!!

V ttu sä olet ap pelkkä kasa pskaa!!!!!!!!!!!!

Vierailija
75/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
76/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteessa ei tarvitse erikseen sopia ettei rikosten tekeminen kumppania kohtaan ole ok. Sen sanoo jo ihan laki, jos terve järki ja käytöstavat puuttuvat. Ja ap:lle tiedoksi, että hän oli tässä se lakia rikkonut osapuoli.

Vierailija
77/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en haluaisi edes tietää miten mies viestii ja kenen kanssa. Nimittäin kun mietin, niin ulkopuolinen näkisi omatkin lähettämäni viestit aivan vääristetyllä tavalla. Toinen ihminen ei voi tietää, millä tyylillä tämä toinen viestii muiden kanssa. Tulisi välitön ero, jos mies näkisi miten kommunikoin esim. työnantajani kanssa. Vain työkaverini tietävät, koska hekin keskustelevat samalla tavalla työnantajamme kanssa. 

Vierailija
78/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuin exäni. Kaikki puhelimella tai läppärillä tapahtuva toiminta olisi pitänyt raportoida hänelle ääneen koska muuten ärsytti ja harmitti kun huomio oli jossain muussa kuin hänessä.

Teit kyllä väärin. Ihan itsestäänselvää pitäisi olla ilman mitään erillisiä sopimuksiakin ettei toisen puhelinta tutkita. 

Vierailija
79/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että pettäjä ei kysyttäessä mitään myönnä. Jotkut pystyvät myös valehtelemaan uskottavasti ja jotkut syyttömät voivat reagoida vaikuttaen syyllisiltä. Eli täytyisi luottaa paljon omaan kykyynsä päätellä vastauksesta, puhuuko toinen totta.

Jotain muita todisteita on oltava. Toisen puhelimen tutkimiseen pitäisi kyllä olla niin korkea kynnys, ettei sellaista ikinä tekisi. Parisuhteessakin on yksityisyys ja yksityiset keskustelut muiden ihmisten kanssa. Toisen puhelinta ei mennä tutkimaan ilman sen toisen lupaa, vaikka kuinka kiinnostaisi. 

Jos epäilee toista pettämisestä, niin eiköhän se luotto toiseen ole sitten jo jostakin syystä mennyt ja parempi erota. Toki haluaisi saada sen viimeisen niitin ja varmuuden, että toinen pettää, mutta onko järkeä jatkaa suhdetta, vaikka sellaista ei löydykään, mutta epäilys kalvaa silti. Kamalaahan sellainen elämä on, jossa kyttää toisen jokaista liikettä etsien merkkejä pettämisestä. 

Vierailija
80/86 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ap, kun mies olisikin se joka olisi ilman lupaa tutkinut kännykkäsi!!!! Olisiko sinusta kuvaa ja oikeasti ok, eträ kaikki viestit omaistesi kanssa, ystäviesi, tuttujedi, työkaveriesi jne kanssa olisi miehen toimesta luettu??? Myös viestit, jotka sisältäisivöt jotakin (esim siskosi/ystäväsi seurustelu/seksiasioita) jotakin arkaluontoista tietoa jostakin kolmannesta osapuolesta?????? Olisiko sinusta todellakin on, että mies tekisi sinulle noin????

VASTAAHAN TÄHÄN AP!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän