Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen "väärin" mökillä?

Vierailija
05.05.2024 |

Puolisoni on ehtymätön työmyyrä ja minä puolestani laiska. Aina kun persoonani koskettaa sohvatyynyä minulle tulee syyllinen mieli ja sekuntia myöhemmin vaimon suu aukeaa.

Siis en vietä krapulapäiviä  mutta tykkään viikonloppuisin - ja viikollakin - lepäillä, lukea, katsoa telkkaria ja opiskella omaa harrastettani. Siis olen toki päivät töissä

On itsestään selvää että kun parempi puolisko kokkaa, minä käyn kaupassa, siistin keittiön ja siivoilen lapsen kanssa. (En osaa laittaa syömökelpoista ruokaa).

Mökillä olisi paljon, paljon enemmän puuhaa ja vaikka hoidan halkohommat ja kannan veden ja tiskaan mökilläkin niin vaimo on onneton kun viime vuonna yhdessä päätetyt projektit ei etene.

Joo, en ehdi paljon mitään. Lopultakin sitä mökilläoloa on vain viikonloput ja kolmisen viikkoa kesälomasta. En edes viihdy koko mökillä yhtä hyvin kuin puolisoni ja on perkeleen vaikea olla appiukon kaltainen puuseppä kun kotonaan on oppinut vain naulaamaan nauloja vinoon.

Meillä oli lapsuudessani vuokramökki jossa istuttiin ja luettiin ja juotoin teetä ja kauniina päivänä mentiin saareen piknikille. Vähän kuten muumit.

Miten te olette ratkaisseet vastaavat ongelmat.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että tuollainen mökkeily ei ole sinun mieleesi ja että et osaa sitä, mitä sinulta nyt vaaditaan. Helpoimmalla pääsee kun palkkaa ammattilaisen tekemään noita projekteja.

Vierailija
2/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikseen lomailu, puolison pakottaminen hemmoteltavaan tilaan ja kulissikalastus tulee mieleen ensimmäisenä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap olet kertonut tämän vaimollesi? Teillä on erinäkemys vpaa-ajasta. Kummankaan näkemys ei ole väärässä tai oikeassa. Minä olen enenpi sinunkaltainen, vaikka olen nainen. Ja muehei puuhaa jatkuvasti jotain. Nyt aikoo rakentaa rantasaunan. Ihan rauhassa. Minä en aio osallistua rakentamiseen.

Vierailija
4/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän olisi pitänyt pysyä vuokramökeissä. Mutta kun mökki jo on, niin jos vaimo ei halua siitä luopua, niin palkatkaa sinne työmies.

Minä teinä möisin mökin. Sillä rahalla vuokraa mökin monena kesänä.

Vierailija
5/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, opettele laittamaan ruokaa sen sijaan että esität avutonta, aikuinen mies. 

Toisekseen, sanoit että lorvitte mökillä niinkuin muumit. Katso tai lue uudestaan Muumeja ja mieti kuka siellä mahtaa jatkuvasti raataa ja mahdollistaa muille se lorviminen? Ei muumilaaksossakaan ruoka valmistu pöytään itsestään, tiskit ei tiskaannu, mökki ei siivoudu, eikä pyykit peseydy itsekseen.

Kolmanneksi, olette yhdessä suunnitelleet ne projektit, kuten sanoit. Nyt alat ottaa vastuuta ja ryhdyt hommiin että on mökillä sitten kivampi ottaa rennommin kesällä. Ja helteellä on muutenkin vmäistä paiskia töitä.

Lopeta ruikutus ja ole mies.

Vierailija
6/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, opettele laittamaan ruokaa sen sijaan että esität avutonta, aikuinen mies. 

Toisekseen, sanoit että lorvitte mökillä niinkuin muumit. Katso tai lue uudestaan Muumeja ja mieti kuka siellä mahtaa jatkuvasti raataa ja mahdollistaa muille se lorviminen? Ei muumilaaksossakaan ruoka valmistu pöytään itsestään, tiskit ei tiskaannu, mökki ei siivoudu, eikä pyykit peseydy itsekseen.

Kolmanneksi, olette yhdessä suunnitelleet ne projektit, kuten sanoit. Nyt alat ottaa vastuuta ja ryhdyt hommiin että on mökillä sitten kivampi ottaa rennommin kesällä. Ja helteellä on muutenkin vmäistä paiskia töitä.

Et tainnut ymmärtää lukemaasi.

Jos ap:n vaimo haluaa remonttia, niin tehkööt itse.

Vierailija
7/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP sanoi "YHDESSÄ SUUNNITELLUT projektit". Ei "vaimon suunnittelemat".

Vierailija
8/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule pois mökiltä, Sanna sanoi että "nyt ei ole aika mökkeilyyn" ja sitä ei ole koskaan peruttu.

Vierailija
9/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa sanamuoto oli jopa "yhdessä päätetyt". Eli AP on yhdessä vaimonsa kanssa päättänyt että paikataan ja nostetaan laituri järveen, mutta ei sitten kuitenkaan viitsi tehdä niin, vaan istuu sohvalle katsomaan luuria?

Vierailija
10/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukahan tässä ei ymmärtänyt lukemaansa? 

Vierailija
11/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi ja ryhdy hommiin, vetelys! Ja opettele tekemään ruokaa. 

Vierailija
12/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas naapureita joiden mielestä olen liikaa mökillä ja jos ollaan samaan aikaan mökeillä niin kyylätään mitä minä puuhaa. Suomalaiset ovat rasittavaa kansaa.

Vierailija
13/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ehdottaisit vaimolle, että joku viikonloppu (valitkaa sopiva) laitatte mökillä niitä projekteja eteenpäin ja seuraavalla kerralla ette tee mitään enempää kuin pakolliset. Tuppaavat nuo mökit olemaan vähän sellaisia työleirejä, tekeminen ei lopu. Jos kuitenkin tekee joskus ne hommat, mitä on sovittu ja katsottu tarpeelliseksi, voi taas sitten toisella kerralla ottaa iisimmin. Jos ei itsellä pysy vasara kädessä, palkatkaa joku tekemään puolesta, vaikka se appiukko.

Ja ihan oman itsesti kannalta suosittelen, että opettelet sitä ruoanlaittoa. Tehkää vaimon kanssa yhdessä niin voit kysellä, miksi ja miten jotkut asiat tehdään. Antaisit samalla lapsillekin mallia, että myös mies (oletetusti) kykenee huolehtimaan ruoanlaitosta.

Vierailija
14/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasva aikuiseksi ja ryhdy hommiin, vetelys! Ja opettele tekemään ruokaa. 

En, sillä tyttö on aina uhri.

Vierailija
15/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoistanne. Meillä vaimo ja molemmat lapset ovat lihaaneja ja minä vege. En siksi halua kokata heille.

Vierailija
16/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ ymmärrän teitä molempia! Olen sun kaltainen mökkeilijä, mutta ymmärrän, että jotkut hommat pitää hoitaa. Jos istutte alas ja juttelette, mitkä ne on. Sitten hoidat ne, tavalla tai toisella. Mitään jatkuvaa haravointia ja siitä naputtamista en jaksaisi, mutta tosiaan vaikkapa laiturin laitto on aika välttämätön juttu, niin sen tekisin.

Vierailija
17/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos neuvoistanne. Meillä vaimo ja molemmat lapset ovat lihaaneja ja minä vege. En siksi halua kokata heille.

Kokkaako vaimo kuitenkin sinulle vai miten saat sen ruoan nokan eteen, jos et sitä osaa tehdä?

Vierailija
18/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi miehen pitää toteuttaa ne? 

Vierailija
19/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä.

Vierailija
20/23 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurin kanssako koko ajan olet

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme