Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka

Vierailija
04.05.2024 |

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.

Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.

Kommentit (278)

Vierailija
121/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa pitkäaikaistyötön, mutta silloin harvoin kun minulla käy vieraita, hankin jotain ns. parempaa sapuskaa tarjon.

Vierailija
122/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elätätkö vaimoa ja liutaa kakaroita? Mitä nuo laskut ovat? Onko kaikenlaista jatkuvaa palvelua tilattu, syötkö ulkona paljon, onko auto, liian iso asunto, käytkö maksullisissa, onlyone käytössä, jotain muuta menneisyyden velkaa? Kyllä sulla ainakin rahat hupenee helposti.

Aloituksesi oli kuitenkin hyvä ja ihmettelen minäkin tuota työttömien rahankäyttöä, hyvä että hallitus on jo puuttunut peliin ja tukia karsitaan reippaalla kädellä. Työssä raatavien pitää saada enemmän rahaa käteen eikä heidän työllä tule elättää toimetonta porukkaa. 

Jos työtön syö monipuolisesti ja terveellisesti säästää se usein yhteiskunnan varoja loppupeleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, vielä reilu vuosi sitten kun piti uusia/vaihtaa liittymä halvin oli 29,90 euroa.

Ei ole ollut. Minulla on noin vuoden vanha Elisan liittymä, jossa kuukausimaksu on 16,99€. Nyt kun huvikseni katsoin, samainen liittymä maksaa 15,99. 

Vierailija
124/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähikaupassa lohi maksaa 35 euroa kilo ja toisinaan jopa 50 euroa kilo, jos on jotain erityisempää sorttia. Kyllä tuo minun mielestä sellainen gurmee on ettei ole keskituloisen saavutettavissa. Tai on jos vaihtaa kesän lomamatkan pariin lohi-illalliseen.

Höpö höpö....... norjan lohi 24,90€ kilo prismassa. 

Vierailija
125/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ei saa tältä alueelta missä asun, etkö osaa lukea?

Ap

Ja millähän alueella on se tilanne, että yhtään alle 1 000€ vuokrakämpää ei löydy? 🤣🤣

Helsingin Eirassa, en halua muuttaa mihinkään koirankoppiin

Ap

Tässä ei niinkään tuo vuokra ole ongelma, vaan omituisen iso veroprosentti - sellaistahan ei oikeasti tuollaisilla tuloilla ole - ja ei-välttämättömät vakuutukset. Myös netin ja puhelimen voisi kilpailuttaa - niistä säästyneillä rahoilla saa jo ostettua kuukaudeksi rtuoreita vihanneksia ja hedelmiä, että sikäli kannattaa.

Vierailija
126/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kanssa pitkäaikaistyötön, mutta silloin harvoin kun minulla käy vieraita, hankin jotain ns. parempaa sapuskaa tarjon.

No joo, olis vähän noloa tarjota niille jotain papuja ja makaroonia ketsupilla.

Vierailija
127/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, vielä reilu vuosi sitten kun piti uusia/vaihtaa liittymä halvin oli 29,90 euroa.

Ei ole ollut. Minulla on noin vuoden vanha Elisan liittymä, jossa kuukausimaksu on 16,99€. Nyt kun huvikseni katsoin, samainen liittymä maksaa 15,99. 

Miten voi olla? Siinä on myös nettiliittymä?

Vierailija
128/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n listassa ei ollut mitään ns. parempaa sapuskaa. Ihan tavallisia, kohtuuhintaisi ruokia, joihin kenellä tahansa on varaa, jos osaa hoitaa raha-asiansa kunnolla eikä tuhlaa esim. 100/kk kerrostalossa sähköön. 

Vierailija
129/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas niin vi..... tyhmä aloitus. Pitäisikö työttömän syödä jotain täyttä pas......? Ystäväsi ostaa kunnon aineita ja varmaan osaa laittaa niistä ruokaa. 

Niin ja kaiken huippuna vielä se, että työttömän pitäisi elää surkealla ravinnolla vain siksi, että joku toinen ei osaa elää tulotasonsa mukaisesti.

Vierailija
130/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miten voi olla? Nykyisin kaikissa puhelinliittymissä on myös nettimahdollisuus, koska lähes kaikilla on puhelin, jolla halutessaan pääsee myös nettiin. 

Vierailija
131/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://elisa.fi/kauppa/puhelinliittymat

Vierailija
132/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää, miten on edes mahdollista saada 100€/kk kulumaan sähköön kerrostalossa. Vaikka pitäisin kaikki sähkölaiteeni 24/7 täydellä teholla päällä, en varmasti pääsisi edes 70€/kk hintaan. 

Vierailija
133/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauheeta, tuoreita vihanneksia.

Vierailija
134/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet valinnut asua liian kalliisti ja valita palveluja, joihin sulla ei oikeasti olisi varaa. Tuttavasi on valinnut toisin. Se on ihan susta itsestä kiinni, mihin palkkasi riittää. 

Vierailija
135/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää, miten on edes mahdollista saada 100€/kk kulumaan sähköön kerrostalossa. Vaikka pitäisin kaikki sähkölaiteeni 24/7 täydellä teholla päällä, en varmasti pääsisi edes 70€/kk hintaan. 

Kylppärin lattialämmitys, sauna?

Vierailija
136/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap syö mitä? Varpaankynsiä ja männynkäpyjä? Joko olet sekopää tai et ole keskituloinen.

Vierailija
137/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No,jos jättää limsat ja muut hömpät ostamatta ja on pieniruokanen, mikä ettei.

Tuttuni polttaa tupakkaa ja joka viikonloppu alkoholia myös

Ap

Vierailija
138/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja onko sun vaikea vastata kysymykseen: Miksi tutkit kaverin ruokatarvikkeita kyläillessä? Menitkö omin luvin jääkaapille?

Vierailija
139/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas niin vi..... tyhmä aloitus. Pitäisikö työttömän syödä jotain täyttä pas......? Ystäväsi ostaa kunnon aineita ja varmaan osaa laittaa niistä ruokaa. 

Niin ja kaiken huippuna vielä se, että työttömän pitäisi elää surkealla ravinnolla vain siksi, että joku toinen ei osaa elää tulotasonsa mukaisesti.

Niin juuri. Varsinkin kun elämässä ei juurikaan ole niitä muita iloja. 

Vierailija
140/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No,jos jättää limsat ja muut hömpät ostamatta ja on pieniruokanen, mikä ettei.

Tuttuni polttaa tupakkaa ja joka viikonloppu alkoholia myös

Ap

Niistä tulee hyvin verotuloja tähän maahan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä