Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka
Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.
Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.
Jauheliha 8,99e/kilo
Kirjolohi 9,90 kokonaisena
Kalkkunaleike 1,49e
Oltermanni 6,65e kilo
parsanippu esim 2,99e
Noista tulee n 30e, tosi kallista??
Tuskin sillä työttömällä oli kiloa jokaista lajia.
Sulla on ap se edessä, että alat karsimaan kulujasi, jos haluat syödä samaa kuin kaverisi. Vai tyhjennätkö kaverin jääkaappia omaan kitaasi? Siltä vaikuttaa, koska tiedät tarkasti hänen jääkaapin sisällön.
Mistä tiedät ap, että tuttavasi syö nuo sapuskat 2 päivässä? Käytkö päivittäin kuolaamassa tuttavan jääkaapilla?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen työtön. Käyttötilillä 75 000. Koroissa 450 000 ja rahastoissa toinen mokoma. Asunto on omani Bulevardilla. Mutta joo ei ole omaa tekoani, (paitsi työttömyys), perittyä on. 😅
Tervetuloa kerhoon. Aika samoissa ollaan, mutta itse asun tunnin Helsingistä johonkin suuntaan. Myöskin työtön ja varakas. Olen loistava säästämään ruoasta ja syömään hyvin ja terveellisesti. Minä kirjoitin Mäkkärivertauksen. Toopet ei osaa laskea ja kokata.
AP:n täytyy lopettaa työpaikkalounaat, niin varat riittää samaan, kuin kaverilla.
Saamarin kaveri poimii vielä kantarellit ja mustikatkin ilmaiseksi. Söi kermaista kanttarellikastiketta ja itseleivottua mustikkapiirasta? Menikö aamu krapulassa?
Tuo 250 suuruinen käyttövara/kk on monissa hoivakodeissa.
Ehkä ap on dementikko/muistisairas
Vierailija kirjoitti:
Oltermanni oli monta kertaa tarjouksessa jokin aika sitten, eikä se niin kallista ole muutenkaan.
Ostin jollain plussa-alennuksella oltermania halvalla. Tulikin vielä halvemmaksi. Ei mennyt perheessä kenellekään kaupaksi.
Normiarkijuusto on ollut sininen tai musta emmentaali. Niissä on sentään makua. Muutenkin tykätään maistella vahvempia juustoja juustolautaselta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä työtön tuttusi eri kuin eilinen?
Mihin jäi filepihvit ja hanhenmaksapallerot?
Miksi tuttavapiirisi koostuu pelkästään työttömistä?
Oletko joku jääkaappitarkastaja?
Nämä avauksesihan ovat täyttä soopaa ja motiivisikin on ihan selvä. Lopeta. Typerää. Lapsellista.
En ole eilen mitään aloitusta tehnyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
AP:n täytyy lopettaa työpaikkalounaat, niin varat riittää samaan, kuin kaverilla.
Saamarin kaveri poimii vielä kantarellit ja mustikatkin ilmaiseksi. Söi kermaista kanttarellikastiketta ja itseleivottua mustikkapiirasta? Menikö aamu krapulassa?
En syö työpaikka lounasta, ei ole varaa. Syön itse tehdyn sämpylän tai banaanin
Ap
Työssäkäynnin matkakulu suuntaansa on vähintään vitosen.
Yhteensä hinta on 10 euroa. Tuolla rahalla saa noin kilon lihaa tai puoli kiloa kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä hinta on 10 euroa. Tuolla rahalla saa noin kilon lihaa tai puoli kiloa kalaa.
Tuhoaako vihreä aate työllisyyden? On liian kallista käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauheliha 8,99e/kilo
Kirjolohi 9,90 kokonaisena
Kalkkunaleike 1,49e
Oltermanni 6,65e kilo
parsanippu esim 2,99e
Noista tulee n 30e, tosi kallista??
On se kallista jos nuo menee 2 päivässä ja juusto kestää noin viikon
Ap
Mitä väliä? Hänellä ei edelleenkään ole kuin se minimituen suuruinen summa käyttörahaa /kk. Oma valintansa, jos joinain päivinä syö kalliimpaa ja sitten toisina päivinä kompensoi syömällä halvempaa tai olemalla syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Ap Voi ostaa vaikka 25 kiloa lihaa rahoillansa. Kysy tuttavalta, voisko se lainata sulle fyrkkaa 25 kiloon pottuja. Tarvit siltä lainaa pari kymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos metrolippu Helsingissä maksaa n. 5 euroa ja lohta voi ostaa 10 eur kg, niin mihin rahat menee?
Työssäkäynnin kustannus edestakaismatkat: n. 10 eur. Työpaikkalounas 12 eur.
Tuohon menee päivässä 22 eur.
Kävellen kaupassa käyden pystyisi ostamaan hyvää ruokaa tuolla päiväsummalla.
Itse asiassa metrolippu maksaa alle 3 eur, ja jos jatkuvasti pitää kulkea, kannattaa ostaa kuukausilippu 66,60 eur niin tulee vieläkin halvemmaksi.
Tuolla 25 kg lihaa/kk ja 25 kg pottua/ kk ap saa reilu 800g lihaa/päivä ja 800g pottua/päivässä. 1600 grammaa päivää kohden. Eihän sun tarvi olla kateellinen tuttavallesi. Juomaksi hanavettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä avauksesihan ovat täyttä soopaa ja motiivisikin on ihan selvä. Lopeta. Typerää. Lapsellista.
Ap
Ei kukaan tuota usko. Tismalleen samantyylinen avaus oli eilen, vain ruoka-aineita oli muutettu.
Keksit juttuja hatusta. Valehteletkin vielä. Olet halveksuttava typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö työpaikka lounasta, ei ole varaa. Syön itse tehdyn sämpylän tai banaanin
Ap
Et tietenkään syö työpaikkalounasta, koska sulla ei ole työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on ap se edessä, että alat karsimaan kulujasi, jos haluat syödä samaa kuin kaverisi. Vai tyhjennätkö kaverin jääkaappia omaan kitaasi? Siltä vaikuttaa, koska tiedät tarkasti hänen jääkaapin sisällön.
Kunhan äkkiä kurkkasin kaappiin
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos et ole trolli, ja keksi näitä avauksia hatusta, niin millainen tyyppi sitten olet oikeasti?
Kierrät tuttujesi luona kaverina tutkimassa toisten jääkaappeja? Sairasta. Menisit hoitoon.
Mutta trollihan sinä olet. Ja typerä sellainen.