Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka

Vierailija
04.05.2024 |

Kävin työttömän tuttuni luona, ja JÄRKYTYIN miten kalliita ruokia hänellä on varaa ostaa...Minulla itsellänikään ei ole varaa niihin vaikka käyn töissä ja olen keskituloinen.

Naudan jauhelihaa, kalkkuna leikkelettä, kirjolohta, oltermannia, tuoreita vihanneksia esim.

Kommentit (278)

Vierailija
81/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ei saa tältä alueelta missä asun, etkö osaa lukea?

Ap

Ja millähän alueella on se tilanne, että yhtään alle 1 000€ vuokrakämpää ei löydy? 🤣🤣

Vierailija
82/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.

Ap

Mistä sulle sitten laskuja tulee parin-kolmen tonnin edestä? :D

Veroihin ja eläkemaksuihin menee yli puolet palkasta, laskut sähkö 100€/kk, puhelin 40€/kk, netti 50€/kk, vakuutukset, vuokra 1050€/kk

Ap

Höpö höpö. Minulla on bruttopalkka 4 100 ja käteen jää 2 700.

Netti, sähkö ja vakuutus on yhteensä alle 50 euroa kuussa kerrostalossa asuessa.

Kai minä itse tiedän omat laskuni et sinä?

Ap

Annan vähän säästövinkkejä, kuten sinäkin työttömille Oltermannin ostajille. Jää sinullekin rahaa ostaa sellainen kerran viikossa, ehkä. En tiedä, sillä syön laadukkaampia juustoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermannijuuato ja naudan jauheliha ovat köyhien perusravintoa koska ovat halpoja.

Oltermanni 5 e/ kg  naudan jauheliha 8 e / kilo

Vierailija
84/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja pyrin syömään vain laadukasta ja terveellistä ruokaa. Ei tässä ole mitään ihmeellistä, sillä keskiluokkaisilla ruuhkavuosiaan elävillä on kaikenlaiset lainat ja muut normaalin elämän rahareiät esillä, mitä taas ei minunlaisellani syrjäytyneellä ole. En osta esim. juuri koskaan vaatteita, kun ei tarvitse esiintyä missään palavereissa tai tilaisuuksissa enää. Kaikki kosmetiikkaan ja vastaavaan turhuuteen menevät rahat voin sijoittaa ravitsemukseen.

Vierailija
85/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ansiosidonnaisella työtön vai kelan päivärahoilla? 

Kelan rahoilla ei noita kyllä ostella.

Toimeentulotuella

Ap

No mikä sua tässä nyt ihmetyttää? Huolestuitko, että toimeentulotuki on liian suuri? Voit tarkistaa sen summat Kelan sivuilta, ja sen perusosa on yksin asuvalle alle 600 euroa. Huomattavasti vähemmän siis, mikä keskipalkkaisella normaalisti jää asumismenojen jälkeen. Mutta tokihan sillä 600 eurolla voi ostaa mitä vain - siihen asti kunnes se loppuu. 

Sinänsä ihmettelen, miten noin tavallisista ruokatarvikkeista joku jaksaa kauhistua, eihän noissa siis oikeasti mitään ihmeellistä ole.

Minulla jää 250€ vuokran, verojen ja laskujen jälkeen, palkka 3800€/kk brutto.

3800€ ja sinulla ei ole varaa jauhelihaan ja paprikaan? Jaahas.

Vierailija
86/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostele mitään turhaa, pelkkää makaronia, puuroa, pakastevihanneksia, sika-nauta jauhelihaa, perunaa. Mitään turhaa en osta, osamaksuja ei ole, lainaa ei ole.

Ap

Mistä sulle sitten laskuja tulee parin-kolmen tonnin edestä? :D

Veroihin ja eläkemaksuihin menee yli puolet palkasta, laskut sähkö 100€/kk, puhelin 40€/kk, netti 50€/kk, vakuutukset, vuokra 1050€/kk

Ap

Pieni matematiikan oppitunti lapselle:

Tulot 3800€

Verot ja eläkemaksut 55% -> käteen tulee 1710€

Laskut ja vuokra yhteensä 1240€

1710-1240=470€, ei 250€ :D

Vierailija
87/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas joku hesalainen, mikä on kallein siellä oleva alue. Kiinnostaa tuo ap:n vuokratilanne ja voisin piruuttani tarkistaa vuokraovesta, mikä on totuus. 

Vierailija
88/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa halvempaa kuin tonnin asunnon, vaikka palkka on melkein 4 000€/kk. Valehtelepa vähän lisää Veeti-pieni. Ihan ei vielä korvat heilu niin paljoa, että lähtisit lentoon 🤣🤣

Ap

Karsi sitten muista menoista. Tai sitten hyvöksyt sen, että sun menot menee nyt vakuutuksiin, kovaan sähkönkulutukseen ja kalliisiin tietoliikennemaksuihin, ja koska et niistä halua tinkiä, sulla ei sen takia riitä raha ruokaan. Liikkumavaraahan sulla olisi.

Vierailija
89/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi vielä 2020-luvulla mennä nettiin ja puhelimeen yhteensä liki 100€/kk. Kuitenkin todella nopeita nettiyhteyksiäkin saa noin 40€/kk hintaan ja puhelinliittymät ovat luokkaa 15-20e/kk. 

Vierailija
90/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan eläkettä 1700e netto/kk, vuokra 800e, sähkö ym. pakolliset n. 100e/kk, jää 800e/kk kaikkeen muuhun.

Vierailija
91/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas joku hesalainen, mikä on kallein siellä oleva alue. Kiinnostaa tuo ap:n vuokratilanne ja voisin piruuttani tarkistaa vuokraovesta, mikä on totuus. 

Mahdoton sanoa, kun täällä hesassa voi jonkun hieno kattohuoneiston vuokra olla vaikka useitakin tonneja kuukaudessa. Mutta kyllä täältä halvemmallakin tietysti asunnon löytää - minun asuinalueellani saa n. tonnilla kaksion. On toki oma valinta, jos valitsee asua juuri kalliilla alueella - sehän ei olisi arjen sujumisen vuoksi välttämätöntä, kun on toimiva joukkoliikenne läöpi vuorokauden. Itse asun 30 min bussimatkan päässä keskustasta, mutta bussi tulee yölläkin taloon eteen.

Vierailija
92/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se on sitten valintakysymys asua juuri sillä alueella.

Vierailija
93/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton sanoa, kun täällä hesassa voi jonkun hieno kattohuoneiston vuokra olla vaikka useitakin tonneja kuukaudessa. Mutta kyllä täältä halvemmallakin tietysti asunnon löytää - minun asuinalueellani saa n. tonnilla kaksion. On toki oma valinta, jos valitsee asua juuri kalliilla alueella - sehän ei olisi arjen sujumisen vuoksi välttämätöntä, kun on toimiva joukkoliikenne läöpi vuorokauden. Itse asun 30 min bussimatkan päässä keskustasta, mutta bussi tulee yölläkin taloon eteen.

Lähinnä mietin, mikä siellä olisi sellainen alue, ettei alle 1 000€ vuokrakämppiä ole lainkaan. 

Vierailija
94/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on myös n. 650-700e vuokrakaksioita.

Vierailija
95/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan eläkettä 1700e netto/kk, vuokra 800e, sähkö ym. pakolliset n. 100e/kk, jää 800e/kk kaikkeen muuhun.

Onko sulla varaa sellaiseen luksustuotteeseen kuin Oltermanni 🤣

Vierailija
96/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ensimmäinen köyhiä kadehtiva, joka on huomannut, että Ullanlinnan vuokrataso on korkeampi kuin Jakomäen. Jos saa satasen käytettyä sähköön, pitää olla kyllä isommanpuoleinen lukaali.

Vierailija
97/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan, miksi sinä ap ratsasit kaverisi jääkaapin sisällön. Menitkö nälissäsi ja tyhjin käsin sinne?

Vierailija
98/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermannihan on nimenomaan köyhien juustoa. Todella usein tarjouksessa ja kilohinta normihinnallakin yksi halvimpia. 

Vierailija
99/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja millähän alueella on se tilanne, että yhtään alle 1 000€ vuokrakämpää ei löydy? 🤣🤣

Helsingin Eirassa, en halua muuttaa mihinkään koirankoppiin

Ap

Vierailija
100/278 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihme järkyttyä toisen ostamista ruoista? Ehkä hän säästää muualta ja sinä et sitä ymmärrä lainkaan? Olen kohdannut elämäni aikana näitä pihistelijöitä ruoan suhteen. Kun oli joukkue tapaaminen ja olin tehnyt perunat ja ostanut ne, niin eräs kehtaa kysyä kaikilta maksua mausteista rahaa, kun ovat mukamas niin kalliita? Mikä oikeasti siis maksaa suola ja mustapippuri ruokaan? Ja kehtasi pyytää kaikilta yhden euron? Kun katsoin tätä pyytäjää vihaisesti, niin sanoi minulle, että toki ei minun kuulu maksaa? Mieli teki laskuttaa häneltä perunat, kermat ja valkosipulit! Miten vain jotkut kehtaa olla niin pihiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi