Mitä neuvoja antaisit minulle, joka etsin sopivaa miestä perheen perustamiseen?
Etsin parhaillaan puolisoa jonka kanssa voisin perustaa perheen ja haluaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa ottaa huomioon, mitä ominaisuuksia hakea ja mitkä on pahimmat sudenkuopat? Mitä tekisit itse toisin jos voisit valita?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota vaan komein niistä miehistä mitä sinulle on tarjolla.
Ulkonäkögeenit kuitenkin periytyy sille lapselle, joten kivan mutta ruman miehen valitseminen on aika huono ajatus lapsen edun kannalta.
Jep, ja sitten kun on porsittu, tuon miessian voi laittaa vaihtoon kun ei se lue lapselleen iltasatuja.
Miksei lukisi iltasatuja? Kyllä miehet rakastavat lapsiaan ja haluavat lukea heille iltasatuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä olis hyvä olla perusteltu näkemys monista asioista, sillä muuten ei voi keskustella -> ei yhteyttä-> ei tunnesidettä. Ja en tarkoita noita naisia solvaavia katkeria näkemyksiä.
Sellasen kans ei vaan tuu mitään jonka kans ei voi jutella! Jos mies ei juttele se huijaa, eli vaan haluu sitä....
Haluu mitä?
Miehet haluavat rauhaa, ilman nalkuttavaa naista. Siksi suurin osa miehistä on nykyään sinkkuja ilman aikomustakaan ryhtyä parisuhteeseen joka vain pilaa miehen elämän.
Useimmilla miehillä on niin voimakas libido, että he mielelään haluavat parisuhteen, jotta saavat seksiä aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Toki poikkeuksia on, joille riittää Japanin matka 1-2 kertaa vuodessa. Näin olen täältä lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä painota miehessä pituutta/komeaa naamaa/statusta/rahaa/alfa-luonnetta.
Painota miehessä hyväsydämisyyttä, luotettavuutta ja kunnollisuutta.
Pituus, komeus, älykkyys ja itsevarmuus usein siirtyy lapseenkin geenien ja kasvatuksen kautta, kuten myös hyväsydämisyys, luotettavuus ja kunnollisuus. Ja raha on melko tärkeää myös, koska lapsiperhe-elämä maksaa paljon. Tärkeitä ominaisuuksia kaikki.
Eikai nainen mitään maksumiestä... Eiku..no niin..no kyllä te tiedätte. 😂
Elämä lapsen kanssa maksaa. Tienaan itsekin hyvin ja en ala elättämään sekä miestä että lasta. Jos mies ei pysty ottamaan vastuuta lapsesta edes taloudellisesti, niin pystyykö muutenkaan.
Ja sama naisille. Säälittää kotiäidit jotka eivät osallsitu edes verojen maksuun saati liikakansoituksensa elättämiseen.
Tutustu varhaisessa vaiheessa perheeseen. Sitä kautta saa useimmat luonnevikaiset tai mielisairaat tai tulevat sellaiset kartoitetuksi. Ei kannata ottaa turhia riskejä.
Samankaltainen tausta ja arvomaailma sekä sivistys/kolutustaso auttaa arjessa.
Yhdessä pitää asua ennen isompia sitoumuksia. Näkee puolison arjessa, hänen mielikuvituksensa ja huumorintajunsa tms.
Olen ymmärtävinäni, että et enää parisuhteessa ollessasi avannut puolisollesi ovea, koska hän pms-oireillessaa raivosi? Puolisosi ei ehkä arvostanut sinua, niin paljon kuin olisi pitänyt. Tätä tapahtuu kyllä nuorille pareille. Vasta ikä tuo viisautta. Jos tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehellä olis hyvä olla perusteltu näkemys monista asioista, sillä muuten ei voi keskustella -> ei yhteyttä-> ei tunnesidettä. Ja en tarkoita noita naisia solvaavia katkeria näkemyksiä.
Sellasen kans ei vaan tuu mitään jonka kans ei voi jutella! Jos mies ei juttele se huijaa, eli vaan haluu sitä....
Haluu mitä?
Miehet haluavat rauhaa, ilman nalkuttavaa naista. Siksi suurin osa miehistä on nykyään sinkkuja ilman aikomustakaan ryhtyä parisuhteeseen joka vain pilaa miehen elämän.
Useimmilla miehillä on niin voimakas libido, että he mielelään haluavat parisuhteen, jotta saavat seksiä aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Toki poikkeuksia on, joille riittää Japanin matka 1-2 kertaa vuodessa. Näin olen täältä lukenut.
Hirveää lapsille, jotka eivät kyseisiä parittelijoita ole kämppiksikseen edes valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on listattu kiitettävästi naisten ukkomiesmateriaalilta edellyttämiä ominaisuuksia.
Yksi on kuitenkin joukosta poissa.
Eikö koolla todellakaan ole mitään väliä (vai eivätkö naiset vain usko sen periytyvän).
Ei sillä koolla oikeasti ole hirveän suurta merkitystä. Kyllä se keskivertokin riittää. Tietysti isompi voi olla parempi siinä vaiheessa kun ollaan 60+, jolloin erek tio ei enää kannata vesisankoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluu mitä?
Miten niin hirveää? Eipä ne lapset sitä vanhempien seksiä tarvitse olla seuraamassa, eikä sessioiden tarvitse kestää tunteja (ainakaan joka kerta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluu mitä?
Useimmilla miehillä on niin voimakas libido, että he mielelään haluavat parisuhteen, jotta saavat seksiä aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Toki poikkeuksia on, joille riittää Japanin matka 1-2
Miten niin hirveää? Eipä ne lapset sitä vanhempien seksiä tarvitse olla seuraamassa, eikä sessioiden tarvitse kestää tunteja (ainakaan joka kerta).
No kyllä se vaan meistä kaikista tuntui mahtavalta päästä viimein omaan kotiin. Vanhemmat tekevät itselleen seuraa koska se alapäästä tuleva seura ei saa itse päättää haluaako hengata näiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eronneet katkerot yh-palstailijat antamassa parisuhdeneuvoja...
Annoin neuvoja. En ole eronnut, vaan olen ensimmäisessä avioliitossani, joka on kestänyt 35 vuotta. Eiköhän minulla ole riittävästi meriittiä?
Mikä on oma parisuhdetaustasi, kun kerran arvostelemaan aloit? Incel?
Tunnistit kuitenkin itsesi kuvauksesta? Vai miksi reagoit, aivan kuin olisit ainoa keskustelija tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluu mitä?
Runkkaaminen riittää, ei parisuhde ole mikään tae seksille. Naimisiin kun on menty ja nainen päättää lapsiluvun olevan täynnä, se on jopa este seksille.
Mun mies on osoittautunut loistavaksi perheenisäksi, vaikka lapsettomana aikana oli joissain asioissa parantamisen varaa. Hänen parhaat puolensa tulevat esiin isän roolissa.
Muutamia juttuja:
- Pitää rutiineista (jopa tylsyyteen asti)
- Poikamiesasuntonsa oli siisti
- Ahkera, rehellinen ja luotettava luonne
- Suhteellisen terveelliset elämäntavat
- Kohtelee äitiään, siskoaan, naispuolisia ystäviään hyvin
- Otti itse puheeksi lapsitoiveen, häntä ei tarvinnut suostutella
- Otti puheeksi että jos minulle ok, haluaa olla lapsen kanssa mahdollisimman paljon kotona (tämä oli hyvä koska minulla myös toiveena tasapuolinen jako, riippuu toki pariskunnasta mikä on ihannejako)
- On luonteva lasten kanssa
- Pitää pienistä eläimistä
- Ei ole rikas, mutta raha-asiat on kunnossa
- Ei ole työnarkomaani vaan ystävät, perhe on tärkeämpää kuin työ
Oli jotain hälyttäviäkin merkkejä, kuten se ettei oikein osannut huolehtia minusta jos olin vaikkapa kipeänä. Tämäkin asia on kuitenkin muuttunut lapsen saamisen jälkeen, mikä ei varmasti ole itsestään selvää.
Jos toiveena on tasapuolinen vanhemmuus, on hyvin tärkeää että mies hoitaa vauvaa paljon alusta saakka. "Äiti hoitaa vauvan ja isä isomman lapsen" -tyylisen ajattelun en ole nähnyt koskaan tosielämässä toimivan.
Etsisin vakaata, lojaalia, ystävällistä, ja huomaavaista miestä, jolla on samanlainen arvomaailma. Ihmistä, jonka kanssa on helppo jutella ja johon tuntee voimakasta yhteyttä. Ymmärtää perhe-elämän realiteetit. Uskallatte kertoa omista tunteista toisillenne avoimesti ja kommunikaatio sujuu. Tällaisen miehen kanssa minulla on kaksi lasta.
Tosi tärkeää on että teillä on hauskaa yhdessä!
Seksielämän kannalta ihannetilanne on voimakas kemia, mutta maltilliset toiveet seksin määrästä. Eli seksi toimii mutta kumpikaan ei sekoa jos on taukoa. Lapsiperhe-elämässä seksihullu tulee vain pettymään, pitää kestää tarvittaessa jopa vuoden tauko.
Vierailija kirjoitti:
Seksielämän kannalta ihannetilanne on voimakas kemia, mutta maltilliset toiveet seksin määrästä. Eli seksi toimii mutta kumpikaan ei sekoa jos on taukoa. Lapsiperhe-elämässä seksihullu tulee vain pettymään, pitää kestää tarvittaessa jopa vuoden tauko.
Heh, naiset ovat amatöörejä. Mies kestää vuosien seksitauon vaikka ei olisi edes lapsia parisuhteesa.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kumpikaan kestänyt kuin viikon ilman, ja sekin kiukku piti sitten purkaa teineihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kumpikaan kestänyt kuin viikon ilman, ja sekin kiukku piti sitten purkaa teineihin.
Olisi voinut olla tilanne, jossa on pakko kestää. Olette kyllä aikamoisen surkeita tapauksia jos seksin puute puretaan teineihin :/
Vierailija kirjoitti:
JA voimakas kemia sen vuoksi, että lapsiperheen kiireessä ei välttämättä ehdi tunnelmaa niin viritellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtävinäni, että et enää parisuhteessa ollessasi avannut puolisollesi ovea, koska hän pms-oireillessaa raivosi? Puolisosi ei ehkä arvostanut sinua, niin paljon kuin olisi pitänyt. Tätä tapahtuu kyllä nuorille pareille. Vasta ikä tuo viisautta. Jos tuo.
Sanotaan, että tasa-arvon ensimmäinen uhri oli herrasmies. Oma kokemukseni on, että mitä korkeammin koulutettu nainen on, sitä huonommat käytöstavat.
Jos oven avaaminen tai jonossa edelle päästäminen palkitaan tiuskimisella tai pahimmassa tapauksessa tasa-arvo-oppitunnilla, on vaikea olla kohtelias. Jos pienet palvelukset, lahjat tai muut huomionosoitukset otetaan vastaan kuin manu illallisen... Yksi pieni sana, Kiitos, voisi parantaa ilmapiiriä niin kotona kuin työpaikallakin.
Annoin neuvoja. En ole eronnut, vaan olen ensimmäisessä avioliitossani, joka on kestänyt 35 vuotta. Eiköhän minulla ole riittävästi meriittiä?
Mikä on oma parisuhdetaustasi, kun kerran arvostelemaan aloit? Incel?