Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka

Vierailija
04.05.2024 |

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.

Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.

Kommentit (278)

Vierailija
141/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten on edes mahdollista saada 100€/kk kulumaan sähköön kerrostalossa. Vaikka pitäisin kaikki sähkölaiteeni 24/7 täydellä teholla päällä, en varmasti pääsisi edes 70€/kk hintaan. 

Ap ei ollut hionut tarinaa riittävän huolellisesti. Hän luotti siihen, että ketju täyttyy työssäkäyvistä, jotka tulevat kauhistelemaan omenoiden ja Oltermannin ostamista, mutta nyt kun ketju lähtikin toiseen suuntaan, ei tarina pysynyt kasassa.

Vierailija
142/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, vielä reilu vuosi sitten kun piti uusia/vaihtaa liittymä halvin oli 29,90 euroa.

Ei ole ollut. Minulla on noin vuoden vanha Elisan liittymä, jossa kuukausimaksu on 16,99€. Nyt kun huvikseni katsoin, samainen liittymä maksaa 15,99. 

Miten voi olla? Siinä on myös nettiliittymä?

Mitä miten voi olla? Nykyisin kaikissa puhelinliittymissä on myös nettimahdollisuus, koska lähes kaikilla on puhelin, jolla halutessaan pääsee myös nettiin. 

Ihmettelen koska sain "tarjouksen" 29,90, aiemmin oli 28,90 ja olisi muuten noussut jatkettuna 34,90, se netti sen teki ettei halvempia ollut. DNA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähikaupassa lohi maksaa 35 euroa kilo ja toisinaan jopa 50 euroa kilo, jos on jotain erityisempää sorttia. Kyllä tuo minun mielestä sellainen gurmee on ettei ole keskituloisen saavutettavissa. Tai on jos vaihtaa kesän lomamatkan pariin lohi-illalliseen.

No meidän lähikaupassa viime viikolla oli 7,50 € kilohinta, eli ei lainkaan ökyruokaa. Oli tosin noita kalliimpiakin vaihtoehtoja niille jotka eivät viitsi/osaa itse nyppiä ruotoja kalasta.

Vierailija
144/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan eläkettä 1700e netto/kk, vuokra 800e, sähkö ym. pakolliset n. 100e/kk, jää 800e/kk kaikkeen muuhun.

Onko sulla varaa sellaiseen luksustuotteeseen kuin Oltermanni 🤣

Eiköhän niitä mun tuloillani saa ostettua useammankin.

Vierailija
145/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähikaupassa lohi maksaa 35 euroa kilo ja toisinaan jopa 50 euroa kilo, jos on jotain erityisempää sorttia. Kyllä tuo minun mielestä sellainen gurmee on ettei ole keskituloisen saavutettavissa. Tai on jos vaihtaa kesän lomamatkan pariin lohi-illalliseen.

Höpö höpö....... norjan lohi 24,90€ kilo prismassa. 

Meidän pikkupaikan K-marketissa tällä viikolla en muista oliko kirjolohi vai lohi mutta kuitenkin, 9,90 euroa kilo. Oli kokonainen mutta sisälmykset sentään poistettu.

Vierailija
146/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliäkö kerjää ap? Oot se sama, joka on ulissut aiemmin, että asumistuki pienenee, et halua muuttaa, mistä rahaa lisää, ruokaan 250 ekee kuussa jne.

Eli elät tosiasiassa tukien varassa.

Vierailija
147/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas niin vi..... tyhmä aloitus. Pitäisikö työttömän syödä jotain täyttä pas......? Ystäväsi ostaa kunnon aineita ja varmaan osaa laittaa niistä ruokaa. 

Niin ja kaiken huippuna vielä se, että työttömän pitäisi elää surkealla ravinnolla vain siksi, että joku toinen ei osaa elää tulotasonsa mukaisesti.

Ja siihen omaan elintasoon ei ollenkaan lasketaan mukaan sitä kallista kämppää hyvällä alueella, harrastuksia, matkoja, autoa tms. Sitten päästään siihen päätelmään, että työttömällä on sama elintaso, kun molemmat syövät juustoa ja vihanneksia. Joo, ei todellakaan ole. 

Vierailija
148/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten on edes mahdollista saada 100€/kk kulumaan sähköön kerrostalossa. Vaikka pitäisin kaikki sähkölaiteeni 24/7 täydellä teholla päällä, en varmasti pääsisi edes 70€/kk hintaan. 

Kylppärin lattialämmitys, sauna?

Mulla on molemmat. Saunon 2-3krt/vk ja sähkölasku on noin 50€/kk. 

t.eri

Vierailija
149/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,jos jättää limsat ja muut hömpät ostamatta ja on pieniruokanen, mikä ettei.

