Tuet tuli pari päivää sitten, noin 1350€ mutta siitä on enää jäljellä 144€ vuokran, laskujen ja kaupassa käymisen jälkeen, miten pärjätä?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra ja vuokran omavastuu?
Vuokra melkein 900€/kk veden kanssa, tuosta maksan omista rahoista noin 200€/kk
Ap
Jos asut liian kalliissa asunnossa, etkä suostu muuttamaan pois niin se on sit oma valinta elää pienemmällä rahamäärällä.
Suostun muuttamaan mutta en ole tuhansista asuntohakemuksista huolimatta saanut halvempaa asuntoa.
Ap
Kuin h*levetin avuttomia tässä maassa oikein on ja vapaalla jalalla ? Et siis osaa asunto hakemusta edes täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos asut liian kalliissa asunnossa, etkä suostu muuttamaan pois niin se on sit oma valinta elää pienemmällä rahamäärällä.
Suostun muuttamaan mutta en ole tuhansista asuntohakemuksista huolimatta saanut halvempaa asuntoa.
Ap
Kuin h*levetin avuttomia tässä maassa oikein on ja vapaalla jalalla ? Et siis osaa asunto hakemusta edes täyttää.
Jollei luototiedot kunnosa on vaikea hankkia asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tää taas se tapaus jonka mielestä yhteiskunnan kuuluu maksaa hänen elämisensä? Eikä mitään omaa vastuuta.
Tottakai kuuluu koska yhteiskunta ei ole minulle järjestänyt töitä
Ap
HANKI ITSE TYÖSI NIIN KUIN MUUTKIN TEKEE.
Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta. Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön.
Ap
No mikä estää hakemasta esim palkkatukityötä ?
En ole semmoiseen päässyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
1350-200= 1150 siitä puhelin noin 20-30 euroa, netti yleensä taloyhtiönetti sisältyy vuokraan, vakuutus noin 20/kk= 1100, kauppaan menee yhdellä 50 euroa viikon ruokiin ja sinulla on edelleen 1050 euroa. Bussikorttia ei tarvitse jos ei käy töissä tai opiskele niin kaukana kotoa ettei pyörällä pääse.
Edelleen maksan koko 900€ vuokran tuosta 1350€
Ap
Aiemmin sanoit että sulle jää 200e vuokraa maksettavaksi tukien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
1350-200= 1150 siitä puhelin noin 20-30 euroa, netti yleensä taloyhtiönetti sisältyy vuokraan, vakuutus noin 20/kk= 1100, kauppaan menee yhdellä 50 euroa viikon ruokiin ja sinulla on edelleen 1050 euroa. Bussikorttia ei tarvitse jos ei käy töissä tai opiskele niin kaukana kotoa ettei pyörällä pääse.
Edelleen maksan koko 900€ vuokran tuosta 1350€
Ap
Aiemmin sanoit että sulle jää 200e vuokraa maksettavaksi tukien vuoksi.
Niin maksan tuon 200€ omasta perus osasta, Kela korvaa vuokran 715€/kk asti
Ap
Minkö "laskujen" ja minkä "kaupassakäynnin" jälkeen?
Olet provo tai taloudenhallinta ei ole sinun vahvuuksiasi. Nettopalkkani on VÄHEMMÄN kuin sun tuet, mutta rahaa jää jopa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Minkö "laskujen" ja minkä "kaupassakäynnin" jälkeen?
Vuokra, sähkö, puhelin, netti, bussikortti, salikortti.
Kaupasta ostin viikon ruoat 100€ ja paketin kahvia ja kauramaitoa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet provo tai taloudenhallinta ei ole sinun vahvuuksiasi. Nettopalkkani on VÄHEMMÄN kuin sun tuet, mutta rahaa jää jopa säästöön.
Sinulla on 900€/kk vuokra ja 100€/kk sähkölasku?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kai se on sitten vaan töihin mentävä.
Teidän firmaanko vaan mennään?
Tämä tyyppi on täydellinen pervo, heittä tämän koukun ja kansa käy pyydykseen täysilä. Tätä on jatkunut jo useammin ja viestiä lentää.
Älä viitsi trollata täällä. Tympeää työttömän tai vähävaraisten syyllistämistä. Epäilen tukiesi suurta summaa, jos on niin, olet elänyt yli varojesi. Kela voisi tarkistaa tukesi oikeellisuus.
Nyt tuli iso valhe hakemusten määrästä. Suosittelisin keksimään muuta ajanvietettä kuin paskan jauhaminen
Vierailija kirjoitti:
Minun tuet tuli 3 päivää sitten 650 euroa ja maksoin vuokran ja laskut 200 euroa jäi 450 ruokaan josta säästöön laitoin 110 euroa. Säästössä on jotain 3600 euroa kotona. Syön halpaa ruokaa kuukauden taas kuten makaroonilaatikkoa ja en käy baareissa ja sosiaalinen elämäni on nolla joten rahaa ei kulu.
200e asumisesi ja laskut?! Asumistukea et viitsinyt kertoa?
Mulla on palkka kokoaikstyöstä 1800e kuussa, enkä ole edes pienintä palkkaa saava Suomessa. Elätän sillä itseni lisäksi kaksi teiniä. =600e/kk/naama. Maksan siitä KAIKKI asumisemme kulut, n.700e/kk (sisältää kaiken, vedet ja sähköt yms, niin halpaa on). Sen päälle ne "laskut" (mitä täällä ei ole tapana avata yhtään enempää mihin on rahaa käytetty, niitä vaan tulee ilmeisesti ihan randomisti) ja makaroonilaatikot ja muut. En mäkään käy baareissa, mutta käyn töissä!!! Niin lasketaan se nyt sosiaaliseksi elämäksi kuluineen. Saat enemmän kuin me, kun laskee per henkilö. Etkä tee mitään. Kehtaat vielä kehua säästöillä. Tuet alemmas vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on 900€/kk vuokra ja 100€/kk sähkölasku?
Ap
Mulla on ollut pahimpina sähkön hinnan nousuina pelkkä sähkölasku 700e/kk. Ihan palkasta maksoin, kuten joka ikinen kuukausi muutenkin. Talvella meillä on nykyään +18 korkeintaan sisällä lämpötila ja silti sähkölaskut ei ikinä alle tuon 100e. Kiva teidän mun pienen palkan kolmasosan verorahoilla loikoilla lämpimässä.
Mut eniten ihmettelen tuota tapaa, että kun rahat tulee, niin ostetaan viikon ruoat ja sen jälkeen ollaan ihan, että mitä mä teen loppukuun?!! Ravinto on ihmisen perustarpeista varmaan ensimmäinen. Mulla on _aina_ ruokaa kaapissa niin, että pärjättäisiin pari kuukautta niillä jos tulisi hätätilanne (ostan paljon alesta vaikka ei just silloin tarvittaisi). Sen sijaan usein huomaan, että oon unohtanut ostaa muuta taloustarviketta yms. Laitatteko kuun eka päivä kaikki vaan laskuihin ja noihin muihin, miettimättä ravintoa?! Mulla se olis kyllä ekana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Olen tuhansia asuntoja hakenut ympäri pk-seutua enkä ole päässyt edes asuntonäyttöön kertaakaan....
Ap
Jos AP on jatkuvasti linjoilla ja hän ärsyttää teitä ihmisiä niin miksi vaivaudutte vastaamaan hänelle? Vaikuttaa ärsyttäjältä.Haluaa ärsyttää joitakin ja näköjään nauttii siitä.Tiedä sitten onko normi touhua tuo.Kukin tyylillään🙄
44 euroa säästöön. Sadasta eurosta jää 25 euroa viikkoa kohti. Siitä saa ruuat, jos ei muita kuluja tule.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri sai 5627€ tukirahoja. Sijoittaa ne pörssiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/08d393d5-697f-49e7-9010-4cdf7322f117
Nuo ovat ammattimaisia tuillaeläjiä. Eihän noita ole kuin muutama kymmenentuhatta tukiloista, jotaka saavat yli 3000€ kuussa.
Toiset joutuu pärjäämään jopa alle 2000€ tuilla.
No mikä estää hakemasta esim palkkatukityötä ?