Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuoreen miesystäväsi exä ottaisi yhteyttä sinuun ja varoittaisi hänestä

Vierailija
08.05.2024 |

Uskoisitko häntä vai miestä, joka väittää katkeran exän valehtelevan?

Kommentit (268)

Vierailija
241/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Laita se näin. Jos naapuruston kaverit huhuilevat jostakin tytöstä, että hän nukkui kaikkien naapuruston kanssa, pitäisikö hänen poikaystävänsä uskoa tähän? Tämän logiikan mukaan on parempi uskoa..

No ei sentään. On melko eri asia juoruilla "naapurustossa" jonkun seksielämästä, kuin kertoa yhdelle ihmiselle henkilökohtaisesti että henkilö x on mahdollisesti vaarallinen.

Ei eroa. Molemmissa tapauksissa luotat oudoista lähteistä peräisin olevaan perusteettomaan tietoon.

Tai ainakin tietoon ihmiseltä, jota et oikeasti tunne. Kumppanisi sinun kai kuitenkin pitäisi tuntea paremmin.

Vierailija
242/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin epäilyttävänä, että kyttää exänsä tekemisiä. Minulla ei ole harmainta aavistustakaan missä exäni ovat tai mitä tekevät. Eikä kiinnosta tietääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin avoliitossa tyypin kanssa, joka alkoi myöhemmin käyttäytyä erittäin ikävästi humalassa. Otin yhteyttä exäänsä ja menimme siiderille. Kerroin hänelle nämä ongelmat ja kysyin, oliko heillä ollut samanlaista. Tämä mukava exä kertoi, että oli ja kertoi hyytäviä yksityiskohtia. Minua helpotti paljon eli ongelmat eivät johtuneet muusta kuin tuosta miehestä eikä siis muutosta olisi odotettavissakaan. Erosin ja aloin opiskelemaan uutta tutkintoa ja se oli helppo ero ja piristyin valtavasti eron jälkeen. 

Vierailija
244/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan olin avoliitossa tyypin kanssa, joka alkoi myöhemmin käyttäytyä erittäin ikävästi humalassa. Otin yhteyttä exäänsä ja menimme siiderille. Kerroin hänelle nämä ongelmat ja kysyin, oliko heillä ollut samanlaista. Tämä mukava exä kertoi, että oli ja kertoi hyytäviä yksityiskohtia. Minua helpotti paljon eli ongelmat eivät johtuneet muusta kuin tuosta miehestä eikä siis muutosta olisi odotettavissakaan. Erosin ja aloin opiskelemaan uutta tutkintoa ja se oli helppo ero ja piristyin valtavasti eron jälkeen. 

Miksi ikävä käytös humalassa ei riittänyt, vaan täytyi alkaa etsimään lisävahvistusta? Pohdin asiaa siitä perspektiivistä, että puolisoni ei ole ollut kertaakaan humalassa parisuhteemme aikana, enkä ryypiskelevää kumppania edes huolisi.

Vierailija
245/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet täällä sanovat että pistäsivät korvan taakse.

Suhteen alussa kun on rakkauden alkuhuumaa niin todella harva kuuntelee ketään exää.

Mies on saattanut jo alusta heittää sopivasti negatiivisiä kommentteja exästään.

Kateellinen ja kstkerahan se exä on aina nyxän mielestä.

Vierailija
246/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen alussa kun on rakkauden alkuhuumaa niin todella harva kuuntelee ketään exää.

Mies on saattanut jo alusta heittää sopivasti negatiivisiä kommentteja exästään.

Korvan taakse voi pistää, mutta varauksettomasti ei silti kannata suhtautua exän kuiskutteluihin. Kyllä niitä on olemassa myös kateellisia ja katkeria exiä hyvää tarkoittavien varoittelijoiden joukossa. 

Itse tuskin exän asemassa lähtisin sekaantumaan ja nyksää neuvomaan. Varottaisin, jos olisi kyse jostain vaarallisen väkivaltaisesta narsistista, mutta pienemmistä ongelmista nyksä saisi puolestani ottaa itse selvää.

Vierailija
247/268 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ikävä käytös humalassa ei riittänyt, vaan täytyi alkaa etsimään lisävahvistusta? Pohdin asiaa siitä perspektiivistä, että puolisoni ei ole ollut kertaakaan humalassa parisuhteemme aikana, enkä ryypiskelevää kumppania edes huolisi.

Mietin johtuisiko hänen henkilökohtaisestaan työkriisistään.

Vierailija
248/268 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla erilainen suhteessa minun kanssa kuin jonkun toisen. Eli itse en varottelisi mistään muusta kuin tyyliin jostain sadistisista taipumuksista, perversiot kun ei muutu.

Miehen ex varoitteli kyllä vuoroin minua ja vuoroin miestä. Ei tykännyt tulla jätetyksi kun mies vaihtoi lennosta toiseen. Ihan ymmärrettävää. Ei ole varoitukset vielä 10 vuodessa käyneet toteen, mutta jos käy niin osaan jatkaa yksinkin elämää. Eipä sitä koskaan tiedä kun elämäänsä jonkun kanssa päättää jakaa, että tuleeko loukatuksi, se riski on vaan otettava jos mielii kumppania itselleen.

Lennosta vaihtaja toistaa usein toimintaansa. Tunnesääntelyn kyvyt olemattomat. Kommunikointi epäaitoa tai teennäistä.

No sitten toistaa. Oli se toisaalta aiemman, yli 20

"Itsenäinen ihminen ei vaihda lennosta." Parisuhteessaan itsenäinen ihminen lähtee siitä parisuhteesta jos siltä tuntuu ja kun siltä tuntuu. Jos ei tätä pysty hyväksymään ihan aidosti, niin silloin on kyse läheisriippuvuudesta. Tyyliseikoista voi olla montaa mieltä, mutta nyt tässä on kysymys siitä miten itse ottaa vastaan elämässä tulevat pettymykset. Itse, minun itsen kannalta, ei siis niin, että mitä tuo toinen teki ja oliko se oikein vai väärin.

Kun vaan omiin tekoihin voi -ja kannattaa, vaikuttaa.

Vierailija
249/268 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin oman arvioni tilanteesta, mutta en todellakaan sivuuttaisi exän väitteitä.

Vierailija
250/268 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Laita se näin. Jos naapuruston kaverit huhuilevat jostakin tytöstä, että hän nukkui kaikkien naapuruston kanssa, pitäisikö hänen poikaystävänsä uskoa tähän? Tämän logiikan mukaan on parempi uskoa..

No ei sentään. On melko eri asia juoruilla "naapurustossa" jonkun seksielämästä, kuin kertoa yhdelle ihmiselle henkilökohtaisesti että henkilö x on mahdollisesti vaarallinen.

Ei eroa. Molemmissa tapauksissa luotat oudoista lähteistä peräisin olevaan perusteettomaan tietoon.

Tai ainakin tietoon ihmiseltä, jota et oikeasti tunne. Kumppanisi sinun kai kuitenkin pitäisi tuntea paremmin.

Oletettavasti kyse olisi melko uudesta suhteesta, jossa vasta tutustutaan. On voinut jo itselläkin herätä epäilykset että mies pettää tai on muuta luurankoa kaapissa. 

Vierailija
251/268 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ainakin alusta asti 🚩jos exää tai exiä kovasti morkataan uudelle kumppanille.

Vierailija
252/268 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin yhteydenotosta. Jos olisi vain haukkumista kpääksi epäasialliseen tyyliin niin jäisin seurailemaan tilannetta ja saattaisin jättää viestit omaan arvoonsa. Jos kyse olisi vakavammasta, kuten väkivaltaisuudesta varoittamisesta ja varoittaja vaikuttaisi asialliselta ja hänellä saattaisi olla todisteita tai todistajakin, ottaisin vakavasti enkä hyvin todennäköisesti jatkaisi suhdetta.

Vierailija
253/268 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt vähän riippuu.

Vierailija
254/268 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle mies itse alkoi puhua, että joku saattaa tulla minulle selittämään hänen r*iskanneen erään naisen ja että se ei ole totta. Hän kertoi mitä oli tapahtunut ja miten tämä nainen oli sen jälkeen mustamaalannut hänet kaikille, mutta poliisikaan ei ollut ottanut juttua vastaan. Oli kuulemma menettänyt kavereita tämän vuoksi, kun moni oli uskonut tätä naista. Ymmärsin miehen ahdingon täysin, kauhea tilanne ja vääryys.

Ainoan kerran kun minulle joku vaikutti koettavan asiasta kertoa, oli kun eräs miehen naispuolinen kaveri kysyi minulta tiedänkö kuka on (sovitaan nyt vaikka että) Liisa. Vastasin, että en tiedä, eikä tuo kaveri yllättäen jatkanutkaan juttua.

Valitettavasti oltuani suhteessa pari vuotta en omien kokemusteni jälkeen epäillyt enää lainkaan etteikö r*iskausta olisi tapahtunut.

Vierailija
255/268 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle mies itse alkoi puhua, että joku saattaa tulla minulle selittämään hänen r*iskanneen erään naisen ja että se ei ole totta. Hän kertoi mitä oli tapahtunut ja miten tämä nainen oli sen jälkeen mustamaalannut hänet kaikille, mutta poliisikaan ei ollut ottanut juttua vastaan. Oli kuulemma menettänyt kavereita tämän vuoksi, kun moni oli uskonut tätä naista. Ymmärsin miehen ahdingon täysin, kauhea tilanne ja vääryys.

Ainoan kerran kun minulle joku vaikutti koettavan asiasta kertoa, oli kun eräs miehen naispuolinen kaveri kysyi minulta tiedänkö kuka on (sovitaan nyt vaikka että) Liisa. Vastasin, että en tiedä, eikä tuo kaveri yllättäen jatkanutkaan juttua.

Valitettavasti oltuani suhteessa pari vuotta en omien kokemusteni jälkeen epäillyt enää lainkaan etteikö r*iskausta olisi tapahtunut.

Tuo nyt kertoo jo kaiken oleellisen ettei poliisi ole ottanut juttua vastaan. Sellainen tilanne ei meinaan ole edes mahdollinen. Tuomioon syyte ei välttämättä johda jos näyttö ei riitä (mikä sekään ei tarkoita etteikö rikos olisi oikeasti voinut tapahtua), mutta se ettei juttua ole käsitelty on puppua.

Vierailija
256/268 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoittaisitteko, jos kyseessä olisi mm. kotirauhan rikkominen ja stalkkerointi ikkunan takana ja uhkailu elämän tuhoamisella? Mutta ei mitään fyysistä ja kun ei välttämättä toistu. Tai voisitteko noin käyttäytyvän kanssa olla tai haluaisitteko tietää? Todisteet on.

Vierailija
257/268 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
258/268 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin. Jotain on pielessä jos intuitiosi vähänkin sellaista epäilee. Mies tuskin totuutta kertoo jos on valehdellut. Kuuntelisin miehen exää koska voi haluta ihan vilpittömästi varoittaa. Voi kunpa itseäni olisi joku varoittanut nexästäni. Hän paljastui valehtelevaksi narsistiksi ja rikkoi sydämeni. Romahdin ja nyt kokoan itseäni. Toipuminen on kestänyt pitkään.

Minä kerroin eksän eksälle, koska heidän tyttönsä jäi isälleen asumaan minun poismuuton jälkeen..erosin miehestä viime kesänä, hän kävi äitienpäivänä käsiksi(kuristi ja uhkaili leipäveitsellä), ei päästänyt hakemaan teiniä kaupungista 10km päästä illalla, koska luuli että petän häntä.

Hänellä itsellään olikin ollut salasuhde jo 1,5v ajan ja tuona aikana hän muuttui aina vain mustasukkaisemmaksi minua kohtaan ja harhaiseksi toisista miehistä, asensi jopa kamerat kotiimme jokapuolelle sisätiloihin. Nuorimman lapsemme raskausaikana hän jäi kiinni yhdestä pettämis-aikeestaan, kun naapurin sisko laittoi minulle kuvakaappaukset mieheni viesteistä, silläaikaa, kun olin lasten kanssa reissussa.

Olen hoitaja ammatiltani ja epäilin tuosta mustasukkaisuudesta naivisti ensin jonkinsortin työuupumusta, sitten lievää psykoosia lisääntyneen alkoholinkäytön takia, kun alkoi mustasukkaisemmaksi, mutta päällekäynti oli viimeinen niitti. Mies yritti tappaa itsensä heti ensimmäisenä viikonloppuna, kun oli yksin kotonaan.

Tapahtui sitten ihmeparantuminen ja ex esitteli uuden naisensa meidän 3.yhteiselle lapselle heti 2.vkoa pois muuttomme jälkeen. Ensin ajattelin kertoa, mutta ei ole minun asia puuttua heidän suhteeseensa, nainen itse valitsi olla hänen kanssaan jo meidän yhdessäolomme aikana, joten ei ole minun tehtäväni varoitella yhtään mistään. Koska minähän olisin vain hullu ex. Entisen miehen kanssa olen rajannut puheenaiheet vain lapsia koskeviin asioihin. Hän haluaisi niin kovasti tietää mitä teen ja mihin menen kenenkin kanssa, vaikka elän ihan tavallista elämää itseni ja lasten kanssa. Ei tuollaisen miehen jälkeen edes halua parisuhdetta heti.

Vierailija
259/268 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurja kuulla :(

Noita olemattomia syytteitä on niin vähän, että en ottaisi pienintäkään riskiä jos mies alkaisi minulle tuollaista selittämään. Ellei sitten ole tehnyt itse syytteeseen edennyttä tutkintapyyntöä kunnianloukkauksesta. Vaika kuvitella, että syytön mies vain kärsisi nahoissaan tekemättä asialle mitään.

Vierailija
260/268 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoittaisitteko, jos kyseessä olisi mm. kotirauhan rikkominen ja stalkkerointi ikkunan takana ja uhkailu elämän tuhoamisella? Mutta ei mitään fyysistä ja kun ei välttämättä toistu. Tai voisitteko noin käyttäytyvän kanssa olla tai haluaisitteko tietää? Todisteet on.

Varoittaisin, enkä voisi olla noin käyttäytyvän kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä