Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kahviloissa käynti vähentynyt ihmisillä?

Vierailija
07.05.2024 |

Käyn suht usein kahviloissa ja aivan kuin viime aikoina olisi ollut hiljaisempaa. Oletteko huommanneet samaa vai olenkohan käynyt vain hiljaisina aikoina? 

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy,  kun en juo kahvia. Miksi siis istuisin siellä jonkun ylihintaisen limsalasin ja pullan kanssa?

Vierailija
42/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen enemmän etätöitä, eli kyllä, on vähentynyt hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän istuu ukkoja kahvikupin hinnalla 2€ 2-3 tuntia joka päivä.

Juu, ukkelitpa ne ovat valloittaneet "kaikki" kahvilat...

He ovatkin kahviloiden toivo ja tulevaisuus😄😆😄

Go ukkelit, go!!

Vierailija
44/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla työttömänä ole varaa käydä kahviloissa. Ostan kahvia tarjouksessa ja keitän itse kotona ja leivon itse. Otan usein termospulloon kahvia ulkoillessa mukaan. En käy myöskään baareissa tai ravintoloissa. 

Onko köyhän elämä tosiaankin noin ankeaa?

Mikä nyt sitten on ankeaa. Minusta on aika ankeaa istuskella ravintoloissa ja kahviloissa. Varaa kyllä olisi, mutta en näe paljoakaan järkeä maksaa hinta-laatusuhteeltaan usein melko keskinkertaisesta tuotteesta kallista hintaa. Joskus toki käyn. Varsinkin kahvilan miljöö merkitsee paljon, jos siihen liittyy jokin historiallinen tarina tai henkilökohtainen palvelu. Mutta mieluummin hyvästä kahvista kotona keitetty vahva kahvi on aivan eri luokkaa ja leivonnaiset vaikka itse tehty tai leipomosta tuoreena haettu. 

Vierailija
45/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on ihan sairaan kallista. Yksi leipä maksaa 13 euroa eli kahvin kanssa helposti 16 euroa YHDEN ihmisen ostot.

Köyhälle kaikki on kallista, minulle tuo 16€ on 20 minuutin palkka.

Eli tienaat n.7t €/kk

Osasitko laskea köyhä?

Vierailija
46/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ehkä on, mutta koiria niissä käy paljon enemmän kuin ennen. 

Vierailija
47/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoitelleet itsensä ulos. Vältän käymistä. 

Vierailija
48/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloissa käynti väheni huomattavasti kun tapasin mieheni ja siirryttiin treffailusta parisuhteeseen. Käyn sillointällöin edelleen tuttavien kanssa joita tulee harvoin nähtyä, mutta mieluiten kutsun vieraaksi kotiini. 

Huvikseni en kahviloissa käy. 

Vierailija
49/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn noin kolme kertaa vuodessa ja silloin otan mitä haluan ja tarjoan myös kaverille.Viimeksi meni 40 euroa.

Vierailija
50/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn noin kolme kertaa vuodessa ja silloin otan mitä haluan ja tarjoan myös kaverille.Viimeksi meni 40 euroa.

? Minulta voi mennä 18 euroa, jos otan ylihinnoitellun salaatin.

Vierailija
51/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ehkä on, mutta koiria niissä käy paljon enemmän kuin ennen. 

Tässä yksi syy välttää kahvilassa käyntiä.

Vierailija
52/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kallista + syötävät harvoin ovat ihmeellisiä: teen itse parempaa tai kaupasta saa samanlaatuista halvemmalla.

Tottakai saa halvemmalla vaikka itse tekemällä ja kotona syömällä, ja sitten kun käyt usein tietyssä tai tietyn ketjun kahvilassa, on siellä aina samat jutut tarjolla. Voihan sitä kotoa lähteä muuallekin, mutta nyt mietin kahviloita. Ap

Niin? En käy, koska en halua maksaa perustuotteista kallista hintaa. Miljööllä ei ole minulle väliä.

Vierailija
53/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on niin hyviä kahviloita  olemassa että kotona saa samaa tasoa ollenkaan. Mutta eihän köyhät tätä tiedä.

Vierailija
54/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla työttömänä ole varaa käydä kahviloissa. Ostan kahvia tarjouksessa ja keitän itse kotona ja leivon itse. Otan usein termospulloon kahvia ulkoillessa mukaan. En käy myöskään baareissa tai ravintoloissa. 

