Monikohan nainen saisi ahdistelusyytteen jos miehet olisivat pikkumaisia
Tuli tässä vaan mieleen kun nykyään varmaan jokainen julkisuuden mies on ollut syytteessä seksuaalisesta ahdistelusta.
Jos muistelen omia kokemuksia, niin minua naiset ovat joskus baarissa esim läpsäisseet takapuolelle ja joskus myös baaritiskin tungoksessa hieroneet etumuksesta. Nämä siis naisia, jotka olivat minulle entuudestaan tuntemattomia. Enkä liene miehenä tässä maailmassa ainoa uhri. Monikohan nainen siis saisi syytteen, jos miehet olisivat näissä asioissa yhtä pikkumaisia kuin naiset ovat.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Monikin nainen saisi syytteen, mukaan lukien minulta. Näissä tilanteissa tietenkin vaikuttaa se, että mies voisi ottaa naisen väkisin, jos haluaa, kun taas päinvastainen on hyvin epätodennäköistä. MUTTA toisaalta sen mitä voisi teoriassa tapahtua ei pitäisi olla peruste jonkin todella tapahtuneen rikollisuuden tai ahdistavuuden määrittelylle.
Miksi konditionaali? Miksi ette tee rikosilmoituksia?
Toi etumuksen hierominen jossain ruuhkassa onkin aika hyvä idea, kiitti 👍🏻
Sepä olisikin hyvä ja mielenkiintoista, kun pojat ja miehet alkaisivat tehdä ahdistelusta rikosilmoituksia. Saataisiin vielä enemmän miehiä luultavimmin tuomittua.
Totta, kyllä miehetkin kokevat ahdistelua. Kaikki eivät siitä häiriinny, mutta osa miehistäkin kyllä. Esim. oma mieheni on herkän puoleinen, antimacho, ja hänen päälleen on aikaa sitten parikin naista käynyt, olisivat väkisin halunneet seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Sepä olisikin hyvä ja mielenkiintoista, kun pojat ja miehet alkaisivat tehdä ahdistelusta rikosilmoituksia. Saataisiin vielä enemmän miehiä luultavimmin tuomittua.
Oliko tämä vähättelyä vai mitä en ymmärtänyt? Eihän ne ole useinkaan samoja, ketkä itse ahdistelee ja keitä ahdistellaan.
Minua on miehenä mm läpsäisty perseelle baarin tanssilattialla mutta pahin oli keikalla kun nainen tunki viereen ja väkisin yritti halata, sitten otti väkisin hörpyn oluestani. En täysillä vastustellut mutta tuo nainen käytti jo vähän voimaakin tuossa.
Ei kyllä tullut mielenkään silloin että minua ahdisteltasiiin mutta jos mies tekisi samaa, syyte olisi taattu.
2000-luvun alussa oli vielä "normaalia" että jos nainen lähti pelimiehen matkaan, saattoi läpsäyttää miestä peffaan portaissa tai ties mitä. Mutta se mies oli pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet seurasi valinnut. Ei kukaan normaali mies r a i s k a a. Kannattaa olla vähä liberaali.
En valinnut. Asunnossa oli myös muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on kopeloitu ja raiskattu. En tehnyt rikosilmoitusta.
Mut on 14-vuotiaana pakotettu ottamaan suihin väkivallan uhalla vanhemman miehen toimesta. En tehnyt rikosilmoitusta, en ole edes kertonut kenellekään.
Milloin otetaan uudestaan =)
Ei noita osaa niin tosissaan ottaa kun skaala on niin laaja, puoli sekuntia liian pitkästä katseesta selvään kopelointiin. Kopulointiin. Termi asiaton käytös vakuuttaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä vähättelyä vai mitä en ymmärtänyt? Eihän ne ole useinkaan samoja, ketkä itse ahdistelee ja keitä ahdistellaan.
Miehet ovat niitä, jotka ahdistelevat myös poikia ja nuoria miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vähättelyä, vaan viittaus siihen, että poikien ja miestenkin suurin seksuaalisen väkivallan uhka on toiset miehet. Miehelle on todennäköisempää tulla raiskatuksi toisen miehen toimesta, kuin joutua perusteetta syytetyksi raiskauksesta.
Eri
En jaksa uskoa millisekuntia, että aloittajaa on yksikään nainen hieronut mistään muualta, kuin niskasta ja sieltäkin pyynnöstä.
Kokemukella naisena olemisesta ja naisten ystävänä, tukijana, työkaverina, siskona jne.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa uskoa millisekuntia, että aloittajaa on yksikään nainen hieronut mistään muualta, kuin niskasta ja sieltäkin pyynnöstä.
Kokemukella naisena olemisesta ja naisten ystävänä, tukijana, työkaverina, siskona jne.
Ok. Et vissiin ole liiemmin juottoloissa viihtynyt kännisten miesten ja naisten seassa 😃
Käytännössä nainen ei voi saada syytettä tuollaisesta, koska naiset ovat sorrettu vähemmistö ja miehet taas etuoikeutettu patriarkaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat niitä, jotka ahdistelevat myös poikia ja nuoria miehiä.
Varmasti miehetkin, mutta naiset myös :( Tiedän julkkistapauksiakin, mutta en halua kunnianloukkaussyytteitä niin en kerro nimiä.
Monet miehet ajattelevat, että on noloa tehdä ilmoitus siitä että joku naisen ahdisteli/ahdistelee. Vankassa elää näkemykset, että tosimies ei valita, eihän se ole mies eikä mikään joka ei ole aina valmiina, tahtoi tai ei... Miesten pitäisi itse nyt terästäytyä tässä ja alkaa oikeasti tekemään niitä ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä nainen ei voi saada syytettä tuollaisesta, koska naiset ovat sorrettu vähemmistö ja miehet taas etuoikeutettu patriarkaatti.
Asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikin nainen saisi syytteen, mukaan lukien minulta. Näissä tilanteissa tietenkin vaikuttaa se, että mies voisi ottaa naisen väkisin, jos haluaa, kun taas päinvastainen on hyvin epätodennäköistä. MUTTA toisaalta sen mitä voisi teoriassa tapahtua ei pitäisi olla peruste jonkin todella tapahtuneen rikollisuuden tai ahdistavuuden määrittelylle.
Koska tiedät varsin hyvin, ettei oikeusjärjestelmä ottaisi asiaa tosissaan. Älä leiki tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tiedät varsin hyvin, ettei oikeusjärjestelmä ottaisi asiaa tosissaan. Älä leiki tyhmää.
No sitten kannattaa varmaan antaa asian vaan olla 🙂.
Itse olet seurasi valinnut. Ei kukaan normaali mies r a i s k a a. Kannattaa olla vähä liberaali.