Aviopuolison radiohiljaisuus
Mitä ajattelet siitä, kun puoliso ei ilmoittele itsestään ollessaan muutamia vuorokausia pois kotoa? Puhelin on suljettu, ja jos ei ole suljettu, niin ei vastaa puhelimeen. Ei kysele, miten kotona menee. Ei myöskään viestitä, missä on.
Olen jo tottunut hänen tapaansa toimia noin, enkä vaivaudu kysymään häneltä, että missä olit, kun hän tulee kotiin. Mietin vaan, että mitä hän tavoittelee tällä käytöksellään. Onko kyse kostosta tai onko se vaan hänen korvien välissä jotain outoa. Olen aiemmassa suhteessa tottunut siihen, että puoliso on tietoinen missä milloinkin ollaan.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ajattelematonta käytöstä. Tylyä. Oletko reissun jälkeen kertonut miltä hänen toiminta sinusta tuntuu?
Onko teilä lapsia? Jos ei, niin oletko koskaan tehnyt samaa eli häipynyt pariksi päiväksi, puhelin mykäksi jne. Ehkä hän tajuaa vasta, kun saa itse kokea saman.
Minä en ole tehnyt yhtään reissua avioliittomme aikana enkä seurusteluaikana. Olen kertonut hänelle, että ei ole normaalia olla viikonkin pois ilmoittamatta. Hänestä ei ole keskustelemaan asiasta. Lapsia meillä ei onneksi ole. Pari lemmikkiä on. Niitä ei kyllä arvaa jättää hänen hoidettavaksi, koska hän on kovin huoleton. Tuntuisi siltä, että häneltä puuttuu vastuuntunto kokonaan.
Miten sä noin vastuuntunnottoman ihmisen olet puolisoksi ottanut?
Jos mies sanoo, että menee mökille, niin sittenpä tuo menee. Miksi sieltä pitää soitella tai miksi hänelle pitää soitella? Jos on asiaa, niin sitten otan yhteyttä, muuten ei käy edes mielessä.
Jos mies ei menekään mökille, niin sitten ei mene, mutta ei se asia miksikään muutu, vaikka perään soittelisin. Viimeiset 27 vuotta tuo on kotiin palannut, joten jos en ihan ole elämänsä ykkönen, niin en ainakaan mikään kovin halveksittu vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies sanoo, että menee mökille, niin sittenpä tuo menee. Miksi sieltä pitää soitella tai miksi hänelle pitää soitella? Jos on asiaa, niin sitten otan yhteyttä, muuten ei käy edes mielessä.
Jos mies ei menekään mökille, niin sitten ei mene, mutta ei se asia miksikään muutu, vaikka perään soittelisin. Viimeiset 27 vuotta tuo on kotiin palannut, joten jos en ihan ole elämänsä ykkönen, niin en ainakaan mikään kovin halveksittu vaihtoehto.
Sitten kun saat syyhyn niin oletko samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin puolisosi lähtee muutamaksi päiväksi? Tiedätkö edes sitä? Veikkaan, että puoliso elää toista elämää jonkun muun kanssa.
Minä en tiedä, missä hän pyörii ollessaan pois kotoa. -ap
Puolisosi viettää poikamieselämää, se on sitten eri asia mitä se pitää sisällään. Luottamus välillänne ei saa ajatuksiasi villiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ajattelematonta käytöstä. Tylyä. Oletko reissun jälkeen kertonut miltä hänen toiminta sinusta tuntuu?
Onko teilä lapsia? Jos ei, niin oletko koskaan tehnyt samaa eli häipynyt pariksi päiväksi, puhelin mykäksi jne. Ehkä hän tajuaa vasta, kun saa itse kokea saman.
Minä en ole tehnyt yhtään reissua avioliittomme aikana enkä seurusteluaikana. Olen kertonut hänelle, että ei ole normaalia olla viikonkin pois ilmoittamatta. Hänestä ei ole keskustelemaan asiasta. Lapsia meillä ei onneksi ole. Pari lemmikkiä on. Niitä ei kyllä arvaa jättää hänen hoidettavaksi, koska hän on kovin huoleton. Tuntuisi siltä, että häneltä puuttuu vastuuntunto kokonaan.
Miten sä noin vastuuntunnottoman ihmisen olet puolisoksi ottanut?
Seurusteluaikana hän saattoi soittaa jopa ruokatauon aikana. Nyt puoliso on muuttunut. Mietin vaan, että voiko joku sairaus saada käytöksen aikaan. -ap
Siis miksi ihmeessä olet päätynyt tuollaisen kanssa naimisiin asti? Ei sopisi itselle ikimaailmassa, että puoliso olisi mitään ilmoittamatta pois kotoa yötä. Soittaisin varmaan poliisit perään parin päivän sisään, niin huolissani olisin, ja välittömästi ero kun palaa juoksuiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mihin puolisosi lähtee muutamaksi päiväksi? Tiedätkö edes sitä? Veikkaan, että puoliso elää toista elämää jonkun muun kanssa.
Oletko kysynyt mitä hän tekee ollessaan poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jättää mies. Jos puhe ei tehoa, on aivan selvä, että mies ei kunnioita sinua ollenkaan tai välitä hyvinvoinnistasi. Mies tuntuu typerästi uskovan, ettei sinulla ole selkärankaa jättää häntä ja kohtelee sinua sen mukaan.
Ajattelen, että suhteenne ei kiinnosta häntä kovin paljon, ja hänelle olisi se ja sama vaikka sinä et siellä kotona odottaisi.
Mikä teitä pitää yhdessä? Tehän ette myöskään puhu mistään, koska muuten tietäisit miksi hän toimii noin: hän olisi kertonut.
Vähintään alkaisin tehdä henkistä eroa, ja mennä omia menojani, niistä turhaan hänelle huutelematta. Miksi odotat kotona koirana, kun toista ei kiinnosta?
En jaksaisi tuollaista - enkä ottaisi takaisin. Pitäköön yksinään mykkäkouluaan.
Radiohiljaisuus on korni ja yksinkertainen kuvaus, määre.
Sen käyttäminen kertoo Sinusta kaiken oleellisen.
En näe vaivaa vastata mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun saat syyhyn niin oletko samaa mieltä?
Olen. Syyhy tuskin jäisi saamatta, vaikka soittelisin perään 2 tunnin välein. Sitä joko luottaa tai ei luota, toinen on luottamuksen arvoinen tai ei ole, mutta se on varmaa, että mitä tiukemmin kahleita laittaa, sen varmemmin toinen irti päästyään pettää.
Ei parisuhteen hyvyyttä mitata sillä, miten tiukkaa liekaa pitää ja miten usein varmistaa, ettei toinen ole pahanteossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä olet päätynyt tuollaisen kanssa naimisiin asti? Ei sopisi itselle ikimaailmassa, että puoliso olisi mitään ilmoittamatta pois kotoa yötä. Soittaisin varmaan poliisit perään parin päivän sisään, niin huolissani olisin, ja välittömästi ero kun palaa juoksuiltaan.
Pohdinkin tässä sitä, että kuinka monta vuorokautta pitäisi mennä, että on syytä tehdä katoamisilmoitus. Alkuun kun tämä touhu alkoi, niin hän oli poissa yhdestä kolmeen vuorokautta. Pisin aika on se viikon poissaolo. Hänellä kun on tapana toimia noin, niin kynnys ilmoittaa on tietenkin korkeampi kuin se olisimme ns. normaalissa suhteessa. -ap
Niin ja tässä on tapahtunut muutos käytöksessä. Seurustelun aikanahan hän soitti jopa töissä ollessaan.
Pari päivää, koko ajan ei tarvitse tietää missä toinen on. Rentoudu ja lepää, harrasta kun hän on poissa.
Tuo on henkistä väkivaltaa..Luultavasti on uskoton. Luottamus kärsii tuollaisista epämääräisistä katoamisista. Jätä se. Hän ei tule muuttumaan varsinkin jos tuon lisäksi on muita narsistisia piirteitä.
Tuollaiseen kohteluun ei pidä alistua eikä suostua. Ei ole tervettä. Arvosta itseäsi.
Olet pahanpäiväisesti loukannut puolisoasi ja syy miksi hän ei asiasta puhu on se, että hän tietää jo aikaisemmasta kokemuksesta, että sinä et olet mielestäsi tehnyt mitään väärää ja hän muka vain ylireagoi.
Tulkintani on, että hän on äärimmäisen pettynyt sinuun ja on vihainen.
Kyllä se on ihan normaalia että puolisot tietää kuta kuinkin missä toinen on, kotona/töissä/mökillä/sukulaisissa... vaikka puhelin olisikin kiinni tai ei vastaa. Jos hätä tulee tietää minne ottaa yhteyttä tai lähtee etsimään toista.
Lapsellista pas kaa tommonen piiloleikki jossa ei sanota mitään minne menee/missä on ollu tai missä on. Ehkä hän haluaa pelata jotain omaa peliään, ilmeisesti piilosta. Ja epäreilusti, koska mistäpä sinä osaat lähteä häntä etsimään noin vain. Ei ole nyt pelin säännöt ihan selvät.
Jotain henkisen väkivallan muotoa tässä ehkä voisi olla. Onko se tahallista? On hän oikeasti terve psyykkeeltään? Narsismia vai onko hänellä päässä jotakin muuta mikä kadottaa ajan ja paikan tajun, missä ihminen voi haahuilla päiväkausia eikä itsekkään tiedä miksi. Toisaalta jos ei mitään puhu edes poissa olon jälkeen niin... no, oli se mitä tahansa niin sinunkaan ei tarvitse kestää ihan kaikkea.