Onko köyhän elämä tosiaankin noin ankeaa?

Mikä nyt sitten on ankeaa. Minusta on aika ankeaa istuskella ravintoloissa ja kahviloissa. Varaa kyllä olisi, mutta en näe paljoakaan järkeä maksaa hinta-laatusuhteeltaan usein melko keskinkertaisesta tuotteesta kallista hintaa. Joskus toki käyn. Varsinkin kahvilan miljöö merkitsee paljon, jos siihen liittyy jokin historiallinen tarina tai henkilökohtainen palvelu. Mutta mieluummin hyvästä kahvista kotona keitetty vahva kahvi on aivan eri luokkaa ja leivonnaiset vaikka itse tehty tai leipomosta tuoreena haettu. 

Noinhan sä väität. Monessa kahvilassa saa uunituoretta pullaa sekä upeasti täytetyt bagelit. Sekä erikoiskahvit. Köyhä sä olet!

Vierailija
55/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko ihmisten kahviloissa käyminen vähentynyt"

Vierailija
56/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joskus kahviloissa ja joka kerta saanut pettyä, kun huomannut miten paljon parempaa pullaa teen itse. Aika hyvin myös tunnistan tiettyjen kahviloiden pullat mistä pullat on tilattu. Tein aikaisemmin ravintolassa kylmäkön töitä ja hyvin on muistissa minkä firman pullia tai kakkuja mitkäkin ovat. Poikkeuksia on muutamia mistä saa oikeasti itse tehtyä ja sen kyllä maistaa. ja niihin vien mielelläni rahani. Perheen kanssa käydään mieluummin syömässä ja otetaan siinä yhteydessä kahvit ja jälkiruoka.

Uunituorepulla ei tarkoita sitä, että se olisi itse tehty vaan vedetty pakasteesta uunin kautta. Käytännössä samaa tavaraa mitä esim. Lidl myy. Oli kyllä yllätys miten hyvä heidän korvapuustinsa on vaikka ei vedä toki vertoja itsetehdylle.

Itse kun menen kahvilaan tai ihan mihin tahansa niin tärkeä osa on myös palvelu ja tuote. Mikäli palvelu kökköä ja tarjottava tuote niin eipä sitä toiste sinne halua rahojaan viedä. Valitettavasti näitä paikkoja löytyy. 

Vierailija
57/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joskus kahviloissa ja joka kerta saanut pettyä, kun huomannut miten paljon parempaa pullaa teen itse. Aika hyvin myös tunnistan tiettyjen kahviloiden pullat mistä pullat on tilattu. Tein aikaisemmin ravintolassa kylmäkön töitä ja hyvin on muistissa minkä firman pullia tai kakkuja mitkäkin ovat. Poikkeuksia on muutamia mistä saa oikeasti itse tehtyä ja sen kyllä maistaa. ja niihin vien mielelläni rahani. Perheen kanssa käydään mieluummin syömässä ja otetaan siinä yhteydessä kahvit ja jälkiruoka.

Uunituorepulla ei tarkoita sitä, että se olisi itse tehty vaan vedetty pakasteesta uunin kautta. Käytännössä samaa tavaraa mitä esim. Lidl myy. Oli kyllä yllätys miten hyvä heidän korvapuustinsa on vaikka ei vedä toki vertoja itsetehdylle.

Itse kun menen kahvilaan tai ihan mihin tahansa niin tärkeä osa on myös palvelu ja tuote. Mikäli palvelu kökköä ja tarjottava tuote niin eipä sitä toiste sinne halua rahojaan viedä. Valit

No mutta kaikki eivät jaksa tai osaa leipoa. Suotakoon heille valmiit tarjoilut. Kun kotona passaan muita niin minä pakenen tuon tuosta kahvilaan palveltavaksi. Joku päivä pitää kyllä alkaa säästää ja keksiä jotain muuta.

Vierailija
58/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko ihmisten kahviloissa käyminen vähentynyt"

Kielenhuoltoa ei pidä unohtaa. 

Vierailija
59/60 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti, kun en ole aiemminkaan kauheasti käynyt. En käy kahviloissa niin usein että hinnalla olisi merkitystä

Vierailija
60/60 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla kävin kahvilassa ostin yhden leivoksen mukaan.

Käyn yleensä pari kertaa vuodessa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi