Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviopuolison radiohiljaisuus

Vierailija
07.05.2024 |

Mitä ajattelet siitä, kun puoliso ei ilmoittele itsestään ollessaan muutamia vuorokausia pois kotoa? Puhelin on suljettu, ja jos ei ole suljettu, niin ei vastaa puhelimeen. Ei kysele, miten kotona menee. Ei myöskään viestitä, missä on.

Olen jo tottunut hänen tapaansa toimia noin, enkä vaivaudu kysymään häneltä, että missä olit, kun hän tulee kotiin. Mietin vaan, että mitä hän tavoittelee tällä käytöksellään. Onko kyse kostosta tai onko se vaan hänen korvien välissä jotain outoa. Olen aiemmassa suhteessa tottunut siihen, että puoliso on tietoinen missä milloinkin ollaan.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin puolisosi lähtee muutamaksi päiväksi? Tiedätkö edes sitä? Veikkaan, että puoliso elää toista elämää jonkun muun kanssa.

Minä en tiedä, missä hän pyörii ollessaan pois kotoa. -ap

Oletko kysynyt mitä hän tekee ollessaan poissa?

Silloin kun tällainen toiminta alkoi, niin kysyin kyllä. Vastausta ei saanut ulos lypsämälläkään. Nykyisin en kysy, koska hän miettii vastaustaan melko pitkään, ja siitä ei ota selvää. Todennäköisesti hän miettii, mitä valehtelisi. -ap

Vierailija
42/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo, että menee mökille, niin sittenpä tuo menee. Miksi sieltä pitää soitella tai miksi hänelle pitää soitella? Jos on asiaa, niin sitten otan yhteyttä, muuten ei käy edes mielessä.

Jos mies ei menekään mökille, niin sitten ei mene, mutta ei se asia miksikään muutu, vaikka perään soittelisin. Viimeiset 27 vuotta tuo on kotiin palannut, joten jos en ihan ole elämänsä ykkönen, niin en ainakaan mikään kovin halveksittu vaihtoehto.

Sitten kun saat syyhyn niin oletko samaa mieltä?

Olen. Syyhy tuskin jäisi saamatta, vaikka soittelisin perään 2 tunnin välein. Sitä joko luottaa tai ei luota, toinen on luottamuksen arvoinen tai ei ole, mutta se on varmaa, että mitä tiukemmin kahleita laittaa, sen varmemmin toinen irti päästyään pettää.

Ei parisuhteen hyvyyttä mitata sill

No minulle ainakaan ihminen ei ole luottamuksen arvoinen, jos on ilmoittamatta kadoksissa päivätolkulla. Kyllä sen verran pitää puolisolle sanoa, että on johonkin lähdössä ja koska aikoo suunnilleen palata, vaikka ei edes joka päivä soittelisi kuulumisia. Säälittää suorastaan, että pidät tuollaista normaalina, taidat olla alistettu ihan kyykkyyn asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän suhde muuten "normaali"? Seksiä? Läheisyyttä? Teettekö jotain yhdessä? 

Vierailija
44/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää... Kokoajan pitäisi olla tavoitettavissa Olen päivät töissä. En pysty vastaamaan puhelimeen. Viesteihin vastaan kun on sopiva hetki. 

Minua ei haittaisi yhtään vaikka koko netti maailma kaatuisi.

MITEN PÄRJÄSIMME ENNEN ÄLYTEKNIIKKA AIKAA?...

Syntynyt ja kasvanut nuoruus ajan ennen älylaitteita.

Vierailija
45/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo, että menee mökille, niin sittenpä tuo menee. Miksi sieltä pitää soitella tai miksi hänelle pitää soitella? Jos on asiaa, niin sitten otan yhteyttä, muuten ei käy edes mielessä.

Jos mies ei menekään mökille, niin sitten ei mene, mutta ei se asia miksikään muutu, vaikka perään soittelisin. Viimeiset 27 vuotta tuo on kotiin palannut, joten jos en ihan ole elämänsä ykkönen, niin en ainakaan mikään kovin halveksittu vaihtoehto.

En saa syyhyä, kun en koske ukkoon.

Vierailija
46/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä olet päätynyt tuollaisen kanssa naimisiin asti? Ei sopisi itselle ikimaailmassa, että puoliso olisi mitään ilmoittamatta pois kotoa yötä. Soittaisin varmaan poliisit perään parin päivän sisään, niin huolissani olisin, ja välittömästi ero kun palaa juoksuiltaan. 

Elämä ei ole mustavalkoista.

Vierailija
47/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Syyhy tuskin jäisi saamatta, vaikka soittelisin perään 2 tunnin välein. Sitä joko luottaa tai ei luota, toinen on luottamuksen arvoinen tai ei ole, mutta se on varmaa, että mitä tiukemmin kahleita laittaa, sen varmemmin toinen irti päästyään pett

Miksi itsenäinen ihminen olisi alistettu? Säälittää miehet, jotka ei pääse edes kauppaan ilman, että vaimo soittelee moneen kertaan ja vaatii kuvaa appelsiineista ja leivän päiväyksestä.

Vierailija
48/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin puolisosi lähtee muutamaksi päiväksi? Tiedätkö edes sitä? Veikkaan, että puoliso elää toista elämää jonkun muun kanssa.

Silloin kun tällainen toiminta alkoi, niin kysyin kyllä. Vastausta ei saanut ulos lypsämälläkään. Nykyisin en kysy, koska hän miettii vastaustaan melko pitkään, ja siitä ei ota selvää. Todennäköisesti hän miettii, mitä valehtelisi. -ap

Eli sä tavallaan mahdollistat miehelle tämmöiset poissaolot, kun et edes vaivaudu kysymään missä hän oli, eikä hänelle siis tule mitään ongelmia asiasta. 

Vierailija
49/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää... Kokoajan pitäisi olla tavoitettavissa Olen päivät töissä. En pysty vastaamaan puhelimeen. Viesteihin vastaan kun on sopiva hetki. 

Minua ei haittaisi yhtään vaikka koko netti maailma kaatuisi.

MITEN PÄRJÄSIMME ENNEN ÄLYTEKNIIKKA AIKAA?...

Syntynyt ja kasvanut nuoruus ajan ennen älylaitteita.

Ennen älylaitteita ja nettiä varmaan asioista ilmoitettiin ihan kasvokkain puhumalla tai paperisia viestejä jättämällä?  Ja puhelin on keksitty yli sata vuotta sitten. 

Vierailija
50/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaisin tavarat ja lähtisin, kun ukko on reissussa. Siinähän sitten ihmettelee. Eropaperit saa postissa. 

Vierailija
51/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todella kyllästynyt puhelimen käyttöön ja siihen että aina pitää olla tavoitettavissa. Rentoudun laittamalla puhelimen pariksi päiväksi kiinni. Ilmoitan kyllä läheisille tämän etukäteen.

Saahan puoliso tehdä halutessaan tuon saman?

Vierailija
52/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä tavallaan mahdollistat miehelle tämmöiset poissaolot, kun et edes vaivaudu kysymään missä hän oli, eikä hänelle siis tule mitään ongelmia asiasta. 

Olen tottunut siihen edellisessä suhteessa, että ilman muuta puolisot kertovat toisilleen, missä on ollut ja mitä tehnyt. Se kuuluu ikään kuin automaattisesti asiaan. Siksipä kummastelen kovasti sitä, että nyksällä ei ole lainkaan tarvetta kertoa mitään reissuistaan. Tästä johtuen mietin, että onko hänelle puhjennut joku sairaus. Silloin kun oli viikon pois, niin kysyin, että montako vuorokautta olit pois. Hän sanoi että kolme vuorokautta. Totesin kyllä, että ajan taju on kyllä hukassa. -ap

Vierailija
53/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikään en kysele mitään kun ehkä hän odottaa juuri sitä tenttaamista ja nauttii valehtelemisesta. Ihan terveenä en kyllä pidä sitä, että kotiin tullessa hän ei mainitse mitään reissustaan. -ap

Vierailija
54/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksikään en kysele mitään kun ehkä hän odottaa juuri sitä tenttaamista ja nauttii valehtelemisesta. Ihan terveenä en kyllä pidä sitä, että kotiin tullessa hän ei mainitse mitään reissustaan. -ap

No ei ole tervettä millään tavoin. Miksi olet vielä miehen kanssa? 

Vierailija
55/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nähty. Pettää ja haluaa sen ajan pitää toisen poissa mielestä ja häiritsemästä ettei omatunto kolkuta. Se, kenen kanssa pettää tuskin tietää panevansa varattua, siksi puhelin kiinni ettei jää touhustaan hänelle kiinni.  

Tyypillistä ihmisille, jotka eivät kykene kohtaamaan tilannetta vaan laittavat pään pensaaseen. 

Vierailija
56/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla ehkä hiukan ärsytti kun pitkän 12-16 tuntisen päivän jälkeen olisi pitänyt jutskailla puolison kanssa 3 tuntia. Oisin vaan halunnut suihkuun , syömään ja nukkumaan.

Vierailija
57/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoilla ehkä hiukan ärsytti kun pitkän 12-16 tuntisen päivän jälkeen olisi pitänyt jutskailla puolison kanssa 3 tuntia. Oisin vaan halunnut suihkuun , syömään ja nukkumaan.

No tää nyt ei liity millään tavalla ap:n ongelmaan. 

Vierailija
58/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys AP:lle. Miltä sinusta tämä kuvio sitten tuntuu? Oletko ajatellut tehdä asialle jotain? Eihän tuo ole normaalia, joten, jotain sinun pitäisi nyt päättää. On oikeastaan turha miettiä enää missä se ukkosi aikaansa viettää, tärkeämpää on, että missä sinä vietät aikaasi esim. kuukauden päästä? Oletko tehnyt jonkun ratkaisun?

Vierailija
59/59 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys AP:lle. Miltä sinusta tämä kuvio sitten tuntuu? Oletko ajatellut tehdä asialle jotain? Eihän tuo ole normaalia, joten, jotain sinun pitäisi nyt päättää. On oikeastaan turha miettiä enää missä se ukkosi aikaansa viettää, tärkeämpää on, että missä sinä vietät aikaasi esim. kuukauden päästä? Oletko tehnyt jonkun ratkaisun?

En ole tehnyt ratkaisua. Varmasti asun tässä asunnossani kuukauden päästä edelleenkin. Melkeinpä ehdotan puolisolle käyntiä tutkimuksissa, jossa voisi sulkea pois esimerkiksi muistisairaus ja sen tyyppistä mielessäni on. Se olisi helpotus tietää, jos käytös johtuukin vaikka siitä. Silloinhan tilanne olisi ymmärrettävissä -ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi