Mitä neuvoja antaisit minulle, joka etsin sopivaa miestä perheen perustamiseen?
Etsin parhaillaan puolisoa jonka kanssa voisin perustaa perheen ja haluaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa ottaa huomioon, mitä ominaisuuksia hakea ja mitkä on pahimmat sudenkuopat? Mitä tekisit itse toisin jos voisit valita?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi tärkeää on että teillä on hauskaa yhdessä!
Seksielämän kannalta ihannetilanne on voimakas kemia, mutta maltilliset toiveet seksin määrästä. Eli seksi toimii mutta kumpikaan ei sekoa jos on taukoa. Lapsiperhe-elämässä seksihullu tulee vain pettymään, pitää kestää tarvittaessa jopa vuoden tauko.
Ei meillä kumpikaan kestänyt kuin viikon ilman, ja sekin kiukku piti sitten purkaa teineihin.
Tiukka teini... sellainen on hyvä purkautua
Vierailija kirjoitti:
Tosi tärkeää on että teillä on hauskaa yhdessä!
Seksielämän kannalta ihannetilanne on voimakas kemia, mutta maltilliset toiveet seksin määrästä. Eli seksi toimii mutta kumpikaan ei sekoa jos on taukoa. Lapsiperhe-elämässä seksihullu tulee vain pettymään, pitää kestää tarvittaessa jopa vuoden tauko.
Perheellisenä ihmettelen, miksi pitäisi olla vuoden tauko? Pienet lapset varsinkin nukkuu koko ajan, joten eivät ole esteenä. Synnytysrepeämien paranemiseen voi kyllä mennä vuosi, mutta ei sekään kaikkea estä.
En ole vielä lukenut ketjua, joten ehkä tämä on jo sanottu. Mutta miehen perhetaustalla ja suvulla on paljon väliä. Älykkyys, merkittävimmät perusluonteenpiirteet, temperamentti, neurologiset poikkeavuudet, riippuvuudet, mielenterveys ja terveys ylipäätään ovat vahvasti perinnöllisiä. Jos miehen suvussa on paljon nepsyjä, koulupudokkaita, rikollisia, alkoholisteja, köyhyysloukussa vuodesta toiseen olevia tai muita ongelmatapauksia, on suuri riski, että lapsenne saa näitä huonoja geenejä, vaikka mies itse olisikin pärjännyt suht hyvin elämässä (taustastaan huolimatta).
Toisekseen eroperheiden lapsilla on suurempi riski erota itsekin. Jos mies on kasvanut rikkonaisessa tai konfliktiperheessä, se ei lupaa hyvää tulevan vanhemmuuden kannalta. Parisuhdetaidot opitaan jo lapsuudessa seuraamalla omia vanhempia. Mallioppiminen on se juttu lapsilla. Jos ihminen ei ole koskaan edes nähnyt omilla vanhemmillaan tai muilla lähisukulaisilla tervettä ja rakastavaa parisuhdetta, on hyvin vaikeaa muodostaa sellainen itse aikuisena.
Kannattaa myös valita sellainen kumppani, jolla on samanlainen käsitys suvun ja appivanhempien/isovanhempien roolista teidän elämässänne. Jos toinen pariskunnasta on hyvin sukurakas ja haluaa tavata usein lapsuudenperhettään ja haluaa kumppanin mukaansa ja toista taas ei kiinnosta osallistua, ongelmia tulee vääjäämättä.
Myös uskonnolla on väliä! Jos toinen on militantti ateisti ja toinen taas haluaisi tapauskovaisena viedä lapsen seurakunnan päiväkerhoon ja kirkkoon silloin tällöin, voi tästäkin jo tulla isoja ongelmia.
Lisäksi mieti, millaisen elämäntyylin haluat. Jos haluat mukavan keskiluokkaisen elämän tai jos haluat olla vauvan kanssa kotona kauemminkin kuin 9 kk, valitse mies, joka on ahkera ja työteliäs, joka tienaa enemmän kuin pari tonnia kuussa ja jolle on ok elättää perhe silloin, kun sinä olet kotona lapsen kanssa. Älä kiroa lastasi lisääntymällä köyhän tai laiskan miehen kanssa.
nainen ei osaa päättää ilman vauva-palstan apua millainen on hyvä mies... ja hänen pitäisi siis kelvata hyvälle miehelle? Itse näen hänessä lähinnä perässä vedettävän taakan.