Mä en oo kyllä ikinä ymmärtänyt, että mitä hauskaa jossain Kummelissa on
Näyttelijät pukeutuneet hassusti ja lausuu sanoja hassusti. Ymmärtäisin jos tuo olisi 5-vuotiaille suunnattu sarja. Vai onko tuo jotain tamperelaisten huippuälykästä huumoria jota muut eivät ymmärrä?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kummeleista tykkäävä selostaa, että mikä niissä sketseissä on hauskaa? Siis ihan oikeasti! Tommosta jonninjoutavaa jankkaamista. Minulta varmaan puuttuu joku osa aivoista, kun en ymmärrä.
Oletko nainen?
Olen nainen ja pyysin selostamaan sen, että mitä hauskaa kummeleissa on. En saanut kysymykseeni vastausta.
Huumoria on monenlaista. Osa Kummelin huumorista on sellaista että (suuri) osa miehistä pitää sitä hauskana siksi että siinä on tunnistettavia elementtejä omista kaveri yms. porukoista. Toki on siellä muutakin mutta tämä voisi olla yksi selittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Petelius ja Kallialakin tuntuivat aikanaan hauskoilta.
Näitä on ajan hammas syönyt pahemmin kuin kummelia, itsekin nuorena tykkäsin pulttiboysseista ja niistä muista mitä niillä oli, mutta jälkikäteen katsottuna ne on ollut aika ankeita, pari puolihauskaa hahmoa/juttua, siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummeleilla on pari mielestäni hauskaa sketsiä, mutta ei muuten kanssa ole oikein makuuni.
Ihan sama täällä, mutta jos aloittajan mielestä siellä ei ole yhtään hauskaan hahmoa tai sketsiä niin pitää kyllä olla aika huumorintajuton henkilö.
On siellä muutama ihan hauska sketsi kuten tuo linkkaamani rapakymppi.
Ap
Suomalaisten huumori on pissa kakka ja pieru vitsejä, jossa puhutaan hassusti.
Näin se vaan on.
En ymmärrä kummelia ei siinä ole mitään hauskaa.
Ei myöskään Pirkka Pekka ole yhtään hauska aapuuva .
Vääpeli Körmy sentään oli hauska ja onks viljoo näkynyt.
Samaa pskaa se on kuin putouskin. Naaman vääntelyä ja mukahauskaa huumoria.
Vierailija kirjoitti:
No en mä nyt kaikkea voi tietää, mä mikään jumala oo. mä oon lentäjä
rEPS
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku kummeleista tykkäävä selostaa, että mikä niissä sketseissä on hauskaa? Siis ihan oikeasti! Tommosta jonninjoutavaa jankkaamista. Minulta varmaan puuttuu joku osa aivoista, kun en ymmärrä.
Riippuu tietysti vähän sketsistä, mikä niissä naurattaa. Esimerkiksi Pääministeri on siksi hauska, että se näyttää mitä poliittisen jargonin takana voisi todellisuudessakin olla. Yksi mistä tykkään on Musacorner, koska sen artistit ovat hauskoja, osa jopa loistavia parodioita. Kummelissa yksi naurattava tekijä on aina vain absurdimpaan suuntaan menevä kierre, mitä joku varmaan pitää jonninjoutavana jankkaamisena. Siis se, että aloitetaan jostain lähestulkoon normaalista, ja koko ajan homma menee vain hölmömmäksi. Ja jotkut sketsit taas naurattavat vain siksi, että niissä on hassut vaatteet ja puhutaan leveää tamperetta.
Vierailija kirjoitti:
onhan nää nerokkaita
Yksi Kummelin paskimpia. Sanohan, naurattiko tämä jo 90-luvulla, vai pidätkö hauskana siksi että se on nykyään epäkorrektia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan nää nerokkaita
Yksi Kummelin paskimpia. Sanohan, naurattiko tämä jo 90-luvulla, vai pidätkö hauskana siksi että se on nykyään epäkorrektia?
Mikäs tuossa "epäkorrektia" on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan nää nerokkaita
No mikäköhän.
Komiikan taso Suomessa tuntuu korreloivan aikakauden kanssa. Ensin oli jotkut Speden sekoilut 70 - ja 80-luvuilla, jotka oli todella heikkotasoisia. Suosio perustui siihen, että tuohon aikaan hyvätasoista viihdettä ei ollut ja kansa oli juntimpaa. 90-luvun alkupuolella ja puolessa välissä tuli Kummeli, joka oli jo vähän parempaa mutta edelleen aika kökköä kuitenkin. 90-luvun lopulla sitten tulikin jo Studio Julmahuvi, jossa oli joitakin oikeasti hauskoja juttuja, tosin ei kaikki. Mutta kuitenkin. Sittemmin taso on parantunut entisestään, esim Ms Romantic oli jo 5/5 tason sarja.
Viihteen tekijät kehittyy, katsojat kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hauskaa esim tässä on. Tonnin seteli jankkaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan nää nerokkaita
No mikäköhän.
Niin?
Kummelin sketseille nauraa vain wt-porukka.
Ihan sama täällä, mutta jos aloittajan mielestä siellä ei ole yhtään hauskaan hahmoa tai sketsiä niin pitää kyllä olla aika huumorintajuton henkilö.