Tuttuni polttaa tupakkaa ja joka viikonloppu alkoholia myös

Ap

So what? Tuen suuruus on edelleen se alle 600 eur, eikä se siitä isommaksi muutu, vaikka kuinka olisi turhuuksia ostoslistalla. Tuttusi käyttää omat pienet rahansa mihin haluaa, aivan kuten sinäkin käytät oman keskituloisen palkkasi mihin haluat. Kaikkeen ei riitä kenenkään rahat. Tuttusi valinta on nyt näköjään kala, Oltermanni, tuoreet kasvikset, tupakka ja alkoholi, ja sinun valintojasi ovat netti, puhelinliittymä, Eirassa asuminen, vakuutukset ja sähkön kulutus (edelleen jäi epäselväksi, mihin käytät sitä, vai onko sulla joku kannabisviljelmä kotona, mikä vie paljon sähköä???).

Vierailija
150/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

So what? Tuen suuruus on edelleen se alle 600 eur, eikä se siitä isommaksi muutu, vaikka kuinka olisi turhuuksia ostoslistalla. Tuttusi käyttää omat pienet rahansa mihin haluaa, aivan kuten sinäkin käytät oman keskituloisen palkkasi mihin haluat. Kaikkeen ei riitä kenenkään rahat. Tuttusi valinta on nyt näköjään kala, Oltermanni, tuoreet kasvikset, tupakka ja alkoholi, ja sinun valintojasi ovat netti, puhelinliittymä, Eirassa asuminen, vakuutukset ja sähkön kulutus (edelleen jäi epäselväksi, mihin käytät sitä, vai onko sulla joku kannabisviljelmä kotona, mikä vie paljon sähköä???).

😂😂😂

Vierailija
151/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylppärin lattialämmitys, sauna?

Mulla on molemmat. Saunon 2-3krt/vk ja sähkölasku on noin 50€/kk. 

t.eri

Ehkä ap sitten saunoo 1-2 kertaa päivässä, ehkä se siitä tulee. Niin ei sitten riitä raha ruokaan kun se menee saunan lämmittämiseen.

Vierailija
152/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä töistä muka nyit 3800 eur/kk bruttona, hahhah. Unohdit satuillessaasi sen että korkea tulotaso yleensä korreloi älykkyyden ja lahjakkuuden kanssa. Sinä kuulostat aivan heikkolahjaiselta ja sairaalloisen kateelliselta.

Mä en tiedä miksi mulle tulee tästä aloituksesta varsin vahvasti mieleen että Konalan jauhelihamies yrittää nyt vaihteeksi postata käänteisellä taktiikalla. Jokin kirjoitustyylissä paljastaa, huomaako muut saman?

Vierailija
153/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ei saa tältä alueelta missä asun, etkö osaa lukea?

Ap

Ja millähän alueella on se tilanne, että yhtään alle 1 000€ vuokrakämpää ei löydy? 🤣🤣

Helsingin Eirassa, en halua muuttaa mihinkään koirankoppiin

Ap

Minkä kokoinen asuntosi on?

Vierailija
154/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliäkö kerjää ap? Oot se sama, joka on ulissut aiemmin, että asumistuki pienenee, et halua muuttaa, mistä rahaa lisää, ruokaan 250 ekee kuussa jne.

En ole mistään ulissut, tämä on ensimmäinen aloituksensa palstalla

Ap

Vierailija
155/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kanssa pitkäaikaistyötön, mutta silloin harvoin kun minulla käy vieraita, hankin jotain ns. parempaa sapuskaa tarjon.

Ap:n listassa ei ollut mitään ns. parempaa sapuskaa. Ihan tavallisia, kohtuuhintaisi ruokia, joihin kenellä tahansa on varaa, jos osaa hoitaa raha-asiansa kunnolla eikä tuhlaa esim. 100/kk kerrostalossa sähköön. 

100€ menee sähköön kun pakko olla vessan lattialämmitys päällä, sähkö 25 senttiä kwh

Ap

Vierailija
156/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.

Ap

Mistä sulle sitten laskuja tulee parin-kolmen tonnin edestä? :D

Veroihin ja eläkemaksuihin menee yli puolet palkasta, laskut sähkö 100€/kk, puhelin 40€/kk, netti 50€/kk, vakuutukset, vuokra 1050€/kk

Ap

Hyvin vedetty kun verokone antaa noille palkoille veroastetta 30%, ml. eläkemaksut

Vierailija
157/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinäkin voisit tehdä niin, jos vaihtaisit halvempiin liittymiin ja lopettaisit sen kannabisviljelmäsi, joka kuluttaa järjettömiä määriä sähköä. Ja muutaisit nyt edes Kallioon niin vuokrakin pienentyisi. 

Vierailija
158/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mistään ulissut, tämä on ensimmäinen aloituksensa palstalla

Ap

Sellaiselta vaikuttaakin, kun tarina on täynnä epäuskottavuuksia.

Vierailija
159/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Työttömän ei kuuluisa saada ostettua lihaa, juustoa tai kalaa.

Ap

Vierailija
160/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla? 

Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Höpö, höpö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän