Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muiden rahankäyttöä ihmettelet ja pidät turhana? Ihmetteletkö rahan laittamista esimerkiksi tatuointeihin, energiajuomaan, ennustajiin

Vierailija
04.05.2024 |

Taikka kosmetiikkaan, kalleimpiin puhelinmalleihin, lemmikeihin, makeisiin, matkustamiseen, juhlimiseen, takseihin, kalliisiin harrastusvälineisiin.

Kerro mitä muiden rahan käyttöä ihmettelet. voi olla sellaista mistä ei päin naamaa sanoisi yhtään mitään mutta omassa mielessä pitää tuhlailevana.

Kommentit (188)

Vierailija
61/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä sanonut ihan suoraan, että millä rahalla tatuoinnin otit kun ei ruokaan riitä vaan yrität minultakin lainata. 

Vierailija
62/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan liian iso asunto kahdelle. Syy: Mies ei heitä pois mitään. Kaikki on säästetty 80-luvulta alkaen. Tämän lisäksi hän on vuokrannut 3 pientä varastoa roinaa varten. Mitään asunnossamme ei saa muuttaa. Siis siirtää vaikka koriste-esineiden paikkaa. Vuosien riitojen jälkeen olen ymmärtänyt, että tämä on jokin sairaus. En enää yritä muuttaa asioita. Roinat tuovat turvaa, tai jotain. Joku trauma tuossa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmette yksittäisiä ostoksia tai tavaroita vaan sitä, että ostetaan rahalla, jota EI ole jotain sellaista, mitä ilman ihminen pärjää oikein hyvin. Ihmettelen samaan liittyen, että miksi tukien varassa elävät eivät osaa priorisoida ostoksiaan? Ostetaan jotain täysin typerää ja sitten itketään, kun ei ole rahaa ruokaan, vuokraan, bussilippuun, lääkkeisiin.

Ne, joilla on rahaa ja elättävät itsensä, ostakoot, mihin lompakko riittää. Heidän ostoksiaan en ihmettele.

Vierailija
64/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomia ja PepsiMaxia ihmettelen.  Mikä turhuuksien turhuus. Ihan omia ostoksiani. Toisaalta, ne virkistää kehoa ja mieltä.

Vierailija
65/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä oon joskus ihmetellyt on jatkuva uuden elektroniikan ostelu esim koko perheellä aina uudet puhelimet. 

Vierailija
66/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi useammat ihmiset eivät hanki hyväkuntoista käytettyä tavaraa silloin kun mahdollista. Tarkistan aina tori.fi, kun tulee jollekin asialle tarve ja myyn itsekin käytettyjä tavaroitani eteenpäin siellä. Tämä tapa on ollut jo yli kymmenen vuotta, joten säästöä on tullut aika lailla. 

Vierailija
67/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripset, kynnet, hiuslisäkkeet, hiusvärit, rusketukset, täyteaineet jne. huonosti tehtynä. Jostain syystä jotkut syytävät näihin valtavasti rahaa ja tuloksena on oranssi nuorinainen aivan liian pitkillä ripsillä, paksuilla tönkkökynsillä, ylipulleilla huulilla ja erottuvilla hapsottavilla pidennyksillä.

Vierailija
68/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitömät kasat meikkejä, tekoripset, tekokynnet, säännölliset kasvohoidot, huulitäytöt... Mitä korkeammalle mennään koulutuksessa ja työelämässä, sitä vähemmän noita on naisilla, vaikka rahaa on paljon enemmän.

Vierailija
69/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava on ostanut 3 samanlaista kankaista laukkua, ostaa uuden aina kun on likaantunut ikävästi. Nuo lähtee pesussa ihan hyvin puhtaaksi (tiedän koska itsellä samanlainen laukku joka ollut käytössä vuosia), mutta ei vaan viitsi. On myös ostanut uuden trenssitakin koska vanha "hajosi" eli 2 nappia irtosi. En ymmärrä.

Vierailija
70/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava on ostanut 3 samanlaista kankaista laukkua, ostaa uuden aina kun on likaantunut ikävästi. Nuo lähtee pesussa ihan hyvin puhtaaksi (tiedän koska itsellä samanlainen laukku joka ollut käytössä vuosia), mutta ei vaan viitsi. On myös ostanut uuden trenssitakin koska vanha "hajosi" eli 2 nappia irtosi. En ymmärrä

Mä ostan uuden maton, jos vanha likaantuu. En riitä energia ja aika pesemiseen ja pesula tulisi kalliimmaksi kuin uusi matto.

Mutta joo, kyllä mä pienemmät jutut putsaan ja korjaan.

Vierailija
71/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap listassa ei pistänyt mikään silmään niin, jota mä jaksan päivittäin ihmetellä. Tupakointi.

Eikä sekään kiinnosta mua sekuntiakaan. Työkaveri vaan suureen ääneen selittää olevansa taas persaukinen ja menee samalla vedolla kolme norttia. Siinä tuprutellaan rahaa konkreettisesti taivaantuuliin ja ihmtellään, kun ei ole rahaa mihinkään.

Lisäksi se on vielä kova syyllistämään muita rahankäytöstä. Tulin yksi päivä taksilla, kun nukuin pommiin ja olisin pahasti myöhästynyt, jos olisin lähtenyt julkisilla tulemaan.. Mulla oli paltsu aamusta ja äkkiä sinne asiakas jo odotti.

Röökaava duunikaveri sitten on pitänyt älämölöä, että toisilla on varaa ajalle taksilla. Niin onkin, muttei mulla varaa ole tupakoida.

Addiktiot voi kai lukea pois tästä listasta. Harva alkoholistikaan kai ajattelee että lopetanpa nyt viinanjuonnin kun tää on niin turhaa ja kallista.

Vierailija
72/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

saahan sitä kokella, mikä harrastus kiinostaa, eihän sitämuuten tiedä

Vierailija
73/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen, jos pihistellään tosi paljon muiden lahjoissa, ei koskaan biffata mitään ja silti rahaa hassataan surutta vaikka mihin muuhun.

Vierailija
74/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että hyvätuloiset satsaa materiaan mutta ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lasta. Täytyy olla tietyt asiat, iso hieno koti, kaksi uudehkoa autoa, merkkivaatteita, kalliita harrastuksia, ulkomaanmatkoja yms. Sitten selittävät että ei vaan voi jäädä kotiin 9kk pidemmäksi aikaa kun eivät tule toisen palkalla toimeen.

Vierailija
75/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ainakaan niin paljon että oma elämäni häiriintyisi sillä saisi olla ihmettelemässä koko ajan jotakin.

Vierailija
76/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiden vaatteiden ja varusteiden ostaminen, vaikka niille ei olisi oikeaa tarvetta. Esim. ostetaan Häglöfsin kuoritakki, Peak performancen terveyssidetakki, Hokan lenkkarit jne. vaikka kuljetaan joka paikkaan autolla eikä vahingossakaan koskaan liikuta saati vietetä aikaa sateessa tai kylmässä. 

Vierailija
77/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktiot joo, on addiktioitamutta olen huomannut, että todella monet diakonin luona käyvät köyhät henkilöt tupakoivat. Minusta se on ihan käsittämätöntä. On pulaa ruoasta ja silti on savukkeisiin rahaa.  

En tuomitse, ei heillä helppoa ole ja lähtökohdat varmasti hankalat. 

Vierailija
78/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliiden vaatteiden ja varusteiden ostaminen, vaikka niille ei olisi oikeaa tarvetta. Esim. ostetaan Häglöfsin kuoritakki, Peak performancen terveyssidetakki, Hokan lenkkarit jne. vaikka kuljetaan joka paikkaan autolla eikä vahingossakaan koskaan liikuta saati vietetä aikaa sateessa tai kylmässä. 

Mikä on terveyssidetakki??

ps. Peak performance ei ole mikään hyvä merkki

Vierailija
79/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on terveyssidetakki??

ps. Peak performance ei ole mikään hyvä merkki

No se untuvatakki, jonka tikkaus näyttää siltä, että sisällä olisi terveyssiteitä rivissä.

Minusta peak performance on ihan ok merkki laadultaan. Ei mikään ihmeellinen, mutta alemmassa keskiluokassa sillä on selkeästi joki statusasema.

Vierailija
80/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten paljon laitetaan rahaa matkusteluun. Muutenkin superhaitallinen tapa. Jos matkustelua suitsittaisiin tehokkaasti, saisimme hiilijalanjäljen ja kansantalouden heti myös paremmalle mallille.

Miten kansantalouteen matkustelun vähentäminen auttaisi? Kotimaan matkailu hyödyttää kotimaata enkä myöskään laittaisi ulkomaan matkailusta säästyneitä rahoja mihinkään roskaan.