Gallup: Kun kätilö tai lääkäri on sisätutkimuksen tehtyään..
.. sanonut, että synnytät viikon sisään, miten hyvin tämä on pitänyt paikkansa? Kaikenlaisia kokemuksia olisi mukava kuulla :).
Odotan toistani rv 38+4 ja kätilö tutki kohdunsuuntilanteen noin viikko sitten ja sanoi, että olen kahdelle sormelle auki ja kohdunsuu on tullut eteen (johtosuunnassa) ja reunat pehmenneet, joten synnytät reilun viikon sisään.
Näinköhän on? Tokikaan mistään ei voi olla koskaan varma näissä synnytysjutuissa, mutta löytyisikö molempia kokemuksia? Onko tai ei ole pitänyt paikkaansa teillä vastaavat tilanteet?
Kiitoksia! :)
Kommentit (8)
Eli erittäin pätevä ja kokenut gynekologi; naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri ja tohtori sanoi mulle rv 36+3 että ihme on jos menee laskettuun aikaan asti ja yli ei ainakaan mene. Että päinvastoin saas nähdä saatko edes joulunpyhiä rauhassa olla kotona... Ja katin kontit! Neiti syntyi vko sitten rv 40+4!
Aiempien kahden lapsen kohdalla vastaavat veikkaukset synnytysajankohdasta ovat kyllä pitäneet paikkansa!
Jaksamista odotteluun!
viikolla 35 sanottiin, että jouluksi saatte vauvanne kotiin sen verran hyvä tilanne alhaalla... no poitsu synty 40+4 tammikuun lopussa. Että sen verran pieleen meilläkin.
35 viikko oli siis viikkoa ennen joulua.
No entä onko kenellekään käynyt niin, että vauva on kuin onkin syntynyt siten, kuten on povattu?
Kävin esikoisen aikana maanantaina kokoultrassa (rv 39+5) ja lääkäri totesi kohdunkaulan olevan muistaakseni 2 cm auki. Supistuksia ei ollut ollut. Kokoarvio oli 4100g ja lääkäri antoi perjantaille (rv 40+2) kontrolli+ mahd.käynnistysajan ja sanoi, että " tuut sitten näyttäytymään, jos et jostain syystä oo synnyttänyt ennen sitä" eli hänestä näytti siltä, että pian pitäisi syntyä. Esikoinen otti ja syntyi sitten torstaiaamuna (rv 40+1) ja seuraavan päivän käynnistys jäi (onneksi) kokematta.
Näin mulla, mutta olin kyllä tosi lähellä ultran mukaista laskettua aikaa jo lääkärissä käydessäni, joten ei oo kai temppu eikä mikään povata synnytyksen olevan lähellä. Menkkojen perusteella lasketun la:n mukaan esikoinen syntyi 39+1, mutta siis virallisesti laskettua aikaa seuraavana päivänä.
Sekavasti, A.A.
Mulla oli tokassa raskaudessa rv 36 paikat pehmenneet, kanava hävinnyt ja kohdunsuu hieman auki. Lääkäri sanoi, että " voit olla jo tänä iltana täällä - tai sitten lasketun ajan jälkeen" . Synnytin rv 38+4.
Jos lääkäri sanoo, että vauva voi syntyä " koska tahansa" , se voi todella tarkoittaa sitä: joko piankin tai sitten reippaasti la:n jälkeen.
Esikoisen kanssa lääkäri sanoi rv36+5 että 2cm auki ja paikat pehmeet, ei tässä kyllä montaa pvää enään mee.
Rv 36+6 meni vedet ja rv 37+0 poika näki pvän valon!
Eli oikeen nappiin meni!
t. jonzku80 rv27+6
Rv 35+1 lääkäri sanoi, että parin viikon sisällä syntyy varmaan. Poika syntyi rv 37+1, eli tasan kaksi viikkoa tämän jälkeen.
rv 37, kohdunkaulaa 0cm ja suu auki 2-3cm. Tyttö synty 40+2 eli aikalailla metsään meni arvio viikosta.