Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein ja miten paljon kerrallaan venytellä, jos haluaa oikeasti notkeutta?

Vierailija
07.05.2024 |

Mä olen kuin rautakanki ja haluaisin aloittaa oikein tehovenyttelyn. Minkä pituisia venytyksiä per lihas pitäisi tehdä, ja kuinka usein? Toiveena olisi saada oikeasti notkeutta, ei nyt mitään super voimistelijan venyvyyttä mutta kuitenkin. 

Olen 42-vuotias nainen ja harrastan kuntosalia ja lenkkeilyä, ja skipannut venyttelyt aika huolella ja tulokset arvaatte.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä vähän kerrallaan. Ei saa venytellä niin että sattuu ja liikettä on hyvä pitää yllä samalla kun venyttelee. Lisäksi on hyvä muistaa, että vahva lihas venyy paremmin, eli venyttelyn lisäksi lihaksia tulisi myös vahvistaa. Ihan jo siitäkin syystä että muuten voi alkaa tulla nivelten kanssa harmia. Ja niitä niveliä ei sitten ylivenytetä! Edes seistessä normisti!

Vierailija
22/24 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee ennemmin liikkuvuusharjoituksia, ohjeita löytyy YOU tubesta

Sama asia kuin venyttely

Ei ole. Liikkuvuusharjoittelu on huomattu useampaan asiaan paremmaksi kuin venyttely. Esimerkiksi ennen liikutaa ei kannata venytellä, vaan tehdä liikkuvuusharjoituksia. Venyttely vain väsyttää lihakset, eikä estä vammoja. Venyttelyt esim illalla on eri asia. Normi venyttelyyn (palauttava venyttely) valmentaja antoi mummonohjeista poiketen neuvon tehdä kylmiin lihaksiin, mutta erittäin varovasti. Lämpimät lihakset "palautuu jumiin", kylmät "jää auki". Mutta ei sit mitään kipua!

Notkeuden lisääminen voi olla ihan eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille! 

Ap

Vierailija
24/24 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Venyttelystä ei ole hyötyä"

https://yle.fi/a/74-20017280

"Acute effects of muscle stretching on physical performance, range of motion, and injury incidence in healthy active individuals: a systematic review"

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26642915/