Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku oikeasti saanut kropan kuntoon raskauden ja synnytyksen jälkeen ilman leikkauksia?

Vierailija
06.05.2024 |

Miten? Mulla on koko vyötärö muuttunut jotenkin löysäksi, onkohan tullut vatsalihasten erkauma? Raskauskiloja on enää vain 5 mutta näyttää kuin olisi 15. 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka idiootti leikkauttaa itseään synnytyksen jälkeen, jos löysää jää niin se on vain elämää.

Vierailija
22/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä juttuja yhtään. Itse synnytin alle kolmekymppisenä, samoin ystäväni, eikä kenenkään vartalo siitä miksikään mennyt. Raskauskiloja ei tullut, päinvastoin olin alipainoisuuden rajalla, kun maitoa tuli niin hyvin imettäessä. Rinnat laskeutuivat vain hieman, vaikka ovat isot. 

Ilmeisesti joillakin kudostyyppi on niin erilainen, että tulee ihon venymistä yms. Ja ruokailutavoista varmaan myös kiinni. Aivan tuntematon ongelma tämä ysärin äideille, että vartalo menee synnyttäessä pilalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään jälkiä missään. Vauva plumsahti ulos. Seuraavana päivänä olin elämäni kunnossa vaikka 5 kg ylipainoa.

Älkää maalatko jotain piruja seinille. Raskaudesta tulee kuulema joku hormoniryöppy joka nuorentaa.

Vierailija
24/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä juttuja yhtään. Itse synnytin alle kolmekymppisenä, samoin ystäväni, eikä kenenkään vartalo siitä miksikään mennyt. Raskauskiloja ei tullut, päinvastoin olin alipainoisuuden rajalla, kun maitoa tuli niin hyvin imettäessä. Rinnat laskeutuivat vain hieman, vaikka ovat isot. 

Ilmeisesti joillakin kudostyyppi on niin erilainen, että tulee ihon venymistä yms. Ja ruokailutavoista varmaan myös kiinni. Aivan tuntematon ongelma tämä ysärin äideille, että vartalo menee synnyttäessä pilalle!

Vai ysärillä ei raskaus aiheuttanut naisille fyysisiä muutoksia... Ihan oikeasti, voi v i t t uuuu tätä palstaa! Ehkei sitten nuo ysäriystäväsi kertoneet paineen tunteesta alavatsalla, k usen ja p askan valumisesta housuihin, eriparitisseistä tai heikolta tuntuvasta keskivartalosta. Kyllä näitä on AINA OLLUT, mutta EI KAIKILLA. 

Vierailija
25/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ysärillä ei raskaus aiheuttanut naisille fyysisiä muutoksia... Ihan oikeasti, voi v i t t uuuu tätä palstaa! Ehkei sitten nuo ysäriystäväsi kertoneet paineen tunteesta alavatsalla, k usen ja p askan valumisesta housuihin, eriparitisseistä tai heikolta tuntuvasta keskivartalosta. Kyllä näitä on AINA OLLUT, mutta EI KAIKILLA. 

Raskauden ja synnytyksen riskeistä naisen terveydelle puhutaan aivan liian vähän.

Vierailija
26/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sitä kanssa on aikoinaan lisääntynyt...

Vierailija
27/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ysärillä ei raskaus aiheuttanut naisille fyysisiä muutoksia... Ihan oikeasti, voi v i t t uuuu tätä palstaa! Ehkei sitten nuo ysäriystäväsi kertoneet paineen tunteesta alavatsalla, k usen ja p askan valumisesta housuihin, eriparitisseistä tai heikolta tuntuvasta keskivartalosta. Kyllä näitä on AINA OLLUT, mut

Nimenomaan. Raskausaikanakaan näistä ei juuri puhuta ehkä siksi, ettei pelotella. Lantionpohjajumpasta vaan jankutetaan, mutta kyllä sitä muutakin vaivaa saattaa tulla ja pitäisi aina ohjata äitiysfyssarille edes tarkistukseen. 

Vierailija
28/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän erään naisen, joka on synnyttänyt 16 lasta ja on edelleen hyvin hoikka. Paljasta ihoa masun kohdalla en ole nähnyt, koska on uskonnollinen, ei kulje paljaana, mutta tiukat vaatteet paljastaa muodot ainakin.

Vaikka on hoikka, niin hänellä saattaa olla vaikka pidätysvaikeuksia. 

Vierailija
29/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en kyllä mistään huomaisi että olisin ollut raskaana, jos en tietäisi. Synnytyksen jälkeen aloittelin urheilua hitaasti ja keskityin lantionpohjan kuntoutukseen ja tein jotain raskaudenjälkeisiä pilatesharjoituksia jossa sai turvallisesti vatsalihaksia takaisin aktivoitua. Muuten en ole erityisemmin urheillut tai muuttanut ruokavaliota, lähinnä huonompaan suuntaan on mennyt molemmat lapsentulon myötä. Palautumiseen meni kyllä aikaa ja ehkä 1,5-2 vuotta synnytyksen jälkeen oli vasta tämä tilanne. Lantionpohjakin oli selvästi huonossa kunnossa vielä vuosi synnytyksen jälkeen. Imetyksen aikana kroppa oli outoa löllöä, kuten joku toinenkin kommentoi. Tiedän kyllä olevani onnekas ettei ole jäänyt mitään haittaavia vaivoja.

Vierailija
30/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut fyysisistä muutoksista yhtään mitään, vaan puhuin siitä, että vartalo muka menisi pilalle. 

Itselläni oli syöksysynnytys, jouduttiin ompelemaan ja niistä muutoksista toipuminen kesti jonkin aikaa. Seksi tuntui erilaiselta (jokin kudos repesi sisältä), mutta siihenkin tottui.

Onhan raskaus ja synnytys aikamoisia ruljansseja, mutta niistä palautuu nopeasti kuitenkin. Ja fyysisiin vaivoihin totta kai kannattaa hakea apua jo alussa, itsekin kysyin siitä miksi alapäässä tuntui erilaiselta seksi, mutta kaikki näytti ulkoapäin normaalilta, joten mitään ei osattu sanoa. 

Suhde omaan kehoon on ehkä tärkeimpiä asioita elämässä. Minusta on tosi ikävää, että raskaus ja synnytys aletaan nähdä siitä näkökulmasta, että se pilaa vartalon.

Vierailija
31/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho muuttuu raskauden aikana, onko tosiaan (ainoa) tavoite saada itsensä huippukuntoon parissa viikossa synnytyksen jälkeen? Luulen että moni haluaisi nauttia kotoilusta vauvan kanssa mutta ympäristö pakottaa hampaat irvessä laihduttamaan raskauskilot pois ja jakamaan (muokattuja) mahakuvia instaan. Monet pienten lasten äidin on "kuihtuneita" naamasta ja sokerifobian kourissa, kovaan ääneen kailotetaan kaupassa kuinka kaiken pitää olla "sokeroimatonta". Vähemmälläkin saa lapselle syömishäiriön! On sitten sitä toistakin ääripäätä, tarhaikäisillä jenkkakahvat ja vanhemmat muistuttaa Barbapapaa, kukaan ei kävele minnekään paitsi eines- ja karkkihyllylle. 

Oma lapsi jo teini mutta edelleen merkit hänestä näkyvät kehossa. Olen aina käyttänyt pehmeitä ja joustavia vaatteita joten ne mahtuivat heti synnytyksen jälkeen päälle. Ylipainoa ei ollut eikä tullut, kävin (rauhallisella) lenkillä ja saunassa kaksi tuntia ennen synnytystä, vauva pääsi todella yllättämään! Minusta äiti saa olla äiti. 

Vierailija
32/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keho muuttuu raskauden aikana, onko tosiaan (ainoa) tavoite saada itsensä huippukuntoon parissa viikossa synnytyksen jälkeen? Luulen että moni haluaisi nauttia kotoilusta vauvan kanssa mutta ympäristö pakottaa hampaat irvessä laihduttamaan raskauskilot pois ja jakamaan (muokattuja) mahakuvia instaan. Monet pienten lasten äidin on "kuihtuneita" naamasta ja sokerifobian kourissa, kovaan ääneen kailotetaan kaupassa kuinka kaiken pitää olla "sokeroimatonta". Vähemmälläkin saa lapselle syömishäiriön! On sitten sitä toistakin ääripäätä, tarhaikäisillä jenkkakahvat ja vanhemmat muistuttaa Barbapapaa, kukaan ei kävele minnekään paitsi eines- ja karkkihyllylle. 

Oma lapsi jo teini mutta edelleen merkit hänestä näkyvät kehossa. Olen aina käyttänyt pehmeitä ja joustavia vaatteita joten ne mahtuivat heti synnytyksen jälkeen päälle. Ylipainoa ei ollut eikä tullut, kävin (rauhallisella) lenkillä ja saunassa kaksi tuntia enne

Juuri tästä yritin puhua. Naisten suhde vartaloon on muuttunut sitten ysärin, jolloin ei ollut tapana puhua tällä tavalla synnytyksistä, että jopa kauneusleikkaukseen vartalon muutosten takia. Ja olen siitäkin samaa mieltä, että ollaan joko neuroottisia pienistäkin muutoksista tai sitten on ruuan kanssa isoja ongelmia eli ollaan todella ylipainoisia.

Biologia ei ole muuttunut, mutta naisten suhde biologiaan on muuttunut.

Vierailija
33/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai ysärillä ei raskaus aiheuttanut naisille fyysisiä muutoksia... Ihan oikeasti, voi v i t t uuuu tätä palstaa! Ehkei sitten nuo ysäriystäväsi kertoneet paineen tunteesta alavatsalla, k usen ja p askan valumisesta housuihin, eriparitisseistä tai heikolta tuntuvasta keskivartalosta. Kyllä näitä on AINA OLLUT, mut

Luepas tekstisi uudestaan. Kyllähän vatsalihasten erkauma on fyysinen muutos, josta ap esimerkiksi kysyi. Raskaus aiheuttaa erilaisia muutoksia, jotkut pääsee tosi vähällä ja jotkut saa loppuelämän vaivat. Jotkut raskauskilot on ihan pikkujuttu verrattuna niihin elämää haittaaviin vaivoihin.

Ja kyllä se ehkä pilaantumiselta tuntuu siinä vaiheessa, kun pidätyskyky on huono, keskivartalo tuntuu vellovalta, alapäässä tuntuu painetta eikä olo ole mitenkään "normaali" ja pahimmassa tapauksessa oireitasi ei oteta vakavasti, kun yrität saada apua. 

Vierailija
34/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa puhuu ulkonäön muutoksista, mutta oleellisempaa on se, tuleeko toiminnallisia muutoksia, joita yritetään esimerkiksi hoitaa leikkauksilla. Onneksi vähemmistölle tulee sellaisia, mutta kyllä niitäkin tulee. 

Vierailija
35/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kolmesti ysärillä. Myös monet ystävättäreni saivat lapsensa 90 luvulla.

Oli niitä jolla kilot karis nopeasti ja olihan niitäkin joille ne jäi.

Ensimmäisestä lihoin 26 kiloa. Paljo oli ihan vaan nestettä. Kuuma kesä.

Ensimmäisen kanssa heitin mielettömiä vaunulenkkejä melkeenpä päivittän koska oli pakko.

Oli perhekerhoa, vauvauintia, kirkonkerhoa, kauppareissua.

Joka paikkaan kävelin vaunun kanssa koska auto oli mieheni käytössä pitkien työmatkojen takia.

Siinähän kilot karis kun itsestään. 

Toisesta ja kolmannesta oli lähes mahdotonta rampata kaikenmaailman kissanristiäisissä koska olihan nuo isosisarukset tietysti otettava mukaan.

Vauva, 2 vuotias ja 4 vuotias. Ei siinä paljoa kerennyt sohvalla istua kun sitten löivät ranttaliksi pojat.

Ap suosittelen ihan vaan pitempiä vaunulenkkejä. Vesipullo mukaan.

Jos et enää imetä niin voit myös yrittää paastota aamupäivästä.

Kevyt lounas vaunulenkin jälkeen.

Vierailija
36/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luepas tekstisi uudestaan. Kyllähän vatsalihasten erkauma on fyysinen muutos, josta ap esimerkiksi kysyi. Raskaus aiheuttaa erilaisia muutoksia, jotkut pääsee tosi vähällä ja jotkut saa loppuelämän vaivat. Jotkut raskauskilot on ihan pikkujuttu verrattuna niihin elämää haittaaviin vaivoihin.

Ja kyllä se ehkä pilaantumiselta tuntuu siinä vaiheessa, kun pidätyskyky on huono, keskivartalo tuntuu vellovalta, alapäässä tuntuu painetta eikä olo ole mitenkään "normaali" ja pahimmassa tapauksessa oireitasi ei oteta vakavasti, kun yrität saada apua. "

Vartalon muuttuminen on elämässä todella konkreettista eri elämänvaihessa, yksi merkkipaalu on synnytys. 56v. iässä on jo monenlaista fyysistäkin remppaa, joten nuo asiat kulkevat naisen elämässä rinnakkain koko ajan, nainen on paljon fyysisempi kuin mies, kuukautiset esimerkiksi ovat monelle (itselleni myös) yli 40 vuoden piina, koska en pysty käyttämään hormoneja.

Viestini herätti ajatus siitä, että naisen elämän myönteisiäkin asioita (kuten lasten saamista) ilmesesti nykyään pidetään vihollisina, jota vastaan pitäisi taistella jopa kauneusleikkauksilla? Otsikossahan mainitaan kauneusleikkaus. Suhde biologiaan on muuttunut, mutta ei kaikki muutos tietenkään huono asia ole. Se on hyvää, että vaivoista puhutaan enemmän ja niitä myös hoidetaan enemmän. Minunkin repeämäni vain ohitettiin. Ei lääkäri ottanut mitään kantaa, juuta eikä jaata. Ajan mittaan itse sopeuduin.

Onneksi vain hyvin harva saa pysyviä vammoja raskaudesta ja synnytyksestä. On tärkeä puhua myös oikeilla nimillä eli kyse ei ole vartalon muuttumisesta, vaan vammoista, jos synnytyksestä tulee pysyvä haitta.

Vierailija
37/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytin kolmesti ysärillä. Myös monet ystävättäreni saivat lapsensa 90 luvulla.

Ensimmäisen kanssa heitin mielettömiä vaunulenkkejä melkeenpä päivittän koska oli pakko.

Joka paikkaan kävelin vaunun kanssa koska auto oli mieheni käytössä pitkien työmatkojen takia.

Toisesta ja kolmannesta oli lähes mahdotonta rampata kaikenmaailman kissanristiäisissä koska olihan nuo isosisarukset tietysti otettava mukaan.

Vauva, 2 vuotias ja 4 vuotias. Ei siinä paljoa kerennyt sohvalla istua kun sitten löivät ranttaliksi pojat.

Jos et enää imetä niin voit

Ap, käy tutkituttamassa onko vatsapeitelihakset erkasntuneet. Joskus ne on vaan pakko ommella takaisin oikealle paikalleen.

En ole myöskään mitenkään ihastunut insta beibien, kuuluisuuksien raskaus/synnytys/painonpudotus simsalabim sepustuksiin. Tavalliset pulliaiset katselee ja saavat vääränlaisen käsityksen että noinhan helposti se pitää mennä.

Vierailija
38/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha stressata mistään vauvakropasta. Ole sellainen kun olet.

Vierailija
39/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Mulla kaks lasta. Sain 30 v ja 32 vuotiaana. Nyt olen 45v. Kyllä voi palautua. Kroppani on jopa parempi nyt tämän ikäisenä kuin 28 vuotiaana ennen lapsia. Mulla on lihasta ja olen silti hoikka.

Vierailija
40/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et enää imetä niin voit

Juupajuu, vai paastoa ja vaunulenkkeilyä vatsalihasten erkaumaan... Vitsi te NAISET(!?) olette pöljiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi