Onko kahviloissa käynti vähentynyt ihmisillä?
Käyn suht usein kahviloissa ja aivan kuin viime aikoina olisi ollut hiljaisempaa. Oletteko huommanneet samaa vai olenkohan käynyt vain hiljaisina aikoina?
Kommentit (60)
Vuosina 2000 - 2010 kävin ehkä kahdesti kahvilassa. Sen jälkeen en ole käynyt joten selvästi se on vähentynyt.
En näe mitään syytä käydä kahviloissa
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on ihan sairaan kallista. Yksi leipä maksaa 13 euroa eli kahvin kanssa helposti 16 euroa YHDEN ihmisen ostot.
No se on niin suhteellista, mikä on kellekin kallista ja mihin haluaa rahansa laittaa. Usein kahviloissa käymisiin liittyy muutakin kuin leivän mussutusta ja 13 euroa leivästä on mielestäni aika yläkanttiin. Joissain kahviloissa saa esimerkiksi aamupalan viidellä eurolla, johon sisältyy pari tuotetta.
Kahviloissa käyn vain kesällä. Ehkä noin kymmenen kertaa. Muuten en ollenkaan.
Siellähän istuu ukkoja kahvikupin hinnalla 2€ 2-3 tuntia joka päivä.
Niin muuten näkyy, paitsi harvassa on kahden euron kahvit.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi ihmiset viitsivät istua kahviloissa? Maksaa kahvista moninkertaisen hinnan siihen, että juo sen kotona? Minua ei kiinnosta katsella, kun muut ihmiset juovat kahvia tai syövät pullaa. En myöskään halua tavata ystäviä kahviloissa muiden ihmisten keskellä, vaan mieluummin kotonani rauhassa. Olen kerran elämässäni käynyt kahvilassa enkä näe tarvetta mennä toista kertaa.
Ei kiinnosta ahtaat kahvilat joissa on epämukavat kalusteet ja ylihintaiset syötävät.
Aiemmin kävin kerran 10 vuodessa, nyt ei oo rahaa edes siihen.;)
Menepä Helsingin keskustaan lauantai-iltapäivänä, kahvilat ihan täynnä porukkaa. En kyllä tiedä kenellä siellä on rahaa istuskella nykypäivänä, mutta täynnä ne on suurin osa paikoista.
Kävin vielä viisi vuotta sitten, kun missä tahansa kahvilassa espresso maksoi 1,90 ja cappuccino 2,90. Croissant 80 senttiä.
En ole enää viitsinyt käydä, kun hinnat on niin sikamaiset nykyään.
Ei mulla työttömänä ole varaa käydä kahviloissa. Ostan kahvia tarjouksessa ja keitän itse kotona ja leivon itse. Otan usein termospulloon kahvia ulkoillessa mukaan. En käy myöskään baareissa tai ravintoloissa.
En käy, on niin kallista, että kahvilan voileivän ja kahvin hinnalla saan kahden päivän ruuat aamusta iltaan. Myös sitä kahviakin.
Vierailija kirjoitti:
Siellähän on ihan sairaan kallista. Yksi leipä maksaa 13 euroa eli kahvin kanssa helposti 16 euroa YHDEN ihmisen ostot.
Köyhälle kaikki on kallista, minulle tuo 16€ on 20 minuutin palkka.
Käyn mielelläni erään paikallisen pienleipomon kahvilassa aamupäivisin. Siellä on melko edulliset hinnat verrattuna muihin kahviloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhälle kaikki on kallista, minulle tuo 16€ on 20 minuutin palkka.
Eli tienaat n.7t €/kk
Ainoat kohtuuhintaiset kahvilat mitä enää on olemassa ovat ne mitkä toimivat kauppojen yhteydessä.