Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka
Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.
Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.
Kommentit (278)
Nii...se on ap valintoja tää eläminen ja priorisointia. Onko tullu mieleen ajatella kuinka älyttömät vakuutusmaksut sulla on ja vaikka pohtia uudelleen sähkösopimusta. Tuttusi on kaiketi osannut kilpailuttaa ja suostunut asumaan siellä missä voi eikä inise että mä en haluu. Ostaa sitten ruokaa ja sulla menee kaikki ylisuuriin laskuihin ja veroihin.
Vastaavanlainen ketju poistettiin kun mun piti siihen AP:lle vastata niin vastaan tähän kun hän varmasti tätä ketjua lukee. Hän puhui LG bravia OLED telkusta niin:
LG bravia? Ei LG:llä ole Bravia televisioita. Vain Sonylla on. Niin no on mullakin alle vuoden vanha huippu LG OLED töllö,PS5,just ostin tutulta uuden hyvän auton itselleni. Soundbar pitäis ostaa ja mietin Samsungin 9.1.4 järjestelmää.
JBL soundbarit myös hyviä ainakin jbl bar 500 ym. uudemmista mutta ei ole armosta. Ehkä 5.1.2 menisi myös mutta mieluiten 9.1.4. Käyn osa-aikatyössä ja saan tukia.
Mitään kalliita huonekaluja mulla ei ole koska en huonekaluja niin paljoa arvosta että niihin rahaa paljoa laittaisin. Ostan lähinnä ulkonäön mukaan että mikä miellyttää silmää. Onhan monet kalliit huonekalut mun makuun rumia. Toki myös hienojakin on ja sama pätee halpoihin huonekaluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsee keskituloille osaamatta kirjoittaa? Taidat olla itse työtön, jonka tekisi mieli kalkkunaleikettä ja Oltermannia. Äänestä muuta kuin Persuja.
Olen rakennusmestari
Ap
Ja minä olen Kiinan keisari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsee keskituloille osaamatta kirjoittaa? Taidat olla itse työtön, jonka tekisi mieli kalkkunaleikettä ja Oltermannia. Äänestä muuta kuin Persuja.
Olen rakennusmestari
Ap
Kas kun et pormestari :D
No sun ei kannata sitten tulla mun luo koska järkytyt vielä enemmän jos näet että mihin kaikkeen muuhun tukien saajalla on varaa :)
Vierailija kirjoitti:
Nii...se on ap valintoja tää eläminen ja priorisointia. Onko tullu mieleen ajatella kuinka älyttömät vakuutusmaksut sulla on ja vaikka pohtia uudelleen sähkösopimusta. Tuttusi on kaiketi osannut kilpailuttaa ja suostunut asumaan siellä missä voi eikä inise että mä en haluu. Ostaa sitten ruokaa ja sulla menee kaikki ylisuuriin laskuihin ja veroihin.
En saa uutta sähkösopimusta tällä hetkellä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla?
Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.
Toimeentulotuella
Ap
Älä puhu paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla?
Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.
Säästi ja pani vieraalle pöydän koreaksi. Ja joutui palstalle.
Ihmettelen jatkuvasti tuota samaa. Varattomilla tuttavilla varaa asioihin joita minun hyvällä palkallani ei ole varaa ostaa. Tietääkö ihminen jotenkin alitajuisesti minkä verran voi tuhlata ja sitten tuhlaa eikä ikinä tunnu olevan varaa mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
No sun ei kannata sitten tulla mun luo koska järkytyt vielä enemmän jos näet että mihin kaikkeen muuhun tukien saajalla on varaa :)
Jep, mun sisko asuu vuokralla saunallisessa rivarikaksiossa (ei Hki), hänellä on myös auto sekä moottoripyörä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaavanlainen ketju poistettiin kun mun piti siihen AP:lle vastata niin vastaan tähän kun hän varmasti tätä ketjua lukee. Hän puhui LG bravia OLED telkusta niin:
LG bravia? Ei LG:llä ole Bravia televisioita. Vain Sonylla on. Niin no on mullakin alle vuoden vanha huippu LG OLED töllö,PS5,just ostin tutulta uuden hyvän auton itselleni. Soundbar pitäis ostaa ja mietin Samsungin 9.1.4 järjestelmää.
JBL soundbarit myös hyviä ainakin jbl bar 500 ym. uudemmista mutta ei ole armosta. Ehkä 5.1.2 menisi myös mutta mieluiten 9.1.4. Käyn osa-aikatyössä ja saan tukia.
Mitään kalliita huonekaluja mulla ei ole koska en huonekaluja niin paljoa arvosta että niihin rahaa paljoa laittaisin. Ostan lähinnä ulkonäön mukaan että mikä miellyttää silmää. Onhan monet kalliit huonekalut mun makuun rumia. Toki myös hienojakin on ja sama pätee halpoihin huonekaluihin.
Lisään vielä että itse olen osa-aikatyössä ja saan lisäksi työmarkkinatukea,toimeentulotukea,asumistukea ja yhtä tukea 100€/kk joka ei vaikuta muihin tukiin. Ruokakaupassa en hintoja katso. Ostan mitä mieli tekee. Nyt olen jäänyt koukkuun Starbucksin jääkahveihin kun menin testimielessä ostamaan cappuccinoon ja caffe latteen. Kolme päivän aikana menny niihin varmaan 50€ eikä loppua näy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa uutta sähkösopimusta tällä hetkellä
Ap
Tämä on ikävää. Mutta se ei ole tuttusi vika eikä sähkölaitosten kohtuuttomat tai hankalat sopimukset ole mikään syy epäillä minimitasoista sosiaaliturvaa "liian hyväksi". Syyttelet siis väärää tahoa.
Ite pelkällä khh:lla ja lihan suhteen nautaa meilläkin enimmäkseen vain syödään, mutta että se nykyään olisi rikkaan työttömän merkki, tää työttömien ajojahti on kyllä jo surullista... 😪 Jokainen voi hypätä oravanpyörästä ja jäädä työttömäksi, sillähän siitä kateudesta pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mun sisko asuu vuokralla saunallisessa rivarikaksiossa (ei Hki), hänellä on myös auto sekä moottoripyörä.
Niin minäkin asun saunallisessa rivarikaksiossa (maalaiskylässä) ja auto löytyy. Moottoripyörää ei ole koska en ole niistä ollut koskaan oikein innostunut vaikka mies olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen jatkuvasti tuota samaa. Varattomilla tuttavilla varaa asioihin joita minun hyvällä palkallani ei ole varaa ostaa. Tietääkö ihminen jotenkin alitajuisesti minkä verran voi tuhlata ja sitten tuhlaa eikä ikinä tunnu olevan varaa mihinkään?
Ehkäpä. Jos itsekin toteat, että tuttavasi ovat varattomia ja sinä hyvätuloinen, ymmärtänet tietenkin, että sinulla on paljon enemmän rahaa käytössä. Ilmeisesti hyvätuloisille tulee jokin suuruusharha ja he kuvittelevat, että maailmasta kuuluu heille kaikki mahdollinen. Kuitenkin hyvät tulot ja rikkaudetkin ovat rajalliset, eli AINA voi ostaa niin paljon, että raha loppuu kesken. Sitten kun huomaa, että köyhällä tuttavalla on jokin asia, mihin se oma loputon tuhlailu ei yltänyt, iskee kateus. Kun näkee maailmassa yhdenkin asia, jota ei juuri sillä hetkellä voi saada.
Mietitäänpä kulutuseroja. Työssäkäyvä kipaisee lounaalla hampurilaisaterialla 10-11 eur ohimennen lounaalla.
Työtön hakee lohen alennusmyynnistä 10 eur/kg ja tekee siitä ruokaa itselleen useaksi päiväksi.
Sähkölaskusi 28 neliön asunnossa ei ole 100 euroa kuukaudessa, vaikka sun asunnon koko lattiapinta-ala lämpiäisi sähköllä, ja maksaisit 30 senttiä kilowattitunnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rakennusmestari
Ap
Eli olet vanhempaa ikäpolvea, boomereita. Rakennusmestareita ei ole valmistunut tällä vuosituhannella.
Suksi suolle.