Mitkä vaatemerkit ovat nyt muodikkaita teineillä?
Kiinnostaa ihan muuten vaan. Oma lapsi on nuorempi, mutta itse olen kiinnostunut muoti-ilmiöistä. Aiemmin kaikilla oli Nikea. Nyt sitä näkyy lähinnä vain kengissä. Mitä merkkejä teidän teinit käyttää tai mistä haaveilee? Ja missä päin suomea asutte?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko näkyy kyllä vahvasti katukuvassa kaiken ikäisillä ainakin Helsingin seudulla.
Oma tyttö vastasi, että tärkeintä, ettei logo näy kilometrin päähän. Useimmiten tuolla näkyy olevan päällä suorat leveähkölahkeiset kollarit tai farkut ja huppari. Jalassa Niket. Vaatteiden merkkejä en muista, kun ostettiin ne reissusta outleteista suurimmaksi osaksi. Poikkeaa massasta sillä tavalla, että ei käytä juurikaan mustaa mitä minusta teinitytöt useimmiten nykyisin käyttää.
Helsingissä marimekko on kyllä ihan viime vuosituhannen nimi.
Vähän toiselta näytti, kun perjantaina siellä keskustassa kävin. Ihan joka puolella näkyi marimekkoa. Ikähaarukka 15-75v.
Vierailija kirjoitti:
Oman teinin kautta olen nähnyt miten niitä harvoja temusta tai sheinistä tilaavia arvostellaan somessa ihan surutta. Ei tosiaan ole mikään muoti teineillä vaan lähinnä noloa.
Tosi hyvä! On niillä näköjään kuitenkin järkeä päässä, vaikka välillä ei tunnu siltä.
Helsingissä on monta ei muotiporukkaa:
-tiedostavat posrgrungenuoret, jotka ostavat isoja pappa-vaatteita kirpparilta ja leikkaavat mulletin sukupuolesta riippumatta, myös hulmuhelmahameet ja pikkutopit ovat in, usein eivät käytä rintsikoita, lukiona keskustan taidelukiot tai vastaavat, nämä käyttivät paljon marimekkoa noin 3 vuotta sitten
-munkan, kulosaaren ja muiden elittilukioiden rikkaat nuoret, joilla on isot merkkifarkut ja napa näkyvissä, pojilla sama, mutta isot merkkifakut ja joku merkki t-paita/huppari, hilfiger, gant, Lv jne. Merkki ei mieluusti saa näkyä ja voivat käydä jostain merkkikirppiksiltä myös ostoksilla, kun saavat kortin ajavat isin teslalla
- lähiölukioiden nuoret, joilla on tekoripset ja merkit isolla näkyvissä, muuten kuin nuo munkan nuoret, mutta paljon räiskyvämmin ja tilaavat tarpeen tullen myös temusta ja todellakin merkin pitää näkyä ja isolla ja haaveissa on aito LV-laukku
Tässä tosi räikeä yleistys ja tähän valiin mahtuu paljon ei nuoria =)
Vierailija kirjoitti:
Merkkivaatteiden ihannointi on vähän out kaiken kaikkiaan. Nuoret tykkää kirppistellä. Mun 16 v ei halua yhtäkään vaatetta jossa on jokin tunnettu logo.
Mulla itselläni ei ole lapsia, mutta sisarusten lapset sanovat, että on NIIN NOLOA jos joku logo tai merkki näkyy. Oli sitten kyseessä mikä tahansa merkki. Jo hyvissä ajoin ennen joulua ilmoittivat, että mitään sellaista ei lahjaksi. Sitä edellisenä jouluna ostin kummallekin erään urheilumarkkinointiin hupparit. Tyttöjä molemmat, 15 ja 17.
Vierailija kirjoitti:
Just vappuna katsoin Turussa että onpa nuorilla paljon Marimekkoa.
Oliko muka Marimekon vaatteita? Kysyin juuri nuorelta, että laukut OK, vaatteet ei.
Tyttö ostaa halpisketjuilta Bershka, Primark jne. Ehdoton ei kuitenkin Teemulle. Väliin ottaa multa (luvan kanssa), jotain, mistä tykkää. Ne on sit laadukkaita ja osin aika vanhojakin.
Poika ostaa kirpparilta ja jos ostaa uutta, ostaa laatua merkeistä välittämättä. Ostaa sellaisia, mistä itse tykkää, mutta aina luonnonkuituja ja hyvälaatuisia. Pitää vaatteet ihan loppuun.
Meillä teini kilpaurheilee ja treenaa paljon (6pv/vkossa). Suosii treenivaatteissa (ja välillä myös vapaa-ajalla) Lululemonia. Ovat kalliita, mutta laadukkaita. Säilyttävät muotonsa, ja värinsä, eivätkä nyppäänny useista pesuista ja käyttökerroista huolimatta. Hintansa arvoisia ja vaatteet ovat kysyttyjä myös kierrätettyinä.
Käyttää paljon eri merkkejä (kuten Levis, Abercrombie & fitch, Hollister, Esprit, Gant jne.) Tällä hetkellä on Niken ja Adidaksen kenkiä. Ostaa vaatteita harkiten ja tarpeeseen, ei harrasta huvinvuoksi shoppailua. Ulkonäkö ja istuvuus painavat valinnassa enemmän kuin tietty merkki.
Ei tilaa vaatteita Temusta, Sheinilta tms.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö ostaa halpisketjuilta Bershka, Primark jne. Ehdoton ei kuitenkin Teemulle. Väliin ottaa multa (luvan kanssa), jotain, mistä tykkää. Ne on sit laadukkaita ja osin aika vanhojakin.
Poika ostaa kirpparilta ja jos ostaa uutta, ostaa laatua merkeistä välittämättä. Ostaa sellaisia, mistä itse tykkää, mutta aina luonnonkuituja ja hyvälaatuisia. Pitää vaatteet ihan loppuun.
* Temulle. Näköjään korjaa temun teemuksi
Etelä-Helsingissäkin täällä ja pojilla Tommy Hilfiger, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Nike ja jollain sit joko aitoja tai feikkejä kalliimpia merkkejä.
Free People
Urban Outfitters
Hollister
Zara
Vierailija kirjoitti:
Meillä teini kilpaurheilee ja treenaa paljon (6pv/vkossa). Suosii treenivaatteissa (ja välillä myös vapaa-ajalla) Lululemonia. Ovat kalliita, mutta laadukkaita. Säilyttävät muotonsa, ja värinsä, eivätkä nyppäänny useista pesuista ja käyttökerroista huolimatta. Hintansa arvoisia ja vaatteet ovat kysyttyjä myös kierrätettyinä.
Käyttää paljon eri merkkejä (kuten Levis, Abercrombie & fitch, Hollister, Esprit, Gant jne.) Tällä hetkellä on Niken ja Adidaksen kenkiä. Ostaa vaatteita harkiten ja tarpeeseen, ei harrasta huvinvuoksi shoppailua. Ulkonäkö ja istuvuus painavat valinnassa enemmän kuin tietty merkki.
Ei tilaa vaatteita Temusta, Sheinilta tms.
Tuo Lululemon taisi olla se, jota ostettiin reissusta outletista. Vaikuttaa tosiaan todella hyvälaatuiselta merkiltä. Ja outleteissa hinnatkin oli kohtuullisia.
T. Tuo, jonka tyttö osti reissussa vaatteita, mutta en muistanut mitä.
Vierailija kirjoitti:
Oman teinin kautta olen nähnyt miten niitä harvoja temusta tai sheinistä tilaavia arvostellaan somessa ihan surutta. Ei tosiaan ole mikään muoti teineillä vaan lähinnä noloa.
Sikäli hassua, että Temu ja Shein on tosi noloo, mutta Lager 157 on paras kauppa ikinä. Outo yhtälö.
Vierailija kirjoitti:
Moncler, Parajumpers, Canada Goose, Hilfiger, Lacoste ainakin.
Näin meidän pojan yläasteella etelä Helsingissä.
Muuten validi lista, mutta Canada Goos ei enää trendaa kuin keski-ikäisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just vappuna katsoin Turussa että onpa nuorilla paljon Marimekkoa.
Oliko muka Marimekon vaatteita? Kysyin juuri nuorelta, että laukut OK, vaatteet ei.
Nimenomaan vaatteita. Miten ihmeessä olet onnistunut olemaan huomaamatta noita mustia Unikko-huppareita, joita joka toisella on nykyään päällä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v kirppistelee, mutta tilaa myös farkkuja Hollisterilta, kun ne istuu hänen malliselleen hyvin. Ei ole m7nkään tiettyjen merkkien perään.
Hollisterithan on läskeille mitoitettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikäli hassua, että Temu ja Shein on tosi noloo, mutta Lager 157 on paras kauppa ikinä. Outo yhtälö.
En ollut kuullut koko kaupasta ennen tätä keskustelua. Ei siis ainakaan täällä kehyskunnassa ole mikään paras kauppa ikinä. Meillä teini ostaa pikamuotikaupoista lähinnä sukkia ja alushousuja noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v kirppistelee, mutta tilaa myös farkkuja Hollisterilta, kun ne istuu hänen malliselleen hyvin. Ei ole m7nkään tiettyjen merkkien perään.
Hollisterithan on läskeille mitoitettuja.
Ei kaikki 17 v. harrasta urheilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ollut kuullut koko kaupasta ennen tätä keskustelua. Ei siis ainakaan täällä kehyskunnassa ole mikään paras kauppa ikinä. Meillä teini ostaa pikamuotikaupoista lähinnä sukkia ja alushousuja noin muutenkin.
Ei ole Lager 157 minunkaan kauppani, mutta nimenomaan nuorten suosikkivaatekaupaksi se on profiloitunut. Samalla tapaa kuin nuoret parveilevat esim. Normalissa.
Mitkä ne on.