Jos tuoreen miesystäväsi exä ottaisi yhteyttä sinuun ja varoittaisi hänestä
Uskoisitko häntä vai miestä, joka väittää katkeran exän valehtelevan?
Kommentit (268)
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään pitää tietää miehen menneisyyden teot. On asioita jotka ovat ehdoton no go.
Ja milläs nämä asiat sitten selvität?
Oma ex-mieheni osoittautui ns. Kaksoiselämän viettäjäksi. Lapsia yhdelle ja toiselle naiselle, toisistaan tietämättömiä naisystäviä (lukuisia) ja minä vaimo.
Saatuani tietää, erosin välittömästi.
Tällä hetkellä sama meno miehellä jatkuu, ykkösnaisena vaan on joku muu asioista tietämätön.
Joskus olen miettinyt, pitäisikö tuota naista informoida. Mutta minut leimattaisiin vain katkeraksi ja hulluksi exäksi, niin enpä ole asiaan puuttunut. Ja saattaahan se olla niinkin, että nykyinen julkinen naisystävä on alunperin ollut salainen. Saa maistella omaa lääkettään sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään pitää tietää miehen menneisyyden teot. On asioita jotka ovat ehdoton no go.
Ja milläs nämä asiat sitten selvität?
Oma ex-mieheni osoittautui ns. Kaksoiselämän viettäjäksi. Lapsia yhdelle ja toiselle naiselle, toisistaan tietämättömiä naisystäviä (lukuisia) ja minä vaimo.
Saatuani tietää, erosin välittömästi.
Tällä hetkellä sama meno miehellä jatkuu, ykkösnaisena vaan on joku muu asioista tietämätön.
Joskus olen miettinyt, pitäisikö tuota naista informoida. Mutta minut leimattaisiin vain katkeraksi ja hulluksi exäksi, niin enpä ole asiaan puuttunut. Ja saattaahan se olla niinkin, että nykyinen julkinen naisystävä on alunperin ollut salainen. Saa maistella omaa lääkettään sitten.
Kesäpolulla on rauha.
Minun mieheni ex yritti varoitella etta mies on muka vaarallinen ja hankala mutta olimme silloin jo asuneet yhdessa reilun vuoden ja tunsin miehen jo koko lailla hyvin. Tiesin myos exan tekoset ja luonteen ihan omakohtaisesti koska han hairikoi meita joten en luottanut noihin varoituksiin. Nyt vuosikymmen myohemmin ei yksikaan exan vaitteista ole kaynyt toteen, mies ei ole millaan lailla vakivaltainen eika hankala. En usko etta on koskaan ollutkaan, ex oli tassa tapauksessa vain katkera ja jollain tavoin hairiintynyt.
Joskus kay noinkin, joten kannattaa kuulostella ja katsoa sekin millaiselta ihmiselta nuo varoitukset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ex yritti varoitella etta mies on muka vaarallinen ja hankala mutta olimme silloin jo asuneet yhdessa reilun vuoden ja tunsin miehen jo koko lailla hyvin. Tiesin myos exan tekoset ja luonteen ihan omakohtaisesti koska han hairikoi meita joten en luottanut noihin varoituksiin. Nyt vuosikymmen myohemmin ei yksikaan exan vaitteista ole kaynyt toteen, mies ei ole millaan lailla vakivaltainen eika hankala. En usko etta on koskaan ollutkaan, ex oli tassa tapauksessa vain katkera ja jollain tavoin hairiintynyt.
Joskus kay noinkin, joten kannattaa kuulostella ja katsoa sekin millaiselta ihmiselta nuo varoitukset tulevat.
Sulla on käynyt tuuri. Kuitenkin mitä itse olen lukenut, kuullut ja kokenut: Jos exä varoittaa miehestä, se on suurimmissa osissa tapauksia totta. Tai vastaavasti jos henkilö puhuu miten hänen exänsä on hullu ja kamala (ja varsinkin jos puhuu, että kaikki ovat olleet), niin todennäköisesti henkilö on itse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Se että että solvataan exää hulluksi, sairaalloisen mustasukkaiseksi, vainoharhaiseksi ja naarasnalkuttimeksi kertoo solvaajasta kaiken tarpeellisen.
