46v nainen, enkä tunne itseäni enää kauniiksi ja viehättäväksi, masentaa
45v oli selvä käännekohta. Sen jälkeen en enää ole tuntenut itseäni siksi nuorekkaaksi, kauniiksi ja viehättäväksi, joka olin siihen saakka. Ulkonäkö ollut aina se paras ja vahvin puoleni ns. kaunis nainen koko ikäni, joka huomattu ja saanut huomiota ja katseita, suoria kehuja, sekä naisilta, että miehiltä. 45v huomasin itsekin, että ulkonäössä alkoi tapahtumaan nopeasti muutoksia huonompaan suuntaan. Samalla huomasin, etten enää saa huomiota tai kehuja ulkonäöstäni, eikä minua katsota, kuin ennen. Nyt 46v kaikki rupsahtaminen vain kiihtynyt ja kukaan ei enää luule nuoremmaksi, kehu kauniiksi ja muutenkin minua katsotaan vain ohi tai läpi, ihan kuin en olisi näkyvä enää ollenkaan, kun ennen sain katseita jatkuvalla syötöllä ja miehet tulivat oikein iskemäänkin. Ikääntyminen on luonnollista, eikä ulkonäkö nyt pääasia ole elämässä, mutta ei voi mitään sille, että vetää mieltä matalaksi, ettei enää tule huomioiduksi myönteisesti, kuin ennen. Ja vaikka kuinka pitäisi itsestään huolta, meikkaisi, pukeutuisi kivasti ym. tuntuu, ettei mikään enää auta ja ikääntyminen vain kiihtyy vauhdilla. Jatkuvasti huomaa muutoksia huonompaan. Selfieitä en viitsi enää edes yrittää ottaa, kun näytän kuvissakin kauhealta, vaikka ennen lähes mallitasoa. Ainoa ratkaisu olisi jotkin kauneus toimenpiteet, mutta rahaa niihin ei ole. Lisäksi masentaa, että mies, jonka kanssa oli pitkä suhde ja joka piti minua hyvin kauniina tuntuu menettäneen kiinnostuksensa täysin, eikä edes välitä enää tavata. Pelottaa jos nyt jo näin niin mitä sitten muutaman vuoden kuluttua? Masentaa..
N46
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä viis, mutta pahempaa on oikeastaan se, että myös omat näkemykset sivuutetaan, kun muutut toisten silmissä vanhaksi naiseksi. Samanikäinen mies on vaan charmikkaasti harmaantunut mutta ammatillisesti pätevä.
Vähän kuin Tarja Halonen aikoinaan. Yritti päästä vanhempana naisena presidentiksi, mutta eihän siitä mitään tullut, koska ihmiset eivät uskoneet, että hänellä olisi pätevyyttä kyseiseen pestiin.
Eiku. Niinpä niin. Mutuilet nyt vain omiasi ja copetat omaa ammattitaidon puutettasi menemällä sukupuolen/iän taakse piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla on aika hidas peili. naiset rupsahtavat jo 25-vuotiaina. nytkö sen vasta huomasit?
Oletko pedo ? Ilmeisesti jos naisen pitää näyttää ikuisesti lapselta.
Onko sinusta yli 20v naiset lapsia? Mene pois.
Yritä asennoitua niin, että sentään voit muistella lämmöllä sitä kun nuorempana sait paljon huomiota. Jotkut ei saa huomiota ikinä.
Tämänpä vuoksi ei kannatakaan etsiä kumppania mistään sovelluksesta. Kun arkielämässä tutustuu, niin tutustuu koko pakettiin eikä vain ulkonäköön. Pois sieltä Tinderistä, pinnallisuuden keskittymästä, ihmiset hyvät!
