Mitä muiden rahankäyttöä ihmettelet ja pidät turhana? Ihmetteletkö rahan laittamista esimerkiksi tatuointeihin, energiajuomaan, ennustajiin
Taikka kosmetiikkaan, kalleimpiin puhelinmalleihin, lemmikeihin, makeisiin, matkustamiseen, juhlimiseen, takseihin, kalliisiin harrastusvälineisiin.
Kerro mitä muiden rahan käyttöä ihmettelet. voi olla sellaista mistä ei päin naamaa sanoisi yhtään mitään mutta omassa mielessä pitää tuhlailevana.
Kommentit (188)
Vaatteet uutena. Just ostin uudenveroiset siistiut farkut kirppikseltä. Aivan turhaa ostaa uutena
Parturissa käyminen. Hiukset voi opetella leikkaamaan itse. Opetusvideoita youtube täynnä.
ystäväni tuhlaamista ihmettelen, koko ajan uusia kenkiä ja vaatteita ja tavaraa. en muista oliko viime vai edellisvuonna kun osti uuden puhelimen ja sitten siitä meni pari kuukaut kun osti uuden puhelimen koska tuli joku uusi puhelinmalli(ja sen jälkeen on ostanut ainakin kolme kertaa uuden). mitään yli 5 vuotta vanhaa hän ei omista, heittää toisinaan pois ihan uusia käyttökelpoisia tavartoita kun kyllästyy niihin.
Ihmettelen, miten paljon laitetaan rahaa matkusteluun. Muutenkin superhaitallinen tapa. Jos matkustelua suitsittaisiin tehokkaasti, saisimme hiilijalanjäljen ja kansantalouden heti myös paremmalle mallille.
kun laitetaan asejärjeselmään investointi, kyllä loppuu nuo häirinnät. ja kun viranomainen on vähintään virkarikkoksesta selittelemässä, hyvä niin.
En ihmettele mitään rahankäyttöä. On parempaakin tekemistä kuin miettiä muiden asioita, eikä minua kiinnosta, mihin muut rahansa laittavat. Moni toki laittaa kohteisiin, joihin en itse laittaisi, mutta keskityn omaan elämääni.
Enpä oikeastaan ihmettele mitään. Kaikkeen saa käyttää rahaa mikä itseään kiinnostaa jos on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten joku viitsii asua jossain hirveässä talonrähjässä, jossa asuessa kaikki rahat menee talon ylläpitoon, hillittömiin sähkölaskuihin ja sieltä hevonperältä kulkemiseen.
Meillä on miehen kanssa tämä tilanne. 100-vuotias puutalo maalla. Meille tämä on harrastus. Tykätään rakentaa, remontoida ja laittaa puutarhaa. Minusta on ihana juoda aamukahvit pihalla ja nauttia puutarhani ruusuista.
En missään hinnasta muuttaisi kaupunkiin katselemaan juoppoja ja narkkeja jostain kerrostaloasunnot ikkunasta.
Niin meitä on erilaisia. Emme polta tupakkaa enkä ostele muotivaatteita, emme käy baareissa. Rahat riittää oikein hyvin.
🇺🇦🇮🇱
Minulle on ihan sama miten muut rahansa käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Hesburgerissa kävijöitä, parempaa saa lähes puolet halvemmalla Mäkkäristä.
Itse arvostan enemmän kotimaisuutta kuin halpaa hintaa, siksi. Toisekseen maku, mäkkäri on p...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miten paljon laitetaan rahaa matkusteluun. Muutenkin superhaitallinen tapa. Jos matkustelua suitsittaisiin tehokkaasti, saisimme hiilijalanjäljen ja kansantalouden heti myös paremmalle mallille.
Miten se kansantalous paranee?
Ihan sama, mihin laittavat.
Salaa ihmettelen, jos valitetaan, ettei rahat riitä esim. johonkin matkaan tms., mutta riittää päivittäiseen tupakka-askiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se kansantalous paranee?
Samaa mietin. Kotimaan matkailu työllistää nimittäin.
Onhan noita. Vaikka jollain olisi varmaankin, niin ihmettelen esimerkiksi meikkituotteiden hamstrausta, siis sellaista että on esim samaan aikaan avattuna niin monta meikkivoidetta ettei niitä ehdi käyttää ennen kuin pilaantuvat. Ihmettelen myös tyyppejä jotka haluavat aina uusimman puhelimen vaikka edellinen pelittäisi ihan hyvin, kymmeniä lähes samanlaisia kenkiä, ruuan haaskausta (kaikilla nyt joskus jotain menee roskiin, mutta esim yhdet tutut heittävät aina ruuantähteet pois, vaikka siitä riittäisi lounaaksi / seuraavaksi illaksi) jne jne.
Onhan näitä. Esimerkiksi järjettömän kalliiden lastenvaatteiden ostaminen, "kun mä tykkään pukea mun lapset laadukkaasti". Halpaa ja huonoa ei tarvitse ostaa, tietenkään, mutta muutamistakin mammoista tuli mieleen, että lapsen kalliilla pukemisella piti päteä. Joku näistä mammoista sitten itki, että hitto kun se sama lapsi teininäkin vaatii aina vaan kaikkein kalleimpia vaatteita...
Tonnin puhelinten ja tablettien ostaminen vain lapsen käyttöön. Ja sitten se tonnin iPhone häviää tai tippuu ojaan leikin aikana. Satasella saa lapselle ihan toimivan ja hyvän puhelimen. En ymmättä näitä hankintoja edes vaikka perhe kylpisi rahassa, puhumattakaan että on keski- tai pienituloinen perhe.
Useita lemmikkieläimiä perheessä, jossa on ruokarahastakin puutetta.
Tässä nyt omasta mielestäni kaikkein älyttömimpiä rahankäyttöjä. Tietenkin yli omien varojen eläminen millä tahansa tavalla on typeryyden huipentumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesburgerissa kävijöitä, parempaa saa lähes puolet halvemmalla Mäkkäristä.
Itse arvostan enemmän kotimaisuutta kuin halpaa hintaa, siksi. Toisekseen maku, mäkkäri on p...
Mikä hesessä on kotimaista ja mäkkärissä ei?
Jos on jo ulosotto käsillä ja erittäin tiukka tilanne, ihmetyttää herkkujen, nouto kahveja, alkoholin ja kannatustuotteiden ostelu. Samoin noutoruoka. Sitäkin ihmettelen, mihin yksinasuva tarvitsee sadan neliön asuntoa ison kaupungin keskustassa.
Jatkuva bilettäminen. Hirveitä määriä menee rahaa takseihin ja drinkkeihin baarissa. Sitten itketään, kun lasten harrastusmaksut nousee, kun hallin kustannukset ovat nousseet. (Naapurit ja lapset harrastuksessa meidän lasten kanssa)
Tekoripset ja -kynnet. Ja pistoshoidot.
Kaikki status-tavara niin vaatteissa kuin sisustuksessa. Kukaan ei usko, että te ja sadat muut vaan tykkäätte ihan niistä kaikista samoista jutuista, jotka ovat kalliita, mutta kutsutte niitä sijoitukseksi. Esim. Marimekon laatu on järkyttävän huonoa nykyisin. Kukaan järkevä ei sitä osta.
Kynnet on aina terävät vaikka maksaa aika paljon