Olen "väärin" mökillä?
Puolisoni on ehtymätön työmyyrä ja minä puolestani laiska. Aina kun persoonani koskettaa sohvatyynyä minulle tulee syyllinen mieli ja sekuntia myöhemmin vaimon suu aukeaa.
Siis en vietä krapulapäiviä mutta tykkään viikonloppuisin - ja viikollakin - lepäillä, lukea, katsoa telkkaria ja opiskella omaa harrastettani. Siis olen toki päivät töissä
On itsestään selvää että kun parempi puolisko kokkaa, minä käyn kaupassa, siistin keittiön ja siivoilen lapsen kanssa. (En osaa laittaa syömökelpoista ruokaa).
Mökillä olisi paljon, paljon enemmän puuhaa ja vaikka hoidan halkohommat ja kannan veden ja tiskaan mökilläkin niin vaimo on onneton kun viime vuonna yhdessä päätetyt projektit ei etene.
Joo, en ehdi paljon mitään. Lopultakin sitä mökilläoloa on vain viikonloput ja kolmisen viikkoa kesälomasta. En edes viihdy koko mökillä yhtä hyvin kuin puolisoni ja on perkeleen vaikea olla appiukon kaltainen puuseppä kun kotonaan on oppinut vain naulaamaan nauloja vinoon.
Meillä oli lapsuudessani vuokramökki jossa istuttiin ja luettiin ja juotoin teetä ja kauniina päivänä mentiin saareen piknikille. Vähän kuten muumit.
Miten te olette ratkaisseet vastaavat ongelmat.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, opettele laittamaan ruokaa sen sijaan että esität avutonta, aikuinen mies.
Toisekseen, sanoit että lorvitte mökillä niinkuin muumit. Katso tai lue uudestaan Muumeja ja mieti kuka siellä mahtaa jatkuvasti raataa ja mahdollistaa muille se lorviminen? Ei muumilaaksossakaan ruoka valmistu pöytään itsestään, tiskit ei tiskaannu, mökki ei siivoudu, eikä pyykit peseydy itsekseen.
Kolmanneksi, olette yhdessä suunnitelleet ne projektit, kuten sanoit. Nyt alat ottaa vastuuta ja ryhdyt hommiin että on mökillä sitten kivampi ottaa rennommin kesällä. Ja helteellä on muutenkin vmäistä paiskia töitä.
Lopeta ruikutus ja ole mies.
Missä kohtaa aloittaja sanoi olevansa mies?
Vierailija kirjoitti:
Teidän olisi pitänyt pysyä vuokramökeissä. Mutta kun mökki jo on, niin jos vaimo ei halua siitä luopua, niin palkatkaa sinne työmies.
Minä teinä möisin mökin. Sillä rahalla vuokraa mökin monena kesänä.
1) vuokramökki oli lapsuudenkodissa perheeni mökki. Ja luultavasti äiti teki siellä eniten.
2) mökki on vaimon. Hän on perinyt sen duunari-isältään joka tykkäsi väsätä koko ajan jotain. Minun isäni teki istumatyötä ja oli aivan kädetön. Emme siis myy.
3) ei ole varaa.
Vaimon kanssa keskusteltava siitä että puolisoilla on erilainen temperamentti. Vaikuttaa siltä että aloittaja köy töissä ja sen lisöksi huolehtii monella tavalla yhteisestä hyvinvoinnista. Jos nikkarointihommat eivät nappaa niin apua saa rahalla.