Mitkä vaatemerkit ovat nyt muodikkaita teineillä?
Kiinnostaa ihan muuten vaan. Oma lapsi on nuorempi, mutta itse olen kiinnostunut muoti-ilmiöistä. Aiemmin kaikilla oli Nikea. Nyt sitä näkyy lähinnä vain kengissä. Mitä merkkejä teidän teinit käyttää tai mistä haaveilee? Ja missä päin suomea asutte?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on Pohjois-Pohjanmaallakkn.
Jep, lestoilla. Ei kukaan norminuori kulje Marimekon vaatteissa, lukuunottamatta jotain tiettyä hupparia tai laukkua.
Millä ihmeellä teinit ostaa Marimekon vaatteita. Huppari maksaa yli 200e, farkkutakki 285, t-paidat yli 100e. Ulkomailla tehtyjä vaatteita. Hienoa kun vanhemmat opettaa lapsensa tuollaisiin merkkivaatteisiin. Sitten aikuisuudessa omillaan ollessa maksavat merkkivaatteita vipeillä ja osamaksuilla kun ei halvemmat rätit kelpaa.
Oma tyttö mankui Marimekon vaatteita viime vuonna. Sanoin että ei muuta ku töihin tienaamaan vaaterahat. Oli kesän töissä ja totesi että hullua maksaa tuollaisia summia vaatteista.
Marimekko näkyy kyllä vahvasti katukuvassa kaiken ikäisillä ainakin Helsingin seudulla.
Oma tyttö vastasi, että tärkeintä, ettei logo näy kilometrin päähän. Useimmiten tuolla näkyy olevan päällä suorat leveähkölahkeiset kollarit tai farkut ja huppari. Jalassa Niket. Vaatteiden merkkejä en muista, kun ostettiin ne reissusta outleteista suurimmaksi osaksi. Poikkeaa massasta sillä tavalla, että ei käytä juurikaan mustaa mitä minusta teinitytöt useimmiten nykyisin käyttää.
Oman teinin kautta olen nähnyt miten niitä harvoja temusta tai sheinistä tilaavia arvostellaan somessa ihan surutta. Ei tosiaan ole mikään muoti teineillä vaan lähinnä noloa.
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeellä teinit ostaa Marimekon vaatteita. Huppari maksaa yli 200e, farkkutakki 285, t-paidat yli 100e. Ulkomailla tehtyjä vaatteita. Hienoa kun vanhemmat opettaa lapsensa tuollaisiin merkkivaatteisiin. Sitten aikuisuudessa omillaan ollessa maksavat merkkivaatteita vipeillä ja osamaksuilla kun ei halvemmat rätit kelpaa.
Oma tyttö mankui Marimekon vaatteita viime vuonna. Sanoin että ei muuta ku töihin tienaamaan vaaterahat. Oli kesän töissä ja totesi että hullua maksaa tuollaisia summia vaatteista.
No, meillä merkkivaatteita saa vain, jos hoitaa koulun, harrastuksen ja kotityöt esimerkillisesti. Ihan vaan esimerkkinä, että teini oppii, ettei asiat tule elämässä ilmaiseksi. Meillä tosin ei manguta marimekkoa vaan muita vähän halvempia merkkejä. Eikä niitä saa määrättömästi, mutta esim. kuudesta hupparista pari voi olla jotain kalliimpaa ja samassa suhteessa T-paitoja.
Ja itse olen kyllä nähnyt ympärilläni enemmän niitä, jotka eivät lapsena saaneet mitään kivaa, joten aikuisina ottavat tappiin asti velkaa, että saavat kaiken mistä ovat jääneet paitsi.
Moncler, Parajumpers, Canada Goose, Hilfiger, Lacoste ainakin.
Näin meidän pojan yläasteella etelä Helsingissä.
Nike Air on kengissä edelleen suosittu
Meisitaskuhousut näyttää näin kevään tullen olevan taas in
Gucci, Canadagoose, Moncler, Louis Vuitton, Parajumpers, Nike näkyy olevan täälläpäin muotia. Luultavasti suuri osa feikkiä mutta näyttää siellä aitoakin olevan seassa :D
Mun 17v kirppistelee, mutta tilaa myös farkkuja Hollisterilta, kun ne istuu hänen malliselleen hyvin. Ei ole m7nkään tiettyjen merkkien perään.
Hoodrich ja Monclers on suosittuja
CK, Lacoste, Polo Ralph Lauren, Nike on merkit mitä meillä pyydetään. Ja paidoissa suositaan valkoista, ei kaikki teinit pukeudu pelkkään mustaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun 17v kirppistelee, mutta tilaa myös farkkuja Hollisterilta, kun ne istuu hänen malliselleen hyvin. Ei ole m7nkään tiettyjen merkkien perään.
Ai niin, tämä kirppistelijä, jolle kelpaa myös mun vanhat vaatteet asuu Keski-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko näkyy kyllä vahvasti katukuvassa kaiken ikäisillä ainakin Helsingin seudulla.
Oma tyttö vastasi, että tärkeintä, ettei logo näy kilometrin päähän. Useimmiten tuolla näkyy olevan päällä suorat leveähkölahkeiset kollarit tai farkut ja huppari. Jalassa Niket. Vaatteiden merkkejä en muista, kun ostettiin ne reissusta outleteista suurimmaksi osaksi. Poikkeaa massasta sillä tavalla, että ei käytä juurikaan mustaa mitä minusta teinitytöt useimmiten nykyisin käyttää.
Helsingissä marimekko on kyllä ihan viime vuosituhannen nimi.
Aikoinaan mun nuorella ja hänen kavereillaan oli muotia kaikki mikä ei ollut Tarjoustalosta, nyk Tokmannista. Kaikki joka oli kivaa päällä. EI m"merkillisiä" koska ne oli vaan rahastusmielessä! Eikä viittineet kulkea ilmaisissa mainoksissa!
Nyt ovat työssä, eikä merkkejä/muotia vieläkään päällä!
Mitä väliä siis, kunhan on kivat siistit puhtaat...
Lampaat kulkee muodin perässä.
Blåkläder ja Dimex ainakin täällä Pihtiputaalla.
Meidän yläkoululainen poika suosii kaikkea missä ei näy merkki tai on enintään pieni. Nike ja Adidas tosin kelpaavat myös, vaikka merkki olisi isolla. Halpisvaatteet tuntuvat olevan suosiossa, koska niissä usein ei näy mitään merkkiä.
Joillakin, erityisesti tytöillä, on jotain kalliiden merkkien vaatteita tai laukkuja, mutta kaikki olettavat niiden olevan automaattisesti feikkejä. Kalliit vaatteet eivät siis tunnu olevan mikään juttu, jota pidettäisiin arvostettavana.
Paikkakuntana Tampere, koulussa ehkä keskimäärin paremmin toimeentulevien mukuloita suurelta osin.