Kyllähän siellä Tinderissä tavatun ihmisen kanssa voi tutustua myös siihen koko pakettiin eikä jättää sitä vain kuvien selailuun. Sehän siinä kai ideana olisikin; tavata livenä ja tutustua sitten paremmin. Samanlaisia/samoja ihmisiä siellä on kuin kadullakin kävelee. Eikä Tinderin käyttö tietenkään poista mahdollisuutta tutustua myös arkielämässä mahdollisiin kumppaniehdokkaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tuli laitettua ihan liialla. Herätys klo 5 että ehti irrottaa joka silmäripsen toisistaan nuppineulalla, kihartaa hiukset, meikata, valita kaikki vaatteet sävy sävyyn, vaihtaa kynsilakan värin jne. Nyt 57-vuotiaana on ihana vaan olla, en välitä muitten mielipiteistä. En meikkaa, en kiharra, vaatteet valkkaan lämpötilan mukaan, esmes. punaset hanskat ja siniset lenkkarit. Voi, miten ihanaa olla vanha.;)
Itse nuorena naisena en ole koskaan ymmärtänyt kun vähän päälle 50 vuotiatt sanoo "tässä iässä ei tarvitse enää välittää" . Siis oletteko te eläneet koko elämänne laittautuen muita varten ettekä itseänne?! :S
Naiset laittautuu AINA vain itseään varten. Se kuka muuta väittää on toksisen maskuliininen, sovinisti tai mikäli nainen, niin pick me girl. Se on jämpti näin.
Jos nainen olisi maailman ainoa eloonjäänyt, niin hän meikkaisi silti ja tekisi sen VAIN itseään varten. Tämä on totuus. Muuta vaihtoehtoa EI OLE. PISTE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla on aika hidas peili. naiset rupsahtavat jo 25-vuotiaina. nytkö sen vasta huomasit?
Oletko pedo ? Ilmeisesti jos naisen pitää näyttää ikuisesti lapselta.
Onko sinusta yli 20v naiset lapsia? Mene pois.
Tässähän yllä olevalla kirjoittajalla oli näkemys siitä että 25v naiset KAIKKI ovat jo täysin rupsahtaneita. Eli pitäisi näyttää niin nuorelta että henkkareita kysytään ettei olisi rupsahtaneen näköinen. Keneltä kysytään henkkareita... lapsilta ja alaikäisiltä. Eli siis kommentoijan mielestä pitäisi näyttää lapsenkasvoiselta ettei olisi rupsahtanut. Minkälainen ihminen haluaa lapsenkasvoisen naisen joka näyttää teiniltä ?
Katselen vain alle 25 v naisia. Nelikymppinen nainen kuulostaa jo miltei haudasta nousseelta muumiolta tai zombielta. Jonkinlainen äitihahmo? En kyllä voisi deittailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon 42-vuotias mies. En hae mitään huomiota tai hyväksyntää yhtään keneltääkään. En tarvitse sellaista.
Mulla on ollut tämä elämänasenne jo yli 20-vuotta, koska en kaipaa i d i o o t t i e n seuraa ja itsetuntoni ei ole heistä riippuvainen asia.
Kelpaisiko kauniin ja älykkään seura?
En ole mukava, tai hyvä luonteeltani...
"En ole mukava, tai hyvä luonteeltani"
Miten sä sitten voit olla älykäs, en jaksa hankalia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä aviomiehesi ja lapsesi ovat?
Tuon ikäiselle oma perhehän on ykkösjuttu eikä oman ulkonäön tuijottelu peilistä.
Aika monella tässä iässä on toksinen mies jätetty jo vuosia sitten ja lapset niin isoja, että ehtii taas keskittymään itseensä. Ei kai tässä hätää olisikaan, jos olisi se sama vanha rakas vanhenemassa itsensä kanssa. Se olisikin ihanaa. Nyt on päiväys mennyt ja pistää miettimään, kelpaako enää muille kuin niille, joiden ulkonäkö taas ei itsessä tuota yhtäkään positiivista fiilistä.
Onko pakko "kelvata" kenellekään?
Tämä. Joillekin se näyttää olevan ihmisarvon mitta - kelvata. Yksin ei osata olla yhtään.
Rakkaus ja halu ovat täysin eri asioita, kuin jokin lakoninen "kelpaaminen"
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on kuitenkin se ensimmäinen asia, mitä toisesta huomioi. Otetaan esim. tilanne, jossa haen deittisovelluksessa seuraa. 44-vuotias mies näkee 44-vuotiaan naisen, jolla posket roikkuu ja kasvoilla on syviä uurteita. Ja hän näkee kiinteäkasvoisen 40-vuotiaan. Mitäpä luulet, kumpaa lähestyy?
Ainahan sitä lähestyä voi - niin miehet kuin naisetkin - mutta ei se vielä mitään takaa. Eipä se esimerkkitarinan 44v mies välttämättä sitä lähestymäänsä 40v naista itselleen saa. Voi toki saadakin. Tai sitten päättää lähestyäkin sitä tarinan 44v naista.
Niin, tai mies lähestyy 10-15 vuotta nuorempaa naista :D
Vierailija kirjoitti:
Yritä asennoitua niin, että sentään voit muistella lämmöllä sitä kun nuorempana sait paljon huomiota. Jotkut ei saa huomiota ikinä.
Minä ainakin haluan pillua, enkä mitään huomiota
Vierailija kirjoitti:
Tämänpä vuoksi ei kannatakaan etsiä kumppania mistään sovelluksesta. Kun arkielämässä tutustuu, niin tutustuu koko pakettiin eikä vain ulkonäköön. Pois sieltä Tinderistä, pinnallisuuden keskittymästä, ihmiset hyvät!
Kyllähän siellä Tinderissä tavatun ihmisen kanssa voi tutustua myös siihen koko pakettiin eikä jättää sitä vain kuvien selailuun. Sehän siinä kai ideana olisikin; tavata livenä ja tutustua sitten paremmin. Samanlaisia/samoja ihmisiä siellä on kuin kadullakin kävelee. Eikä Tinderin käyttö tietenkään poista mahdollisuutta tutustua myös arkielämässä mahdollisiin kumppaniehdokkaisiin.
En halua tutustua tinderin käyttäjiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon 42-vuotias mies. En hae mitään huomiota tai hyväksyntää yhtään keneltääkään. En tarvitse sellaista.
Mulla on ollut tämä elämänasenne jo yli 20-vuotta, koska en kaipaa i d i o o t t i e n seuraa ja itsetuntoni ei ole heistä riippuvainen asia.
Kelpaisiko kauniin ja älykkään seura?
En ole mukava, tai hyvä luonteeltani...
"En ole mukava, tai hyvä luonteeltani"
Miten sä sitten voit olla älykäs, en jaksa hankalia ihmisiä.
Enkä voi sietää tyhmiä ihmisiä
Näin se menee kaikki vanhenee. Harmi jos ulkonäkö on ollut sinulle kaikki kaikessa ja elämän sisältö. On elämää vielä rupsahtamisen jälkeenkin.
Olen nainen 49 v.
Mies ilmoitti eilen että eletään kuin veli ja sisko.
V*ttu että lämmittää.
Minä olin nuorena kaunis: muodokas, normaalipainoinen, 168 cm, kauniit kasvot, pitkät vaaleat hiukset. Sain miehiltä paljon huomiota. Nyt olen 49v. Huomaan itsessäni jo vanhenemisen merkkejä ja esimerkiksi lihon tosi helposti ja ylimääräistä on. Syön useimmiten terveellisesti, harrastan kaikkea semmoista liikuntaa, mistä tykkään, liikun luonnossa kauniissa paikoissa, minulla on kivoja harrastuksia, teen töitä ja opiskelen aina jotain uutta (esim Avoin yliopisto) pukeudun kauniisiin vaatteisiin ja käytän ihania laukkuja. Olen kirjoittanut listan, mistä kaikesta minun on syytä olla onnellinen ja kiitollinen (tuli pitkä lista). Saan edelleen paljon huomiota miehiltä, mikä piristää. Mutta en ota itseäni, ulkonäköä tai muiden hyväksyntää enää vakavasti. Olen mikä olen, vanhenen ja yritän nauttia elämästä joka päivä.
Ainahan sitä lähestyä voi - niin miehet kuin naisetkin - mutta ei se vielä mitään takaa. Eipä se esimerkkitarinan 44v mies välttämättä sitä lähestymäänsä 40v naista itselleen saa. Voi toki saadakin. Tai sitten päättää lähestyäkin sitä tarinan 44v naista.