Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kahviloissa käynti vähentynyt ihmisillä?

Vierailija
07.05.2024 |

Käyn suht usein kahviloissa ja aivan kuin viime aikoina olisi ollut hiljaisempaa. Oletteko huommanneet samaa vai olenkohan käynyt vain hiljaisina aikoina? 

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahvilassa noin kerran viikossa eivätkä hinnat ihan hirveästi ole nousseet. Ihmisten muut elämisen menot ovat kasvaneet ja se vaikuttaa myös kahvilassa käyntiin. Itselläni on esimerkiksi puhelinliittymän kuukausihinta noussut viime vuodesta melkein kympillä eli noin yhden kahvilakäynnin hinnan verran.

Vierailija
22/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mielummin kilon mansikoita kapasta kuin juon kahvin kahvilassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt melkeinpä päivittäin, tähän asti.  Mutta täytyypä vähentää, kun todella rahaa alkaa juoksemaan tililtä kiihtyvää vauhtia.

Vierailija
24/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa oli munkki 3 euroa vappuna. En enää mene kahvilaan koskaan.

Vierailija
25/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat kohtuuhintaiset kahvilat mitä enää on olemassa ovat ne mitkä toimivat kauppojen yhteydessä.

Ja niitäkin lopettaa, eikä uusia tule tilalle.

Vierailija
26/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi käydä useamminkin jos ei kahvista ja jostain pikkusämpylästä joutuisi pulittamaan yli 10 eur.

Vierailija
27/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, kun käyn vain ravintoloissa lounaalla

Vierailija
28/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kahvia kotonakin!

No, eihän se koti sama ole kuin kahvila

Vierailija
29/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis taivaan tosihan se on että kun ostovoima on jatkuvasti laskenut, niin kahviloissa käynti kyllä vähenee. Samaten kampaajalla käynti ja kaikenlainen palvelualojen kysyntä. Aika yksinkertaista minusta.

Vierailija
30/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy niissä enää.

Vierailija
31/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina halpa kahvipaikka on Kauppahallin Kotilounas Tampereella. Käykää ihmeessä. Nykyään se on yli viiteen asti iltapäivällä auki, jos vaan on asiakkaita. Siellä ei käy ketään illemmalla, vaikka saa muutamalla eurolla ihan ok pullakahvit. 

Vierailija
32/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista + syötävät harvoin ovat ihmeellisiä: teen itse parempaa tai kaupasta saa samanlaatuista halvemmalla.

Vierailija
33/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista + syötävät harvoin ovat ihmeellisiä: teen itse parempaa tai kaupasta saa samanlaatuista halvemmalla.

Tottakai saa halvemmalla vaikka itse tekemällä ja kotona syömällä, ja sitten kun käyt usein tietyssä tai tietyn ketjun kahvilassa, on siellä aina samat jutut tarjolla. Voihan sitä kotoa lähteä muuallekin, mutta nyt mietin kahviloita. Ap

Vierailija
34/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin kahviloissa tykkään käydä. Vihaan ruotsalaisia pakastekakkukahviloita. Kysyimme asiaa ja vastasivat, että ruotsista tuovat. Kaipa leivät ovat suomalaisia? 

Vierailija
35/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloita ei enää tarvita, koska rikkain prossa ei riitä niitä täyttämään.

Nyt kaikkien pitää säästää ja kiristää vyötä.

Turhat ostokset on vaan jätettävä pois, koska suurin osa joutuu tinkaamaan myös kotiruuasta ja lasten harrastuksista.

Työttömäksi voi joutua kuka tahansa, koska tahansa ja mistä tahansa syystä.

Ansiosidonnaistakaan ei ole enää olemassa kuin pari kuukautta. Koti voi lähteä alta mielivaltaisista potkuista koska tahansa.

Se kahvilan- tai ravintolanpitäjä todennäköisesti äänesti tämän puolesta, joten toivottavasti hän on nyt tyytyväinen harvoihin asiakkaisiinsa, jotka ostavat vain kympillä tai kahdella ja tuovat tomua jaloissaan hänen kuppilaansa.

Meillä ainakin säästyy nyt satoja euroja joka kuukausi, kun kaikki turha kulutus ravintoloihin, baareihin ja kahviloihin, kampaamoihin, elokuviin ym. turhaan, on lopetettu kokonaan, koska nyt on vaan pakko säästää palkasta joka sentti pahan päivän varalle.

Vierailija
36/60 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kahvia kotonakin!

No, eihän se koti sama ole kuin kahvila

Ei kai olekaan. Onhan koti aina koti. Oma koti.

Vierailija
37/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on ihan sairaan kallista. Yksi leipä maksaa 13 euroa eli kahvin kanssa helposti 16 euroa YHDEN ihmisen ostot.

Kyllä minä silloin tällöin käyn kun olen shoppailemassa.

Vierailija
38/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingin Starbucks on tupaten täynnä asiakkaita koko ajan. Ihan sama, mihin kellon aikaan sinne menee tai minä päivänä. Ei paljon ostovoiman hupeneminen näy siellä.

Itselleni se on ihan ok, koska omistan Starbucksin osakkeita.

Vierailija
39/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menepä Helsingin keskustaan lauantai-iltapäivänä, kahvilat ihan täynnä porukkaa. En kyllä tiedä kenellä siellä on rahaa istuskella nykypäivänä, mutta täynnä ne on suurin osa paikoista.

Pitääpä käydä kun olen menossa viikonloppuna Helsinkiin.

Vierailija
40/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin käyn, niin silmittömän kallista ettei ole enää millään mittapuulla hintansa väärti. Kotona on makusiiraooeja ja erikoismaitoja, osaan myös tehdä kakut/piirakat/pullat. Samaa mieltä ovat myös ystävät; liian kallista, ei mennä. Ihan normaalia keskiluokkaa ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi