Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mammografia, sattuuko se?

Vierailija
05.05.2024 |

Tuli kutsu ensimmäistä kertaa ja ensi viikolla pitäisi mennä. Osuu kiireiselle viikolle ja päivälle. Tuleekohan loppupäivän töistä mitään, kun käyn kuvauksessa? Sattuuko se kuinka paljon?

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmasti kiinni hoitajasta ja siitä millaiset rinnat on. Mulle hoitaja koko ajan hoki että nyt taas tuntuu vähän inhottavalta, ei tuntunut paljon miltään. Olen lattarinta b-kokoa. 

Vierailija
22/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka se vähän siinä kesken nipistää, harvalle siitä mitään jälkikipuja jää. Voit myös vaihtaa aikasi netissä itse, ainakin minä olen voinut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hoitajasta. Joku repii rintoja niin, että pitää karehtua. Vastauksena tulee, että ei voi mitään. Kerron selvällä suomen kielellä, että seuraavan kerran kun varaan ajan, on siinä se hoitaja, joka aiemmin teki hellemmin. Käyn yksityisellä. 

Yksityisellä tehdään näköjään tuo maksuton seulontakuvaus. Ap

Vierailija
24/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se niin paljon satu, että pitäisi ottaa särkylääkettä tai joutuisi olemaan töistä poissa. Puristaa, mutta vain hetken ja kipu on ohi sen jälkeen, kun se loppuu.

Mulla se särkylääke auttaa, koska pieniä rintoja täytyy venyttää kivuliaasti ja myös litistäminen sattuu. Ilman särkyläääkettä jomottaa pahasti jälkeenpäin. Eipä sen ottamisesta mitään haittaakaan ole,.

Vierailija
25/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sattua jos on sata vuotta vanhat laitteet. Näissä uudemmissa tuntuu vähän mutta ei ole ollenkaan paha kipu. Pari viikkoa sitten kävin mammossa, pieni epämukavuus jos laitat toiseen vaakakuppiin rinnan poiston. Mieti sitä.

Vierailija
26/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänä aamuna kävin, hetkellinen ahdistava puristus, äkkiä ohi oli.

Enemmän sekoilen aina vasemman ja oikean kanssa, käsi ylös...

Vierailija
27/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuuko silikonitissien mammografia?

Ei voi puristaa ihan niin kovaa ettei riko silareita, mutta niiden kanssa voi kuvata normaalisti. Mitään ei toki erota siitä silikonipallon kohdalta kuvista. Jos on epäily että olisi jossain nännien kohdalla suunnilleen jotain, niin siitä voidaan puristaa erikseen kunnon kuvat.

Vierailija
28/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sattuu, joskus ei. Edellisellä kerralla repivät Synlabissa niin että iho meni rikki.

Vierailija
29/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä se täälläkin tehdään, vaikka kutsu on yleinen ja maksuton käynti. Kaupunki siis ilmeisesti ostaa sen ostopalveluna. 

Vierailija
30/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu. Minulla kipu oli kovaa ja kesti monta päivää. En käy enää mammogrfiassa, käyn omilla rahoillani kivuttomassa ultraäänikuvauksessa yksityisellä. Toki tiedän, että ultra ei paljasta kaikkea mutta ei paljasta mammografiakaan. 

Vierailija
31/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kokeile: purista toista rintaasi molemmilla käsilläsi litteäksi ja saat vähän osviittaa siitä miltä se tuntuu. Siinä koneessa on tarkoitus puristaa rinta mahdollismman litteäksi, koska sitten kuvien laatu paranee.

Kyllähän se sattuu, kun painaa tarpeeksi paljon. En tiedä mitä tekisin, kun muutenkin stressaava työviikko. Meinasin jo vaihtaa ajan, mutta en nyt tiedä. D-kupin rinnat on. Luin jostain kauhukertomuksia että rintojen muoto olisi jäänyt pysyvästi löysemmäksi/littanaksi, voiko tuo pitää paikkansa? Voi elämänkevät sentään... Ap

Lopeta ole hyvä. Kymmenet tuhannet naiset käyvät mammografiassa, eikä mistään littanuudesta ole mitään todisteita. Sä olet tyhmä ja lapsellinen. Mammografia on tärkeä ja luotettava toimenpide, ja sun pitäisi olla kiitollinen että pääset sellaiseen.

Kaunis kiitos haukuista. Tottakai olen kiitollinen, eihän se sitä poista vaikka pelkään kipua ja toimenpidettä. Papa-koekin on epämiellyttävä, mutta niistäkin olen selvinnyt. Mammografia on ensimmäinen kerta, olen kai sitten tyhmä ja lapsellinen, kun mietin miltä se tuntuu. Ap

Vierailija
32/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä se täälläkin tehdään, vaikka kutsu on yleinen ja maksuton käynti. Kaupunki siis ilmeisesti ostaa sen ostopalveluna. 

Seulonnat tehdään koko Suomessa yksityisillä.

Vierailija
33/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tänä aamuna kävin, hetkellinen ahdistava puristus, äkkiä ohi oli.

Enemmän sekoilen aina vasemman ja oikean kanssa, käsi ylös...

Mä kanssa. Ekalla kerralla olin niin paniikissa etten muistanut edes puhelinnumeroani. Jälkeenpäin mietin ettei tuntunut missään, ihan turhaan pelotti. 

Vierailija
34/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no kokeile: purista toista rintaasi molemmilla käsilläsi litteäksi ja saat vähän osviittaa siitä miltä se tuntuu. Siinä koneessa on tarkoitus puristaa rinta mahdollismman litteäksi, koska sitten kuvien laatu paranee.

Kyllähän se sattuu, kun painaa tarpeeksi paljon. En tiedä mitä tekisin, kun muutenkin stressaava työviikko. Meinasin jo vaihtaa ajan, mutta en nyt tiedä. D-kupin rinnat on. Luin jostain kauhukertomuksia että rintojen muoto olisi jäänyt pysyvästi löysemmäksi/littanaksi, voiko tuo pitää paikkansa? Voi elämänkevät sentään... Ap

Lopeta ole hyvä. Kymmenet tuhannet naiset käyvät mammografiassa, eikä mistään littanuudesta ole mitään todisteita. Sä olet tyhmä ja lapsellinen. Mammografia on tärkeä ja luotettava toimenpide, ja sun pitäis

Vaikka sattuisikin, niin se on nopeasti ohi. Hyvin se menee, ei kannata jännittää.

Vierailija
35/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu. Minulla kipu oli kovaa ja kesti monta päivää. En käy enää mammogrfiassa, käyn omilla rahoillani kivuttomassa ultraäänikuvauksessa yksityisellä. Toki tiedän, että ultra ei paljasta kaikkea mutta ei paljasta mammografiakaan. 

Kuinka paljon maksaa ultra?

Vierailija
36/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske eikä tarvitse jännittää. Sillä hetkellä kun rinta on röntgenlevyn puristuksessa, voi hetken tuntua epämiellyttävälle, mutta puristus kestää vain muutaman sekunnin ja epämiellyttävä tunne katoaa saman tien kun levy nousee ylös.

Vapaapäivää ei siis tarvitse mammografian vuoksi ottaa

Mammografiassa on tarpeellista käydä. Seulonnan avulla monet rintasyöpää tietämättään sairastaneet pääsevät hoitoon.

Vierailija
37/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu hoitajasta. Joku repii rintoja niin, että pitää karehtua. Vastauksena tulee, että ei voi mitään. Kerron selvällä suomen kielellä, että seuraavan kerran kun varaan ajan, on siinä se hoitaja, joka aiemmin teki hellemmin. Käyn yksityisellä. 

Pitää Mitä?!?

Vierailija
38/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää Mitä?!?

Jotain pohjanmaata.

Vierailija
39/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on hyvin kiinteät rinnat. Ihan lääkärinkin mielestä. Silti ei sattunut mitenkään kun kävin vuosi sitten. 

Vierailija
40/177 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele! Kipu on hetkellinen ja menee nopeasti ohi.