Nainen, mikset ystävysty syrjäytyneiden miesten kanssa,jotta nekin voisivat oppia sosiaalista kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa?
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Ihme mustamaalaamista syrjäytyneistä. Sehän voi olla vaikkapa ra iskaaja!!! Ja vähintään se alkaa sitten kinumaan pilua!!!!
Olette naiset ihan sekaisin nupista. Mahtaa se elämä olla vaikeata kun on kaikenlaisia vainoharhoja.
Olen nainen ja samaa mieltä, että syrjäytyneistä puhutaan turhan ilkeästi ja ennakkoluuloisesti. Samanarvoisia ihmisiä he ovat kuin minä itse. Ymmärrän, että monet eivät halua olla inceleiden kanssa tekemisissä, mutta se on taas ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten empaattisuus alkaa vaikuttamaan melkoiselta valheelta
Naisten empaattisuus on miesten keksimä kontrollointikeino. "Ei naisia voi päästää valtaan kun ovat niin tunteellisia" joka siis on ihan potaskaa. Naiset ovat kylmän järkeviä, miehet vetävät tantrumit jo torjunnasta.
Ja minkälaiset itkupotkuraivarit tuli tuosta mies vai karhu metsässä- jutusta. Naiset valitsivat fiktiivisessä tilanteessa satunnaisen karhun ja satunnaisen miehen väliltä sen karhun, niin meni niin monella miehellä henkilökohtaisesti tunteisiin. Heitä ei henkilökohtaisesti torjuttu, mutta silti alkoi tulla toiveita, että naiset joutuisivat karhun raatelemiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme mustamaalaamista syrjäytyneistä. Sehän voi olla vaikkapa ra iskaaja!!! Ja vähintään se alkaa sitten kinumaan pilua!!!!
Olette naiset ihan sekaisin nupista. Mahtaa se elämä olla vaikeata kun on kaikenlaisia vainoharhoja.
Siis mielestäsi mies voi olla aidosti naisen ystävä ilman yhtään minkäänlaista kiinnostusta seksiin tai parisuhteeseen sen naisen kanssa koskaan? (Sukulaisia ei lasketa, vaan muut naiset)
Kyllä. Ette te naiset nyt niin spesiaali kukkasia ole että jokainen mies haluaisi teidän kanssa. Onko tuo nyt joku uutinen teille?
Itse asiassa se oli uutinen, kun luin monesti tältä palstalta, että mies ei voi olla naisen kanssa pelkästään ystävä, vaan taustalla on aina pyrkimys seksiin. Ja minä ääliö olen pitänyt monia miehiä ystävinäni ihan teinistä alkaen. Kyllä on petetty olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mielestäsi mies voi olla aidosti naisen ystävä ilman yhtään minkäänlaista kiinnostusta seksiin tai parisuhteeseen sen naisen kanssa koskaan? (Sukulaisia ei lasketa, vaan muut naiset)
Kyllä. Ette te naiset nyt niin spesiaali kukkasia ole että jokainen mies haluaisi teidän kanssa. Onko tuo nyt joku uutinen teille?
Se olisi erittäin hyvä uutinen. Kokemus vaan monella naisella kertoo toista, miehet ovat esittäneet ystävää kärkkyessään seksiä tai suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä pelailen videopelejä välillä juuri tuollaisten miesten kanssa :D minusta on ihanaa, jos voi positiivisuudella ja hyvällä energialla auttaa toista ihmistä.
Ottaisitte muut mammat oppia tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pelailen videopelejä välillä juuri tuollaisten miesten kanssa :D minusta on ihanaa, jos voi positiivisuudella ja hyvällä energialla auttaa toista ihmistä.
Ne pelailevat, joita kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tippaakaan. Pelatkaa te pojat keskenanne. Miksei syrjaytyneet voi ystavystya toistensa kanssa vaan pitaisi olla joku nainen? Saisivathan he toisistaan vertaistukea.
No tiedanhan mina minka takia. Vonkaustahan tamakin on, surkeaa sellaista. Naisia yritetaan nyt oikein velvoittaa seksiin.
Missä tällainen ystävystyminen käytännössä tapahtuisi? Itsekin mielenterveyden kanssa kamppaillessa eristäydyn ihmisistä, eli tiedän, että siinä tilassa ei kukaan olisi voinut kyllä läheisesti ystävystyä. Ei ollut tilanteita, joissa olisi tavattu.
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: jos ei osaa livenä tavata ihmisiä, niitä kavereita voi hankkia myös netistä, vaikkapa harrastuksien parista.
Tyttäreni löysi aviosiipan nettipelin kautta. Ulkomaalainen kyllä, mutta nyt muuttamassa Suomeen. Hän ei kyllä ollut syrjäytynyt, mutta tällaistakin tapahtuu.
Tuota noin, oon kyllä hengannut kaikenlaisten miesten kanssa mutta vähän vaikee niitä on opettaa, joilla ei sosiaalisia taitoja oikein ole.
Ja se ei ole naisten vika, turha syyllistää!
Naiset hehkuttavat tasa-arvoa ja heikommista huolehtimista, mutta miesten suhteen ei ole mitään empatiakykyä.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet vihaavat naisia, joilta eivät saa seksiä.
Toiveajattelua. Olet 0.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet vihaavat naisia, joilta eivät saa seksiä.
Vain niitä, jotka nainen torjuu, mutta sanoo silti, että "voidaan olla ystäviä".
En uskaltaisi lähteä opettamaan sosiaalista kanssakäymistä kenellekään miehelle, koska siinä asettaa itsensä vaaraan. Olin nuorempana naiivi ja ajattelin piristää ihmisten päivää olemalla ystävällinen kaikille, halusin levittää hyvää ympärilläni. Naisista kaikki vastasi ystävälliseen kohtaamiseen yleensä hyvin tai vähintäänkin neutraalisti. Miehet pääasiallisesti kuvittelivat, että minulla on jotain taka-ajatuksia joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Parhaiten minua kohtelivat itsevarman oloiset miehet, jotka suhtautuivat ystävällisyyteen kunnioittavasti, kun taas ei niin puoleensavetävät alkoivat puhua minulle olevansa varattuja tai vaihtoehtoisesti kehittivät jonkun pakkomielteen minua kohtaan. Sain muutaman stalkkerin, joiden takia vaihdoin kaupunkia. Kerran meinasin joutua raiskatuksi omassa kodissani, kun eräs tuttavamies tuli ostamaan minulta käytetyn telkkarin. Hänen sosiaaliset taitonsa olivat kehnot eikä hän meinannut millään uskoa, etten halua häntä seksuaalisesti, koska olin hänen mukaansa antanut ymmärtää. Ehkä siksi, että halusin olla mukava? No, huonojen kokemusten johdosta olen oppinut kohtelemaan miehiä neutraalisti paitsi korostetun ystävällisesti silloin, jos olen ollut kiinnostunut jostakusta. Ja silloin, jos minua myös kohdellaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En uskaltaisi lähteä opettamaan sosiaalista kanssakäymistä kenellekään miehelle, koska siinä asettaa itsensä vaaraan. Olin nuorempana naiivi ja ajattelin piristää ihmisten päivää olemalla ystävällinen kaikille, halusin levittää hyvää ympärilläni. Naisista kaikki vastasi ystävälliseen kohtaamiseen yleensä hyvin tai vähintäänkin neutraalisti. Miehet pääasiallisesti kuvittelivat, että minulla on jotain taka-ajatuksia joitain poikkeuksia lukuunottamatta.
Parhaiten minua kohtelivat itsevarman oloiset miehet, jotka suhtautuivat ystävällisyyteen kunnioittavasti, kun taas ei niin puoleensavetävät alkoivat puhua minulle olevansa varattuja tai vaihtoehtoisesti kehittivät jonkun pakkomielteen minua kohtaan. Sain muutaman stalkkerin, joiden takia vaihdoin kaupunkia. Kerran meinasin joutua raiskatuksi omassa kodissani, kun eräs tuttavamies tuli ostamaan minulta käytetyn telkkarin. Hänen sosiaaliset taitonsa olivat kehnot eikä hän meinannut millään
Millaisia ovat sitten ne hyvät kokemuksesi? Onko ollut paljon hyvää kanssakäymistä?
Ap, meinasin tähän kommentoida mutta sitten muistinkin ettei se kannata. Siksi.
Ap, noita taitoja opettelet terapiassa tai self helpin avulla. Kirjallisuus käteen. Velvoita itse itsesi äläkä ulkopuolisia.
Ihan oikeastikko ap kuvittelee että tuo toimisi? Tyypillisestihän niille syrjäytyneille miehelle opetetaan tälläkin palstalla että hymyile naiselle ja jos hymyilee takaisin niin tervehdi jne. Ja sitten jos nainen puhuu sinun kanssa ystävällisesti niin tee aloite treffeille jne.
nyt sitten kannustatte naisia olemaan ystävällisiä ja ei ne miehet luule mitään muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja samaa mieltä, että syrjäytyneistä puhutaan turhan ilkeästi ja ennakkoluuloisesti. Samanarvoisia ihmisiä he ovat kuin minä itse. Ymmärrän, että monet eivät halua olla inceleiden kanssa tekemisissä, mutta se on taas ihan eri asia.
Täällä selkeästi kullakin kommentoijalla on mielessä se oma kuva siitä, minkälainen ihminen on syrjäytynyt ja mielipide apn aloitukseen tulee siltä pohjalta. Siksi osa kommenteista tuntuu pahoilta ja rajuilta. Mutta kuten moni on kertonut, heillä on kokemuksta ja ne kokemukset eivät ole hyviä.
Syrjäytyneissä läytyy varmana yhtä paljon erilaisia persoonia, kuin ei-syrjäytyneissä. Mut ei kenenkään velvollisuus ole "kaveerata" ehdointahdoin. Ystävällinen ja kohtelias toki, ne kuuluu yleiaesti hyviin käytöstapoihin.
Joku ehdotti näitä kolmansia tiloja, joissa erilaiset ihmiset voisivat kohdata. Sellaisia varmasti onkin, mutta hakeutuuko sinne sitten he, joille se meidän/muiden mielestä on tarpeen.
Jokainen määrittelee itse oman elämänsä tarkoituksen tai jättää määrittelemättä. Mitään yleispätevää ohjeistusta ei ole olemassa.