Tähän vielä tyhjä fraasi ketään ei voi omistaa miehen suusta niin ehdoton paikka laittaa mies ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on käynyt tuuri. Kuitenkin mitä itse olen lukenut, kuullut ja kokenut: Jos exä varoittaa miehestä, se on suurimmissa osissa tapauksia totta. Tai vastaavasti jos henkilö puhuu miten hänen exänsä on hullu ja kamala (ja varsinkin jos puhuu, että
Näinhän se on. Mies joka puhuu kaikista existään että olivat täysin vääriä ja hulluja ei ole terve.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku luottaa kumppaninsa exään enemmän kuin kumppaniinsa, miksi hän ei aloittaisi suhdetta kumppaninsa exään kumppaninsa sijaan.
Tämä! Minäkin sanoisin, että älä nyt ihmeessä ihan varauksetta usko kumppanin exää, vaan otta itse selvää ja muodosta oma mielipiteesi. Pitää muistaa, että se exä voi olla paitsi katkera, myös mustasukkainen. Mietipä niinkin päin, että joku kertoisi sinusta kumppanillesi jotain pahaa. Luuletko, että hän olisi heti valmis uskomaan, vai kuuntelisiko kuitenkin sinua?
En uskonut ja hyvä niin. Yritti vaan rikkoa meidän välit. Häiriköi myöhemminkin muilla tavoilla.
Täällä odottelen soittoa nyxältä. Ehkä sitä ei koskaan tule, mutta jos tulee, niin toki kerron ne asiat, jotka voin toteen näyttää esim. tekstiviestit, sähköpostit jne, itse en tietoa tuputa, enkä kerro asioita, joissa on sana sanaa vastaan.
Ystäväni oli tiennyt asioita exästäni, hänellekerrottiin, kun avioliittomme oli kestänyt muutaman vuoden. Ystävä ei halunnut pahoittaa mieltäni. Toivoisin, että olisi. Luulin olevani vainoharhainen ja hölmö, mustasukkainen jne. Kaikki se piti paikkansa.
Ok. Laita se näin. Jos naapuruston kaverit huhuilevat jostakin tytöstä, että hän nukkui kaikkien naapuruston kanssa, pitäisikö hänen poikaystävänsä uskoa tähän? Tämän logiikan mukaan on parempi uskoa..
Vierailija kirjoitti:
Ok. Laita se näin. Jos naapuruston kaverit huhuilevat jostakin tytöstä, että hän nukkui kaikkien naapuruston kanssa, pitäisikö hänen poikaystävänsä uskoa tähän? Tämän logiikan mukaan on parempi uskoa..
No ei sentään. On melko eri asia juoruilla "naapurustossa" jonkun seksielämästä, kuin kertoa yhdelle ihmiselle henkilökohtaisesti että henkilö x on mahdollisesti vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sentään. On melko eri asia juoruilla "naapurustossa" jonkun seksielämästä, kuin kertoa yhdelle ihmiselle henkilökohtaisesti että henkilö x on mahdollisesti vaarallinen.
Ei eroa. Molemmissa tapauksissa luotat oudoista lähteistä peräisin olevaan perusteettomaan tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eroa. Molemmissa tapauksissa luotat oudoista lähteistä peräisin olevaan perusteettomaan tietoon.
Mihinkään juoruporukoihin en luota koskaan, eikä kumppanin entinen seksielämä edes kiinnosta millään tavalla. En minä siihen varoittavaan eksäänkään erityisesti luottaisi, mutta laittaisin tarkemman tutkan päälle varoitusmerkkien varalta. Ne kun tuppaavat joskus menemään suhahtaen ohi alkuhuumassa. Paitsi jos on jo syytä epäillä.
Ottaisin ihan itse siihen exään yhteyttä ja kysyisin.
Aikoinaan varoitin exän uutta exän elämänhallintaongelmista. Hän tiesi niistä ja kuulleemma ex "teki töitä asioiden hyväksi". Lopulta kuitenkin nyxä potki exän pihalle, samoista syistä kun minäkin.
Joten kyllä, kuuntelisin exää.
Joten mikä on johtopäätös? Älä koskaan luota kumppaniisi, vaan hänen entisiin juoruihinsa. Tarkoittaako se, että hänellä on oikeus tehdä samoin? Vai toimiiko se vain yhdellä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Joten mikä on johtopäätös? Älä koskaan luota kumppaniisi, vaan hänen entisiin juoruihinsa. Tarkoittaako se, että hänellä on oikeus tehdä samoin? Vai toimiiko se vain yhdellä tavalla?
Ei kukaan ole sanonut mitään tuollaista. Lisäksi usein varoitukset tulevat siinä vaiheessa kun toista ei vielä voi sanoa kumppaniksi. Miksi häneen pitäisi luottaa erityisesti enemmän kuin johonkin toiseen?
Eri asia jos olet ollut 10 vuotta naimisissa ja joltain eksältä tulee varoittava viesti. Sen voi laittaa mt-ongelmien piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu oikeastaan tähän ketjuun, mutta olen Se Stalkkari joka kirjoitti että SOITIN mikälie exäni 'YHÄ NYKSÄlle'=kolmas pyörä jonka kutsui riitaamme vammaisabortista uhkaukseksi minulle... joka löi luurin korvaan... eli tämä kolmas jäi ympyröihin minä en... ihan sekoa sillä abortti vain pahensi asiaa ja liitti minut tähän mieheen... sairaalasta sanoivat että heti uusi lapsi tilalle... mutta sehän ei tietenkään onnistunut... pelkkää plörinää ja hirveää ahdistusta...
Haluaisin sen sanoa, että ottakaa huomioon että ihminen on aivan eri ihminen eri seurassa... eli eri henkilökemiat eri suhteissa ja toiset sopii paremmin yhteen kuin toiset kemioidensa kannalta...
Minulle on vain syötetty että 'mies joka lyö kerran lyö aina'... AINOA APU JONKA OLEN SAANUT ON TÄMÄ BULLSHIT... EIKÄ TÄMÄ MENE KALLOONI enkä voi sitä uskoa todeksi ennen kuin olen nähnyt että se todella on näin tämänkin miehen kohdalla. Olen luken
Ymmärsinköhän oikein sun vuodatuksesta että olet tehnyt yhteydenottoyrityksiä eksään. (Ja saanut sitten kai niitten takia tuomionkin.) Lopeta jo kaikki yhteydenottoyritykset ja voisi olla hyvä jos hakeutuisit itse terapiaan.
En tiedä olisinko uskonut, kun en näköjään osaa uskoa omia kokemuksianikaan. Tai ehkä olisin uskonut mutten vaan olisi tarpeeksi hyvin sisäistänyt ettei se muutu.
Olen itse ollut vuosia sitten juurikin tuo yhteydenottaja exä. Halusin vilpittömästi varoittaa silloista nyxää siitä, että terve maalaisjärki kannattaa pitää mukana, kun lähti miehen kelkkaan.
Tuskin tulee yllätyksenä, että minut leimattiin lähes heti klassisesti häiriintyneeksi, vainoharhaiseksi ja katkeraksi exäksi.
Luovutin ja ainoa asia, mitä silloiselle nyksälle enää sanoin, oli viesti, jossa toivotin kaikkea hyvää valitsemalleen tielle ja onnea matkaan.
Ei mennyt kuin pari kuukautta, niin näin heidät kaupungilla ohimennen. Mies määrätietoisena, nainen alistuneen oloisena ja silmä mustana. Katseemme kohtasivat ja naisen ilme kertoi enemmän kuin tuhat sanaa : " olisi sittenkin kannatttanut kuunnella". Valitettavasti emme ole sen jälkeen kohdanneet ja en tiedä yhtään, ovatko vielä yhdessä. Ihan sen naisen puolesta toivon, että eivät.
Pakkohan se on eteenpäin mennä kun ei menneisyyteenkään voi eikä kannata palata.