Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikö ihme vaimoani vaivaa, mikään ei ole koskaan hyvin.

Vierailija
08.05.2024 |

Alkuvuosi on ollut raskasta aikaa molemmille, mulla on ollut pitkiä työpäiviä että olemme saaneet talouden kuntoon koska vaimo on kotona lapsien kanssa.

Olen töiden jälkeen auttanut kotitöissä ja lastenhoidossa niin paljon kun pystyn ja sanonut vaimolle että ei aina tarvi koti olla tip top (eikä se kyllä olekkaan) Viikonloppuisin olen ottanut päävastuun lapsista.

Viime perjantaina vaimo vain ilmoitti että nyt hän tarvii lomaa, että hän on ainoa joka viikolla täällä siivoaa ja on lasten kanssa (no varmaan kun minä olen töissä 7-17) ja hoidan kaupassa käynnit ja ruuanlaiton niin ei siinä montaa tuntia aikaa jää sotkea eikä siivota, varsinkin kun lapsiakin pitää huomioida. 

No hän lähti ystäviensä kanssa kylpyläreissuun niin ajattelin että menen äitini luokse auttamaan häntä asiassa jota on pyytänyt jo kauan ja lapset näkevät samalla isoäitiään. Niin mitä tekee vaimo, saa kauheat hepulit että minä en koskaan hoida lapsia yksin (niinkuin hän arkisin) ja suuttui. 

En ymmärrä, hän yhtäkkiä varoittamatta itse ilmoittaa että lähtee viikonlopuksi reissuun ja suuttuu kun minäkin lähden lasten kanssa mummolaan.

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse ap.

Pahenee iän mukaan. 

Vierailija
42/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisimpa olla koti isä. Dataisin päivät pitkät ja leikkisin lapsen kanssa legoilla, katottas leffoja yhdessä. Voiko helpompaa elämää olla.

Juuri tuollaista miehet kuvittelevat koti-isyyden olevan. Hah hah... :D

Mitä muuta siihen kuuluu? Astioiden ja pyykinpesu koneella?

Se halvatun lapsi psyko-fyysis-sosiaalisena kokonaisuutena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vihaisen naisen takana on mies, joka ei tiedä mitä hän oli tehnyt väärin. Naiset. 

Vierailija
44/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää väen vängällä tehtailla kaiken maailman kuspäiden ja hullujen kanssa?

Vierailija
45/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen vihaisen naisen takana on mies, joka ei tiedä mitä hän oli tehnyt väärin. Naiset. 

"Laiskaks haukutaan vaikka mittään ole tehnyt!" 😏

Vierailija
46/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisimpa olla koti isä. Dataisin päivät pitkät ja leikkisin lapsen kanssa legoilla, katottas leffoja yhdessä. Voiko helpompaa elämää olla.

Se halvatun lapsi psyko-fyysis-sosiaalisena kokonaisuutena. 

Hyvin olet ilmeisesti omasi kasvattanut.

🤭🤭

Vierailija
47/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap . Jätä se. Ihme tyyppi tuo vaimosi. Miksi kuuntelet tuollaista??

Vierailija
48/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi on nainen, siinä yksinkertainen selitys asialle.

Vierailija
49/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli eka lapsi, ja jaksoin tosi hyvin, nukkui aina hyvin ja oli helppo lapsi. Palasin töihin kun oli vuoden ikäinen. Tässä kohtaa jäi päälle se perhevapaan aikainen kotityöjako. Kun ensimmäinen lapsi oli kolme, syntyi toinen lapsi. Vauvavuosi meni vielä aika hyvin, vaikka lapsi nukkuikin selvästi huonommin.

Vuoden ikäisenä toinen lapsi meni tarhaan ja siitä se alamäki alkoi. Yhä iso osa kotityöstä, jatkuvasta yöheräilystä (monta kertaa joka yö) ja isomman lapsen uhmasta sekä muista lasten asioista jäi mun harteille. Mies harrasteli omiaan useamman kerran viikossa, ja musta tuntui etten pääse pois kodista lainkaan (teen etätyötä melkein kokonaan). Yritin sanoa miehelle, ja ensin hän ei ymmärtänyt väsymystäni ja kyllästymistäni kodinhoitoon ollenkaan. Tienaan enemmän kuin mieheni, ja teen aika vaativaa työtä, ei ole siitäkään kiinni.

Kun mies lopulta ymmärsi tilanteen, alkoi tehdä enemmän kotityötä ja otti vastu

Olet tyypillinen kaikkitietävä perheenäiti jolle miehen tapa tehdä asiat ei kelpaa ja valitat siitä. Et välitä että se myrkyttää ilmapiirin.

No, hyvä jos olet vähän oppinut käyttäytymistä.

Vierailija
50/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tyypillinen suomimamma. Elämäntehtävä on uhriutuminen ja nalkutus

Ja kaikenlainen miehen mitätöinti, sekä alistaminen

Vierailija
51/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et todellakaan keksi, niin älä tee lapsia.

Olen suurperheen lapsi ja en ainakaan oman äitini nähnyt mitään erikoista tekevän ja hänellä ei ollut edes nykyaikaisia koneita. Hän teki ruoan ja siivosi. Pienet lapset ruokittiin, nukutettiin ja heille vaihdettiin vaipat. 

Ei tuo edes massiivisessa perheessä mikään suuri työmäärä ollut - aika leppoisaa puuhastelua päivän aikana.

Vierailija
52/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että tänne ei voi eikä halua kirjoittaa ihan kaikkea. Mutta mitä tarkoittaa talous kuntoon? Koska jos rahasta on tiukkaa niin miten voi lähteä kylpylään? Eikös se maksa useamman satasen? Jos itse olisin lasten kanssa kotona (terveenä) ja puoliso painaisi 10 tunnin työpäivää niin miettisin kahdesti ennen kuin valittaisin. Toki jos koti on jossain jiirassa ja ei ole autoa käytössä niin miten sieltä pääsee vaikka kauppaan? Kyllä varmasti alkaisi kodin seinät tökkiä jos siellä oikeasti on jumissa koko ajan. 

Välillä tuntuu siltä että lapsiperheissä pitää hehkuttaa sitä omaa aikaa ja omia menoja, parisuhdeaikaa ja laatuaikaa lasten kanssa. Aina pitää olla jotain mitä voi postata someen ja saada muut kihisemään kateudesta. Tavallinen ei vaan riitä. Lapsiperheiden köyhyydestä puhutaan koko ajan mutta ainakin viikonloppuna näytti pk-seudulla rahat riittävän ylihintaisiin kahveihin, jäätelöihin ja ruokiin. Eikä kaikilla ollut päällä mitään Tommy Hilfigeriä. 

Kaikki eivät pidä kotiäitinä olemisesta. Stressi saattaa purkautua juuri toisen haukkumiseen. Kehotan pikaisesti keskustelemaan puolison kanssa vaikka neuvolan tukemana siitä mitä kumpikin toivoo. Lapsia voi silti rakastaa vaikka käykin töissä. Kun tekee täyttä viikkoa ja ylikin niin tunnit eivät vain riitä, palautumista tarvitsee sekä työssä käyvä että kotona oleva. Aika monesta tulee väsyneenä ja turhautuneena kiukutteleva pikkulapsi. 

Jos on kaksi työssä käyvää keski/hyvätuloista vanhempaa niin taloudessa on usein enemmän liikkumavaraa. Minä jäin omasta tahdostani pidemmäksi aikaa kotiin mikä oli puolisolle (ja hänen tuttavapiirilleen) hankala paikka. Sovitin kyllä menot alhaiseen tulotasoon ja puolison työmatkojen vuoksi lastenhoidosta olisi varmasti tullut ylimääräisiä kuluja, meillä ei ollut sukulaisia lähellä ja oma työni oli ilta- ja viikonloppupainotteista. 

Vierailija
53/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kestävä hyvä rakastaja?

Vierailija
54/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan ihan samaa. Vaimolla oli tarve hallita kaikki myös minun tekemiset. Jos sitten ilman hänen kanssaan sopimista menin muksujen kanssa vaikka mummolaan, niin siitähän sota syttyi. Oli myös jatkuvaa valitusta miten olen aina pois ja hän aina kotona lasten kanssa. Sanoin sitten että vaihdetaan osia, hän töihin ja minä jään kotiin lasten kanssa. Alle puoli vuotta meni kun vaimo tahtoi vaihtaa takaisin, minä olisin ollut valmis kyllä jatkamaan kotona vielä parikin vuotta. Vaimo huomasi että eipä se työssä olo nyt niin leppoisaa ollutkaan ja lisäksi jouduttiin pihistämään paljosta kun tulot tippuivat kohtalaisen paljon tällä vaihtoehdolla. No, valitus ei kyllä loppunut.

Päätelmä tästä: se vaimon mielipuolinen käytös ei lopu vaikka mitä tekisit. Ainoa tapa on erota. Katsot vaan parhaan hetken sille.

Vierailija
55/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se juuri olisi. Naiset vaan keksii kaikkea turhia kotitöitä itselleen. Ai että mä nauttisin.

Niin, ihan turhaahan se olisi lapselle ruokaa antaa, vaippoja ja vaatteita vaihtaa tai pestä, kaupassa käydä tai ulkoilla. Sen kuin istuu vaan sohvalla pelaamassa ja katsomassa leffoja. Daa!!

Kerran viikossa pyykkikone laulamaan, mun pyykkäri pesee ihan itse ne vaatteet ja piippaa kun valmista. Ruokaa voi laittaa koko viikoksi kerralla eikä noihin mene kuin hu

Kerran viikossa koneellinen pyykkiä lapsiperheessä? Koko viikon ruuat vartissa lapsiperheelle? :D

Vierailija
56/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä luulisi, että kun nainen saa omaa aikaa ja pääsee reissuun ilman perhettä, olisi hän tyytyväinen. Mutta ehei, hän haluaa myös hallita ja määrätä mitä/miten kotona tapahtuu sillä aikaa kun hän on poissa. Tämmöiseen käytökseen ei kannata alistua, sillä se on päättymätön tarina.

Vierailija
57/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et todellakaan keksi, niin älä tee lapsia.

Olen suurperheen lapsi ja en ainakaan oman äitini nähnyt mitään erikoista tekevän ja hänellä ei ollut edes nykyaikaisia koneita. Hän teki ruoan ja siivosi. Pienet lapset ruokittiin, nukutettiin ja heille vaihdettiin vaipat. 

Ei tuo edes massiivisessa perheessä mikään suuri työmäärä ollut - aika leppoisaa puuhastelua päivän

Mutta nykynainen ei jaksa tuollaista, pitää ehtiä pyllistelemään instaan ja tinderiin, faceen ja jodeliin.

Vierailija
58/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja maalaili kyllä itsestään aika kauniin kuvan ja vaimostaan antoi negatiivisen kuvan. Itse en ihmettele, että aloittajan vaimo on ärtyisä. Kotona oleminen lasten kanssa on pitkäpiimäistä ja yksinäistä työtä, josta ei kiitosta heru, kuten aloituksesta voimme päätellä. Mies pääsee muiden aikuisten ihmisten seuraan päivittäin ja saa liikkua ulkona itsekseen miettimättä onko vaippakassi mukana ja milloin muksu tarvitsee ruokaa, päiväunet jne. Ihmettelen naisia, jotka jaksavat kotona olemista hymyssä suin. Kuinka muka aikuisen ihmisen älylliset ambitiot täyttyisivät siinä, että hokee hiekkalaatikolla älä tule paha kakku, tule hyvä kakku? Vaikka lapset ovat rakkaita, ei pidä olettaa, että pelkkä rakkaus lapsiin muuttaa arjen heidän kanssaan helpoksi ja ihanaksi.

No voi että kyllä on rankkaa kun joutuu ihan kotona ol

Kokeilepa huviksesi muutama vuosi.

Olen kokeillut ja ei paljoa helpompaa elämää voisi olla.

Vierailija
59/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaipa sulla on oikeus mennä mummolaan, mutta  eikö sua itseäsi lainkaan huolestuta, että millainen suhde sulle kehittyy lastesi kanssa, jos aina työnnät ne jonkun muun hoidettavaksi? Niinku että opitteko tuntemaan toisianne, jos et ikinä vietä niiden kanssa aikaa keskenänne? Ja ajatteleeko ne lapset lopulta, että olet vaan turha häiriötekijä perheessä, vähä niinku sä näytät ajattelevan niistä? 

kyllä mun sun sijassa mietityttäis, ja yrittäisin nimenomaan kehittää yhteistä aikaa lasten kanssa.

Nythän ei ole varmuutta aikoiko ap työntää lapset mummon vastuulle. Jos aikoi, se on ehdottoman väärin ja suuttuisin minäkin. Mutta jos aikoi itse hoitaa lapset ja käydä mummoa tapaamassa, asia on ok ja vaimo raivoaa tyhjästä.

Mitä ihmettä? Miksi on ehdottoman väärin että mummo välillä hoitaa lapsia?

Eikö mies saisi ollenkaan huilata tai omaa aikaa? Edes muutamaa tuntia?

Vierailija
60/142 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja maalaili kyllä itsestään aika kauniin kuvan ja vaimostaan antoi negatiivisen kuvan. Itse en ihmettele, että aloittajan vaimo on ärtyisä. Kotona oleminen lasten kanssa on pitkäpiimäistä ja yksinäistä työtä, josta ei kiitosta heru, kuten aloituksesta voimme päätellä. Mies pääsee muiden aikuisten ihmisten seuraan päivittäin ja saa liikkua ulkona itsekseen miettimättä onko vaippakassi mukana ja milloin muksu tarvitsee ruokaa, päiväunet jne. Ihmettelen naisia, jotka jaksavat kotona olemista hymyssä suin. Kuinka muka aikuisen ihmisen älylliset ambitiot täyttyisivät siinä, että hokee hiekkalaatikolla älä tule paha kakku, tule hyvä kakku? Vaikka lapset ovat rakkaita, ei pidä olettaa, että pelkkä rakkaus lapsiin muuttaa arjen heidän kanssaan helpoksi ja ihanaksi.

No voi että kyllä on rankkaa kun joutuu ihan kotona ol

Kokeilepa huviksesi muutama vuosi.

Kun kerroin olevani kotiäiti monet naiset jopa haukkui loiseksi joka vaan makaa kotona miehen rahoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi