Onko joku oikeasti saanut kropan kuntoon raskauden ja synnytyksen jälkeen ilman leikkauksia?
Miten? Mulla on koko vyötärö muuttunut jotenkin löysäksi, onkohan tullut vatsalihasten erkauma? Raskauskiloja on enää vain 5 mutta näyttää kuin olisi 15.
Kommentit (88)
Minulle tuli 1. raskaudesta lisäkiloja 11- synnytyksessä kiloja lähti 13. Liikuin koko raskauden ajan normaalisti, söin lautasmalkin mukaan eikä herkkuhimoa ollut. Pari viikkoa synnytyksestä vatsa näytti lähes normaalilta.
2.raskaudesta kiloja tuli saman verran ja palauduin noin kuukaudessa entisiin mittoihin.
Lapset jo koululaisia. Kumpaakin imetin pitkään (reilun vuoden). Rinnatkaan ei roiku.
Onko tämä hyvien geenien ansiota vai mitä?
Joo. Ei tarvittu muuta kuin aikaa ja normaalia elämistä.
Olen saanut ja ihan helposti. Vartalo vain palautui raskaudesta ennalleen, mutta olen aina ollut hoikka, enkä saanut raskaudessa paljon painoa.
Nykyään käyn treenaamassa 4-5 kertaa viikossa ja olen todella hyvässä kunnossa. Lapsikin on jo 14v.
Vierailija kirjoitti:
En tajua näitä juttuja yhtään. Itse synnytin alle kolmekymppisenä, samoin ystäväni, eikä kenenkään vartalo siitä miksikään mennyt. Raskauskiloja ei tullut, päinvastoin olin alipainoisuuden rajalla, kun maitoa tuli niin hyvin imettäessä. Rinnat laskeutuivat vain hieman, vaikka ovat isot.
Ilmeisesti joillakin kudostyyppi on niin erilainen, että tulee ihon venymistä yms. Ja ruokailutavoista varmaan myös kiinni. Aivan tuntematon ongelma tämä ysärin äideille, että vartalo menee synnyttäessä pilalle!
Ei ole mistään vuosikymmenistä kiinni. Äidilläni valahti rinnat ja tuli 20kg painoa, vaikka söi normaalisti. Tämä oli ysärillä. 5 vuotta aikaisemmin veljeäni odottaessaan ei tullut painoa ja keho ei muuttunut yhtään. Jokainen ihminen ja raskaus on erilainen. Itse olin synnäriltä tultaessa 2kg kevyempi kuin ennen raskautta ja vatsalihaksetkin toimi heti normaalisti. Seuraavassa raskaudessa saatan lihoa ja paikat löystyä ja venyä. Ei ole mikään "saavutus" jos palautuu raskaudesta hyvin, koska se on niin riippuvaista perintötekijöistä ja raskauden sujumisesta muutenkin. Turha syyllistää äitejä.
Laihduin raskausaikana. Paino oli 3 kg kevyempi synnytyksen jälkeen. Ei siis ollut ongelma.
Olen urheilullinen nainen, yläkroppa erityisesti on lihaksikas. Treenasin salilla vielä muutama päivä ennen synnytystä, toki raskaana treeni oli ihan erilaista kuin ennen raskautta. Raskauskiloja tuli 7-10 kg (en tiedä miten lasketaan, kun pahoinvoinnin takia paino aluksi tippui useita kiloja).
Salille palasin 6 vkoa synnytyksestä, toki rauhallisesti treenaten ja omaa kehoa kuunnellen. Vauvan ollessa 8 kk ihmettelin, kun vatsanahka oli edelleen löysä. Aloin tehdä erityisesti synnyttäneille naisille tarkoitettua vatsalihastreeniä ja sain sillä hieman kurottua vatsaa pienemmäksi, mutta kaikki rasva kerääntyy vatsaan ja välillä mietinkin, olenko raskaana kun vatsa pullottaa niin. Erkaumaa ei kuitenkaan vaikuttaisi olevan.
Palaan pian töihin ja toivottavasti aktiivinen ja fyysinen työ auttaa vatsaan. Tavoitteena olisi tiputtaa painoa vielä 4 kg. En ole lähtenyt vielä laihduttamaan, koska imetän 2 krt/pv.
Olisiko ollut n. 3 kk synnytyksestä, kun huomasin pakaroideni ja lantioni kasvaneen. Pakarat rappusten nousemisesta vauvan kanssa useita kertoja päivässä ja lantio raskaudesta ja synnytyksestä. Harmittaa, että vaatteet eivät mahdu päälle samalla tavalla kuin ennen.
50+ puolisoni on timmi ja hyvännäköinen kolmen lapsen ja eletyn elämän jälkeen
Niinpä :(
Olen hoikka ja treenattu, mutta vatsanahka ja rinnat on aivan pilalla raskausarpien venyttämän ihon takia.